tommy-cichy Zgłoś #1 Napisano 5 Lutego 2012 Witam kolegów. Mam duży problem gdyż w mojej nowej furce Audi A4 silnik AVF Quattro, skrzynia 6 stopniowa manualna przy temperaturze raptem 4 stopnie poniżej zera zamarzają mi biegi. Przychodzę rano do auta a tu ani rusz drążka, totalnie zamarznięty. Muszę odpalić silnik i dopiero po paru minutach z ogromnym oporem ale mogę ruszyć drążek a wbijać biegi to aż strach że urwę gałkę tak ciężko chodzą. Po przejechaniu paru kilometrów wszystko wraca do normy. Co może być przyczyną? Czyżby olej stracił swoje właściwości, dodam że rocznik to 2004? Pomóżcie bo tak się nie da dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elisek Zgłoś #2 Napisano 5 Lutego 2012 pierwsze co to zmień olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glas Zgłoś #3 Napisano 5 Lutego 2012 Jak najbardziej wymiana oleju, ale rowniez proponuje sprawdzic linki zmiany biegow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #4 Napisano 5 Lutego 2012 pewnie hipolu ktoś zalał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2012 Jak najbardziej wymiana oleju, ale rowniez proponuje sprawdzic linki zmiany biegow Tam nie ma linek, są cięgła Cosmi tu smierdzi hipolem 80W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #6 Napisano 5 Lutego 2012 hipol jest bardziej gęsty od olejów przekładniowych stosowanych a VW a w niskich temperaturach to i w Polonezie problemy były po uruchomieniu w b. niskiej temperaturze. trochę podejrzane skąd tam wziąłby się hipol... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #7 Napisano 5 Lutego 2012 Gęściejszy olej bardziej wycisza ?Może skrzynia wyła ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #8 Napisano 5 Lutego 2012 w lecie spełniało zadanie ale zima zdemaskowała... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #9 Napisano 5 Lutego 2012 Tak czy siak zmieniaj olej (faktycznie może siedzi tam hipol ) kumpel w audi 80 b3 taki zalał bo nie miał co innego z warsztatu w pracy o 1 w nocy wlać ... po roku czy nawet po pół skrzynia tak wyła, że słychać go było prawie pół kilometra od domu ze skrzyni nie było co zbierać ( w tak starym i pancernym aucie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2012 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Mówicie o hipolu, ale dziwne z ką on by się tam wziął, auto do końca serwisowane, sprawdzał mi znajomy w serwisie. Skoro nie pozostaje mi nic innego jak zmiana tego oleju to powiedzcie jak to jest z tym olejem, bo słyszałem że jest to bardzo ryzykowne, że ponoć bardzo często po wymianie skrzynie się rozsypują i inne cuda się dzieją. Jak już jestem zmuszony go wymienić to jaki olej polecacie, tzn. jakiej marki i jakie ma mieć oznaczenia oraz ile litrów mam zakupić? Audi to Quattro a więc skrzynia napewno jest inna niż w zwykłym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2012 upewnij się . może też coś z cięgłami być.(może dostała się tam woda?) Ty widziales w ogole ten mechanizm? Tam nie ma co sie zepsuc od wody... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jartechnology Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2012 Może miałeś duże luzy w skrzyni i ktoś dosypał Ci do niej trocin aby uszczelnić i aby wyciszyć i teraz tak to wygląda na mrozie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #13 Napisano 11 Lutego 2012 W ursusach i innych ciapkach takie triki widziałem, ale w osobówce nie, jestem ciekawy jak w środku wygląda ta skrzynia po takim zabiegu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #14 Napisano 12 Lutego 2012 Niestety jeszcze sobie z tym nie poradziłem gdyż jest za zimno na dworze. Co zauważyłem że czasem się zdarzy że przychodzę i jest wszystko ok a czasem jak już ruszę ten drążek poruszam parę razy w prawo w lewo to puszcza, a więc napewno gdzieś musi na cięgnach łapać woda. Troszkę się ociepli to się tym zajmę. A te domysły o dosypanych trocinach to mega mnie rozbawiły:) gdzie w takim aucie dosypywać trocin albo wlewać hipol, przecież te auto by nie przejechało 1 tysiąca i ze skrzyni zrobiła by się kaszanka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #15 Napisano 12 Lutego 2012 może nie hipol ale np. przekładniowy co do dyfra się daje... tak czy inaczej objawy masz jakieś dziwne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #16 Napisano 12 Lutego 2012 tommy tak jak napisałeś możliwe, że woda się skrapla i zbiera na cięgnach i powodem jest ,,zamarzająca skrzynia". Dla pewności wymień olej i dalej obserwuj zachowania skrzyni przy minusowych temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach