Skocz do zawartości
radek777

swist w okolicy n75 ustaje po odpieciu wezyka z gruchy 115km ajm

Rekomendowane odpowiedzi

tak z ciekawosci czy ktos z szanownych kolegów korzystał z takiego cuda do czyszczenia turba bez demontarzu(jestem sceptykiem)|

http://offer.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewBidsLogin&_trksid=p4340.l2564&rt=nc&item=220934225460

 

Edytowane przez radek777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak z ciekawosci czy ktos z szanownych kolegów korzystał z takiego cuda do czyszczenia turba bez demontarzu(jestem sceptykiem)|
Twój sceptycyzm jest uzasadniony.

Jesli kiedykolwiek rozbierałeś turbinę i/lub znasz zasadę jej działania, to pewnie domyślasz się, jaka może być skuteczność tego "kominiarza" w płynie :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.... albo bo nie chciałem wcześniej tego pisać, trzeba będzie rozkręcić sztangę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...kobitka to potrafi...przy tej predkości obrotowej, to powinien Ci raczej wypaść niż wpaść :)

Przy wciągniętej sztandze, kierowniczki są przymknięte, powoduje to zwiększenie ciśnienia(prędkości) gazów spalinowych "atakujących" wirnik, strony gorącej. Zwiększa się wtedy prędkość obrotowa wirnika turbiny, co skutkuje zwiększonym ciśnieniem doładowania.

Tak jak pisał Pol777, masz duże przeładowanie turbiny. Czyszczonko ?

1 pytanko napisałes przy wciagnietej sztandze....tak ale wciagnietej przez gruszke ???czyli do góry?

2 dzis sprawdziłem jeszcze wezyki podcisnienia zawór jednokierunkowy 2 wymienilem bo były podejrzane zrobiłem logi auto było mocniejsze ale wciaz duze przeładowanie, wiem ze przynudzam ale nie daje mi to spokoju i nie mam(jeszcze) odpowiedniej wiedzy,im wiecej sie dowiem tym wiecej mam pytan:blink

a)czy zabrudzone turbo przeładowyje nawet na postoju tzn pompuje wieksze cisnienie niz powinno?

b)czy zwiekszone cisnienie ma wpływ na silnik tzn blok uszczelke pod głowica cisnienie skrzyni korbowej?(jakie skutki)

c)w tygodniu zamienie zaworki n75 z n18 dzis zauwazyłem ze jeden wezyk z n18 łaczy sie z jakims czujnikiem- wygladał jak taka gruszka do klapy gaszacej prz\y egr ten niby czujnik zamocowany jest na wezu chyba od płynu chłodzacego> ktos wie co to i po co?

d)czy ktos potrafi wymienic wszystkie uszczelki jakie musze wymienic przy ponownym montarzu turbo?

Edytowane przez radek777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 pytanko napisałes przy wciagnietej sztandze....tak ale wciagnietej przez gruszke ???czyli do góry?

2 dzis sprawdziłem jeszcze wezyki podcisnienia zawór jednokierunkowy 2 wymienilem bo były podejrzane zrobiłem logi auto było mocniejsze ale wciaz duze przeładowanie, wiem ze przynudzam ale nie daje mi to spokoju i nie mam(jeszcze) odpowiedniej wiedzy,im wiecej sie dowiem tym wiecej mam pytan

a)czy zabrudzone turbo przeładowyje nawet na postoju tzn pompuje wieksze cisnienie niz powinno?

b)czy zwiekszone cisnienie ma wpływ na silnik tzn blok uszczelke pod głowica cisnienie skrzyni korbowej?(jakie skutki)

c)w tygodniu zamienie zaworki n75 z n18 dzis zauwazyłem ze jeden wezyk z n18 łaczy sie z jakims czujnikiem- wygladał jak taka gruszka do klapy gaszacej prz\y egr ten niby czujnik zamocowany jest na wezu chyba od płynu chłodzacego> ktos wie co to i po co?

d)czy ktos potrafi wymienic wszystkie uszczelki jakie musze wymienic przy ponownym montarzu turbo?

1.- sztanga, wciągana jest oczywiście przez "gruszkę"

2. Nie, zablokowane kierowniczki nie powodują przeładowania "na postoju"/ biegu jałowym

3. Przeładowanie ma wpływ na samą turbinę, może spowodować:

- jej uszkodzenie(np. łopatek strony zimnej)

- uszkodzenie(rozszczelnienie) intercoolera

-uszkodzenie węży pomiędzy turbo , a kolektorem ssącym

Zdemontuj i wyczyść turbinę, ze szczególnym uwzględnieniem jej kierownic spalin. Nie szukaj na razie innych przyczyn. Czyszczenie Cię nie minie !

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad1. oczywiście że przez gruszkę.

Ad2.a to zależy w jakiej pozycji są łopatki.

Ad2 b Najbardziej to martw się o turbinę, bo ci w końcu odleci.

Ad2.d uszczelka między turbo a wydech. uszczelka między turbo a kolektor. Albo pasta do tłumików.

 

OO tomnik wyprzedziłeś mnie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OO tomnik wyprzedziłeś mnie
Nic nie szkodzi :)

Jeśli dwie odpowiedzi będą tożsame, to pytający zyska większą pewność, co do ich treści :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prosze zobaczyc na cisnienie na postoju, wychodzi na to ze turbo jest bardzo zawalone albo sztanga przekrecona ,myslałem tez o czujniku cisnienia a;le ten rozsadzony intercooler przemawia za zbyt wysokim cisnieniem.jak tak złoze fakty do kupy to wychodzi na to ze kupiłem autko juz z tym bublem i tak mu w turbo dawałem przez ponad rok wiec nie wiem czy warto bawic sie w to czyszczenie i nie lepiej kupic regenerowana a moja oddac .jeszcze jedno pytanko czy egr gdyby wezyk był zaslepiony ale np nie było blaszki pomiedzy egr a blokiem -czy to miałoby jakiekolwiek znaczenie?

jeszcze raz dzieki za pomoc ps czytalem ze pasta nie wskazana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Twoje logi są mi znane stąd http://forum.vw-passat.pl/threads/118464-BLAGAM-o-analize-logow-i-ocene-stanu-motoru-ajm-115

Na tych, które podałeś pompka 1-ego cylindra wyglada jeszcze gorzej niz poprzednio !

Dostałeś już kilka opini w swoim temacie...i tak naprawdę, to nie wiem na co jeszcze liczysz.

Nikt, kto cokolwiek wie "co w trawie piszczy", nie napisze Ci niestety, że np. "wszystkie problemy znikną jak zmienisz filtr powietrza za 20 Funtów".

Powtarzam- wyczyść spreżarkę, to nic nie kosztuje i nie jest takie skomplikowane jak myślisz teraz.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego tak zrobie chciałem poznac jak najwiecej informacji,sprawa z czyszczeniem pewnie nie jest taka skomplikowana ,ale jesli nie masz garazu tylko publiczny parking to sprawa sie komplikuje,kupie w poniedziałek te uszczelki i nafte kiedys czytałem ze ktos moczył turbo w nafcie cała noc tez tak radzicie?oddałem miesiac temu auto do warsztatu to czekałem 2 dni po czym wymienili mi jeden wezyk podcisnienia w najbardziej dostepnym miejscu podpieli kompa podłaczyli mi spowrotem waz do egr i skasowali 60 funa i wycene na nowe egr (kwakało)kosmiczna cene za wymiane a gdy zapytałem czy to (egr )jest winne trybowi awaryjnemu i czy po wymiance bedzie ok -

dostałem odpowiedz egr w silniku pd nie moze byc zaslepione,egr nalezy wymienic i to na poczatek....wiec podiekowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki kolego tak zrobie chciałem poznac jak najwiecej informacji,sprawa z czyszczeniem pewnie nie jest taka skomplikowana ,ale jesli nie masz garazu tylko publiczny parking to sprawa sie komplikuje,kupie w poniedziałek te uszczelki i nafte kiedys czytałem ze ktos moczył turbo w nafcie cała noc tez tak radzicie?oddałem miesiac temu auto do warsztatu to czekałem 2 dni po czym wymienili mi jeden wezyk podcisnienia w najbardziej dostepnym miejscu podpieli kompa podłaczyli mi spowrotem waz do egr i skasowali 60 funa i wycene na nowe egr (kwakało)kosmiczna cene za wymiane a gdy zapytałem czy to (egr )jest winne trybowi awaryjnemu i czy po wymiance bedzie ok -

dostałem odpowiedz egr w silniku pd nie moze byc zaslepione,egr nalezy wymienic i to na poczatek....wiec podiekowałem

Radek, znam realia... Przebywałem na wyspach kilka lat (z przerwami- inaczej "kota" bym dostał...)

Możesz mi wierzyć, że aby przeczyścić turbinę, garażu nie potrzebujesz. Zabierz się za robotę z samego rana, a wieczorem "odtrąbisz" fajrant.

Kup dwa opakowania WD40 (lub czegoś podobnego), zaopatrz się w potrzebne klucze. W Poundlandzie kup zestaw szczoteczek(plastikowe i druciane "włosia"). Zdemontuj i rozbierz sprężarkę. WD40, plastikową(możesz użyć też tej drucianej- jest delikatna) szczoteczką i ewentualnie gąbką dwuwarstwową( do czyszczenia "garów") wyczyść kierowniczki i powierzchnię , po której się poruszają.

Tu naprawdę nie ma wielkiej "filozofii".

W razie, gdyby jeden dzień był za mało(może się zdarzyć, gdy robisz to pierwszy raz), zabierasz sprężarke do domu, auto zostawiasz na parkingu- nikt nim nie odjedzie :)

Powodzenia.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak.,a swoja droga o tym ,kocie ,to masz racje i juz ja mysle o jakims urlopie (temat do flachy)dzieki stary postaram sie zalatwic te uszczelki-jak pomysle ze mam znów liczyc na tych debili w sklepach to mam dosc w polsce jacys ci sprzedawcy kumaci a tutaj jak im numeru czesci nie dasz to tragedia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak pomysle ze mam znów liczyc na tych debili w sklepach to mam dosc w polsce jacys ci sprzedawcy kumaci a tutaj jak im numeru czesci nie dasz to tragedia
:lol ja chyba miałem założony przez Ciebie podsłuch...z ust mi to wyjałeś.

Nie cackaj się z nimi, tak jak reszta tych gównojadów... :)

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radek777 - jezeli masz szczelny EGR to samo odlaczenie podcisnienia powoduje jego "zaslepienie", a jezeli jest nieszczelny to wystarczy zaslepiec blaszka ta rurke, ktora ida spaliny do EGRa.

 

Ja mam odlaczone podcisnienie, przez to EGR sie nie otwiera(tak jakbym zaslepil rurke spalinowa) i silnik dostaje swieze oraz chlodne powietrze - efekt taki, ze jest silniejszy z dolu i spala mi teraz ok 0,3-0,4litra mniej, zmierzylem to juz parukrotnie lejac pod korek, a nie dane z kompa i robie caly czas te same odcinki w tych samych porach wiec to nie kwestia drogi i pory

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki koledzy zamówiłem dzis 2 wtryski 038 130 073 F uzywki w sobote postaram sie wyczyscic turbo, czy dam rade wymienic wtryski sam ?jak to wyglada w praktyce w silniku ajm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czekam na nowe turbo miało przyjsc w sobote ale nie dotarło...mam juz 2 wtryski na zamiane wymienie wtryski w poniedziałek

2 filmiki obrazowe

czy wtryski z silnika w którym turbo zassło olej nadaja sie do dalszego uzycia?

 

Edytowane przez radek777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie olej wrzucony przez dolot powietrza nie powinien im zaszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

istotnie olej z odmy pakuje sie w kierunku zasysanego powietrza zrobie w sobote patent z butelka i zaslepie co trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie turbinka dotarła,w sobote akcja wymianka pytanie czy musze płukac intercooler? w wezach jestb troche mazi ale nie powódz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności