Skocz do zawartości
_pączek_

Regulator napięcia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy-potrzebowałbym pomocy w doborze regulatora napięcia-mam alternator identyczny jak na tej aukcji:

http://allegro.pl/uszkodzony-alternator-passat-b5-028-903-028-bosch-i1998269110.html

Będę wdzięczny za jakieś linki do konkretnych sklepów lub allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem pytania. Idziesz do sklepu, podajesz typ altka i dostajesz nowy regulator. Najprostsza rzecz pod słońcem, chyba że szukasz zamiennika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba że szukasz zamiennika
widziałem w intercarsie że ori kosztuje 200zł więc wolałbym coś w rozsądniejszych pieniądzach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Intercars nie jest tani. Zapytaj kolegów forumowych (elemenateur, Piter). Na pewno coś doradzą. I nie pakuj się w tanie zamienniki, które można kupić za 20pln.

http://forum.vw-passat.pl/threads/68364-Wszystkie-czesci-do-Waszych-aut-i-oleje-Motul-NAJTANIEJ!-szczegoly-1str-%29

http://forum.vw-passat.pl/threads/31512-!!!Czesci-do-Passatow!!!-Czesci-do-innych-marek-samochodow!!!/page90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy może ktoś z was potwierdzić że do wymiany szczotek w tym typie regulatora wystarczy usunąć ten plastikowy kapturek i odlutować połączenie?

Szczotki mam ale nie chce zepsuć regulatora.

regulator.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkop.

 

Czy jeżeli wsadzę regulator napięcia 120a, do altka 90a coś może się stać?

tak na logikę jeżeli alternator może max 90a a regulator jest na 120a to chyba nic, chyba że alternator może więcej jak 90a to wtedy regulator puści większe natężenie i popali mi bezpieczniki i pewnie coś wiecej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic sie nie stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sprawny alternator powinien podawać napięcie lądowania w zakresie od 13,3 V do 14,6 V ( tak podają książki, na "sieci" mechanicy podają dolna granice 14,0 V, nie mam pojęcia dlaczego taka wartość).

 

Jeżeli wartość jest poniżej to możne świadczyć o niesprawności regulatora napięcia lub zużyciu szczotek węglowych, lub uszkodzeniu samego alternatora (może to być wirnik, uzwojenia stojan-u itd ). W moim przypadku wytarły się szczotki węglowe, przez co nie było połączenia z pierścieniami ślizgowymi, co skutkowało brakiem lądowania akumulatora i świeceniem się kontrolki.

 

kontrolka.jpg

 

Długość minimalna dla tego modelu wynosi 5 mm, maksymalna 13 mm.

 

Wymiana szczotek regulatora napięcia Passat B5 firmy Valeo,

 

Alternator VALEO 14V 120A ( typ silnika 1.6 AHL ) oznaczenie/numery:

2542292C

0353 250 40

2545472

 

Typ elektrycznego sterownika regulatora napięcia:

ST

U098

2541940

322HQ0014

 

Widok regulatora napięcia

 

regulateur4.jpg

 

Rozmiary szczotek

 

szczotki do alternatora_.jpg

 

Jest klika sposobów wymontowania regulatora napięcia, najprościej wymontować alternator, przykładowy filmik

 

 

Wykonałem to w inny sposób, postanowiłem nie ruszać alternatora, a za tym paska klinowego, napinacza itd, wymontowałem cześć kolektora ssącego, z przepustnica, rurka łącząca przepływomierz z przepustnica i oczywiście przy tej operacji należy odłączyć kilka kabelków podciśnień, linkę od przepustnicy, kabelki elektryczne: sterowanie przepustnicy, czujnik temperatury powietrza znajdujący się w kolektorze ssącym, oraz kabelek sterujący przy "kielichu" odpowiedzialny za przełączanie długości kolektora ssącego, oraz tez należny odkręcić mocowania zbiornik wyrównawczego ( zbiornik z płynem cieczą chłodząca ), co bardzo ułatwi wyjęcie części kolektora. Po demontażu wygląda to tak.

 

po demontarzu_1.jpg

 

Jak widać jest dobry dostęp do tylnej obudowy alternatora, odkręcamy dwie śrubki, kabel od ładowania akumulatora, wtyczkę od zasilania regulatora napięcia.

 

Alternator_2.jpg

 

Następnie należy odkręcić trzy śruby trzymające regulator napięcia.

 

regulator_02.jpg

 

Po wyciągnięciu możemy sprawdzić długość szczotek. Jeśli są za krótkie, trzeba prze-lutować szczotki lub wymienić regulator ( koszt dobrego zamiennika około 160 zł, najtańszy 50 zł), Ja prze-lutowałem szczotki ( koszt w sklepie z częściami elektrotechnicznymi agd za komplet 10 zł, wymiary podane są na początku do modelu Valeo ).

 

Tutaj podaje link do filmiku jak to wykonać.

prze-lutowanie szczotki Valeo

prze-lutowanie szczotki szczotki Bosch

 

Przelutowanie.jpg

 

Po udanym prze-lutowaniu przystępujemy do montażu. Przed wytarciem całkowitym szczotek węglowych napięcie ładowania wynosiło u mnie około 13,6 ~ 13,8 V ( podaję z pamięci, jest to poprawny zakres pracy, na takim jeździłem od zakupienia od poprzedniego właściciela nie zmieniając akumulatora ). Natomiast po wymianie szczotek, teraz jest ono wyższe, jak prezentują zdjęcia.

 

Test.jpg

 

Pozdrawiam :)

 

Przydatny linki:

http://www.amatoraut.pl/2013/04/wymiana-regulatora-napiecia-i-szczotek.html

Edytowane przez SKM_sk-ce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zaczne od poczaku. W moim passku podlaczylem multimetr i okazalo sie ze mam slabe ladowanie bez obciazenia pokazywal 13,90-13,99 pod pelnym obciazeniem(dlugie,mijania,halogeny,podgrzewanie dup,tylna szyba,radio,klima,stop) 13,56 i aku ktory u mnie jest okolo 4 lata a kupilem go z autem wiec nie wiem ile ma lat. Z tego co czytalem to ladowanie powinno sie wachac miedzy 14-14,4. 2 latka temu alternator mial pelen przeglad i wymienione byly lozyska,sprzeglo a regulator mial polowe szczotek to zostal. Teraz jak to zobaczylem wymienilem akumulator na banner 80ah 700a bo i tak juz byl stary. Wczoraj zakupilem regulator z boscha taki jak byl w alternatore 120A . I szok bo aku nowy regulator nowy a ladowanie dalej nie przekracza 14 bez obciazenia a pod obciazeniem 13,70. I moje pytanie czy nowy regulator dalej cos nie tak ? Bo akumulator nowy pokazuje 12,62. Pytam bo teraz po wydaniu 400zl na nowy aku i regulator w sumie mam to co byla przed wydaniem 400zl. Moje pytanie czy jesli aku jest naladowany to regulator nie pokaze wiecej niz 14 a dopiero jesli bedzie w jakiejs czesci rozladowany to dopiero wzrasta na 14,4? Prosze o podpowiedzi.

Edytowane przez neon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po odpaleniu 14,5v, poźniej stabilizuje się na 14,4v i tak zostaje.

Jak włączysz wszystkie możliwe odbiorniki prądu to logiczne że spadnie napięcie.

Akumulator wymieniałeś tylko dlatego że miałeś słabe ładowanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Odpowiedź dla Neon,

 

Według mnie zakres pracy napięcia ładowania podany przez Ciebie jest poprawny, napięcie na regulatorze będzie się zmieniać (o kilka dziesiątych woltów ) przy zmianie obciążenia lub zmianie wartości obrotów silnika. Jak podałem w poprzednim poście poprawny z książek motoryzacyjnych ( od 13,3 V do 14,6 V ), dla potwierdzenia podaje kilka prostych diodowy testerów ze skalą "konstrukcja dla amerykanów".

 

tester_2.jpg

 

linki :

http://www.jaycar.com.au/Test-%26-Measurement/Electrical-Testers/Contact/Battery,-Charger-and-Alternator-Tester--12V/p/QP2258

 

http://www.lelong.com.my/automotive-battery-alternator-tester-j027-aaronngu77--aaronngu77-144486203-2015-02-Sale-P.htm

 

http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/2035549186_4/top-rate-alternator-tester-VEHICLE-CHARGING-SYSTEM-ANALYZER-12v-battery-alternator-tester-car-battery-tester.jpg

 

Z tych testerów wynika że poprawne ładowanie to poziom już 13,5 V czemu nam wmawiają ze poniżej 14,0 V jest słabe ładowanie, skoro akumulator ma średnio 12,7 V ( dobrze naładowany ), odwołam się do starej dewizy " jeśli nie wiemy o co chodzi to chodzi o ....." jak świat światem wszyscy to znamy :)

 

Jedyne co mogę zasugerować to przeczyścić papierem ściernym klemy oraz zaciski i posmarować dla lepszej przewodności Polskim smarem miedzianym - pasta CU 10 do 1100°C tubka 20ml ( cena około 3 zł ), na pewno nie zaszkodzi :)

 

smar miedziany.jpg

 

http://www.motochemia.pl/malwa-smar-miedziowy-cu10-20ml-tubce-20ml-p-2154.html

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez SKM_sk-ce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w altku moze byc dioda walnieta

dlatego ma ladowanie nizsze niz 14V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wczoraj zrobilem kolejny test . Multimetr na akumulator i zapalamy auto i patrze 14.25 ale po kilku sekundach uslyszalem cykniecie cos sie wlaczylo usluszalem wyraznie obciazenie na silniku i napiecie spadlo do 13.80. Dzis jeszczde podskocze i sprawdze ile pokaze multimetr na wyjsciu z alternatora.

 

SKM dzieki za dobre rady i pomoc. Problem polega na tym ze tu nie chodzi o moje widzimisie tylko o gwarancje nowego akumulatora. Bo jesl sie okaze ze za kilka mc aku cos sie stanie i podjade gwarancja a oni podepna multimetr i sprawdza moje ladowanie na poziomie 13.80 to powiedza ze mam sie bujac i po gwarancji bo ladowanie ma byc miedzy 14-14.4.

 

Mam prosbe czy ktos z silnikiem 1.9 TDI 131 avf moze zrobic pomiar bez obciazenia i z obciazeniem i napisac co mu pokazalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uslyszalem cykniecie cos sie wlaczylo usluszalem wyraznie obciazenie na silniku i napiecie spadlo do 13.80.
Włączyło się dodatkowe elektryczne dogrzewanie http://forum.vw-passat.pl/threads/95336-Grzałka-elektryczna-w-B5FL-i-B5-zobacz!!?highlight=grza%B3ka

 

Po osiągnięciu przez silnik temp. 80st dogrzewanie wyłączy się i napięcie w instalacji elektr. auta wzrośnie.

Przy napięciu 13.8V akumulator nadal jest doładowywany. Nie ma o co się martwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak cos cyklo to dochodzenie zrob jaki przekaznik:P

 

wyciagnij jego i zobacz jakie ladowanie

jak ok to tak jak kolega wyzej radzi-zostaw w spokoju to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jechalem trase 460km okolo 6h jazdy po nocy ide do auta sprawdzam aku i wyskoczylo 12.64 czyli aku naladowany wiec chyba sobie odpuszcze. Szkoda tylko zakupu nowego regulatora z boscha bo stary ma polowe szczotek a paremetry na nim byly te same. Nie rozumiem tylko jednego czemu regulator laduje max 14 a nie 14,4. Dzieki za podpowiedzi i jesli ktos szuka regulatora to mam na zbyciu:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem podobnie ładowanie w okolicach 14v. Zmieniłem regulator nie na bosch lecz zamiennik z ic

 

i ładowanie mam 14.3-14.6 zależy od tem. im zimnej tym trochę wyższe nawet do 14.7 przy -20. Jeśli chodzi o cyknięcie przekaznika to daj klimatronic na LO -zimne wtedy nie załancza podgrzewania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wes tu wspieraj boscha normalnie koniec swiata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo tak powinien dzialac regulator

im nizsza temp tym wieksze ladowanie (minimalnie)

 

 

sa nawet normy tego oddzielne dla regulatorow przy alternatorze i zewnetrzych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności