Skocz do zawartości
Piotr1986

Różne rozmiary opon i działanie ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie Pytanko.

Obecnie na letnich kołach mam opony 215/40r18 jednak dwie są do wymiany i moge za nieduże pieniądze dostać prawie nowe 2 szt 225/40 tylko nie wiem czy montując je na tył ABS nie będzie świrował ze względu na różną średnice kół przód i tył. Czy ktoś z was już coś takiego przerabiał i jakie były rezultaty (wolał bym sprawdzone odp a nie gdybanie gdyż oponki nie kosztują 5zł a nie będe miał możliwości zwrotu)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sam ABS nie powinno mieć to wpływu ale nie wiem jak z kontrolą trakcji..jeśli ją posiadasz.

Ja np. mam tylko ABS ,wszystkie gumy identyczne i przy przekroczeniu 170 km/h ABS zdycha.....przestałem dociekać czeu się tak dzieje a i rzadko przekraczam tą prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znajomy miał w audi a4 225/40/17 przód i 245/40/17 tył i ABS nie szalał . problem zaczął się dopiero gdy złapał kapcia i na przód wrzucił 195/60/15 - zimówki - wtedy ABS się po prostu wyłączył :) - komputer niby pokazywał błąd czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy kazdym kole jest oddzielny czujnik obrotu kola wiec nie bedzie nic wariowac nawet jak bedzie inna opona na jednej osi

Poprostu jak zablokuje sie kolo (opona straci przyczepnosc)to pompa ABS zwolni cisnienie na te kolo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinny byc na kazdym kole te same jesli masz esp jesli tylko abs to dla bezpieczenstwa zostaw te same na osi , na abs nie bedzie to mialo wplywu ale dla jazdy napewno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szybkie Pytanko.

Obecnie na letnich kołach mam opony 215/40r18 jednak dwie są do wymiany i moge za nieduże pieniądze dostać prawie nowe 2 szt 225/40 tylko nie wiem czy montując je na tył ABS nie będzie świrował ze względu na różną średnice kół przód i tył. Czy ktoś z was już coś takiego przerabiał i jakie były rezultaty (wolał bym sprawdzone odp a nie gdybanie gdyż oponki nie kosztują 5zł a nie będe miał możliwości zwrotu)

Pozdrawiam

szerokość opony nie będzie miała wpływu na układ ABS-u jednak taki parametr jak średnica koła będzie miała ogromny wpływ na układ ABS-u,ponieważ czujnik będzie odczytywał inne prędkości koła.

 

---------- Dodano o 23:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:53 ----------

 

znajomy miał w audi a4 225/40/17 przód i 245/40/17 tył i ABS nie szalał . problem zaczął się dopiero gdy złapał kapcia i na przód wrzucił 195/60/15 - zimówki - wtedy ABS się po prostu wyłączył - komputer niby pokazywał błąd czujnika

 

to o czym pisałem wyżej..... różne średnice kół to inne prędkości,które czujnik ABS-u odczytuje więc komputer pokazał błąd czujnika.

Prawidłowa reakcja....:))

 

---------- Dodano o 23:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:57 ----------

 

Przy kazdym kole jest oddzielny czujnik obrotu kola wiec nie bedzie nic wariowac nawet jak bedzie inna opona na jednej osi

Poprostu jak zablokuje sie kolo (opona straci przyczepnosc)to pompa ABS zwolni cisnienie na te kolo

 

kolego poczytaj o układzie ABS i dopiero pisz na forum...

Celem tego forum jest pomoc innym a nie wprowadzanie w błąd ...:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież podczas jazdy na zakręcie koła mają różną prędkość a jakoś ABS i komputer nie świruje to jak to wyjaśnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale przecież podczas jazdy na zakręcie koła mają różną prędkość a jakoś ABS i komputer nie świruje to jak to wyjaśnić

 

Algorytm działania układu ABS !!!

 

Wykrycie poślizgu odbywa się na 2 sposoby:

- koło gwałtownie przestało się kręcić – poślizg,

- koło zaczyna kręcić się wolniej, niż pozostałe koła. Koło takie rozpoczyna poślizg i za chwilę zatrzyma się.

 

Układ ABS musi tu uwzględniać fakt, że różnica prędkości na zakręcie jest zjawiskiem normalnym.ABS nie ma informacji o położeniu kierownicy więc różnice w obrotach muszą być na tyle duże,aby ABS miał pewność,że wynikają one z poślizgu.W przeciwnym razie ABS nie działałby na zakręcie na koła jadące po jego wewnętrznej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ABS nie ma informacji o położeniu kierownicy

 

Może dlatego w B6 jest czujnik kąta skrętu i auto już ma te informacje.

Można więc w oparciu o abs włączyć np kontrolę ciśnienia w oponach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może dlatego w B6 jest czujnik kąta skrętu i auto już ma te informacje.

 

B6 i wiele innych aut posiada ABS,ASR oraz ESP dlatego mają czujnik kąta skrętu.Nic nowego ...:))Układy te są razem połączone.

Z innej strony - układ ESP to rozbudowany system ABS-u o m.in. czujnik kąta skrętu ... itd.

Edytowane przez autozibi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy kazdym kole jest oddzielny czujnik obrotu kola wiec nie bedzie nic wariowac nawet jak bedzie inna opona na jednej osi

Poprostu jak zablokuje sie kolo (opona straci przyczepnosc)to pompa ABS zwolni cisnienie na te kolo

 

Masz rację, ale nie do końca tak jest. Czujniki ABS faktycznie są przy każdym kole i prędkość każdego koła jest oddzielnie analizowana, ale prędkości kół są w pierwszej kolejności porównywane w każdej osi czyli porównuje się prędkości obu kół osi jednocześnie i dopiero w oparciu te wyniki układ podejmuje decyzję, które koło nie ma przyczepności. A jak ocenia brak przyczepności, a bardzo prosto, które koło się kręci szybciej to znaczy utraciło przyczepność i już (jeszcze uwzględniony jesk kąt skręcenia kierownicy zwłaszcza gdy masz ESP - to koniecznie). Wtedy hamowane jest to właśnie koło, które "utraciło" przyczepność czyli koło o mniejszej średnicy (bo wtedy większa prędkość). Jeżeli masz jedno koło na tej samej osi o mniejszej średnicy to będzie się obracało szybciej i układ będzie wariował. Ale w nowszych układach porównuje się także prędkości drugiej osi (dla układu ASR i ESP) i wtedy, gdy prędkości w osiach różne, znaczy się koła jednej osi weszły w poślizg czyli należy włączyć działanie układu ASR i ESP. Słowem będzie wesoło. I klocki hamulcowe szybciej zmienisz i tarcze i opony, a w końcu coś musi jeszcze walnąć może przegub, ale co tam w końcu zaoszczędziłeś 20 żł na oponie. Życzę zdrowia.

Edytowane przez Antałek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności