lebow Zgłoś #21 Napisano 25 Kwietnia 2012 (edytowane) Czy nikt nie jest w stanie odpowiedzieć mi jaka jest wytrzymałość sprzęgła przy normalnym użytkowaniu? Raczej widać że nikt lub prawie nikt..czasem wystarczy chwila aby rozsypać sprzęgło....np. jak się zagrzebiesz w śniegu i zaczniesz wrzucać jedynka i wsteczny i zrywać sprzęgłem... a czasem wytrzyma ponad 200 a nawet 300 tys. km zanim pojawia sie jakieś objawy. Kwestia ceny to czy sami podejmujemy sie wymiany czy dajemy do mechaniorów....a z tym drugim rozważaniem to może być różnie....samemu to wiadomo co się włożyło i jak...a co do sposobu wymiany to ten wątek chyba Ci już dużo wyjaśnił. Edytowane 25 Kwietnia 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #22 Napisano 13 Maja 2012 No jestem po wymianie sprzęgła, ale daleko mi do szczęśliwości Szarpanie ustało, ale pojawił się nowy problem. Teraz pojawił się niemiły hałas w skrzyni. Mechanik co wymieniał sprzęgło twierdzi, że jest to problem łożyska wałka sprzęgłowego. Wcześniej tego nie było, problem pojawił się po wymianie sprzęgła i oleju w skrzyni - pytanie czy łożysko to mogło zostać uszkodzone przez nieumiejętną wymianę sprzęgła? Czy jest duży problem z wymianą takiego łożyska? Czy można z tym żyć i co grozi jazdą z takim rozklekotanym łożyskiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #23 Napisano 13 Maja 2012 (edytowane) Mechanik co wymieniał sprzęgło twierdzi A co ma powiedzieć że spie....lił. Niech kasę oddaje albo poprawi ale...wedle mnie to jeszcze bardziej spapra sprawę. Czy jest duży problem z wymianą takiego łożyska? Uszczelniacz można wymienić od strony sprzęgła ale łożysko...trzeba by sprawdzić. Mało realne aby zniszczyć to łożysko przy wymianie skrzyni...ja do tej pory dwa razy miałem skrzynie zdejmowana i za pomocą jakieś tam rurki centrowałem tarczę w docisku i jakoś nic nie spaprałem, skrzynia wchodziła w tarcze jak marzenie. Wymieniałeś całość? I czy mechanik oddał Ci wymienione elementy? Ten hałas? Opisz coś więcej..czy na postoju tez słychać, czy jest zmiana jak wciskasz sprzegło, czy hałasuje na każdym biegu...wiecej info po prostu. Edytowane 13 Maja 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #24 Napisano 13 Maja 2012 Ten hałas? Opisz coś więcej..czy na postoju tez słychać, czy jest zmiana jak wciskasz sprzegło, czy hałasuje na każdym biegu...wiecej info po prostu. Hałas jest na każdym biegu (włącznie z jałowym), zanika jak wciskam sprzęgło, jak puszczam wraca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #25 Napisano 13 Maja 2012 No to faktycznie coś w skrzyni. Biegi wchodzą okey ? Może źle wyregulowane linki na skrzyni....i klekocą koła o siebie w skrzyni. Koło wstecznego może też klekotać. Bez zdjęcia skrzyni się nie obejdzie, co do łożyska to raczej jest montowane od środka....i jak dla mnie skoro wcześniej nie klekotało a po wymianie tak to wina mechanika....jak taki cwany to niech teraz poprawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #26 Napisano 13 Maja 2012 No to faktycznie coś w skrzyni. Biegi wchodzą okey ? Biegi wchodzą idealnie, nie ma z tym problemu Może źle wyregulowane linki na skrzyni....i klekocą koła o siebie w skrzyni. Koło wstecznego może też klekotać.Bez zdjęcia skrzyni się nie obejdzie, co do łożyska to raczej jest montowane od środka....i jak dla mnie skoro wcześniej nie klekotało a po wymianie tak to wina mechanika....jak taki cwany to niech teraz poprawia. Ogólnie w samej skrzyni był tylko olej zmieniany, pytanie jak udowodnić, że to jego błąd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #27 Napisano 13 Maja 2012 pytanie jak udowodnić, że to jego błąd? Hmm...np. niech Ci pokaże czym centrował tarczę w docisku aby wałek sprzęgłowy ładnie wszedł w tarczę.... Czy czasem, nie ruszał kołnierza po którym pływa łożysko dociskowe. Masz starą tarczę i docisk? Czy jest olej do skrzyni na 100% wlany? Musisz twardo postawić na swoim....jak Cię ugada to znów zedrze za zdejmowanie skrzyni i prawdopodobne rozpołowienie jej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #28 Napisano 14 Maja 2012 Hmm...np. niech Ci pokaże czym centrował tarczę w docisku aby wałek sprzęgłowy ładnie wszedł w tarczę....Czy czasem, nie ruszał kołnierza po którym pływa łożysko dociskowe. Masz starą tarczę i docisk? Pokazywał mi je, nie zabierałem tego z sobą Czy jest olej do skrzyni na 100% wlany? Można to sprawdzić bez kanału? Czy jest duży problem z wymianą tego łożyska? Czy można z tym żyć i co grozi jazdą z takim rozklekotanym łożyskiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #29 Napisano 14 Maja 2012 Panowie potrzebuję pomocy. Posiadam Passata b4 1.9 tdi 90hp. Kupiłem go z następującą wadą: Podczas wkładania 1 biegu następował zgrzyt i bieg wchodził. 3 bieg też wchodził ciężko tak jakby do połowy, przyblokowało i wchodził czasami zgrzytając. Wczoraj jadąc na studiach zauważyłem, że auto nie chce jechać na 5 więcej niz 120-130km/h tak jakby coś go blokowało obroty dalej nie chciały iść, po chwili rozległ się trzask obroty poszły w górę ale auto nie jechało. Po zjechaniu na pobocze okazało się, że coś rzęzi i strzela w silniku nawet na jałowym biegu. Na każdym z biegów da się jechać oprócz 5 biegu ten wchodzi bez sprzęgła nawet i jedynie głośno zgrzyta. To sprzęgło czy skrzynia mi walnęła? Sprzęgło od początku było już niepewne, wiele krótsze niż w innych passatach b4 dieslach oraz łapało na samym dole już. Proszę o jakieś porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #30 Napisano 14 Maja 2012 Po zjechaniu na pobocze okazało się, że coś rzęzi i strzela w silniku nawet na jałowym biegu. Na każdym z biegów da się jechać oprócz 5 biegu ten wchodzi bez sprzęgła nawet i jedynie głośno zgrzyta. miałem coś takiego w "nowo" kupionej skrzyni w golfie okazał się że był wysypany tryb 5-go biegu ale udało się zrobić...wydaje mi się że to wina skrzyni ale niech któryś z kolegów się jeszcze wypowie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #31 Napisano 14 Maja 2012 Dziś pasek idzie do mechanika, zobaczymy jak to będzie ale szczerze to boje się kosztów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #32 Napisano 14 Maja 2012 jeśli to tylko tryb to nie powinno być aż takiej tragedii ale jeśli to skrzynia to niestety już troszkę koszta już są :noniebardzo napisz kolego jak się dowiesz co tam się stało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #33 Napisano 14 Maja 2012 może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #34 Napisano 14 Maja 2012 Jak kupowałem swoją skrzynię, to gość mówił że głównie biorą dla "piątek" i czy ja też bo to częsta przypadłość; z tego wnioskuję że kolega powyżej może być bliski prawdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #35 Napisano 20 Sierpnia 2012 Panowie mam prośbę bo nie wiem jakie sprzęgło ma iść już w końcu do b4 1.9tdi 110km, afn? http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-a4-a6-1-9-tdi-vw-passat-afn-i2543124694.html ???? http://allegro.pl/kolo-sztywne-sprzeglo-polo-passat-b4-1-8t-1-9-tdi-i2551135949.html to rozumiem opcja żeby zrobić jednomas czy to dobre rozwiązanie? no i to jest typowe jakie znalazłem do mojego modelu ale mi dwumas nie potzebny http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-vw-passat-b4-1-9tdi-110km-i2540135059.html Może ktoś wie jaki był numer oryginału wtedy bym może szybciej zlokalizował jakie potzebuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach