_pączek_ Zgłoś #1 Napisano 25 Grudnia 2011 Witam koledzy-potrzebowałbym pomocy w doborze regulatora napięcia-mam alternator identyczny jak na tej aukcji: http://allegro.pl/uszkodzony-alternator-passat-b5-028-903-028-bosch-i1998269110.html Będę wdzięczny za jakieś linki do konkretnych sklepów lub allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #2 Napisano 25 Grudnia 2011 nie rozumiem pytania. Idziesz do sklepu, podajesz typ altka i dostajesz nowy regulator. Najprostsza rzecz pod słońcem, chyba że szukasz zamiennika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #3 Napisano 25 Grudnia 2011 Nr regulatora 028 903 803 E http://allegro.pl/regulator-napiecia-bosch-14v-wsowka-audi-vw-i2011795556.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_pączek_ Zgłoś #4 Napisano 26 Grudnia 2011 chyba że szukasz zamiennika widziałem w intercarsie że ori kosztuje 200zł więc wolałbym coś w rozsądniejszych pieniądzach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #5 Napisano 26 Grudnia 2011 Intercars nie jest tani. Zapytaj kolegów forumowych (elemenateur, Piter). Na pewno coś doradzą. I nie pakuj się w tanie zamienniki, które można kupić za 20pln. http://forum.vw-passat.pl/threads/68364-Wszystkie-czesci-do-Waszych-aut-i-oleje-Motul-NAJTANIEJ!-szczegoly-1str-%29 http://forum.vw-passat.pl/threads/31512-!!!Czesci-do-Passatow!!!-Czesci-do-innych-marek-samochodow!!!/page90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #6 Napisano 21 Kwietnia 2015 czy może ktoś z was potwierdzić że do wymiany szczotek w tym typie regulatora wystarczy usunąć ten plastikowy kapturek i odlutować połączenie? Szczotki mam ale nie chce zepsuć regulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #7 Napisano 21 Stycznia 2016 odkop. Czy jeżeli wsadzę regulator napięcia 120a, do altka 90a coś może się stać? tak na logikę jeżeli alternator może max 90a a regulator jest na 120a to chyba nic, chyba że alternator może więcej jak 90a to wtedy regulator puści większe natężenie i popali mi bezpieczniki i pewnie coś wiecej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #8 Napisano 21 Stycznia 2016 nic sie nie stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SKM_sk-ce Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2016 (edytowane) Witam, Sprawny alternator powinien podawać napięcie lądowania w zakresie od 13,3 V do 14,6 V ( tak podają książki, na "sieci" mechanicy podają dolna granice 14,0 V, nie mam pojęcia dlaczego taka wartość). Jeżeli wartość jest poniżej to możne świadczyć o niesprawności regulatora napięcia lub zużyciu szczotek węglowych, lub uszkodzeniu samego alternatora (może to być wirnik, uzwojenia stojan-u itd ). W moim przypadku wytarły się szczotki węglowe, przez co nie było połączenia z pierścieniami ślizgowymi, co skutkowało brakiem lądowania akumulatora i świeceniem się kontrolki. Długość minimalna dla tego modelu wynosi 5 mm, maksymalna 13 mm. Wymiana szczotek regulatora napięcia Passat B5 firmy Valeo, Alternator VALEO 14V 120A ( typ silnika 1.6 AHL ) oznaczenie/numery: 2542292C 0353 250 40 2545472 Typ elektrycznego sterownika regulatora napięcia: ST U098 2541940 322HQ0014 Widok regulatora napięcia Rozmiary szczotek Jest klika sposobów wymontowania regulatora napięcia, najprościej wymontować alternator, przykładowy filmik Wykonałem to w inny sposób, postanowiłem nie ruszać alternatora, a za tym paska klinowego, napinacza itd, wymontowałem cześć kolektora ssącego, z przepustnica, rurka łącząca przepływomierz z przepustnica i oczywiście przy tej operacji należy odłączyć kilka kabelków podciśnień, linkę od przepustnicy, kabelki elektryczne: sterowanie przepustnicy, czujnik temperatury powietrza znajdujący się w kolektorze ssącym, oraz kabelek sterujący przy "kielichu" odpowiedzialny za przełączanie długości kolektora ssącego, oraz tez należny odkręcić mocowania zbiornik wyrównawczego ( zbiornik z płynem cieczą chłodząca ), co bardzo ułatwi wyjęcie części kolektora. Po demontażu wygląda to tak. Jak widać jest dobry dostęp do tylnej obudowy alternatora, odkręcamy dwie śrubki, kabel od ładowania akumulatora, wtyczkę od zasilania regulatora napięcia. Następnie należy odkręcić trzy śruby trzymające regulator napięcia. Po wyciągnięciu możemy sprawdzić długość szczotek. Jeśli są za krótkie, trzeba prze-lutować szczotki lub wymienić regulator ( koszt dobrego zamiennika około 160 zł, najtańszy 50 zł), Ja prze-lutowałem szczotki ( koszt w sklepie z częściami elektrotechnicznymi agd za komplet 10 zł, wymiary podane są na początku do modelu Valeo ). Tutaj podaje link do filmiku jak to wykonać. prze-lutowanie szczotki Valeo prze-lutowanie szczotki szczotki Bosch Po udanym prze-lutowaniu przystępujemy do montażu. Przed wytarciem całkowitym szczotek węglowych napięcie ładowania wynosiło u mnie około 13,6 ~ 13,8 V ( podaję z pamięci, jest to poprawny zakres pracy, na takim jeździłem od zakupienia od poprzedniego właściciela nie zmieniając akumulatora ). Natomiast po wymianie szczotek, teraz jest ono wyższe, jak prezentują zdjęcia. Pozdrawiam Przydatny linki: http://www.amatoraut.pl/2013/04/wymiana-regulatora-napiecia-i-szczotek.html Edytowane 8 Lutego 2016 przez SKM_sk-ce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2016 (edytowane) Witam zaczne od poczaku. W moim passku podlaczylem multimetr i okazalo sie ze mam slabe ladowanie bez obciazenia pokazywal 13,90-13,99 pod pelnym obciazeniem(dlugie,mijania,halogeny,podgrzewanie dup,tylna szyba,radio,klima,stop) 13,56 i aku ktory u mnie jest okolo 4 lata a kupilem go z autem wiec nie wiem ile ma lat. Z tego co czytalem to ladowanie powinno sie wachac miedzy 14-14,4. 2 latka temu alternator mial pelen przeglad i wymienione byly lozyska,sprzeglo a regulator mial polowe szczotek to zostal. Teraz jak to zobaczylem wymienilem akumulator na banner 80ah 700a bo i tak juz byl stary. Wczoraj zakupilem regulator z boscha taki jak byl w alternatore 120A . I szok bo aku nowy regulator nowy a ladowanie dalej nie przekracza 14 bez obciazenia a pod obciazeniem 13,70. I moje pytanie czy nowy regulator dalej cos nie tak ? Bo akumulator nowy pokazuje 12,62. Pytam bo teraz po wydaniu 400zl na nowy aku i regulator w sumie mam to co byla przed wydaniem 400zl. Moje pytanie czy jesli aku jest naladowany to regulator nie pokaze wiecej niz 14 a dopiero jesli bedzie w jakiejs czesci rozladowany to dopiero wzrasta na 14,4? Prosze o podpowiedzi. Edytowane 6 Lutego 2016 przez neon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2016 U mnie po odpaleniu 14,5v, poźniej stabilizuje się na 14,4v i tak zostaje. Jak włączysz wszystkie możliwe odbiorniki prądu to logiczne że spadnie napięcie. Akumulator wymieniałeś tylko dlatego że miałeś słabe ładowanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SKM_sk-ce Zgłoś #12 Napisano 6 Lutego 2016 (edytowane) Witam, Odpowiedź dla Neon, Według mnie zakres pracy napięcia ładowania podany przez Ciebie jest poprawny, napięcie na regulatorze będzie się zmieniać (o kilka dziesiątych woltów ) przy zmianie obciążenia lub zmianie wartości obrotów silnika. Jak podałem w poprzednim poście poprawny z książek motoryzacyjnych ( od 13,3 V do 14,6 V ), dla potwierdzenia podaje kilka prostych diodowy testerów ze skalą "konstrukcja dla amerykanów". linki : http://www.jaycar.com.au/Test-%26-Measurement/Electrical-Testers/Contact/Battery,-Charger-and-Alternator-Tester--12V/p/QP2258 http://www.lelong.com.my/automotive-battery-alternator-tester-j027-aaronngu77--aaronngu77-144486203-2015-02-Sale-P.htm http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/2035549186_4/top-rate-alternator-tester-VEHICLE-CHARGING-SYSTEM-ANALYZER-12v-battery-alternator-tester-car-battery-tester.jpg Z tych testerów wynika że poprawne ładowanie to poziom już 13,5 V czemu nam wmawiają ze poniżej 14,0 V jest słabe ładowanie, skoro akumulator ma średnio 12,7 V ( dobrze naładowany ), odwołam się do starej dewizy " jeśli nie wiemy o co chodzi to chodzi o ....." jak świat światem wszyscy to znamy Jedyne co mogę zasugerować to przeczyścić papierem ściernym klemy oraz zaciski i posmarować dla lepszej przewodności Polskim smarem miedzianym - pasta CU 10 do 1100°C tubka 20ml ( cena około 3 zł ), na pewno nie zaszkodzi http://www.motochemia.pl/malwa-smar-miedziowy-cu10-20ml-tubce-20ml-p-2154.html Pozdrawiam Edytowane 6 Lutego 2016 przez SKM_sk-ce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #13 Napisano 6 Lutego 2016 w altku moze byc dioda walnieta dlatego ma ladowanie nizsze niz 14V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #14 Napisano 8 Lutego 2016 Panowie wczoraj zrobilem kolejny test . Multimetr na akumulator i zapalamy auto i patrze 14.25 ale po kilku sekundach uslyszalem cykniecie cos sie wlaczylo usluszalem wyraznie obciazenie na silniku i napiecie spadlo do 13.80. Dzis jeszczde podskocze i sprawdze ile pokaze multimetr na wyjsciu z alternatora. SKM dzieki za dobre rady i pomoc. Problem polega na tym ze tu nie chodzi o moje widzimisie tylko o gwarancje nowego akumulatora. Bo jesl sie okaze ze za kilka mc aku cos sie stanie i podjade gwarancja a oni podepna multimetr i sprawdza moje ladowanie na poziomie 13.80 to powiedza ze mam sie bujac i po gwarancji bo ladowanie ma byc miedzy 14-14.4. Mam prosbe czy ktos z silnikiem 1.9 TDI 131 avf moze zrobic pomiar bez obciazenia i z obciazeniem i napisac co mu pokazalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #15 Napisano 8 Lutego 2016 uslyszalem cykniecie cos sie wlaczylo usluszalem wyraznie obciazenie na silniku i napiecie spadlo do 13.80.Włączyło się dodatkowe elektryczne dogrzewanie http://forum.vw-passat.pl/threads/95336-Grzałka-elektryczna-w-B5FL-i-B5-zobacz!!?highlight=grza%B3ka Po osiągnięciu przez silnik temp. 80st dogrzewanie wyłączy się i napięcie w instalacji elektr. auta wzrośnie. Przy napięciu 13.8V akumulator nadal jest doładowywany. Nie ma o co się martwić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #16 Napisano 8 Lutego 2016 jak cos cyklo to dochodzenie zrob jaki przekaznik:P wyciagnij jego i zobacz jakie ladowanie jak ok to tak jak kolega wyzej radzi-zostaw w spokoju to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #17 Napisano 8 Lutego 2016 Wczoraj jechalem trase 460km okolo 6h jazdy po nocy ide do auta sprawdzam aku i wyskoczylo 12.64 czyli aku naladowany wiec chyba sobie odpuszcze. Szkoda tylko zakupu nowego regulatora z boscha bo stary ma polowe szczotek a paremetry na nim byly te same. Nie rozumiem tylko jednego czemu regulator laduje max 14 a nie 14,4. Dzieki za podpowiedzi i jesli ktos szuka regulatora to mam na zbyciu:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #18 Napisano 8 Lutego 2016 Witam. Miałem podobnie ładowanie w okolicach 14v. Zmieniłem regulator nie na bosch lecz zamiennik z ic i ładowanie mam 14.3-14.6 zależy od tem. im zimnej tym trochę wyższe nawet do 14.7 przy -20. Jeśli chodzi o cyknięcie przekaznika to daj klimatronic na LO -zimne wtedy nie załancza podgrzewania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #19 Napisano 8 Lutego 2016 I wes tu wspieraj boscha normalnie koniec swiata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #20 Napisano 9 Lutego 2016 bo tak powinien dzialac regulator im nizsza temp tym wieksze ladowanie (minimalnie) sa nawet normy tego oddzielne dla regulatorow przy alternatorze i zewnetrzych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach