Józefoo Zgłoś #41 Napisano 4 Lutego 2012 Moim zdaniem zapowietrzony układ konkretnie w nagrzewnicy pewnie dobrze sie nie odpowietrzyło a i termostat może się poszedł pierdzielić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #42 Napisano 4 Lutego 2012 Witam wszystkich! to panowie odpowiedzcie co mam zrobić kiedy temp idzie mi do 100 st w miejscu, chłodnica jest zimna a nawiew wieje zimnem. ---------- Dodano o 09:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:52 ---------- Niedawno zalogowałem się na tym forum. Mam VW Passata 1.8 B+G 95r. Śmigam tym autkiem niecałe dwa lata. Od zakupu jak z każdym autem bywały małe i więkse usterki. Ostatnio może przez te mrozy zaczeło dziać się coś niedobrego: uruchamiam silnik - temperatura rośnie powoli aż dochodzi do 100 st. - z nawiewu leci zimne powietrze - sprawdzam chłodnice która jest też zimna - stwierdzam, że duży obieg się nie uruchamia (termostat) - przewód górny od chłodnicy gorący - dolny przewód zimny (termostat) - w obawie przed przegrzaniem wyłączam silnik - po kilku minutach uruchamiam ponowie ( i tak kilkakrotnie) - za którymś razem wieje już ciepło, ale tem. na zegarach pokazuje ok 95 st. w trasie, kiedy zawsze było ok 80 st - zatrzymuje się żeby sprawdzić czy duży obieg działa, niestety górny przewód gorący, dolny zimny (termostat) - jazda jest niekomfortowa, tem utrzymuje się ok 95 st. ale tylko na obrotach ok 2 tys. powyżej rośnie do 100 st. Teraz pytanie: co to może być??????????????????????????????????????????????? ???????????????????????? Czy jest to może walnięty termostat? czy może coś innego? Dzisiaj zrobiłem test: okryłem kocem maskę do okoła, wewnątrz farelka. nagrzałem chłodnicę no i oczywiście silnik odpalony. Udało się uruchomić duży obieg, wentylator działał prawidłowo czyli uruchamiał się na ok 93 st. chłodnica gorąca, temperatura nie przekroczyła 93 st. w miejscu. No i czas na jazdę próbną. Temperatura spadła jak kiedyś do 80, po czym znowu wzrosła w trasie do 95-100 st. Fakty: - płyn jest czysty no i nie ubywa go, czyli przesłanka że uszczelka cała - olej normalnie ciemny, nie ma masła kolejna przesłanka ze zdrową uszczelką - nawiew działa po jakimś czasie po dobrym wygrzaniu całego silnika może zawiesza sie nagrzewnica, a może jest układ zapowietrzony?? ale węże twarde... - płyn wymieniany przed zimą na zimowy- do awarii doszło nagle z dnia na dzień, więc zastanawia mnie rzekoma nieprzepuszczalność chłodnicy Podejrzenia: - termostat??????????? - czujnik temperatury??? - pompa wody????????? - uszczelka? - ??????? Jeżeli ktoś ma jakiś mądry pomysł to chętnie poczytam. POZDRAWIAM!! między innymi punkt 2.3 raz już napisałeś tą wiadomość to czekaj na odpowiedź a nie pisz jej kilka razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grand86 Zgłoś #43 Napisano 4 Lutego 2012 hm.. no tak tylko jest taka sprawa że po dłuższym czasie ogrzewanie zaczyna działać.. a jak odpowietrzyć najlepiej ten układ? bo tutaj im więcej osób tym więcej teorii.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #44 Napisano 4 Lutego 2012 hm.. no tak tylko jest taka sprawa że po dłuższym czasie ogrzewanie zaczyna działać.. a jak odpowietrzyć najlepiej ten układ? bo tutaj im więcej osób tym więcej teorii.. po pierwsze to co masz wlane w układ?? płyn jakiś czy koncentrat. jeśli koncentrat to w jakiej skali = do ilu stopni?? jeśli płyn to nie dolewałeś wody?? po drugie poziom płynu na zimnym silniku zalej na maxa. po trzecie sprawdzałeś cienki przewód od przelewu i króćce?? po czwarte i sedno: wjeźdżasz do ciepłego garażu, uzupełniasz płyn na max jw, zakręcasz korek, zapalasz auto i czekasz aż się zagrzeje, puści termostat, włączy się wentylator chłodnicy. gasisz auto, czekasz aż ostygnie i wtedy ewentualnie dolewasz płynu jeszcze jeżeli poziom spadnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #45 Napisano 4 Lutego 2012 hm.. no tak tylko jest taka sprawa że po dłuższym czasie ogrzewanie zaczyna działać.. a jak odpowietrzyć najlepiej ten układ? bo tutaj im więcej osób tym więcej teorii. Teoria jest jedna, po pierwsze pisz w jednym temacie a nie pytasz w dwu na raz, jak masz powietrze w nagrzewnicy to obieg jest tyle że dużo mniejszy a nagrzewnica nagrzewa się dużo wolniej jak nie możesz odpowietrzyć książkowo to poluzuj przewód od nagrzewnicy i powietrze wyleci tamtędy tylko żeby nie zeskoczył całkiem. Z reszta mój przedmówca dodał już wszystko w tym temacie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #46 Napisano 4 Lutego 2012 No to widzę, ze Krokodyl mojej małżonki, nie jest odosobnionym przypadkiem Dokładnie te same objawy, tj, wysoka temperatura, zimno wewnątrz, węże od chłodnicy, tak jak koledzy powyżej już napisali! Naturalnie sprawa ma się tak przy -15, -20 na zewnątr;) Dopiero przy drugim trzecim odpaleniu silnika(po nagrzaniu) "puszcza" ale z tym, że kilka razy "zapachniało" w aucie płynem chłodniczym... Dzisiaj wymieniam termostat, a jak będzie chwila to i nagrzewnice rozgrzebię A co do tekturki przed chłodnicą, to no comments :haha Do Poloneza nawet były specjalne atrapy, ciekawe czy do B4, B5 mają takie coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nitro666 Zgłoś #47 Napisano 4 Lutego 2012 to moze i ja napisze ciekawostke mam passata 1.6 td i problem jest nastepujacy auto odpala jest cieplo w sirodku nagrzewnice rok temu wymienilem ale od wczoraj rano po 30 minutach jazdy temperatura na wskazniku sie nie podnosi a weze od chlodnicy zimne na górze i na dole :hmm boje sie zeby sie nie przegrzał bo nie widze jaka jest temp. moze mi ktos podpowie co to sie porobilo ewentualnie gdzie jest owy czujnik temp co odpowiada za wskazania dzieki:sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #48 Napisano 4 Lutego 2012 Czujnik jest na króćcu wychodzącym z głowicy silnika i idącym wraz z rurą do chłodnicy wody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nitro666 Zgłoś #49 Napisano 4 Lutego 2012 dzieki sprawdze moze sie tam cos rozlaczylo hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #50 Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) dzieki sprawdze moze sie tam cos rozlaczylo hmm Wymiana czujnika, to banał, ale pamiętaj, że spinka musi być oryginalna, bo te plastikowe, to ścierwo jest nieziemskie;)No i robić to na ZIMNYM silniku!!! Sprawdź, jak coś to mechanika i części masz w moim podpisie;) Powiedz, że z forum albo od Buszmena;) Na PW zaraz Ci poślę lokalne info;) Edytowane 4 Lutego 2012 przez Buszmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nitro666 Zgłoś #51 Napisano 4 Lutego 2012 juz wrzuciłem kontakt na telefon do Pana Piotra pewno sie tam niebawem zjawie bo jest pare rzeczy do zrobienia :chory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #52 Napisano 4 Lutego 2012 juz wrzuciłem kontakt na telefon do Pana Piotra pewno sie tam niebawem zjawie bo jest pare rzeczy do zrobienia :chory Do Piotrka;) Nie postarzaj dziada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #53 Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) A co do tekturki przed chłodnicą, to no comments taaa tektura przed chłodnicą temat sporny ... i dobry sposób na przegrzanie silnika na pewno :haha ale... jeżeli zakryjemy tylko część chłodnicy (ok 1/3) wtedy wymusimy na układzie wolniejsze chłodzenie płynu przez odcięcie dopływu zimnego powietrza przez chłodnicę co w efekcie spowoduje wzrost temperatury cieczy... termostat w b3 ma początek otwarcia przy 85*C całkowite otwarcie jest przy 105*C jest to dość ryzykowne rozwiązanie bo łatwo jest doprowadzić do przegrzania silnika... dlatego lepiej tego nie praktykować tego sposobu i tak w ogóle nie ma potrzeby przysłaniania chłodnicy jeśli mamy sprawny układ chłodzenia Edytowane 7 Lutego 2012 przez maciek1863 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lizuk Zgłoś #54 Napisano 6 Lutego 2012 Jakby pompa wody była padnięta to nie byłoby obiegu, więc ogrzewanie wtedy nie działa:) Co od pierwszych postów- może Ci przytyka nagrzewnicę lub zamarza w niej reszta wody i właśnie wtedy ją przytyka:) później się nagrzeje i puszcza i masz git:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #55 Napisano 6 Lutego 2012 Przedwczoraj "Kroki" dostał nowy termostat VERNET i jak na razie(wczoraj i dziś rano, w temp. około -14, -16) wszystko oki! Nagrzewa się ładnie i trzyma odpowiednia temperaturę, z ogrzewaniem wnętrz nie ma problemów;) Pożyjemy, zobaczymy! Zdam relację za kilka dni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #56 Napisano 6 Lutego 2012 taaa tektura przed chłodnicą temat sporny ale wbrew pozorom to też jest sposób... na przegrzanie silnika na pewno jeżeli zakryjemy tylko część chłodnicy Ja mam tak tekturki włożone ale wylecą z tamtąd jeżeli temperatura w końcu postanowi oscylować w granicach -5-0'C . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #57 Napisano 6 Lutego 2012 jeżeli zakryjemy tylko część chłodnicy (ok 1/3) Ja mam tak tekturki A co to da? Przecież dopóki się silnik nie rozgrzeje i termostat nie otworzy to i tak płyn krąży tylko po bloku nie wychodząc na chłodnicę. No chyba że cieplej będzie ogólnie w komorze silnika i przez to ma się szybciej rozgrzać PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #58 Napisano 6 Lutego 2012 A co to da? Przecież dopóki się silnik nie rozgrzeje i termostat nie otworzy to i tak płyn krąży tylko po bloku nie wychodząc na chłodnicę. No chyba że cieplej będzie ogólnie w komorze silnika i przez to ma się szybciej rozgrzać PozdraVWiam No daje .Prosty przykład : Paszczak jedzie do szkoły z dziećmi codziennie rano,dystans ok 12km.Bez tekturek:lol temp na zegarach max 60st,po zastosowaniu w.w. mam 90st Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #59 Napisano 6 Lutego 2012 PORAŻKA te tekturki jak poloneza miałem i brak termostatu to i owszem ale w pasku to nie ma racji bytu te tekturę co wsadził kolega w atrapę to tak wywieje wiatr poza tym jak to wygląda jak rumum jeszcze sobie pierzyn w szyby nałożyć i cygankę na miejsce pasażera w tedy bez tekturki też ciepło będzie, a jak chcesz mieć cieplej w komorze silnika to kup osłonę pod silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #60 Napisano 6 Lutego 2012 to tak wywieje wiatr Od tygodnia jakoś nie wywiało poza tym jak to wygląda jak rumum Nie obrażaj Rumunów, a po drugie to nie ma wyglądać tylko przynosić efekt-i go przynosi. Aha i nie prosiłem o rady więc kolego dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach