Skocz do zawartości
Rafit

[B3 2E] 2.0 Automat + LPG - problem na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taki dość nietypowy problem ze swoim autem.

Jest to Passat B3 2.0 automat + LPG (sekwencja)

 

Mianowicie:

Na zimnym silniku auto w ogóle nie ma mocy (czasami nie chce się rozpędzić więcej niż 40km/h).

Dodam, że auto początkowo chodzi na beznynie, dopiero później przełącza się na gaz.

Dodatkowo skrzynia automatyczna zmienia biegi z opóźnieniem. Tzn między jednym a drugim biegiem wrzuca się jakby na luz na 2-3 sekundy.

 

Po przejechaniu 4-5km silnik się nagrzewa i wyżej wymienione problemy nie występują.

Co może być za to odpowiedzialne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być za to odpowiedzialne?

Zdejmij wtyczkę z czujnika temp. na sterownik (czujnik niebieski na króćcu plastikowym w głowicy) jak objawy będą takie same to szukaj nowego czujnika...na szybko mozna zmierzyc jego oporność uzależnioną od temp.....ale to już znajdziesz na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem także, że często pokazuje mi auto temperaturę ~100*. Sprawdzę jutro czujnik i napiszę czy coś się zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągałem wtyczkę z tego czujnika i co ciekawe:

 

- obroty się zmieniły na odpiętym czujniku, były nieco wyższe

- auto na zimnym silniku bardzo szybko i często zaczęło zmieniać biegi (jakby po wciśnięciu gazu jeden za drugim), ale nie było tego objawu z wrzucaniem na "luz" na 2-3 sekundy.

- na samym początku ewidentnie się dławiło jakby brakowało mu paliwa przy wciskaniu gazu.

 

Jak ten czujnik się dokładnie nazywa. Kupię nowy, bo on na coś ewidentnie też wpływa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś na szybko podać numer tego czujnika? :)

Przekaże znajomemu z ASO, aby mi go kupił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Udało mi się go także znaleźć w ETCE. :mlask

 

Jakby ktoś tam szukał to

GR. GL: 9

PG: 19

RYS: 169-00

 

Dam znać jak się będzie zachowywać po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyczynom tego problemu może być zabrudzony filtr paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz sprawdź oporność. Dość często śniedzieją styki we wtyczce, lub przecierają się kable.

 

Mieszka w: Pruszcz Gdański

 

Do zobaczenia na drodze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem nowy czujnik na próbę, objawy nie ustąpiły niestety.

Za to na odpiętej wtyczce auto ewidentnie dostaje mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od resetu sterownika benzynowego - znajdziesz na forum jak to zrobić w 2E bo zdjęcie klemy nic nie da. Pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz czy się poprawiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności