Skocz do zawartości
ArturrO

Chłodzenie - przegrzewa się na mrozie :(

Rekomendowane odpowiedzi

Aha i nie prosiłem o rady więc kolego dziękuję

 

Masz racje Twój Passat Twoja TEKTURKA :fajny:lol a silnik wtedy ma ciepło jak na wakacjach :beach:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapytam w jakiej temperaturze otwiera się termostat wszyscy odpowiedza 87 stopni.Ale to ma byc temperatura wody czy termostatu.Kazdy wie gdzie jest zamontowany termostat.Temperatura mierzona jest na wyjsciu z głowicy wynosi np. 100stopni a wentylatory jeszcze niechodzą.Dlaczego?Bo pęd powietrza schładza chłodnice do temperatury otoczenia np.-20.A wlacznik wentylatora jest tam wlasnie umieszczony i zaczyna dzialac przy 97 stopniach.Żeby wlacznik zaskoczył gorąca musi przepłynąć przez chłodnicę.Ale nie plynie bo jest zamknięty termostat.Kolejne dlaczego?Woda o temperaturze jw.100 stopni plynie małym obiegiem i wychładza sie w nagrzewnicy i reduktorze LPG i docierta do termostatu mając temperature powiedzmy 89 stopni.Jest to temperatura przy ktorej termostat powinien byc otwarty a nie jest.I jeszcze jedno dlaczego?Bo z jednej strony termostatu temperatura jest 89 a z drugiej-20.

A jak wiemy termostat wykonamy jest z materiału dobrze przewodzacego ciepło i jego temperatura w tym przypadku może być poniżej 87 stopni.Jak to zrobić żeby termostat otworzył się?Niektore z nowych modeli Opla mają w zderzaku żaluzję sterowaną silnikiem krokowym.Jezeli chlodnica jest zasłonięta przez nią to pęd powietrza jej tak szybko nie wychładza.Ja zaproponowałem tańsze rozwiązanie.KARTON.Jeśli to kogoś razi to może poczekać aż temperatura otoczenia wzrośnie to problerm sam zniknie.Jeśli nagrzewnica jest przytkana to płynie przez nią mniejszsa ilość płynu ,który szybciej sie wychladza.Im niższa temperatura tym problem bardziej widoczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz racje Twój Passat Twoja TEKTURKA
tak właśnie dobrze powiedziane i niech każdy robi jak mu pasuje :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No daje :wmorde .Prosty przykład : Paszczak jedzie do szkoły z dziećmi codziennie rano,dystans ok 12km.Bez tekturek:lol temp na zegarach max 60st,po zastosowaniu w.w. mam 90st :D

Mimo wszystko zainwestowałbym 27 zł na nowy termostat i cztery browarki do wymiany ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli zapytam w jakiej temperaturze otwiera się termostat wszyscy odpowiedza 87 stopni.Ale to ma byc temperatura wody czy termostatu.Kazdy wie gdzie jest zamontowany termostat.Temperatura mierzona jest na wyjsciu z głowicy wynosi np. 100stopni a wentylatory jeszcze niechodzą.Dlaczego?Bo pęd powietrza schładza chłodnice do temperatury otoczenia np.-20.A wlacznik wentylatora jest tam wlasnie umieszczony i zaczyna dzialac przy 97 stopniach.Żeby wlacznik zaskoczył gorąca musi przepłynąć przez chłodnicę.Ale nie plynie bo jest zamknięty termostat.Kolejne dlaczego?Woda o temperaturze jw.100 stopni plynie małym obiegiem i wychładza sie w nagrzewnicy i reduktorze LPG i docierta do termostatu mając temperature powiedzmy 89 stopni.Jest to temperatura przy ktorej termostat powinien byc otwarty a nie jest.I jeszcze jedno dlaczego?Bo z jednej strony termostatu temperatura jest 89 a z drugiej-20.

A jak wiemy termostat wykonamy jest z materiału dobrze przewodzacego ciepło i jego temperatura w tym przypadku może być poniżej 87 stopni.Jak to zrobić żeby termostat otworzył się?Niektore z nowych modeli Opla mają w zderzaku żaluzję sterowaną silnikiem krokowym.Jezeli chlodnica jest zasłonięta przez nią to pęd powietrza jej tak szybko nie wychładza.Ja zaproponowałem tańsze rozwiązanie.KARTON.Jeśli to kogoś razi to może poczekać aż temperatura otoczenia wzrośnie to problerm sam zniknie.Jeśli nagrzewnica jest przytkana to płynie przez nią mniejszsa ilość płynu ,który szybciej sie wychladza.Im niższa temperatura tym problem bardziej widoczny.

 

Powinieneś NOBLA dostać za swoje poglądy :bry2 Polecam lekturę schematu układu chłodzenia silnika - to po pierwsze.

A po drugie - to nadal nie kumam, po jaki H... ten karton na chłodnicy? Termostat jest po to, by utrzymywać optymalna temperaturę silnika i mniej więcej stałą temperaturę nagrzewnicy - co by ogrzewanie działało jak należy. Miałem B4 i nic nie zasłaniałem z przodu i jadąc u siebie przy temperaturze zewnętrznej -26 stopni, wewnątrz pokrętło miałem ciut powyżej połowy skali potencjometru a gdybym dał na FULL, to by mi jajca na twardo się ugotowały a **** by piekła od potu spływającego po plecach :kwasny: Podobnie teraz w B5 - przy temperaturze zewnętrznej -24 stopnie - ustawione mam w środku 22-23 i jest ciepło. W obu przypadkach wskaźniki temperatury stały sztywno na 90-tce i żadnego gówna typu KARTON - nie zakładałem z przodu. Daje ci to teraz coś do myślenia - czy nadal nie bardzo? :fajny

 

EDIT//

I dzisiejszy autentyczny tekst usłyszany akurat na CB pod Bydgoszczą...

Zenek - czekaj - zjadę gdzieś w zatoczkę i zdejmę karton, bo mi sinik się przegrzewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wy jesteście złośliwi.... ;)

Wiadomo sprawny termostat to nic innego jak "tekturka" na chłodnicy z tym wyjątkiem że nie trzeba z auta wysiadać co 10 km :lol...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale wy jesteście złośliwi.... ;)

Wiadomo sprawny termostat to nic innego jak "tekturka" na chłodnicy z tym wyjątkiem że nie trzeba z auta wysiadać co 10 km :lol...

:haha no i problem rozwiązany :lol:lol:lol

No to dla przypieczętowania końca OFF topowania :-D dodam, że Krokodyl nadal działa bez zarzutu, więc chyba to jednak wina termostatu była;) Ale, poczekam na niższe temperatury :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale dzięki tekturce można nogi w trasie rozprostować, ale już nic nie mówię bo znowu wrzuty na pw dostanę o tej tekturce hahah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że Krokodyl nadal działa bez zarzutu, więc chyba to jednak wina termostatu była
mnie też nie ominęła wymiana :wmorde ale teraz działa wszystko jak Niemcy stworzyli :lol tylko jeszcze te nieszczęsne klapy... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie pomocy. B3 1.9d Przejechane 100km węze ciepłę nie gorące ten nadole całkiem zimny wewnątrz syberja nawiew ledwo ciepły termostat sprawdzony wode gania węze twarde. Do głowicy można smiało dotknąć. Co jest??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zapowietrzony układ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie pomocy. B3 1.9d Przejechane 100km węze ciepłę nie gorące ten nadole całkiem zimny wewnątrz syberja nawiew ledwo ciepły termostat sprawdzony wode gania węze twarde. Do głowicy można smiało dotknąć. Co jest??????

przeczytaj temat od początku do końca i wyciągnij wnioski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem nie tylko ten ale i wiele innych :( i nie potrafię nic dopacować jak było cieplej to było ok no może nie rewelacja ale ciepło a teraz lipa. silnik prawie zimny do głowicy dotykam i nie parzy:( termostat zamkniety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro termostat zamknięty to musi być ciepły silnik, jak sprawdziłeś że termostat jest dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik ciepy jest ale nie goracy :( a termostat wyjołem i ugotowałem otwiera sie dopiero przy wrzeniu wody wiec dobrze zamyka tez dobrze. sam juz nie wiem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj jak wymieniałem swój termostat to z czystej ciekawości zagotowałem oba w garnku stary i nowy i co niby stary otwierał później ale już jak woda stygła to się zacinał i był obieg otwarty to jest praktycznie nie możliwe żeby przy sprawnym termostacie silnik nie nagrzał nie do wymaganej temperatury, a może nie założyłeś oringu pod termostat takiej uszczelki? Wtedy tez będziesz miał obieg otwarty pomimo że termostat będzie zamknięty.

 

Zobacz tu 1 post i przeczytaj dokładniehttp://forum.vw-passat.pl/threads/34724-temperatura-silnika-przeczytaj-zanim-zapytasz

Edytowane przez Józefoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
termostat wyjołem i ugotowałem otwiera sie dopiero przy wrzeniu wody wiec dobrze zamyka tez dobrze
kolego on zamykać i otwierać zawsze będzie... liczy się przy jakiej temp termostat powinien zaczynać się otwierać już od ok 85 stopni... a jak twój dopiero przy wrzeniu zaczyna działać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jezeli moj otwiera sie przy 95 to chyba jeszcze lepiej bo ja mam zimno i silnik sie nie nagrzewa termostat cały czas zamkniety jest weze ciepłe a ten na dole zimny chlodnica na dole całkiem zimna a na gorze lekko ciepła no i taki to moj przypadek w du..pe:( wewnątrz wieje lekko ciepłym jak szybko jadę to jeszcze zimniej temperatura na wskazniku ok 80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest diesel więc jego nagrzewanie będzie wolniejsze ale to co piszesz normalnym zjawiskiem to nie jest... kolego robiłeś próby które były opisane parę postów wyżej? pytam bo chce uniknąć niepotrzebnego zaśmiecania tematu dlatego zajrzyj do pierwszych postów tego tematu ;) tak na początek... robiłeś pompę wodną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ Po odkręceniu korka nie widać ruchu płyny lub ledwo kropelkuje

Więc o co chodzi? ]

 

 

sprawdź czy wężyk przelewowy jest drożny...

U mnie były podobne objawy, wymieniałem wszystko po kolei, aż na końcu pozostał niedrożny przewód przelewowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności