Skocz do zawartości
zakrzes

Przepływomierz w AFN - jakie poprawne wartości

Rekomendowane odpowiedzi

Może i gadam bzdury , ale zamiast przepływomierza wystarczy diodę podłączyć - dowolną krzemową w odpowiednie piny we wtyczce ,

Zastanowiłeś co to spowoduje, jeśli zostanie zastosowane jako stałe rozwiązanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanowiłeś co to spowoduje, jeśli zostanie zastosowane jako stałe rozwiązanie?
Ogólnie to ... nic....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie faktycznie nie ma sensu stosować przepływomierzy w AFN pomimo takiej a nie innej "konstrukcji" map sterownika. Walimy zawsze paliwo na fula, niech się dzieje wola Boża, a co będzie to będzie. Troszkę dymi - co tam ja w lusterko nie patrzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy podepnę sie do tematu bo podejrzewam u siebie walnięta przepływkę

dysponuję VAGiem tylko nie robiłem jeszcze nigdy logów i prosiłbym o pomoc w tej kwestii co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może i gadam bzdury , ale zamiast przepływomierza wystarczy diodę podłączyć - dowolną krzemową w odpowiednie piny we wtyczce , zaślepić EGR i auta działa bez zarzutu.

 

Oczywiście, że nie można tego zastosować na stałe. Jest to połśrodek mający na celu jedynie wyelimonowanie przepływomierza jako ewentualnej przyczyny ustarki.

 

EGR też nie ma tu nic do przepływomierza poza tym, że przy zaślepionym EGRze wartość MAF jest wyższa na wolnych obrotach (ok. 400-420) niż bez zaślepki (ok. 250). Przekłada się to też bezpośrednio na większe zużycie ON na wolnych obrotach.

 

Osobiście zastanawiam się nawet, czy wymieniać przepływomierz na nowy skoro ten, który mam zaniża trochę odczyt, przez co samohód mniej pali, a dynamika jest akceptowalna ;)

Inna sprawa jeśli przepływomierz pokazuje chwiejne wartości i komputer wariuje powodując szarpanie, kichanie, prychanie i zjawisko określane powszechnie "mułem". Wtedy naturalnie tylko wymiana.

 

Wracając do mojego problemu to już praktycznie skompletowałem własny zestaw do robienia logów dynamicznych i na dniach będę obserwował czy rozruszanie turbiny w czasie jazdy dało jakiś pozytywny efekt na VAGu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu bo sprawa moja także tyczy się silnika AFN.

 

Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto robi się omulne, kopci (najbardziej widać w nocy obojętnie na jakim biegu i jak mocno przyspieszam), do tego czasem wydaje mi się że leci czarny dym a za chwile delikatnie siwy (trudno ocenić w słońcu kolor)

 

Spalanie na poziomie 7.5 litrów po mieście, egr zaślepiony. Turbo nie przechodzi wcale w tryb awaryjny, brak błędów.

 

Tu wklejam logi turbiny oraz przepływki

(przepraszam za średnio zrobione logi ale ciężko jechać i klikać na laptopie po dziurach)

 

http://vaglog.rtnet.pl/sbart89_92453.html

http://vaglog.rtnet.pl/sbart89_92454.html

 

\Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

89Bartezz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo bardzo późno wstaje, ale nikt nie wywróży, czy to wina przepływki, czy może zapchanego wydechu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływka do wymiany , przerabialismy to u Pabla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przepływki w tej chwili nie da się w 100% ocenić!!! Ale wygląda na sprawną.

 

Ogarnij turbinę, gdyż nie jest ona w stanie napompować zadanego ciśnienia. - Bez tego nie ma mowy o sprawdzeniu parametrów przepływomierza. Turbinka pije olej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem przepływki w tej chwili nie da się w 100% ocenić!!! Ale wygląda na sprawną.

 

Ogarnij turbinę, gdyż nie jest ona w stanie napompować zadanego ciśnienia. - Bez tego nie ma mowy o sprawdzeniu parametrów przepływomierza. Turbinka pije olej??

 

Te logi były robione w lipcu i auto jeszcze jeździło w miare. Teraz się znacznie pogorszyło ale nie mam jak zrobić nowych logów bo laptop poszedł w kraine wiecznych megabajtów

 

Zauważyłem jednak pewną zależność, że im chłodniej na dworze tym lepiej auto jeździ. dziś przy 4 stopniach na dworze jeździł choćby miał z 140 koni. a w sobotę w cieplejszy dzień w południe już mu mocy ubyło, za to wieczorem odzyskał wigor.

 

Muszę na dniach podmienić moją przepływkę do seata kolegi i tam go przetestować bo ma nową turbinkę więc ją się wykluczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy, Sharan (115 KM z 2001r) mojego ojca zaczął mu mulić. Nie może się rozpędzić do 90km/h (chociaż dzisiaj podczas robienia logów VAG-iem szedł bez problemu). Możecie spojrzeć na logi?

log_sharan.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skromne te logi - zaledwie grupa 003 ale widząc w niej wartości masy zasysanego powietrza i jedynie opis słowny to podejrzewam nieszczelność w dolocie powietrza doładowanego czyli pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Jak chcesz pewnej diagnozy to zloguj przynajmniej dwie grupy jednocześnie czyli 003 z 011 a przypuszczam, że potwierdzi się to co napisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności