Skocz do zawartości
Grimson

Skrzynia DSG a jazda w śniegu na parkingu

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

 

Jak to jest u Was z jazdą Passatem ze skrzynią DSG po kopnym śniegu na parkingu?

 

Z moim Pasztetem (ośka 140PS) jest tragedia, na zimowych oponach samochód zakopuje się już w 10cm śniegu i mam spore problemy z ruszeniem z miejsca. Rozkołysać samochodem nie za bardzo można, chyba że ktoś umie błyskawicznie przełączać D i R.

 

Kontrola trakcji szaleje...

 

Drugie auto w rodzinie - Golf IV 101PS z manualem - radzi sobie o niebo lepiej.

 

Co jest grane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kopnym śniegu radzą wyłączać esp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W kopnym śniegu radzą wyłączać esp.

 

Joop... Trzeba w luźnym sniegu wyłączać ESP. Wtedy próbować. Ale przyznam , że temat dla mnie obcy. Nie mam problemów z przejechaniem przez dość wysoki śnieg. Np taki , że jest deczko wyższy niż dolna linia zderzaka.

 

chyba że ktoś umie błyskawicznie przełączać D i R.

 

Mój TY losie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Błyskawicznie przełączać D i R ???!!! Jak tak zrobisz kilka razy to masz jak w banku śmierć skrzynki. A w szczególności uszczelniaczy elektrozaworów itp. Przerabiałem ten temat w B5 z automatem. Skrzynia inna ale taka sama zasada działania. Popękają kosze sprzęgłowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i chyba najlepiej przełączyć na manualną zmianę biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się dziś zakopałem pod domem w sniegu,

zamiast wachlować skrzynią co nie wyjdzie jej na dobre, poprostu ESP off i jedziemy

odrazu się wykopałem

 

Przy DSG nie zmieniaj z D na R i odwrotnie do momentu całkowitego zatrzymania auta i obrotów wyższych niż 1000 rpm

inaczej skrzynia nie pożyje długo (mówie z doświadczenia, bo w swoim aucie mam już drugie DSG)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Mój TY losie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Błyskawicznie przełączać D i R ???!!! Jak tak zrobisz kilka razy to masz jak w banku śmierć skrzynki.

 

podpisuje się pod tym obiema rękoma mój śp ojciec zarżnął tak automat w bmw

poza tym nie wiem jaki to musi być snieg żeby passat z dsg i trakcją się kopał

myślę że to kwestia opon bo ja mam w sumie średnie i ciągnie jak dziki zero problemów

 

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi również się jeszcze nie zakopał. a dodam że ostatnio jak sypło śniegiem to otwierając drzwi odgarnąłem śnieg, ale wyjechałem normalnie. cały czas na ESP oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo opony masz szit albo esp świruje (albo to i to) bo nie jest możliwe "takie zachowanie" samochodu w takich warunkach. Wczoraj dosłownie odśnieżałem zderzakiem osiedle :cool auto szło jak przecinak a na 4 kołach mam aż albo tylko Dębice Frigo :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że Dębica Frigo to chyba najlepsza opona na śnieg a ja mam ContiWinterContact TS 830 więc chyba jedną z lepszych i mam takie same problemy z jazdą po głębokim śniegu - auto chyba wiesza się na osłonie silnika i jechać się nie da...

Starą Vectrą lepiej się jeździ po śniegu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja doceniam teraz 4motion. 20cm śniegu pod domem i ruszam bez problemu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały snieg powyżej dolnej krawędzi zderzaka nie ma prawa zawiesić samochodu bo zostaje przed autem :jasne szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia pod domem podczas porannego wyjazdu do pracy, snieg odpychałem rejestracją ! :lol moze to i zasługa Frigo 205/55/16 (bo opony mam nowe, zakupione i założone w grudniu 2011r) zarówno na R jak i na D z włączonym ESP przemieszczanie po śniegu nie stanowi (nie powinno) najmniejszego problemu.

 

A ja doceniam teraz 4motion. 20cm śniegu pod domem i ruszam bez problemu

 

:beach: coś o tym wiem, przed passatem przemieszczałem się A6 z quattro więc pozostaje pozazdrościć.

Edytowane przez eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze to i zasługa Frigo

 

Frigo od lat wychodzą najlepiej w testach na śnieg, ja dodatkowo potwierdziłem to w tym roku, gdzie nawet Octavia z napędem na 4 koła się zakopała, a mój samochód spokojnie dawała radę, z o wiele słabszym silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobra ale to nei wątek o oponach ale o jeździe w śniegu z DSG

 

masz rację - zapomniałem dodać, że to była Skoda z napędem na 4 koła właśnie z DSG :-)

Gościu się tak zakopał, że prawie osiadł podwoziem na śniegu i musiał go ratrak wyciągać.

Trochę sobie z nim pogadałem, bo wtedy też miałem Skodę.

On twierdził że w automacie za wiele na śniegu się nie da zrobić i że takie sytuacje są normalne.

Fakt, ze parkowaliśmy przy wyciągu na śniegu, który miał gdzieś ze 20 cm po uklepaniu (utwardzeniu) przez ratrak, więc warunki dosyć wymagające, niespotykane raczej na normalnych drogach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moc silnika ma niewielki wpływ na to czy się zakopiesz na parkingu czy nie. Właśnie jak ktoś daje w pedał to zazwyczaj zakopuje się częściej.

A jak wyjechać z zaspy z DSG? Tak jak normalnym autem - przód, tył, przód, tył, tylko wiadomo, że trochę mniej dynamicznie to robić (kto ma dsg ten chyba wie ile czasu po przełożeniu dźwigni, wskakuje bieg i można jechać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się jeszcze nauczyć operować hamulcem lewą nogą. Dajemy do przodu, hamulec (żeby koło nie zsunęło się z powrotem dołek podczas zmiany biegu), wsteczny, hamulec, zmiana biegu itd... Skrzynia nie zmieni biegu, zanim koła się nie zatrzymają i chwilę to trwa, więc bez hamowania między zmianami, samochód będzie zsuwał się za każdym razem. No i gazem trzeba dosyć delikatnie operować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej przełączyć DSG na tryb ręczny i dopiero wtedy wachlować przód tył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie lepiej przełączyć DSG na tryb ręczny i dopiero wtedy wachlować przód tył?

 

a co ma piernik do wiatraka?

jak niby chcesz wrzucić wsteczny w trybie tiptronic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze, nigdy nie przełączyłem skrzyni w tryb ręczny.

Wajchą przy skrzynie się nie da?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wajchą przy skrzynie się nie da?

wajcha przy skrzyni w prawo pozwala na zmianę biegów od 1 do 6,

wsteczny tylko gdy wajcha w pozycji R, wiec nie ma tak łatwo

 

kończąc temat, to jazda z głową, dobre opony i ESP off,

szybkie wachlowanie skrzynią D/R źle kończy się dla skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności