Skocz do zawartości
KLICHO

Kilka modów 1Z proszę o pomoc.

Rekomendowane odpowiedzi

O kolega Diabeł mówił abym nie potrzebnie kupował Kolektor wydechowy ponieważ we wszystkich 4 cylindrowych TDI są takie same czyli zaoszczędzę z 150 zł :)

 

Przepraszam że jestem taki wkurzający ale nie jestem za bardzo ogarnięty w mechanice i chce takie łatwe rzeczy sam zrobić dlatego te dogłębne pytania.

Wolę się upewnić co i jak bo nie chce wydawać pieniędzy w błoto a to będzie bardzo kosztowny projekt samego silnika z 6-7 Tys jak nie więcej :) Dlatego proszę o wyrozumiałość :)

 

Ok to teraz przejdźmy do skrzyni biegów jest możliwość 6-CIO biegówki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, napiszę ci tak szczerze: o skrzyni 6 zapomnij u ciebie. Uświadom sobie, że czasem lepiej wymienić auto a nie całą jego zawartość. Zyskasz prestiż, młodsze auto, ocynkowane nadwozie itd... Wg. mnie to najpierw napisz jaką byś chciał uzyskać moc??? A jak jesteś lewy w mechanice to nawet sobie turba nie wymienisz!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do niego sentyment bardzo wielki. Samochód to jest świeżo po całkowicie nowym lakierowaniu itp. Jednym słowem remont generalny

 

Czyli skrzyni temat załatwiony

 

Co do większych modów mam znajomego tunera który będzie mi pomagał

 

Moc myślę nad 180KM zwyż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

policz sobie tak: wartosc auta + koszt wszystkich czesci, ktore chcesz wymienic, razem z ta skrzynia biegow, dodaj robocizne, to tez bedzie z 1000zl mysle (jezeli chcesz w skrzynie sie bawic) chyba ze masz zdolnosci manualne, miejsce i narzedzia do tego, plus koszt programu, do tego nie ukrywajac, Twojemu autku niedaleko juz do pelnoletnosci wiec i koszty eksploatacji w czasie uzytkowania.

Jak sobie to wszystko zliczysz, to zobacz jaka suma Ci wyjdzie i czy za ta kwote kupic cos nowszego Ci sie nie oplaca, (np b5) z 1.9 115km, po programie masz na dzien dobry 140-150km/330-340nm, a skrzynie bedziesz mial tez dluzsza. A z czasem lepsze pompki, turbo i moc jeszcze wieksza bedzie.

No chyba ze naprawde masz sentyment do niego, to pchaj kase w niego i zycze Ci zeby jezdzil jak najdluzej!:).

Swoja droga, paski nie sa tanie w utrzymaniu, wiem po swoim, tez sie do niego przywiazalem, ale mam juz 404tys km silnik dobrze chodzi, ale duperele niektore sie psuja, lub trzeba z racji przebiegu wymienac i tanio nie jest.

Mysle po wakacjach poszukac jakiegos z 2005 z nieduzym przebiegiem tez avf i 4x4 i dlubac na 2xx km, ale zobacze.

W kazdym badz razie zrob sobie podliczenie kosztow i zobacz co sie bardziej oplaca, a w b5 masz juz wieksza bude i komfort

Edytowane przez triku88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem że mam do niego za duży sentyment to jest Passek po ojcu. Już zrobiony jest generalny remont silnika i całej karoserii. Świeże amory i hamulce ale za sezon chce na pewno kupić Już Red STuff i Turbo Grove, i oponki jakieś porządne.

Dla mnie ten samochód jest nie na sprzedaż wychowałem się widząc jak się sprawuje itp. Dla tego pomysł jest aby go tak zrobić na tip-top. Normalny chłopak za cenę 8- tys gdzieś szukał by Hondy Civic z V-tec.

 

Co do warsztatu mam miejscówkę i ze znajomym te modyfikacje wszystkie oprócz strojenia ( wiem to jest koszt minimum 1000 zł )

Czyli rozumiem że jest możliwość jednak 6-CIo biegówki wsadzenia tu ?

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to tu z ta skrzynia to rzeczywiscie problem bedzie, teraz z ciekawosci poczytalem i nie widzialem zeby w b4 byla 6-cio biegowa.

Tak wiec sorki za pisane o tym ze mozna by wrzucic. Pewnie jakies projekty byly na swiecie robione, ale to nie warte swojej ceny pewnie.

Jedyna opcja to zmiana na skrzynie od afn 110km, bo pewnie jest dluzsza, ale z drugiej strony wg mnie to szokda ladowac tyle kasy, zeby auto moglo jechac o te 20km/h szybciej, bo malo kto jezdzi ciagle 200 na godzne:), ja mysle w ten sposob, ze jak zwiakszam moc w aucie, to po to zeby byla o wiele lepsza elastycznosc, na predkosc nie patrze, gdyz ile razy w roku to wykorzystam? 3-7x? :) starty spod swiatel czy jakies "kreski" to rzadko kiedy predkosci oscyluja w granicach maksymalnych.

Kase ktora malbym poswiecic na skrzynie + montarz, wolalbym wydac na wydajniejsze hamulce i lepsze zawieszenie i opony, bo na prostej to kazdy rozpedzic sie potrafi, ale to co Ci napisalem, to tylko moje zdanie, a kazdy patrzy inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiesz każdy ma swojego pupilka i każdy robi to na co go stać :)

 

Gadałem z kolegą z forum rafal102 bo w swoim projekcie ma w b5 6 biegówkę zrobił właśnie w 110KM AFN. Mówił że jest właśnie taka owa możliwość z golfa MK4 i w seatach :)

 

---------- Dodano o 10:16 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:02 ----------

 

OK narazie zostawmy sprzęgło i skrzynie bo jesli będzie się dało to za pewne sprzęgło od razu + skrzynia :)

 

Przejdzmy do hamulców ? NIe jest złą opcją te EBC Red Stuff i Turbo Grove ? Tylko może by się przydały większe zaciski ? no i oczywiście stalowy oplot :)

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedyna opcja to zmiana na skrzynie od afn 110km, bo pewnie jest dluzsza,

Nie kolego. Skrzynia ma krótsze przełożenia.

 

KLICHO!

Masz dobre chęci i zapał więc jest ok. Skoro masz kase to nie problem zrobić w kasie do 6-8 tys 16-180 KM.

 

Przede wszystkim od początku. Różnice między 1Z i AFN.

AFN ma bardziej wydajną pompę wtryskową, wydajniejsze wtryski, bardziej wydajną turbinę sterowaną podciśnieniem( zawory n 75 są różne), inny program ECU. Te różnice powodują że AFN jest lepszą bazą do kręcenia bo jest mniej dłubania( wszyskie następne diesle z VW, pomijając układ wtryskowy są rozwinięciem AFNa.Do tego w AFNie masz koło zamachowe dwumasowe i krótszą skrzynię.

 

Musisz określić jaki w jakie moce celujesz. JEśli to ma być spokojne 140- 150KM to 230 ki i turbina AWX/BRD będą niepotrzebne.

 

Najlepiej znajdź dawcę z silnikiem AFN (byle poprzeczny więc B5 odpadają bo trochę za dużo rzeźby przy mocowaniu pompy wody). W ten sposób masz komplet fantów it o znacznie taniej, a coś tam jeszcze z reszty części pogonisz. Blok zostawiasz swój, sprzęgło dwumas skrzynia wedle uznania, tak samo reszta. Z dawcy przekładasz kolektor dolot, orurowanie ic, pompę wtryskową, wtryski, turbinę z całą instalacją podciśnienia, ECU (bez zmiany programu) i downpipe. W ten sposób masz AFNa 110 KM, 240Mn i dobrą bazę do modów. Jak chcesz się dalej bawić to już jest łatwiej. Po zmianie wtrysków na 216 i wgraniu softa będziesz miał około 140-150KM. Jak chcesz więcej to od razu turbo BRD lub od audi 2,0 tdi (170KM) BPW albo inne z tej grupy. Turbo z AWXa da radę do max 160 KM. FMIC warto dopiero przy zmianie turbiny robić. Powyżej 160 musisz mieć bardziej wydajną pompę, inny mapsensor i wtryski 230 ( które już teraz masz).

 

Rozsądnie zaplanuj co chcesz osiągnąć, zrób plan pracy i wtedy dopiero planuj jakie fany szukać. 230 kosztują kupe kasy, a będą leżeć nieużywane, albo pogonisz na alegroszu.

 

Rozpórka przyda się bardziej jak założysz gwint lub jakiś sportowy kit, a to będziesz musiał zrobić bo na seryjnym zawiasie szybko rów zaliczysz- dobry zawias to koszt od 3k pln. Heble po prostu przełóż z VR6 lub z Corrado( bez zmiany rozstawu śrub będziesz miał 280mm zamiast seryjnego 256mm) w Toledo 110KM też były 280mm na rozstawie 4X100.

Pomęcz trochę Chrzania lub Jaaano, koledzy mocno pokręcili AFNy i wiedzą więcej ode mnie. Sprawdź na forum vagkujawy- niejaki Włochaty w Golfa III wsadził 150KM ARL i wykręcił na 230KM więc coś podejrzysz.

 

Dużo nauki przed tobą. Czytaj, planuj, pytaj i podglądaj jak inni sobie radzą bo wydasz kupe kasy na graty, które nie będą ci potrzebne.

 

Powodzenia!

Edytowane przez halfdan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wtryski mam 230 Stage II Bosio, lecz mogę wymienić na 260 o użytkownika cowboy z forum golfa. Wiem pompa musi być na nich wydajniejsza bodajże to są z AFN o numeracjach 038 130 107 J lub 038 130 107 H tylko co zrobić aby były 11 tłoczkowe słyszałem że jakiś za pomocą instalacji nie jakiego Tłokorozdzielacza 11mm i ustawia się Falę jego.

 

Tutaj znalazłem co nie co o tej 6-CIO biegówce i hamulcach

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=111458

 

Ale skrzynia to na sam koniec będzie to wydatek sam ze sprzęgłem 2masem 240mm ponad 2500 zł

 

 

Czyli takie zaciski były by odpowiednie ? http://allegro.pl/golf-iii-gti-288-zaciski-tarcze-5x100-vr6-i2200685465.html

 

A w moc tak jak wcześniej pisałem to minimum 180KM

Komputer też już mam z AFN ten 16 - Bitowy :)

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To liczę sie z tym i myślałem nad 16 Cali tylko nie wiem jakie opony z jakim rozstawieniem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was.

 

Dodać mogę ze wtryski PP764 stage II (.226) zostały stworzone z myślą o mniejszym zadymieniu i spalaniu niż 260tki.

Więc bym nie wymieniał. Trzeba znaleźć tylko osobę która dobrze je ustawi w aucie, były bowiem przypadki wypalających się tłoków poprzez zły kąt wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ktoś by był może ten mój znajomy tuner zna kogoś odpowiedniego Ale to od razu zrobię wtryski + turbo BRD + nowy soft w kompiei myślę że wydech jakiś. Tylko jaki proponujecie ?

 

I pytanie jest jakaś dużo znaczna różnica między 230 a 260 ?

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedyna opcja to zmiana na skrzynie od afn 110km,

 

Jest inna opcja,dużo lepsza

 

 

 

bodajże to są z AFN o numeracjach 038 130 107 J lub 038 130 107 H

 

To są numery pomp z tłokoroździelaczem 11mm,numer boscha 0 460 414 987.

Pompy z afn-ów to 10tki,więc słabsze,ale można je spokojnie przerobić na 11-tki.Koszt dużo mniejszy,jak pompy 107j,a wydajność tylko trochę mniejsza.

 

Osobiście zamiast zacisków z vr-a,tych z linka,polecam dużo lepsze zaciski z passata b5,te mają tłoczek fi 57mm,natomiast zaciski z vr-a tylko 54mm.

Pasują bezproblemowo,mam takie u siebie.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm a mógł byś przykładowy ten tłoczek z B5 :) ? Mam namiary do kolesia co ma takie pompy 038 130 107 J po regeneracji w cenie 900 zł myślę że to jak na taką pompę to nie dużo tylko czy jak ją wsadzę będę musiał coś modować czy będzie pasowała jak ulał tylko bd musiał tą falę zmienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam namiary do kolesia co ma takie pompy 038 130 107 J po regeneracji w cenie 900 zł m

 

Raczej po wymianie uszczelnień,bo regenerowane,to koszt dwukrotnie wyższy.

Ale poproś o wydruk z testów wydatków,wtedy będziesz miał pewność,że pompa jest zdrowa.

Sama głowica roździelacza,nowa,to koszt ponad 1000 zeta.

Do tego niowe rolki,fala,pompa wstępna i inne pierdoły.

Za 900 to można kupić trupa,po wymianie uszczelnień,dobrze by było,gdyby chociaż test wydatków widziała.

 

Jak chcesz wsadzać 107J,to fali zmieniać nie musisz,ale trzeba będzie roztaczać łoże pompy,bo 107J ma większą średnicę osadzenia.

Dodatkowo trzeba też przerobić wtyczkę nastawnika.Wyciąć z niej trzy przewody,dwa z nich podłączyć pod zaworek n 108,ten na dole pompy,trzeci do zaworka n 109,tego na górze.

To tak pokrótce.

 

Zaciski z passata b5

 

http://moto.allegro.pl/zaciski-hamulcowe-przod-vw-passat-b5-1-9-tdi-i2150422503.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz że będą te zaciski wydajniejsze niż VR6 ?? i jaki mają 288mm czy inaczej ? Myślałem że będą nieco droższe tak z 200 zł za sztukę.

 

To myślę że mechanik z pompą sobie poradzi :)

 

A jak z tym wydechem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sagon, skrzynia dluzsza niz nawet u mnie, co to za skrzynia? Toledo takie mialy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli mówisz że będą te zaciski wydajniejsze niż VR6 ?? i jaki mają 288mm czy inaczej ?

 

W pasacie ten zacisk obsługiwał 288 i 312 mm.Jak myślisz,który będzie lepiej hamował 54mm,czy 57mm?

Nie jestem przekonany,co do tego,że mechanik da sobie radę z pompą.

 

triku88,tak się przerabia skrzynie biegów,nie są one oryginalne.

Piąty bieg jest dłuższy o 30km/h redukujesz 600rpm,czwarty o 20km/h redukujesz 400,trzeci o 10km/h redukujesz 200.

Jedynka i dwójka zostaje ori.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaaa przeroba, w takim razie ok, bo obroty mial jak tdi v6 180:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności