Piotr1986 Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2011 Szybkie Pytanko. Obecnie na letnich kołach mam opony 215/40r18 jednak dwie są do wymiany i moge za nieduże pieniądze dostać prawie nowe 2 szt 225/40 tylko nie wiem czy montując je na tył ABS nie będzie świrował ze względu na różną średnice kół przód i tył. Czy ktoś z was już coś takiego przerabiał i jakie były rezultaty (wolał bym sprawdzone odp a nie gdybanie gdyż oponki nie kosztują 5zł a nie będe miał możliwości zwrotu) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 29 Grudnia 2011 Na sam ABS nie powinno mieć to wpływu ale nie wiem jak z kontrolą trakcji..jeśli ją posiadasz. Ja np. mam tylko ABS ,wszystkie gumy identyczne i przy przekroczeniu 170 km/h ABS zdycha.....przestałem dociekać czeu się tak dzieje a i rzadko przekraczam tą prędkość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m4ka Zgłoś #3 Napisano 29 Grudnia 2011 znajomy miał w audi a4 225/40/17 przód i 245/40/17 tył i ABS nie szalał . problem zaczął się dopiero gdy złapał kapcia i na przód wrzucił 195/60/15 - zimówki - wtedy ABS się po prostu wyłączył - komputer niby pokazywał błąd czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2012 Przy kazdym kole jest oddzielny czujnik obrotu kola wiec nie bedzie nic wariowac nawet jak bedzie inna opona na jednej osi Poprostu jak zablokuje sie kolo (opona straci przyczepnosc)to pompa ABS zwolni cisnienie na te kolo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2012 powinny byc na kazdym kole te same jesli masz esp jesli tylko abs to dla bezpieczenstwa zostaw te same na osi , na abs nie bedzie to mialo wplywu ale dla jazdy napewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2012 Szybkie Pytanko.Obecnie na letnich kołach mam opony 215/40r18 jednak dwie są do wymiany i moge za nieduże pieniądze dostać prawie nowe 2 szt 225/40 tylko nie wiem czy montując je na tył ABS nie będzie świrował ze względu na różną średnice kół przód i tył. Czy ktoś z was już coś takiego przerabiał i jakie były rezultaty (wolał bym sprawdzone odp a nie gdybanie gdyż oponki nie kosztują 5zł a nie będe miał możliwości zwrotu) Pozdrawiam szerokość opony nie będzie miała wpływu na układ ABS-u jednak taki parametr jak średnica koła będzie miała ogromny wpływ na układ ABS-u,ponieważ czujnik będzie odczytywał inne prędkości koła. ---------- Dodano o 23:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:53 ---------- znajomy miał w audi a4 225/40/17 przód i 245/40/17 tył i ABS nie szalał . problem zaczął się dopiero gdy złapał kapcia i na przód wrzucił 195/60/15 - zimówki - wtedy ABS się po prostu wyłączył - komputer niby pokazywał błąd czujnika to o czym pisałem wyżej..... różne średnice kół to inne prędkości,które czujnik ABS-u odczytuje więc komputer pokazał błąd czujnika. Prawidłowa reakcja.... ---------- Dodano o 23:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:57 ---------- Przy kazdym kole jest oddzielny czujnik obrotu kola wiec nie bedzie nic wariowac nawet jak bedzie inna opona na jednej osiPoprostu jak zablokuje sie kolo (opona straci przyczepnosc)to pompa ABS zwolni cisnienie na te kolo kolego poczytaj o układzie ABS i dopiero pisz na forum... Celem tego forum jest pomoc innym a nie wprowadzanie w błąd ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2012 Ale przecież podczas jazdy na zakręcie koła mają różną prędkość a jakoś ABS i komputer nie świruje to jak to wyjaśnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2012 Ale przecież podczas jazdy na zakręcie koła mają różną prędkość a jakoś ABS i komputer nie świruje to jak to wyjaśnić Algorytm działania układu ABS !!! Wykrycie poślizgu odbywa się na 2 sposoby: - koło gwałtownie przestało się kręcić – poślizg, - koło zaczyna kręcić się wolniej, niż pozostałe koła. Koło takie rozpoczyna poślizg i za chwilę zatrzyma się. Układ ABS musi tu uwzględniać fakt, że różnica prędkości na zakręcie jest zjawiskiem normalnym.ABS nie ma informacji o położeniu kierownicy więc różnice w obrotach muszą być na tyle duże,aby ABS miał pewność,że wynikają one z poślizgu.W przeciwnym razie ABS nie działałby na zakręcie na koła jadące po jego wewnętrznej stronie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #9 Napisano 6 Stycznia 2012 ABS nie ma informacji o położeniu kierownicy Może dlatego w B6 jest czujnik kąta skrętu i auto już ma te informacje. Można więc w oparciu o abs włączyć np kontrolę ciśnienia w oponach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #10 Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Może dlatego w B6 jest czujnik kąta skrętu i auto już ma te informacje. B6 i wiele innych aut posiada ABS,ASR oraz ESP dlatego mają czujnik kąta skrętu.Nic nowego ...)Układy te są razem połączone. Z innej strony - układ ESP to rozbudowany system ABS-u o m.in. czujnik kąta skrętu ... itd. Edytowane 6 Stycznia 2012 przez autozibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antałek Zgłoś #11 Napisano 5 Września 2012 (edytowane) Przy kazdym kole jest oddzielny czujnik obrotu kola wiec nie bedzie nic wariowac nawet jak bedzie inna opona na jednej osiPoprostu jak zablokuje sie kolo (opona straci przyczepnosc)to pompa ABS zwolni cisnienie na te kolo Masz rację, ale nie do końca tak jest. Czujniki ABS faktycznie są przy każdym kole i prędkość każdego koła jest oddzielnie analizowana, ale prędkości kół są w pierwszej kolejności porównywane w każdej osi czyli porównuje się prędkości obu kół osi jednocześnie i dopiero w oparciu te wyniki układ podejmuje decyzję, które koło nie ma przyczepności. A jak ocenia brak przyczepności, a bardzo prosto, które koło się kręci szybciej to znaczy utraciło przyczepność i już (jeszcze uwzględniony jesk kąt skręcenia kierownicy zwłaszcza gdy masz ESP - to koniecznie). Wtedy hamowane jest to właśnie koło, które "utraciło" przyczepność czyli koło o mniejszej średnicy (bo wtedy większa prędkość). Jeżeli masz jedno koło na tej samej osi o mniejszej średnicy to będzie się obracało szybciej i układ będzie wariował. Ale w nowszych układach porównuje się także prędkości drugiej osi (dla układu ASR i ESP) i wtedy, gdy prędkości w osiach różne, znaczy się koła jednej osi weszły w poślizg czyli należy włączyć działanie układu ASR i ESP. Słowem będzie wesoło. I klocki hamulcowe szybciej zmienisz i tarcze i opony, a w końcu coś musi jeszcze walnąć może przegub, ale co tam w końcu zaoszczędziłeś 20 żł na oponie. Życzę zdrowia. Edytowane 5 Września 2012 przez Antałek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach