pol7777 Zgłoś #21 Napisano 23 Kwietnia 2012 Może i gadam bzdury , ale zamiast przepływomierza wystarczy diodę podłączyć - dowolną krzemową w odpowiednie piny we wtyczce , Zastanowiłeś co to spowoduje, jeśli zostanie zastosowane jako stałe rozwiązanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vindevil Zgłoś #22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Zastanowiłeś co to spowoduje, jeśli zostanie zastosowane jako stałe rozwiązanie? Ogólnie to ... nic.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #23 Napisano 23 Kwietnia 2012 W takim razie faktycznie nie ma sensu stosować przepływomierzy w AFN pomimo takiej a nie innej "konstrukcji" map sterownika. Walimy zawsze paliwo na fula, niech się dzieje wola Boża, a co będzie to będzie. Troszkę dymi - co tam ja w lusterko nie patrzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_pączek_ Zgłoś #24 Napisano 23 Kwietnia 2012 koledzy podepnę sie do tematu bo podejrzewam u siebie walnięta przepływkę dysponuję VAGiem tylko nie robiłem jeszcze nigdy logów i prosiłbym o pomoc w tej kwestii co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zakrzes Zgłoś #25 Napisano 23 Kwietnia 2012 Może i gadam bzdury , ale zamiast przepływomierza wystarczy diodę podłączyć - dowolną krzemową w odpowiednie piny we wtyczce , zaślepić EGR i auta działa bez zarzutu. Oczywiście, że nie można tego zastosować na stałe. Jest to połśrodek mający na celu jedynie wyelimonowanie przepływomierza jako ewentualnej przyczyny ustarki. EGR też nie ma tu nic do przepływomierza poza tym, że przy zaślepionym EGRze wartość MAF jest wyższa na wolnych obrotach (ok. 400-420) niż bez zaślepki (ok. 250). Przekłada się to też bezpośrednio na większe zużycie ON na wolnych obrotach. Osobiście zastanawiam się nawet, czy wymieniać przepływomierz na nowy skoro ten, który mam zaniża trochę odczyt, przez co samohód mniej pali, a dynamika jest akceptowalna Inna sprawa jeśli przepływomierz pokazuje chwiejne wartości i komputer wariuje powodując szarpanie, kichanie, prychanie i zjawisko określane powszechnie "mułem". Wtedy naturalnie tylko wymiana. Wracając do mojego problemu to już praktycznie skompletowałem własny zestaw do robienia logów dynamicznych i na dniach będę obserwował czy rozruszanie turbiny w czasie jazdy dało jakiś pozytywny efekt na VAGu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #26 Napisano 7 Października 2012 Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu bo sprawa moja także tyczy się silnika AFN. Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto robi się omulne, kopci (najbardziej widać w nocy obojętnie na jakim biegu i jak mocno przyspieszam), do tego czasem wydaje mi się że leci czarny dym a za chwile delikatnie siwy (trudno ocenić w słońcu kolor) Spalanie na poziomie 7.5 litrów po mieście, egr zaślepiony. Turbo nie przechodzi wcale w tryb awaryjny, brak błędów. Tu wklejam logi turbiny oraz przepływki (przepraszam za średnio zrobione logi ale ciężko jechać i klikać na laptopie po dziurach) http://vaglog.rtnet.pl/sbart89_92453.html http://vaglog.rtnet.pl/sbart89_92454.html \Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam 89Bartezz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #27 Napisano 7 Października 2012 Turbo bardzo późno wstaje, ale nikt nie wywróży, czy to wina przepływki, czy może zapchanego wydechu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #28 Napisano 8 Października 2012 A gdzie log dynamiczny przepływki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #29 Napisano 8 Października 2012 A gdzie log dynamiczny przepływki?? jest pod tym linkiem tylko trzeba przewinąć w dół bo jakoś się to dziwnie zapisało http://vaglog.rtnet.pl/sbart89_92454.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DyzioVR6 Zgłoś #30 Napisano 8 Października 2012 przepływka do wymiany , przerabialismy to u Pabla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #31 Napisano 10 Października 2012 Moim zdaniem przepływki w tej chwili nie da się w 100% ocenić!!! Ale wygląda na sprawną. Ogarnij turbinę, gdyż nie jest ona w stanie napompować zadanego ciśnienia. - Bez tego nie ma mowy o sprawdzeniu parametrów przepływomierza. Turbinka pije olej?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #32 Napisano 10 Października 2012 Moim zdaniem przepływki w tej chwili nie da się w 100% ocenić!!! Ale wygląda na sprawną. Ogarnij turbinę, gdyż nie jest ona w stanie napompować zadanego ciśnienia. - Bez tego nie ma mowy o sprawdzeniu parametrów przepływomierza. Turbinka pije olej?? Te logi były robione w lipcu i auto jeszcze jeździło w miare. Teraz się znacznie pogorszyło ale nie mam jak zrobić nowych logów bo laptop poszedł w kraine wiecznych megabajtów Zauważyłem jednak pewną zależność, że im chłodniej na dworze tym lepiej auto jeździ. dziś przy 4 stopniach na dworze jeździł choćby miał z 140 koni. a w sobotę w cieplejszy dzień w południe już mu mocy ubyło, za to wieczorem odzyskał wigor. Muszę na dniach podmienić moją przepływkę do seata kolegi i tam go przetestować bo ma nową turbinkę więc ją się wykluczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #33 Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam. Koledzy, Sharan (115 KM z 2001r) mojego ojca zaczął mu mulić. Nie może się rozpędzić do 90km/h (chociaż dzisiaj podczas robienia logów VAG-iem szedł bez problemu). Możecie spojrzeć na logi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #34 Napisano 11 Sierpnia 2013 Skromne te logi - zaledwie grupa 003 ale widząc w niej wartości masy zasysanego powietrza i jedynie opis słowny to podejrzewam nieszczelność w dolocie powietrza doładowanego czyli pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Jak chcesz pewnej diagnozy to zloguj przynajmniej dwie grupy jednocześnie czyli 003 z 011 a przypuszczam, że potwierdzi się to co napisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach