KLICHO Zgłoś #21 Napisano 11 Marca 2012 O kolega Diabeł mówił abym nie potrzebnie kupował Kolektor wydechowy ponieważ we wszystkich 4 cylindrowych TDI są takie same czyli zaoszczędzę z 150 zł Przepraszam że jestem taki wkurzający ale nie jestem za bardzo ogarnięty w mechanice i chce takie łatwe rzeczy sam zrobić dlatego te dogłębne pytania. Wolę się upewnić co i jak bo nie chce wydawać pieniędzy w błoto a to będzie bardzo kosztowny projekt samego silnika z 6-7 Tys jak nie więcej Dlatego proszę o wyrozumiałość Ok to teraz przejdźmy do skrzyni biegów jest możliwość 6-CIO biegówki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #22 Napisano 11 Marca 2012 Człowieku, napiszę ci tak szczerze: o skrzyni 6 zapomnij u ciebie. Uświadom sobie, że czasem lepiej wymienić auto a nie całą jego zawartość. Zyskasz prestiż, młodsze auto, ocynkowane nadwozie itd... Wg. mnie to najpierw napisz jaką byś chciał uzyskać moc??? A jak jesteś lewy w mechanice to nawet sobie turba nie wymienisz! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #23 Napisano 11 Marca 2012 Mam do niego sentyment bardzo wielki. Samochód to jest świeżo po całkowicie nowym lakierowaniu itp. Jednym słowem remont generalny Czyli skrzyni temat załatwiony Co do większych modów mam znajomego tunera który będzie mi pomagał Moc myślę nad 180KM zwyż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #24 Napisano 11 Marca 2012 (edytowane) policz sobie tak: wartosc auta + koszt wszystkich czesci, ktore chcesz wymienic, razem z ta skrzynia biegow, dodaj robocizne, to tez bedzie z 1000zl mysle (jezeli chcesz w skrzynie sie bawic) chyba ze masz zdolnosci manualne, miejsce i narzedzia do tego, plus koszt programu, do tego nie ukrywajac, Twojemu autku niedaleko juz do pelnoletnosci wiec i koszty eksploatacji w czasie uzytkowania. Jak sobie to wszystko zliczysz, to zobacz jaka suma Ci wyjdzie i czy za ta kwote kupic cos nowszego Ci sie nie oplaca, (np b5) z 1.9 115km, po programie masz na dzien dobry 140-150km/330-340nm, a skrzynie bedziesz mial tez dluzsza. A z czasem lepsze pompki, turbo i moc jeszcze wieksza bedzie. No chyba ze naprawde masz sentyment do niego, to pchaj kase w niego i zycze Ci zeby jezdzil jak najdluzej!. Swoja droga, paski nie sa tanie w utrzymaniu, wiem po swoim, tez sie do niego przywiazalem, ale mam juz 404tys km silnik dobrze chodzi, ale duperele niektore sie psuja, lub trzeba z racji przebiegu wymienac i tanio nie jest. Mysle po wakacjach poszukac jakiegos z 2005 z nieduzym przebiegiem tez avf i 4x4 i dlubac na 2xx km, ale zobacze. W kazdym badz razie zrob sobie podliczenie kosztow i zobacz co sie bardziej oplaca, a w b5 masz juz wieksza bude i komfort Edytowane 11 Marca 2012 przez triku88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #25 Napisano 11 Marca 2012 (edytowane) Mówiłem że mam do niego za duży sentyment to jest Passek po ojcu. Już zrobiony jest generalny remont silnika i całej karoserii. Świeże amory i hamulce ale za sezon chce na pewno kupić Już Red STuff i Turbo Grove, i oponki jakieś porządne. Dla mnie ten samochód jest nie na sprzedaż wychowałem się widząc jak się sprawuje itp. Dla tego pomysł jest aby go tak zrobić na tip-top. Normalny chłopak za cenę 8- tys gdzieś szukał by Hondy Civic z V-tec. Co do warsztatu mam miejscówkę i ze znajomym te modyfikacje wszystkie oprócz strojenia ( wiem to jest koszt minimum 1000 zł ) Czyli rozumiem że jest możliwość jednak 6-CIo biegówki wsadzenia tu ? Edytowane 11 Marca 2012 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #26 Napisano 11 Marca 2012 no to tu z ta skrzynia to rzeczywiscie problem bedzie, teraz z ciekawosci poczytalem i nie widzialem zeby w b4 byla 6-cio biegowa. Tak wiec sorki za pisane o tym ze mozna by wrzucic. Pewnie jakies projekty byly na swiecie robione, ale to nie warte swojej ceny pewnie. Jedyna opcja to zmiana na skrzynie od afn 110km, bo pewnie jest dluzsza, ale z drugiej strony wg mnie to szokda ladowac tyle kasy, zeby auto moglo jechac o te 20km/h szybciej, bo malo kto jezdzi ciagle 200 na godzne:), ja mysle w ten sposob, ze jak zwiakszam moc w aucie, to po to zeby byla o wiele lepsza elastycznosc, na predkosc nie patrze, gdyz ile razy w roku to wykorzystam? 3-7x? starty spod swiatel czy jakies "kreski" to rzadko kiedy predkosci oscyluja w granicach maksymalnych. Kase ktora malbym poswiecic na skrzynie + montarz, wolalbym wydac na wydajniejsze hamulce i lepsze zawieszenie i opony, bo na prostej to kazdy rozpedzic sie potrafi, ale to co Ci napisalem, to tylko moje zdanie, a kazdy patrzy inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #27 Napisano 12 Marca 2012 (edytowane) No wiesz każdy ma swojego pupilka i każdy robi to na co go stać Gadałem z kolegą z forum rafal102 bo w swoim projekcie ma w b5 6 biegówkę zrobił właśnie w 110KM AFN. Mówił że jest właśnie taka owa możliwość z golfa MK4 i w seatach ---------- Dodano o 10:16 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:02 ---------- OK narazie zostawmy sprzęgło i skrzynie bo jesli będzie się dało to za pewne sprzęgło od razu + skrzynia Przejdzmy do hamulców ? NIe jest złą opcją te EBC Red Stuff i Turbo Grove ? Tylko może by się przydały większe zaciski ? no i oczywiście stalowy oplot Edytowane 12 Marca 2012 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halfdan Zgłoś #28 Napisano 12 Marca 2012 (edytowane) Jedyna opcja to zmiana na skrzynie od afn 110km, bo pewnie jest dluzsza, Nie kolego. Skrzynia ma krótsze przełożenia. KLICHO! Masz dobre chęci i zapał więc jest ok. Skoro masz kase to nie problem zrobić w kasie do 6-8 tys 16-180 KM. Przede wszystkim od początku. Różnice między 1Z i AFN. AFN ma bardziej wydajną pompę wtryskową, wydajniejsze wtryski, bardziej wydajną turbinę sterowaną podciśnieniem( zawory n 75 są różne), inny program ECU. Te różnice powodują że AFN jest lepszą bazą do kręcenia bo jest mniej dłubania( wszyskie następne diesle z VW, pomijając układ wtryskowy są rozwinięciem AFNa.Do tego w AFNie masz koło zamachowe dwumasowe i krótszą skrzynię. Musisz określić jaki w jakie moce celujesz. JEśli to ma być spokojne 140- 150KM to 230 ki i turbina AWX/BRD będą niepotrzebne. Najlepiej znajdź dawcę z silnikiem AFN (byle poprzeczny więc B5 odpadają bo trochę za dużo rzeźby przy mocowaniu pompy wody). W ten sposób masz komplet fantów it o znacznie taniej, a coś tam jeszcze z reszty części pogonisz. Blok zostawiasz swój, sprzęgło dwumas skrzynia wedle uznania, tak samo reszta. Z dawcy przekładasz kolektor dolot, orurowanie ic, pompę wtryskową, wtryski, turbinę z całą instalacją podciśnienia, ECU (bez zmiany programu) i downpipe. W ten sposób masz AFNa 110 KM, 240Mn i dobrą bazę do modów. Jak chcesz się dalej bawić to już jest łatwiej. Po zmianie wtrysków na 216 i wgraniu softa będziesz miał około 140-150KM. Jak chcesz więcej to od razu turbo BRD lub od audi 2,0 tdi (170KM) BPW albo inne z tej grupy. Turbo z AWXa da radę do max 160 KM. FMIC warto dopiero przy zmianie turbiny robić. Powyżej 160 musisz mieć bardziej wydajną pompę, inny mapsensor i wtryski 230 ( które już teraz masz). Rozsądnie zaplanuj co chcesz osiągnąć, zrób plan pracy i wtedy dopiero planuj jakie fany szukać. 230 kosztują kupe kasy, a będą leżeć nieużywane, albo pogonisz na alegroszu. Rozpórka przyda się bardziej jak założysz gwint lub jakiś sportowy kit, a to będziesz musiał zrobić bo na seryjnym zawiasie szybko rów zaliczysz- dobry zawias to koszt od 3k pln. Heble po prostu przełóż z VR6 lub z Corrado( bez zmiany rozstawu śrub będziesz miał 280mm zamiast seryjnego 256mm) w Toledo 110KM też były 280mm na rozstawie 4X100. Pomęcz trochę Chrzania lub Jaaano, koledzy mocno pokręcili AFNy i wiedzą więcej ode mnie. Sprawdź na forum vagkujawy- niejaki Włochaty w Golfa III wsadził 150KM ARL i wykręcił na 230KM więc coś podejrzysz. Dużo nauki przed tobą. Czytaj, planuj, pytaj i podglądaj jak inni sobie radzą bo wydasz kupe kasy na graty, które nie będą ci potrzebne. Powodzenia! Edytowane 12 Marca 2012 przez halfdan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #29 Napisano 12 Marca 2012 (edytowane) Tak wtryski mam 230 Stage II Bosio, lecz mogę wymienić na 260 o użytkownika cowboy z forum golfa. Wiem pompa musi być na nich wydajniejsza bodajże to są z AFN o numeracjach 038 130 107 J lub 038 130 107 H tylko co zrobić aby były 11 tłoczkowe słyszałem że jakiś za pomocą instalacji nie jakiego Tłokorozdzielacza 11mm i ustawia się Falę jego. Tutaj znalazłem co nie co o tej 6-CIO biegówce i hamulcach http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=111458 Ale skrzynia to na sam koniec będzie to wydatek sam ze sprzęgłem 2masem 240mm ponad 2500 zł Czyli takie zaciski były by odpowiednie ? http://allegro.pl/golf-iii-gti-288-zaciski-tarcze-5x100-vr6-i2200685465.html A w moc tak jak wcześniej pisałem to minimum 180KM Komputer też już mam z AFN ten 16 - Bitowy Edytowane 12 Marca 2012 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #30 Napisano 12 Marca 2012 Czyli takie zaciski były by odpowiednie ? http://allegro.pl/golf-iii-gti-288-z...200685465.html tarcze z rozstawu 5x100, a ty masz 4x100 do tych hamulców felga minimum 15cali! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #31 Napisano 12 Marca 2012 To liczę sie z tym i myślałem nad 16 Cali tylko nie wiem jakie opony z jakim rozstawieniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyzor.be Zgłoś #32 Napisano 12 Marca 2012 Witam was. Dodać mogę ze wtryski PP764 stage II (.226) zostały stworzone z myślą o mniejszym zadymieniu i spalaniu niż 260tki. Więc bym nie wymieniał. Trzeba znaleźć tylko osobę która dobrze je ustawi w aucie, były bowiem przypadki wypalających się tłoków poprzez zły kąt wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #33 Napisano 12 Marca 2012 (edytowane) Myślę że ktoś by był może ten mój znajomy tuner zna kogoś odpowiedniego Ale to od razu zrobię wtryski + turbo BRD + nowy soft w kompiei myślę że wydech jakiś. Tylko jaki proponujecie ? I pytanie jest jakaś dużo znaczna różnica między 230 a 260 ? Edytowane 12 Marca 2012 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #34 Napisano 12 Marca 2012 (edytowane) Jedyna opcja to zmiana na skrzynie od afn 110km, Jest inna opcja,dużo lepsza bodajże to są z AFN o numeracjach 038 130 107 J lub 038 130 107 H To są numery pomp z tłokoroździelaczem 11mm,numer boscha 0 460 414 987. Pompy z afn-ów to 10tki,więc słabsze,ale można je spokojnie przerobić na 11-tki.Koszt dużo mniejszy,jak pompy 107j,a wydajność tylko trochę mniejsza. Osobiście zamiast zacisków z vr-a,tych z linka,polecam dużo lepsze zaciski z passata b5,te mają tłoczek fi 57mm,natomiast zaciski z vr-a tylko 54mm. Pasują bezproblemowo,mam takie u siebie. Edytowane 12 Marca 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #35 Napisano 12 Marca 2012 Hmm a mógł byś przykładowy ten tłoczek z B5 ? Mam namiary do kolesia co ma takie pompy 038 130 107 J po regeneracji w cenie 900 zł myślę że to jak na taką pompę to nie dużo tylko czy jak ją wsadzę będę musiał coś modować czy będzie pasowała jak ulał tylko bd musiał tą falę zmienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #36 Napisano 12 Marca 2012 Mam namiary do kolesia co ma takie pompy 038 130 107 J po regeneracji w cenie 900 zł m Raczej po wymianie uszczelnień,bo regenerowane,to koszt dwukrotnie wyższy. Ale poproś o wydruk z testów wydatków,wtedy będziesz miał pewność,że pompa jest zdrowa. Sama głowica roździelacza,nowa,to koszt ponad 1000 zeta. Do tego niowe rolki,fala,pompa wstępna i inne pierdoły. Za 900 to można kupić trupa,po wymianie uszczelnień,dobrze by było,gdyby chociaż test wydatków widziała. Jak chcesz wsadzać 107J,to fali zmieniać nie musisz,ale trzeba będzie roztaczać łoże pompy,bo 107J ma większą średnicę osadzenia. Dodatkowo trzeba też przerobić wtyczkę nastawnika.Wyciąć z niej trzy przewody,dwa z nich podłączyć pod zaworek n 108,ten na dole pompy,trzeci do zaworka n 109,tego na górze. To tak pokrótce. Zaciski z passata b5 http://moto.allegro.pl/zaciski-hamulcowe-przod-vw-passat-b5-1-9-tdi-i2150422503.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #37 Napisano 12 Marca 2012 Czyli mówisz że będą te zaciski wydajniejsze niż VR6 ?? i jaki mają 288mm czy inaczej ? Myślałem że będą nieco droższe tak z 200 zł za sztukę. To myślę że mechanik z pompą sobie poradzi A jak z tym wydechem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #38 Napisano 12 Marca 2012 Sagon, skrzynia dluzsza niz nawet u mnie, co to za skrzynia? Toledo takie mialy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #39 Napisano 12 Marca 2012 Czyli mówisz że będą te zaciski wydajniejsze niż VR6 ?? i jaki mają 288mm czy inaczej ? W pasacie ten zacisk obsługiwał 288 i 312 mm.Jak myślisz,który będzie lepiej hamował 54mm,czy 57mm? Nie jestem przekonany,co do tego,że mechanik da sobie radę z pompą. triku88,tak się przerabia skrzynie biegów,nie są one oryginalne. Piąty bieg jest dłuższy o 30km/h redukujesz 600rpm,czwarty o 20km/h redukujesz 400,trzeci o 10km/h redukujesz 200. Jedynka i dwójka zostaje ori. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #40 Napisano 12 Marca 2012 aaaa przeroba, w takim razie ok, bo obroty mial jak tdi v6 180:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach