StaryKoniu Zgłoś #1841 Napisano 9 Maja 2016 czyli skoro zaworki sa szczelne to nie ma prawa uciekać nimi czynnik pomimo, ze nie mam tych nakrętek.. Gdybym musial co roku uzupelniać - OK ! Ale ja w zeszlym roku srednio co 1,5 tyg jezdzilem do niego i tylko dobijał mi czynnik (gdzie przez 1,5 tyg czasami zrobilem mniej niz 200km autem..) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1842 Napisano 9 Maja 2016 czyli skoro zaworki sa szczelne to nie ma prawa uciekać nimi czynnik pomimo, ze nie mam tych nakrętek.. Nakrętka na złączu serwisowym ma za zadanie utrzymać je w czystości.Zabezpieczyć przed pyłem,brudem,wilgocią itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #1843 Napisano 9 Maja 2016 Nie wyobrażaj sobie że kontrast jest taki mega idealny i cudowny.Zdarzają się przypadki że pomimo dodania kontrastu do układu i tak go nie widać gdy jest nieszczelność układu Dokładnie. Niech Ci ten mechanior sprawdzi czujnik ciśnienia na chłodnicy - mnie leciało właśnie tam, przez piny i żaden kontrast tego nie pokazał Dopiero woda z mydłem + azot dobity na maksa ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #1844 Napisano 9 Maja 2016 (edytowane) Dokładnie. Niech Ci ten mechanior sprawdzi czujnik ciśnienia na chłodnicy - mnie leciało właśnie tam, przez piny i żaden kontrast tego nie pokazał Dopiero woda z mydłem + azot dobity na maksa ... dzieki za info - przekaze, zobaczymy. Z tego co pamietam to w zeszlym roku "podobno" robił z kontrastem ale hm... jakos slabo to widzę Poki co to mam problem ze skontaktowaniem się znim - zobaczymy, przekaze mu sugestię - jak znam zycie nie będzie zadowolony, ze "wiem coś co on zapewne tez wie" PS. Dzwonilem, umowilem sie... na 12 czerwca - WOW! Wczesniej terminow "brak" - hmm Do tego czasu zagrzeje się chyba, hehe Edytowane 9 Maja 2016 przez StaryKoniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1845 Napisano 9 Maja 2016 na 12 czerwca - WOW! Wczesniej terminow "brak" - hmm Dziwne nie jest bo ma same reklamacje !!!:haha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1846 Napisano 9 Maja 2016 Jak taka fachura z niego to jest to możliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #1847 Napisano 10 Maja 2016 Niemniej stwierdziłem, że poczekam! Początkowo chcialem szukać kogoś innego ale utwierdziliście mnie w przekonaniu, ze skoro skasował kase to trzeba lecieć na reklamacje! Tak samo - ja wykonam usłługę, coś się stanie - jadę na reklamację! Robię tak długo aż będzie OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1710 Zgłoś #1848 Napisano 12 Maja 2016 Witam , podpowie mi ktoś czy wiatrak z Passata 1.6 benzyny bedzie pasować do Diesla ? Pytam , bo gosciu ktory go ma sam o tym nie wie i kazał sie upewnic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1849 Napisano 12 Maja 2016 Wiatrak na sprzęgle wiskotycznym 058 121 301B był w silnikach ALZ ; AWT ; AZM ; AVB ; AVF ; AZX ; AWX ; AWM ; ALT ; BGW ; BHW 078 121 301E był w silnikach AMX ; BBG ; ATQ 059 121 301A był w silnikach BAU ; BDH ; BDG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pioro33 Zgłoś #1850 Napisano 13 Maja 2016 Witam wszystkich ponownie, Odnoszę do swojej wiadomości nr 1721 z tego wątku. Poprzedni rok skończył się z niedziałającą klimatyzacją ale przyszedł kolejny no i kolejne podejście. W tym roku zostało zrobione: -wymieniona dysza dławiąca (BEHR) -wymieniony osuszacz (BEHR) -wymieniony jeden przewód gumowo-metalowy na nowy z powodu dziurki -wymieniony wentylator elektryczny chłodnicy (skończyły się szczotki) â układ wentylator/rezystor sprawdzony, działa poprawnie -wyczyszczony potencjometr od klapy sterowania nawiewem ciepło/zimno (pracuje poprawnie) -skraplacz sprawdziłem po prostu dmuchając w niego i przelot był co prawda utrudniony (w tym sensie, że nie taki łatwy jak przez rurkę o długości 20cm i średnicy wew. 10mm) ale to podejrzewam, że z powodu wąskiego i długiego przelotu w skraplaczu. W każdym razie przelot jest, nie wiem jaki powinien być albo jak to inaczej zdefiniować ale jeśli ktoś kiedyś dmuchał w skraplacz to może mnie zrozumie Nie ukrywam, że duże nadzieje pokładałem w usterce tego przewodu gumowo metalowego, w którym dziurki wcześniej nie wykryłem. Jak się okazało po wymianie tych wszystkich elementów i ponownym nabiciu układu klima nie pracuje poprawnie. Nabicie w warsztacie który po prostu oferuje takie usługi urządzeniem BOSCH jak już zostało wspomniane âna wagęâ. Jedynie powiedziałem co zostało wymienione na nowe i skorygowali ilość oleju dodanego do czynnika. Mówiąc klima nie działa mam na myśli, że po załączeniu leci chłodniejsze powietrze bez wątpienia ale różnica temperatury z otoczenia jest bardzo mała. Nie mogę powiedzieć liczbowo precyzyjnie bo nie mam jak zmierzyć. W każdym razie jeśli dmuchawa pracuje na maksymalnych obrotach to przy 22 stopniach powiedzmy, że ujdzie jechać przy zamkniętych szybach. Tylko to wszystko na najwyższych obrotach non-stop całą podróż i nawet przez godzinę czy dwie ta różnica temperatur jest minimalna. Przy ostatnich temp. 26 stopni nawet trudno mówić o schłodzeniu wnętrza auta żeby zdołała utrzymać jakąś niższą temp. w aucie. Szczerze mówiąc nie rozumiem czy obieg czynnika jest jakoś blokowany (zapchany parownik w zespole nawiewu wewnątrz auta) czy gdzie indziej następuje zator? Z innych obserwacji zauważyłem, że skraplacz jest delikatnie cieplejszy po stronie wentylatora wiskozy (czyli lewa część samochodu/chłodnicy). Subiektywnie odczułem, że w przypadku nieco większych prędkości jakby lecące powietrze robiło się chłodniejsze co oczywiście jest uzasadnione. Zamieszczam schemat z obserwacjami tego układu klimatyzacji (opis gdzie są zimne a gdzie ciepłe rury) z prośbą o analizę. Może to jakoś naprowadzi, któregoś z kolegów, będę wdzięczny za wszystkie uwagi bo sprawa klimatyzacji w tym aucie jest naprawdę męcząca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1851 Napisano 14 Maja 2016 Może kompresor juz nie domaga i nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pioro33 Zgłoś #1852 Napisano 14 Maja 2016 Nabijałem już klimę dwa razy i za każdym razem ciśnienia według "nabijaczy" są ok, prosiłem żeby zwrócili na to uwagę i mówili że jest w porządku. Z tego powodu zakładam, że kompresor pracuje i nie ma z nim problemu ale pewności nie mam czy za takie zachowanie może mimo wszystko odpowiadać kompresor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #1853 Napisano 18 Maja 2016 Na moje oko to chyba cos nie tak ze sterowaniem climatronika. Rurka powrotna z kabiny samochodu powinna być nieco mniej zimna niż ta co wchodzi do kabiny. Możesz spróbować też odłączyć węze od nagrzewnicy - może w samym climatroniku miesza sie zimne powietrze z ciepłym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1854 Napisano 18 Maja 2016 Nabijałem już klimę dwa razy i za każdym razem ciśnienia według "nabijaczy" są ok, prosiłem żeby zwrócili na to uwagę i mówili że jest w porządku. Z tego powodu zakładam, że kompresor pracuje i nie ma z nim problemu ale pewności nie mam czy za takie zachowanie może mimo wszystko odpowiadać kompresor Obstawiam jakiś błąd w sterowaniu klapami climatronic. Tam powinieneś się skupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #1855 Napisano 18 Maja 2016 (edytowane) Witam,wczoraj nabijałem klimę we Wrocławiu i nie wiem czy gościu mówił prawdę czy nie,ale wymienił mi filterek w rurce aluminiowej.Twierdzi że jest bardzo ważny,skasował 40 zł. Czy podczas serwisowania waszych klim też wymieniacie te filterki czy nie trzeba tego wymieniać?Pozdrawiam. Dodam tylko że miałem 105gr czynnika a ma być 725gr,wcześniej myślałem że klima działa dość dobrze ale teraz to dosłownie leci lodowate powietrze. Edytowane 18 Maja 2016 przez Mareckir1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1856 Napisano 18 Maja 2016 Raz na kilka lat przyda się. To jest dysza dławiąca. 40 zł razem z wymianą? Bo sama dysza kosztuje niecałe 10zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #1857 Napisano 18 Maja 2016 Łącznie zapłaciłem za serwis 140 zł z dobiciem czynnika(jak pisałem wcześniej było 105gr a dobili do 725gr) i wymianą tej dyszy,mogę powiedzieć że chyba nigdy nie była wymieniana bo nie można było odkręcić nakrętki i sama dysza też była brudna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1858 Napisano 18 Maja 2016 A nie było tam metalowych opiłków? No to ok. To dobra cena za tyle czynnika i dysze z wymianą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #1859 Napisano 18 Maja 2016 Na szczęście nie było,sprawdziłem pod słońce.Pojechałem na zbieżność i przy okazji nabiłem klimę:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1860 Napisano 18 Maja 2016 No to gitara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach