Skocz do zawartości
tommy-cichy

Zamarzająca skrzynia biegów.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Mam duży problem gdyż w mojej nowej furce Audi A4 silnik AVF Quattro, skrzynia 6 stopniowa manualna przy temperaturze raptem 4 stopnie poniżej zera zamarzają mi biegi. Przychodzę rano do auta a tu ani rusz drążka, totalnie zamarznięty. Muszę odpalić silnik i dopiero po paru minutach z ogromnym oporem ale mogę ruszyć drążek a wbijać biegi to aż strach że urwę gałkę tak ciężko chodzą. Po przejechaniu paru kilometrów wszystko wraca do normy. Co może być przyczyną? Czyżby olej stracił swoje właściwości, dodam że rocznik to 2004? Pomóżcie bo tak się nie da dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co to zmień olej :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej wymiana oleju, ale rowniez proponuje sprawdzic linki zmiany biegow :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

pewnie hipolu ktoś zalał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak najbardziej wymiana oleju, ale rowniez proponuje sprawdzic linki zmiany biegow

 

Tam nie ma linek, są cięgła :P Cosmi tu smierdzi hipolem 80W :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

hipol jest bardziej gęsty od olejów przekładniowych stosowanych a VW a w niskich temperaturach to i w Polonezie problemy były po uruchomieniu w b. niskiej temperaturze. trochę podejrzane skąd tam wziąłby się hipol...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gęściejszy olej bardziej wycisza ?Może skrzynia wyła :P ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

w lecie spełniało zadanie ale zima zdemaskowała... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak zmieniaj olej (faktycznie może siedzi tam hipol :wmorde) kumpel w audi 80 b3 taki zalał bo nie miał co innego z warsztatu w pracy o 1 w nocy wlać ... po roku czy nawet po pół skrzynia tak wyła, że słychać go było prawie pół kilometra od domu :rotfl: ze skrzyni nie było co zbierać ( w tak starym i pancernym aucie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Mówicie o hipolu, ale dziwne z ką on by się tam wziął, auto do końca serwisowane, sprawdzał mi znajomy w serwisie. Skoro nie pozostaje mi nic innego jak zmiana tego oleju to powiedzcie jak to jest z tym olejem, bo słyszałem że jest to bardzo ryzykowne, że ponoć bardzo często po wymianie skrzynie się rozsypują i inne cuda się dzieją. Jak już jestem zmuszony go wymienić to jaki olej polecacie, tzn. jakiej marki i jakie ma mieć oznaczenia oraz ile litrów mam zakupić? Audi to Quattro a więc skrzynia napewno jest inna niż w zwykłym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
upewnij się . może też coś z cięgłami być.(może dostała się tam woda?)

 

Ty widziales w ogole ten mechanizm? Tam nie ma co sie zepsuc od wody...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może miałeś duże luzy w skrzyni i ktoś dosypał Ci do niej trocin aby uszczelnić i aby wyciszyć i teraz tak to wygląda na mrozie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ursusach i innych ciapkach takie triki widziałem, ale w osobówce nie, jestem ciekawy jak w środku wygląda ta skrzynia po takim zabiegu :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety jeszcze sobie z tym nie poradziłem gdyż jest za zimno na dworze. Co zauważyłem że czasem się zdarzy że przychodzę i jest wszystko ok a czasem jak już ruszę ten drążek poruszam parę razy w prawo w lewo to puszcza, a więc napewno gdzieś musi na cięgnach łapać woda. Troszkę się ociepli to się tym zajmę. A te domysły o dosypanych trocinach to mega mnie rozbawiły:) gdzie w takim aucie dosypywać trocin albo wlewać hipol, przecież te auto by nie przejechało 1 tysiąca i ze skrzyni zrobiła by się kaszanka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

może nie hipol ale np. przekładniowy co do dyfra się daje... :) tak czy inaczej objawy masz jakieś dziwne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tommy tak jak napisałeś możliwe, że woda się skrapla i zbiera na cięgnach i powodem jest ,,zamarzająca skrzynia". Dla pewności wymień olej i dalej obserwuj zachowania skrzyni przy minusowych temp. :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności