Skocz do zawartości
Viland

Przerywa przy przyśpieszaniu - naprawianie "Ptysia"

Rekomendowane odpowiedzi

Może to moje pytanie jest nie na miejscu,ale kiedy ostatnio wymieniłeś filtr paliwa? bo nic o tym nie piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi pomogła wymiana wszystkich świec, tez zakładalem temat na forum w sprawie tego przypadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grześ, filtr paliwa wymieniałem rok temu, ale po wymianie pasek miał również te objawy.

 

Wojtek, czy gdyby były świece walnięte to ciężko by chyba palił, a on w te mrozy odpalał po 2 podgrzaniach. Wszystko jest dziwne i irytujące. Przerywał, po regeneracji turbo poprawiło mu się, a teraz znowu pogorszyło się pacjętowi.

 

Bardzo proszę o uświadomienie mnie ;) czy pompa vacum w jakiś sposób może wpływac na przerywanie/przytykanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, pojawia się nowy objaw lub kolejny problem. Ptyś zaczyna dużo palić. Żona jeszcze pół roku temu spalała średnio 5,6-5,8 l/100 km, od jakiegoś czasu zauważalny był wzrost spalania, a dzisiaj żona zszokowana, średnie jej wyszło 7,4 litra :o przy emeryckiej jeździe. Co jest z tym dziadem? Pompki, vacum czy coś innego? Za co się zabierać na początku bo funduszy na wszystko brak.

Jak się uda to dzisiaj porobię logi i wrzucę.

 

EDIT:

Dynamiczne:

Log (0 - 004,008)

Log (1 - 000,001,003)

Log (2 - 010,011)

 

Statyczne:

I. BS:

Log (0 - 000)

Log (1 - 003)

Log (2 - 011)

 

II. Meas:

Log (0 - 014,018,023)

Log (1 - 000,001,003,000,001,003)

Log (2 - 004,007,013)

Edytowane przez Viland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może bierze "lewe" powietrze? Nie jestem mechanikiem, ale mam ten sam problem i będę szukał rozwiązania na własną rękę.

Przy ruszaniu na światłach, kiedy nacisnę na pedał gazu, to szarpnie, trochę szybko przyspieszy, a następnie już baaardzo powoli. Kiedy zmienię bieg jak za szybko nacisnę pedał gazu, to przyspiesza gorzej niż fiat 126p, a silnik wolno wchodzi na szybsze obroty.

 

Na razie u siebie podejrzewam zapchany filtr paliwa. Potem sprawdzę świece i kable, potem przeczyszczę przepustnicę, a na końcu jak to nie pomoże to podjadę do mechanika i niech sprawdzi te wtryskiwacze :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i rozwiązałem swój problem.

Dzisiaj kupiłem nowy filtr powietrza i środek w spray-u do czyszczenia przepływomierzy (18zł). Rozebrałem obudowę filtra i muszę przyznać, że filtr był zasyfiony. Potem przyszła kolej na przepływomierz... Tam blaszki były aż czarne. Po dobrym przemyciu za pomocą spray'a wszystko złożyłem do kupy i przyszedł czas na rozruch. Silnik odpalił bez problemu. Ba! Zupełnie inaczej pracował, jakby ciszej i płynniej.

Potem wyjechałem na trasę, już od kilku sekund zauważyłem, że pasio płynnie reaguje na pedał gazu. No i stało się. TERAZ DOPIERO CZUJĘ TE 125 KM :) Rusza, przyspiesza bierze obroty aż nie wierzyłem, że to ten sam silnik!

Naprawa kosztowała mnie ok 30 zł. Warto jednak poczytać te forum zanim się wybierze do mechanika. A przeczyszczenie przepływomierza, to naprawdę prosta sprawa (chociaż sam na początku nie wiedziałem gdzie on jest i jak wygląda :) ).

Edytowane przez Pioe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grześ, filtr paliwa wymieniałem rok temu, ale po wymianie pasek miał również te objawy.

 

Wojtek, czy gdyby były świece walnięte to ciężko by chyba palił, a on w te mrozy odpalał po 2 podgrzaniach. Wszystko jest dziwne i irytujące. Przerywał, po regeneracji turbo poprawiło mu się, a teraz znowu pogorszyło się pacjętowi.

 

Bardzo proszę o uświadomienie mnie ;) czy pompa vacum w jakiś sposób może wpływac na przerywanie/przytykanie?

Kolego już gdzieś słyszałem o takich objawach ja bym sie dokładnie przyjrzał pompie vacum a przy tym spalaniu czasem spaliny nie są bardzo gryzące? spalanie wieksze i podaje większą dawkę paliwa ale może się mylę musisz z tym powalczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na początku ktoś pisał o przepływce czy założyciel tematu ją wykluczył ? bo przeglądając posty nie natknąłem się na informacje o tym a vag często nie pokaże błędu o przepływomierzu

Edytowane przez Ziewal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, odświeżam stary temat, bo problem przez tyle czasu niezostał rozwiązany. Wiele czasu upłynęło, kilku mechaniorów odwiedziłem, żaden niepodjął się naprawy i później temat olałem, bo pasek krążył w koło kominu i problem szarpania niedokuczał tak bardzo. Teraz "Ptyś" wraca do łask i jest czas i kasa żeby go uporządkować, bo we wrzesniu czeka wyjazd na Ukrainę.

A więc ostatnio ruszyłem nim w 150 km trasę i porażka, przerywa, niechce jechać więc zaprowadziłem go do 5 czy tam 6-tego mechanika. Wymienił filtr paliwa, okazało się, że sporo mułu tam było, autko przyjemnie odżyło, ale dalej mu się zdarzy szarnąć przy mocnym wciśnięciu gazu. Mechanior obadał wtryski, werdykt - wszystko ok O.o (i kogo słuchać? :) ) stwierdził, że spradzi układ paliwowy i zaczął od pompki paliwa w zbiorniku - co się okazało - niepodaje paliwa !! Przekręca zapłon - cisza, podpiął na krótko - cisza... Żaden magik wcześniej jej niesprawdził! Nawet na to nikt nie wpadł... Zacząłem poszukiwania pomki i znalazłem u miejscowego handlarza używanymi częściami, kupiłem, zawiozłem mechanikowi, a ten mówi, że jest inna (chociaż sprzedawca, raczej mogę mu ufać, bo z polecenia, twierdzi, że ta pompka którą on daje jest dokładnie od takiego samego silnika jak mój). Różnica polega na tym, że u mnie na koszu od pompy na tym górnym deklu rurki wlot/wylot paliwa są pod kątem (takie jak na tej aukcji: http://allegro.pl/vw-passat-b5-1-9-tdi-pompka-paliwa-i3216979024.html ) a na tej którą ma handlowiec te rurki są pionowe (taka jak na tej aucji: http://allegro.pl/vw-passat-b5f-1-9-tdi-130ps-pompa-paliwa-i3260603465.html ).

Mam do Was kilka pytań:

1. Czy w moim modelu występowały różne rodzaje tych dekli?

2. Czy można wymienić sam dekiel?

3. Czy sam wkład (pompka) do 115 KM jest taki sam jak do 130 KM?

4. Czy można po ewentualnych przeróbkach do mnie włożyć pompkę od 130KM?

 

Kupił bym tą pompkę, taką jak moja, z allegro, ale trochę obawiam się kupić i dostać lipe, wole na miejscu wziąć bo przynajmniej kosztów zwrotu niebędę miał. A może ktoś z szanownej gromadki ma na stanie dobrą pompkę do AJM na sprzedaż?

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Viland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

przeczytalem caly watek i niewidzialem nigdzie zeby ktos wspominal o gumowych wezach od IC. Moj ostanio tez mial jakies takie objawy przerywania przy 2500obr na 1,2,3 biegu przy przyspieszaniu (potem juz jakos jechal ale mocy mu brakwoalo) i okazalo sie ze waz idacy do IC jest pekniety w 2 miejscach oraz gumowe kolanko przy EGR przy tym uformowanym z gumy uchwycie na przewod tez pekniete. wymienilem i juz nie przerywa/szarpie. Dodam ze objaw przed wymiana byl taki ze jak jechalem z otwarta szyba to przy przyspieszaniu zamiast turbinki slychac bylo ssssssssyczenie powietrza.

te wezyki sa dosyc drogie ale mi udalo sie wyrwac oba uzywane z A4 za 130zl i sam wymienilem bo to tylko cztery obejmy.

 

moja propozycja to zerknij na te gumowe przewody. odkrec wyciagnij i dobrze ogladanij, w naszych slinikach przy tym przewodzie do IC jest "tloczno" i lubi sie przecierac.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, przewody ok. Pompa niepodaje paliwa, wróciłem z delegacji i chcę zabrać się w końcu za "ptysia" chciałbym ponownie odnieść się do poprzedniego posta i pytań odnośnie pompki, może ktoś doświadczony podpowie co i jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę sie pod temat, bo w moim tez szarpanie występuje, tylko że na zimnym silniku idzie igła a jak tylko temperatura się zwiękrzy to przy gwałtownym przyśpieszaniu zaczyna nim dławic. jutro akurat wymiana filtrów i oleju, bo w wtorek jade na urlop. mam nadzieje że to pomoże a dodatkowo wyczyszcze przepływke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, rozwiązałem problem przerywania. Powód był błachy jak cholera, ale dojście do powodu zajęło sam już nie wiem ile czasu. Postanowiłem, że zostawię slad w temacie i może komuś się przysłużę.

A więc wszystkich mechaników którzy wskazywali na problem z wtryskami żegnałem i miałem rację. W końcu "ptyś" trafił do magika który bez mojej wiedzy wymienił filtr paliwa i okazało się, że trochę tak jakby odżył i mniej zaczął przerywać. To wskazało gdzie ewentualnie można drążyć i w końcu dostałem werdykt: pompa paliwa nie zaciąga przy zapłonie, ani nie działa na krótko. Pojechałem na szrot, załatwiłem pompe, ale kazało się, że jest nie taki dekiel (stąd było moje wcześniejsze pytanie) i mechanior stwierdził, że nie podejmie się przekładania środka. Podziękowałem i odjechałem. Wróciłem do pierwszego, który wydaje się być najbardziej ogarnięty ze wszystkich poznanych dotychczas i wskazałem mu na problem. Ten załatwił odpowiednią pompke, ale po wyjęciu koszyka ze zbiornika okazało się, że nie ma tam pompki, jest tylko "smok" i co najważniejsze zasyfiony mułem. Ręce mi opadły jak to usłyszałem. Generalnie - cyrk na kółkach, ale w końcu passat śmiga jak należy. Nie wiem tylko czemu żaden magik nie wpadł na pomysł żeby zbadać układ paliwowy... Teraz mnie czeka jeszcze pełne czyszczenie zbiornika paliwa. Wot cała historia. Czasem mam wrażenie, że naprawianie samochodu jest jak leczenie pacjentów przez Dr. Housa - próbuje, aż trafi na chorobę...

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musiałeś zbiornik demontowac żeby dostac się do smoku, czy jest fajne dojscie do niego??? u mnie wymiana filtrów nie pomogła, a przepływki nie ruszam bo na oko jest czyściutka. szarpie jak szarpał, wiec i spróbowac zobaczyc w jakim stanie jest smok nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kombi i dojście jest przez otwór pod dywanikiem w bagażniku, tam jest taka klapka plastukowa, a pod nią kolejny dekielek na 3 śrubki. I wcale nie jest powiedziane, że masz również smoka, bo z tym jak widać bywa różnie.

No i jeszcze muszę powiedzieć, że u mnie nie było różnicy zimny/ciepły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AJM ma smoka, ATJ ma pompę przechodziłem ten temat miesiąc temu też mi przerywało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , paska mam od maja silnik 1.9 TDI 130KM z 6biegową skrzynią 2002r (chyba AVF jeśli dobrze sprawdziłem), szarpanie zaczęło się u mnie z miesiąc temu ale dało się jeździć, teraz się nasila i doszło kopcenie, oczywiście poczytałem i trochę pogmerałem w pasku, wymieniłem filtr powietrza był strasznie zasyfiony nie będę pisał co tam było bo ktrócej byłoby napisać czego nie było, wymieniłem również filtr paliwa. Niestety niec się nie zmieniło, pojechałem na diagnozę, padło na przepławkę , wyglądało że się zawiesiła pokazywała tylko stałą wysoką wartość ok 400 a nominał się zmianiał . Podjąłem ryzyko i kupiłem przepławkę , bolało 600zł za Boscha. Wymieniłem przepławkę. I co? Okazało się że nadal przerywa , kopci a dodatkowo przy dodaniu gazu pojawia się dźwięk jakby zepsutego łożyska. Nie chcę pakować kasy w niepotrzebne drogie elementy zamówiłem sobie kabelek z VAGiem ale mimo to proszę kolegów o poradę od czego zacząć poszukiwania? Acha i jeszcze jedno czy przy wyzerowaniu baku da radę zaciągnąć syfy na tyle że unieruchomi pompę w baku i czy bez tej pompy samochód będzie palił ok. Pali ok, obroty równe, pali na trasie 5.5-6, dławienie pojawia się w różnych momentach również poniżej 2000obr, chrobotanie również poniżej 2000obr, podczas dławienia czarny gryzący dym, proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy pompa w zbiorniku podaje paliwo na zapłonie powinna podać przez sekunde lub dwie a potem na oddalonym silniku musi cały czas podawać, pod wykładziną bagażnika masz pokrywę od pompy łatwo to sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa działa , podczas wymiany filtra paliwa nie zalewałem go tylko przekręciłem 2a razy kluczyk i zostawiłem na 5sek, za 3 razem zassał bez prychania. Zalałem STP diesel do pompowtryskiwaczy na 50l ropy i dławienie ustało po przelechaniu 150km. Teraz mam inne objawy brak mocy i zwiecha turba w okolicach 100km/h oraz kłęby dymu. Oleju i płynu z chłodnicy nie ubywa. Błędów na kompie nie ma, niestety nie potrafię jeszcze zrobić logów dynamicznych, przejżałem trochę postów ale namieszane jest z tym bardzo. Czy podczas sprawdzania N75 powinien dawać jakieś sygnały cykać, pikać czy świecić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dziś miałem czas trochę pogrzebać w swoim pasku, gdy szukałem sztangi turba palec wpadł mi do dziury w rurze turbo-incooler i wszystko stało się jasne, koszt oryginału 599zł zamiennik 243zł, moc wróciła , dymienie znikło. Przy okazji poprawiłem kilka popękanych wężyków. Czas naprawy z kursem po rurę 3h. Potrebne śrubokręt, klucz 10 i kombinerki. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności