Rafit Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2011 Witam. Mam taki dość nietypowy problem ze swoim autem. Jest to Passat B3 2.0 automat + LPG (sekwencja) Mianowicie: Na zimnym silniku auto w ogóle nie ma mocy (czasami nie chce się rozpędzić więcej niż 40km/h). Dodam, że auto początkowo chodzi na beznynie, dopiero później przełącza się na gaz. Dodatkowo skrzynia automatyczna zmienia biegi z opóźnieniem. Tzn między jednym a drugim biegiem wrzuca się jakby na luz na 2-3 sekundy. Po przejechaniu 4-5km silnik się nagrzewa i wyżej wymienione problemy nie występują. Co może być za to odpowiedzialne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2011 Co może być za to odpowiedzialne? Zdejmij wtyczkę z czujnika temp. na sterownik (czujnik niebieski na króćcu plastikowym w głowicy) jak objawy będą takie same to szukaj nowego czujnika...na szybko mozna zmierzyc jego oporność uzależnioną od temp.....ale to już znajdziesz na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafit Zgłoś #3 Napisano 28 Grudnia 2011 Ostatnio zauważyłem także, że często pokazuje mi auto temperaturę ~100*. Sprawdzę jutro czujnik i napiszę czy coś się zmieniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafit Zgłoś #4 Napisano 2 Stycznia 2012 Ściągałem wtyczkę z tego czujnika i co ciekawe: - obroty się zmieniły na odpiętym czujniku, były nieco wyższe - auto na zimnym silniku bardzo szybko i często zaczęło zmieniać biegi (jakby po wciśnięciu gazu jeden za drugim), ale nie było tego objawu z wrzucaniem na "luz" na 2-3 sekundy. - na samym początku ewidentnie się dławiło jakby brakowało mu paliwa przy wciskaniu gazu. Jak ten czujnik się dokładnie nazywa. Kupię nowy, bo on na coś ewidentnie też wpływa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 2 Stycznia 2012 I koniecznie kup nowy w ASO, zamienniki się nie sprawdzają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafit Zgłoś #6 Napisano 2 Stycznia 2012 Może mi ktoś na szybko podać numer tego czujnika? Przekaże znajomemu z ASO, aby mi go kupił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2012 Wyszukiwarka Numer czujnika temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafit Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2012 Dzięki. Udało mi się go także znaleźć w ETCE. :mlask Jakby ktoś tam szukał to GR. GL: 9 PG: 19 RYS: 169-00 Dam znać jak się będzie zachowywać po wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siuncio Zgłoś #9 Napisano 2 Stycznia 2012 przyczynom tego problemu może być zabrudzony filtr paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #10 Napisano 2 Stycznia 2012 Zanim wymienisz sprawdź oporność. Dość często śniedzieją styki we wtyczce, lub przecierają się kable. Mieszka w: Pruszcz Gdański Do zobaczenia na drodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafit Zgłoś #11 Napisano 3 Stycznia 2012 Dostałem nowy czujnik na próbę, objawy nie ustąpiły niestety. Za to na odpiętej wtyczce auto ewidentnie dostaje mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #12 Napisano 3 Stycznia 2012 Zacznij od resetu sterownika benzynowego - znajdziesz na forum jak to zrobić w 2E bo zdjęcie klemy nic nie da. Pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz czy się poprawiło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafit Zgłoś #13 Napisano 4 Stycznia 2012 http://forum.vw-passat.pl/threads/17528-silnik-2E-sztuczki-i-kruczki?p=185277#post185277 Mam mały problem z resetem sterownika. Nie widzę w króćcu 4-pinowego kabla. Mam dwa czujniki 2 pinowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 4 Stycznia 2012 Też mam dwa czujniki, wystarczy jak ściągniesz z niebieskiego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach