Grimson Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2012 Panie i Panowie, Jak to jest u Was z jazdą Passatem ze skrzynią DSG po kopnym śniegu na parkingu? Z moim Pasztetem (ośka 140PS) jest tragedia, na zimowych oponach samochód zakopuje się już w 10cm śniegu i mam spore problemy z ruszeniem z miejsca. Rozkołysać samochodem nie za bardzo można, chyba że ktoś umie błyskawicznie przełączać D i R. Kontrola trakcji szaleje... Drugie auto w rodzinie - Golf IV 101PS z manualem - radzi sobie o niebo lepiej. Co jest grane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2012 W kopnym śniegu radzą wyłączać esp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2012 W kopnym śniegu radzą wyłączać esp. Joop... Trzeba w luźnym sniegu wyłączać ESP. Wtedy próbować. Ale przyznam , że temat dla mnie obcy. Nie mam problemów z przejechaniem przez dość wysoki śnieg. Np taki , że jest deczko wyższy niż dolna linia zderzaka. chyba że ktoś umie błyskawicznie przełączać D i R. Mój TY losie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Błyskawicznie przełączać D i R ???!!! Jak tak zrobisz kilka razy to masz jak w banku śmierć skrzynki. A w szczególności uszczelniaczy elektrozaworów itp. Przerabiałem ten temat w B5 z automatem. Skrzynia inna ale taka sama zasada działania. Popękają kosze sprzęgłowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris1975 Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2012 no i chyba najlepiej przełączyć na manualną zmianę biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2012 Ja się dziś zakopałem pod domem w sniegu, zamiast wachlować skrzynią co nie wyjdzie jej na dobre, poprostu ESP off i jedziemy odrazu się wykopałem Przy DSG nie zmieniaj z D na R i odwrotnie do momentu całkowitego zatrzymania auta i obrotów wyższych niż 1000 rpm inaczej skrzynia nie pożyje długo (mówie z doświadczenia, bo w swoim aucie mam już drugie DSG) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2012 Mój TY losie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Błyskawicznie przełączać D i R ???!!! Jak tak zrobisz kilka razy to masz jak w banku śmierć skrzynki. podpisuje się pod tym obiema rękoma mój śp ojciec zarżnął tak automat w bmw poza tym nie wiem jaki to musi być snieg żeby passat z dsg i trakcją się kopał myślę że to kwestia opon bo ja mam w sumie średnie i ciągnie jak dziki zero problemów pozdrawiam Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #7 Napisano 17 Lutego 2012 mi również się jeszcze nie zakopał. a dodam że ostatnio jak sypło śniegiem to otwierając drzwi odgarnąłem śnieg, ale wyjechałem normalnie. cały czas na ESP oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #8 Napisano 17 Lutego 2012 albo opony masz szit albo esp świruje (albo to i to) bo nie jest możliwe "takie zachowanie" samochodu w takich warunkach. Wczoraj dosłownie odśnieżałem zderzakiem osiedle auto szło jak przecinak a na 4 kołach mam aż albo tylko Dębice Frigo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #9 Napisano 17 Lutego 2012 Tak się składa, że Dębica Frigo to chyba najlepsza opona na śnieg a ja mam ContiWinterContact TS 830 więc chyba jedną z lepszych i mam takie same problemy z jazdą po głębokim śniegu - auto chyba wiesza się na osłonie silnika i jechać się nie da... Starą Vectrą lepiej się jeździ po śniegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeo11 Zgłoś #10 Napisano 17 Lutego 2012 A ja doceniam teraz 4motion. 20cm śniegu pod domem i ruszam bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #11 Napisano 17 Lutego 2012 (edytowane) cały snieg powyżej dolnej krawędzi zderzaka nie ma prawa zawiesić samochodu bo zostaje przed autem szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia pod domem podczas porannego wyjazdu do pracy, snieg odpychałem rejestracją ! moze to i zasługa Frigo 205/55/16 (bo opony mam nowe, zakupione i założone w grudniu 2011r) zarówno na R jak i na D z włączonym ESP przemieszczanie po śniegu nie stanowi (nie powinno) najmniejszego problemu. A ja doceniam teraz 4motion. 20cm śniegu pod domem i ruszam bez problemu :beach: coś o tym wiem, przed passatem przemieszczałem się A6 z quattro więc pozostaje pozazdrościć. Edytowane 17 Lutego 2012 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebeq Zgłoś #12 Napisano 18 Lutego 2012 moze to i zasługa Frigo Frigo od lat wychodzą najlepiej w testach na śnieg, ja dodatkowo potwierdziłem to w tym roku, gdzie nawet Octavia z napędem na 4 koła się zakopała, a mój samochód spokojnie dawała radę, z o wiele słabszym silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebeq Zgłoś #13 Napisano 20 Lutego 2012 dobra ale to nei wątek o oponach ale o jeździe w śniegu z DSG masz rację - zapomniałem dodać, że to była Skoda z napędem na 4 koła właśnie z DSG :-) Gościu się tak zakopał, że prawie osiadł podwoziem na śniegu i musiał go ratrak wyciągać. Trochę sobie z nim pogadałem, bo wtedy też miałem Skodę. On twierdził że w automacie za wiele na śniegu się nie da zrobić i że takie sytuacje są normalne. Fakt, ze parkowaliśmy przy wyciągu na śniegu, który miał gdzieś ze 20 cm po uklepaniu (utwardzeniu) przez ratrak, więc warunki dosyć wymagające, niespotykane raczej na normalnych drogach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #14 Napisano 21 Lutego 2012 Moc silnika ma niewielki wpływ na to czy się zakopiesz na parkingu czy nie. Właśnie jak ktoś daje w pedał to zazwyczaj zakopuje się częściej. A jak wyjechać z zaspy z DSG? Tak jak normalnym autem - przód, tył, przód, tył, tylko wiadomo, że trochę mniej dynamicznie to robić (kto ma dsg ten chyba wie ile czasu po przełożeniu dźwigni, wskakuje bieg i można jechać) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #15 Napisano 22 Lutego 2012 Trzeba się jeszcze nauczyć operować hamulcem lewą nogą. Dajemy do przodu, hamulec (żeby koło nie zsunęło się z powrotem dołek podczas zmiany biegu), wsteczny, hamulec, zmiana biegu itd... Skrzynia nie zmieni biegu, zanim koła się nie zatrzymają i chwilę to trwa, więc bez hamowania między zmianami, samochód będzie zsuwał się za każdym razem. No i gazem trzeba dosyć delikatnie operować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #16 Napisano 22 Lutego 2012 A nie lepiej przełączyć DSG na tryb ręczny i dopiero wtedy wachlować przód tył? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #17 Napisano 22 Lutego 2012 A nie lepiej przełączyć DSG na tryb ręczny i dopiero wtedy wachlować przód tył? a co ma piernik do wiatraka? jak niby chcesz wrzucić wsteczny w trybie tiptronic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #18 Napisano 22 Lutego 2012 Mówiąc szczerze, nigdy nie przełączyłem skrzyni w tryb ręczny. Wajchą przy skrzynie się nie da? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #19 Napisano 22 Lutego 2012 Wajchą przy skrzynie się nie da? wajcha przy skrzyni w prawo pozwala na zmianę biegów od 1 do 6, wsteczny tylko gdy wajcha w pozycji R, wiec nie ma tak łatwo kończąc temat, to jazda z głową, dobre opony i ESP off, szybkie wachlowanie skrzynią D/R źle kończy się dla skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach