groszek28 Zgłoś #81 Napisano 15 Grudnia 2012 A do tego czasu możecie służyć jakaś dobra rada? Kolego, może masz problem z oporem toczenia? Może coś się dzieje z hamulcami i np tłoczki blokują klocki i cały czas jedziesz na lekko zablokowanych hamulcach? Efektem może być zwiększone spalanie, no i oczywiście przegrzewanie się i szybsze zużycie hamulców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lighto Zgłoś #82 Napisano 15 Grudnia 2012 Tez o tym myślałem i przy okazji jak zmieniałem opony na zimowe, to sprawdziłem to na podnośniku i wszystkie kola obracają się bez najmniejszego oporu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #83 Napisano 15 Grudnia 2012 Pozwolę wtrącić sie do tematu, otóż zauważyłem, że warto trochę przydusić naszego AFNa żeby wrzucił sobie wyższy bieg a co za tym idzie miał mniejsze obroty. Codziennie dojeżdżam do pracy ok 3km i widzę, że pomino spokojnej jazdy trzymanie paska na obrotach rzędu 2000-2200 obrotów niestety odbija sie na spalaniu rzędu 9-10L, natomiast poruszanie się na wyższym biegu z podobną prędkościa pozwala mi zaoszczędzić na tym samym odcinku ok 1.5L (oczywiscie mówię o spalaniu na tym odcinku wg kompa). dodam, że niestety z 2 na 3 bieg skrzynia lubi mi przeciągać i przerzuca przy 2400 obrotach. (na innych biegach przy ok 2100) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lover Zgłoś #84 Napisano 15 Grudnia 2012 Mi też pokazuje komp na mfa2 po miescie spalanie 9-11 i szrzecze powiem, nie po to kupilem diesla, zeby tyle palił, bo mogłem zostać przy B3 VR6 u mnie jest troche dluzsza historia, bo mam łataną rurę od icka, moze gdzies jednak sa tam dziury i jade w tym tygodniu na koretkę softu, bo niby jest zmieniny, bo samochod mial podobno fabrycznie 150KM , turbo od AWXa i chip, a poprzedni wlasciciel zmeinił turbo na seryjne z afna, ale soft zostawił.. Podejrzewam więc, że jest zmieniona dawka paliwa, czy cos podobnego, bo dlugo też zapala. pochwalę się w tym tygodniu, czy korekta komputera do fabrycznych ustawień coś pomogła, Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #85 Napisano 16 Grudnia 2012 Bajek ci ktoś naopowiadał, że hej! Niby jak mógł mieć FABRYCZNIE 150 kucy?? Gdyby miał zrobiony soft pod turbo z awx i potem założoną turbinę od afn-a, to turbawka już by ci odleciała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lighto Zgłoś #86 Napisano 25 Grudnia 2012 Panowie u mnie bez zmian... Jakbym nie jeździł to spalanie wynosi 9-10 litrów w manualnej skrzyni... Żadnego oporu toczenia nie ma, wycieku tez nie ma, pali od strzała mocy tez mu nie brakuje... Jestem w kropce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coachmk3va Zgłoś #87 Napisano 26 Grudnia 2012 Witam Ja mam pytanie do użytkowników B5 1.9 TDI afn z napędem Syncro ile wam palą taki passek w syklu mieszanym zimą np? Po moich obserwacjach wychodzi że ok 8l w cyklu miejskim po wsi itp. Miałem 1Z to w zimę nigdy nie przekroczył 6l. Czekam na spostrzeżenia Pozdrawia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #88 Napisano 26 Grudnia 2012 Wg wskazania komputera, w okolicy 6 przy spokojnej jeździe. Średnie spalanie z 1400 km 5,7. Opony zimowe 195/65/15, kolektor ssawny i zaciski hamulcowe czyszczone przed zima, itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coachmk3va Zgłoś #89 Napisano 26 Grudnia 2012 To bardzo dobry wyniki z tego co widzę. Niestety nie mam komputera więc tylko tak z własnych obserwacji. Oponki mam takie same jak Ty więc muszę się zając jeszcze zaciskami bo nie zaglądałem do tego. kolektor ssawny w jaki sposób czyścisz kolektor? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #90 Napisano 26 Grudnia 2012 W tych tematach powinieneś znaleźć trochę odpowiedzi. o spalaniu o kolektorze 4 Motion plusy i minusy coś o przyjemności z jazdy 4 Motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #91 Napisano 26 Grudnia 2012 Witam Ja mam pytanie do użytkowników B5 1.9 TDI afn z napędem Syncro ile wam palą taki passek w syklu mieszanym zimą np? Po moich obserwacjach wychodzi że ok 8l w cyklu miejskim po wsi itp. Miałem 1Z to w zimę nigdy nie przekroczył 6l. Czekam na spostrzeżenia Pozdrawia Jeśli w ziemie pali w miejskim 8 to nie masz się co martwic:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #92 Napisano 27 Grudnia 2012 Jeśli w ziemie pali w miejskim 8 to nie masz się co martwic:D Wszystko zależy od stylu jazdy, ale w aucie z silnikiem AFN to spalanie w górnej granicy. Oczywiście piszę tu o spalaniu średnim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #93 Napisano 27 Grudnia 2012 miejska jazda zima " caly czas niedogrzanym sillniku "u mnie wynosi 7.5 , natomiast trasa do predkosci 110 km/h spokojnie 5.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coachmk3va Zgłoś #94 Napisano 27 Grudnia 2012 Liczyłem się z tym że z napędem syncro będzie palił więcej ale ciężko się przestawić z 1Z który nie przekraczał 6 ale to całkiem inna buda i sporo lżejszy. caly czas niedogrzanym sillniku dokładnie zazwyczaj jak jadę do pracy to nie złapie nawet 90 stopni w dodatku jak są mrozy. Dzięki za odpowiedź bo miałem podejrzenia że coś jest nie tak że za dużo. A ma któryś z was 0.216 w swoich AFN-ach? Jak się mają takie wtryski do spalania? Bo 1Z dużo dawały na mocy i spalaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Einhorn Zgłoś #95 Napisano 3 Marca 2013 Witam. Proszę o jakąś podpowiedz. Mój afn 110 km palił po mieście (Warszawa) 6,5-6,8 litra ON. Jakiś czas temu zaczęła mi ciec pompa, pojechałem do jakiegoś warsztatu i gość mi uszczelnił tzn. powiedział, że to tylko jakaś uszczelka pokrywy pompy. Po wymianie samochód mi pali 9 litrów na 100 km. Uważam to za niedopuszczalne w tym silniku. Proszę o jakiś namiar w Warszawie lub okolicach (zachodnich) na kogoś kto ma pojęcie o tym samochodzie i mógłby mi ustawić wszystko żeby palił tyle ile należy. ps. Żadnych innych zmian nie ma. Pali bardzo dobrze, mam moc, obroty ok 900. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #96 Napisano 5 Marca 2013 Ja miałem 2 AFN-y i żaden nie przekroczył 6,0 l w zimie góra 6.2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #97 Napisano 5 Marca 2013 Mój afn palił sobie przy dawce 5.7 jakieś 7.5 litra po mieście ( na 30 litrach zawsze równe 400 km) Teraz przy dawce 3.0 pali około 6.5 i mniej zejść przy moim stylu jazdy nie umiem ( około 460 na 30 litrach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paprykm3 Zgłoś #98 Napisano 10 Marca 2013 Mój AFN pali dużo mniej trasa 100KM jazda różna 110km/h - 130km/h - na obwodnicach 160km/h i średnie spalanie 5L ostatnio na 19L paliwa zrobiłem 430km jazda mieszana miasto i poza miastem zimą , może mam za małą dawkę paliwa? ale auto normalnie jeździ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #99 Napisano 11 Marca 2013 A mowia ze podobno AFNy produkuja gnojowke :marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Einhorn Zgłoś #100 Napisano 11 Marca 2013 po diagnozie - padnięty(dziurawy intercooler) w tygodniu wstawiam nowy i zobaczymy co będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach