Skocz do zawartości
yoda2

Lekkie haczenie przy zmianie biegu z 1 na 2

Rekomendowane odpowiedzi

Półtora roku temu wymieniłem w swoim autku łożysko oporowe,sprzęgło i docisk.Tydzień temu zauważyłem że przy zmianie biegu z 1 na 2 dźwignia zmiany biegow lekko mi haczy na innych biegach jest ok.Dodam że sprzęgło jest hydrauliczne.Co może być powodem tego haczenia ,czy należy może wyregulować biegi,bo podobno coś takiego można zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

synchronizator do wymiany, ale zacznij od wymiany oleju na jakiś rzadszy syntetyczny.Synchronizator może (kleić) się na gęstym oleju przy niskich temperaturach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z kolegom na bank synchronizator i nie wiem czy opłaca się coś robić ja osobiście wolałbym odrazu skrzynie wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz straszycie, może warto spytać czy z 3 na 2 też haczy lub czy przy innym położeniu lewarka wszystko jest okey lub czy na podwójnym wysprzęgleniu dwójka wchodzi lekko.

 

i nie wiem czy opłaca się coś robić ja osobiście wolałbym odrazu skrzynie wymienić

Czasami warto rozgrzebać skrzynie bo kupno nowej i okaże sie że , dwa razy nie potrzeba robota bo jest jeszcze gorzej i w końcu trzeba będzie rozebrać obie skrzynie aby sklecić jedną dobrą.

Wiadomo..wszystko zależy od możliwości warsztatowych i choć odrobiny wiedzy o budowie skrzyń biegów...bo łatwo jest czasem rozebrać ale ze złożeniem bywa gorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy sobie szczerze: żeby zrobić skrzynię trzeba mieć wiedzę a i zwykła skrzynka z narzędziami nie zda się na nic. Szukaj używki z gwarancją, bo co diagnozy to się zgodzę, sam niedawno to przerabiałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos haczenia, normalne jest, że przy obecnych temperaturach i wtedy kiedy były niższe, dwójka ciężko wchodzi na zimnym silniku? Sytuacja jest podobna do tej co kolega w 1-wszym poście opisuje. Jedynka wchodzi gładko, później z dwójką gorzej, a pozostałe biegi wchodzą normalnie. Natomiast jak się silnik rozgrzeje to wszystkie biegi wchodzą leciutko. To jest wina gęstego oleju, czy po prostu ten typ tak ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na innych biegach nie haczy,podwójnego wysprzęglenia nie próbowałem sprawdzę rano w drodze do pracy,olej mam pełny syntetyk Castrol 75w90 wymieniałem przy okazji wymiany sprzęgła.trochę dziwne jest te haczenie bo to zależy od tego jakie jest położenie lewarka przy zmianie biegu z1 na 2 czy bardziej lewarek odchylę na bok czy mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak miałem z dwójki na trójkę, z początku pomagało wajdrowanie lewarkiem a z czasem wrzucenie trójki bez zgrzytu było niemożliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest wina gęstego oleju, czy po prostu ten typ tak ma?

Przy - 20 stopniach ma prawo ciężko chodzic ale bez przesady, było wałkowane nie raz że jedynie jedynka ma prawo zgrzytnąć ( wyhamowanie wałka sprzęgłowego w skrzyni--powód dobry olej a nie jakiś hipol z malucha)

Reszta biegów ma chodzić płynnie i bez zgrzytów...no chyba że pompka hydrauliczna niedomaga lub sie dywanik podwija pod pedały ;) .

Oczywiście warto obejrzeć mechanizm wybieraka na skrzyni ,czy nie ma luzów itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy - 20 stopniach ma prawo ciężko chodzic ale bez przesady, było wałkowane nie raz że jedynie jedynka ma prawo zgrzytnąć ( wyhamowanie wałka sprzęgłowego w skrzyni--powód dobry olej a nie jakiś hipol z malucha)

Reszta biegów ma chodzić płynnie i bez zgrzytów...no chyba że pompka hydrauliczna niedomaga lub sie dywanik podwija pod pedały ;) .

Oczywiście warto obejrzeć mechanizm wybieraka na skrzyni ,czy nie ma luzów itp.

 

Wydaje mi się, że mechanicznie problemu nie powinno być, bo tylko na zimnym silniku tak się dzieje i dwójka wchodzi z oporem, później wchodzi jak w masełko. Możliwe, że to będzie badziewny olej i tu będzie pies pogrzebany :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że mechanicznie problemu nie powinno być, bo tylko na zimnym silniku tak się dzieje i dwójka wchodzi z oporem, później wchodzi jak w masełko. Możliwe, że to będzie badziewny olej i tu będzie pies pogrzebany

ewidentnie winny będzie olej w skrzyni skoro tylko na zimnym silniku są takie objawy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po problemie ,pomogła regulacja.Biegi wchodzą bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Majki93 miałem to samo, i teraz dwie sprawy,

1. Jak jest zimno to płyn w skrzyni jest gęstszy, opór przy zmianach biegów jest także równomiernie większy.

2. Jeśli opory są tak znaczące że naprawdę ciężko idzie zmienić biegi to warto zobaczyć jak się czuje pedał sprzęgła czy nie siedzi jakoś niżej lub czy nie ma zacieków tuż pod pedałami. (Wspominam o tym ponieważ ostatnie mrozy zabiły moją pompkę sprzęgła) Objawy tego mordu były podobne do sytuacji z 1ego pkt z ty, że po jakimś czasie oprócz oporu oleju w skrzyni biegi zaczeły haczyć szczególnie między 1 a 2 . Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności