Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie odnośnie odkażania układu chłodzącego i nawiewów

 

czy środki dostepne w sklepach za ok 20 zł sa skuteczne i polecacie je ?

czy lepiej od razu udac sie na ozonowanie?

a moze trzeba zrobic cos więcej?

 

dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również aplikuje preparat pod filtr kabinowy co jakiś czas czy jest to skuteczne to nie wiem, z klimatyzacji mi nic nie czuć a i preparat na jakiś czas pozostawia przyjemny zapach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, poprzednio w moim Passacie była sprężarka klimy nr 8D0260805D, produkcji Zexela model DCW17D,teraz zamówilem druga i miała być identyczna ale dostałem sprężarke o nr 8D0260805, czyli bez tego D na końcu. Producent Zexel model DCW17B. Czy ta sprężarka będzie pracować w moim Passacie 1.9 TDI 110km rocznik 97, bo nie chce się bawić już w odsyłanie tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, poprzednio w moim Passacie była sprężarka klimy nr 8D0260805D, produkcji Zexela model DCW17D,teraz zamówilem druga i miała być identyczna ale dostałem sprężarke o nr 8D0260805, czyli bez tego D na końcu. Producent Zexel model DCW17B. Czy ta sprężarka będzie pracować w moim Passacie 1.9 TDI 110km rocznik 97, bo nie chce się bawić już w odsyłanie tego?

Jeżeli wszystko pasuje to będzie działać bez problemu

 

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Sprężarka już zamontowana wszystko dobrze pasowało i potem pojechałem na nabicie gazu, jednak klima dalej nie działa. Może jest troszkę lepiej niż było ale na pewno nie działa tak jak powinno. Climatronic nie miga (wcześniej przed założeniem kompresora migal przez chwilę po przełączeniu zapłonu). Sprawdziłem błędy climatronica przyciskiem obiegu wewnątrznego i econ. Pokazało 2 błędy: 25b i 318. Wyczyścilem pamięć błędów przez przytrzymanie guzika Econ. Teraz pokazuje 444 i po prawej 02 czyli teoretycznie brak błędów. Wentylator się załącza i pracuje cały czas. Czy przyczyną może być źle nabicie czynnika?

 

Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz zmieniłeś? Dysza dławiąca zmieniona? Czemu zmieniałeś kompresor? Stary się zatarł? Jeśli tak to czy układ był wypłukany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz nie był wymieniany, dysza też nie. Kompresor założyłem, bo zepsuł się jeszcze u poprzedniego właściciela,ale dokładnie nie pamiętam co tam mu się działo. Chyba dawała małe ciśnienie i raz zerwała nowy pasek od klimatyzacji. Układ niestety nie był wypłukany.

 

Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to masz przyczynę niesprawności. Każde rozszczelnienie układu nawet na kilka minut wymusza wymianę osuszacza gdyż chłonie on wodę jak gąbka. Dodatkowo należy wypłukać układ żeby opiłki nie zatarły nowego kompresora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ciężko jest wymienić samemu ten osuszacz i czy nie będzie trzeba po tej czynności jeszcze raz nabijac gazu?

 

Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gaz musisz ściągnąć. Do osuszacza jest rewelacyjny dostęp po wyjęciu obudowy filtra powietrza. Dysza dławiąca jest przy zaworze do nabijania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Na dziś rano jestem umówiony u gościa, który zajmuje się typowo klimatyzacja, więc powiem mu o tych rzeczach i miejmy nadzieję że to pomoże.

 

Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na sprawdzeniu tej klimy i ciśnienie wyszło tylko po 3,5-4 bar każde i może tu leży przyczyna tego słabego chłodzenia ? Wspominałem o tym osuszaczu ale nic się nie dowiedziałem, Pan powiedział że to ciśnienie jest za małe i dlatego klimatyzacja działa tak słabo.

 

Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprezarka ci zdechla. Minimum musi być 8-9 a najlepiej okolo 12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każde rozszczelnienie układu nawet na kilka minut wymusza wymianę osuszacza

Powyżej 2 godzin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli chyba trzeba będzie odesłać tą sprężarkę, a kupić coś po regeneracji zamiast bawić się w niepewne używki.

 

Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej regenerowana kupic. Bo jak uzywka bedzie miala te 8-9, to bedzie chlodzic, ale w upaly bedziesz musial na LO ustawiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powyżej 2 godzin.

 

Uwierz mi ze wystarczy 30 min. Osuszacz ciągnie wilgoć jak gąbka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Podpowiedzcie coś jeszcze. Ja u siebie wymieniłem już wisko, wentylator dmuchawy, chlodnice klimatyzacji, dyszę i nabijali chyba juz z pięć razy w tym roku i cały czas to samo. Przy takiej pogodzie jak dzisiaj (18st) jest miodzio. Klima super chłodzi. Na wylocie miałem 6 stopni. Ale jak jest upał to klima jest niewydajna i ciężko wytrzymać w samochodzie. Co jeszcze moge zamienić? Osuszacz może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już mam dosyć jeżdżenia w koło do klimiarza. Ostatnio jak byłem, akurat było gorąco, podszedł koleś, podpiął maszynę, powiedział że wszystko jest ok i nie widzi żadnej usterki, tyle że z kratek leciało 14-16 stopni (lo). Przyszedł drugi i powiedział że jest za wysokie ciśnienie (20 bar chyba mowił) a auto nie było na słońcu i wtedy padła diagnoza że trzeba wymienić chłodnicę. I tak w koło wydaję po kilka stówek a dalej nic się nie zmieniło.

 

Mogę to ciśnienie jakoś sprawdzić na vagu czy tylko wyspecjalizowany zakład to może zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zmień gościa od klimy bo ten to nabijacz i naciągacz albo powiedz mu niech Ci da na piśmie że jeśli diagnoza nie będzie trafiona i problem powróci to odda Ci kasę.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A wentylator chłodnicy chodzi? Ten mały elektryczny, nie ten duży na wisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności