Skocz do zawartości
symeks

GTB2260VK w Passacie AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli lepiej GT17 tak jak myślałem. No to już większa inwestycja, bo zabawa z kolektorem. No ale chyba warto skoro każdy zmienia z BRD na GT17 lub GT22.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli lepiej GT17 tak jak myślałem. No to już większa inwestycja, bo zabawa z kolektorem. No ale chyba warto skoro każdy zmienia z BRD na GT17 lub GT22.

 

Prawda jest taka zalezy kto w co celuje... jak masz zamiar pozostac na seryjnych wtryskach, zmienic tylko fmic + turbo BRD bedzie spoko, jak planujesz jakies wieksze mody i isc dalej z moca to mysl o GTB... Tyle ze potem zaczynaja sie inne ograniczenia, sprzegło itd itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FMIC, wydech 2,5 już jest. Plan mam na ok 200 km nic więcej, a sprzęgło tak czy siak będę zmieniał na sachs performance, bo seryjne w AWX mimo, że obecnie mam 380 Nm i trzyma piękne ale ponad 400 Nm już nie udźwignie. Chodzi mi o jak najbardziej zbliżoną charakterystykę jazdy do serii po chipie. CAHA już lepsza alternatywa dla BRD tylko mało popularna, bo rzeźba no i koszta znacznie większe .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FMIC, wydech 2,5 już jest. Plan mam na ok 200 km nic więcej, a sprzęgło tak czy siak będę zmieniał na sachs performance, bo seryjne w AWX mimo, że obecnie mam 380 Nm i trzyma piękne ale ponad 400 Nm już nie udźwignie. Chodzi mi o jak najbardziej zbliżoną charakterystykę jazdy do serii po chipie. CAHA już lepsza alternatywa dla BRD tylko mało popularna, bo rzeźba no i koszta znacznie większe .

 

Najlbiższa oryginału bedzie CAHA bo jest stosunkowo mała, i ma małego laga. Dlatego szybko sie obudzi, jednak, z tego co slyszalem to znalezc CAHA w dobrym stanie to niezła misja...

 

Nie wiem jak sprzegło 228,ale 240 + kevlar, mysle ze 200-220 i 400-440 nm powinna znieść...

 

Skoro idziesz w Sahcs Performance to pedał bedzie wyraźnie twardszy i spory zapas, to moze jednak GTB17 :-)...?

Skrzynia fabryczna 5-tka zostaje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seryjne 240Nm przenosi u mnie jakieś 210KM i 420Nm.

 

Ja poszedłem w kierunku FMIC (w planach), GTB1756vk i seryjne sprzęgło oraz pompowtryski BA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie najlepiej szukać gotowej Gtb z kolektorem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seryjne 240Nm przenosi u mnie jakieś 210KM i 420Nm.

Ja poszedłem w kierunku FMIC (w planach), GTB1756vk i seryjne sprzęgło oraz pompowtryski BA.

A może zamiast szukać zdrowych pompek, lepiej na obecne załozyć końcówki np. Firady 60 albo 80? smile01.gif

U mnie na 240 od 2.0 TDI BRD max było 23x KM/44x Nm i sie slizgało...

Gdzie najlepiej szukać gotowej Gtb z kolektorem?

 

Spróbuj w Fmotros albo TurboSpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zdrowiutkie BA, ale jak się wykończą to wtedy końcówki HF. Dlatego ich nie zmieniałem i poszedłem w kierunku gtb17 bo jakbym miał inwestować w PDki to wtedy wrzuciłbym GTB22 + firady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1200 za Gtb17 z kolektorem to nie jest trochę wyimaginowana cena?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1200 za Gtb17 z kolektorem to nie jest trochę wyimaginowana cena?

 

u Fiodora czy w TurboSpawie?

Czy ja wiem, czy wygórowana.... tunningi kosztują... :-)

Za jakość trzeba placic, te miejsca które Ci podałem, to raczej sprawdzeni fachowcy a nie fajansiarze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1200zł za turbo przyspawane do kolektora przerobione na podciśnienie i po regeneracji to tanio :) TURBO-BOGDAN w takiej cenie ma. Brat brał u niego.

Ja robiłem wszystko sam u sebie: tj. sam przerabiałem turbo, spawałem do kolektora, ściągałem flansze do wydechu i uchwyt do vacum i zmieściłem się w kwocie 1000zł przy cenie zakupu zdrowiutkiego turbo: 650zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlbiższa oryginału bedzie CAHA bo jest stosunkowo mała, i ma małego laga. Dlatego szybko sie obudzi, jednak, z tego co slyszalem to znalezc CAHA w dobrym stanie to niezła misja...

turbo planuję kupić nowe z dystrybucji (żadna używka, regeneracja nie wchodzi w grę) Inwestycja spora ale ma być bezawaryjnie. Zrobione raz, a porządnie dlatego przymierzam się powoli do wszystkiego.

 

Nie wiem jak sprzegło 228,ale 240 + kevlar, mysle ze 200-220 i 400-440 nm powinna znieść...

 

Skoro idziesz w Sahcs Performance to pedał bedzie wyraźnie twardszy i spory zapas, to moze jednak GTB17 :-)...?

Skrzynia fabryczna 5-tka zostaje?

Skrzynię chcę zostawić z racji lekkich obaw przed kupnem używanej. Gdybym miał skrzynię 6 biegową nie myślałbym nad wzmocnionym sprzęgłem, bo więcej znosi momentu. 200 km i 400-420 Nm realne na CAHA przy bardzo zdrowym silniku ? Gdybym tyle uzyskał byłbym bardzo usatysfakcjonowany. Co do GTB17 niby robota z montażem ta sama co przy CAHA ale zapewne lag będzie większy prawda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skrzynię chcę zostawić z racji lekkich obaw przed kupnem używanej. Gdybym miał skrzynię 6 biegową nie myślałbym nad wzmocnionym sprzęgłem, bo więcej znosi momentu. 200 km i 400-420 Nm realne na CAHA przy bardzo zdrowym silniku ? Gdybym tyle uzyskał byłbym bardzo usatysfakcjonowany. Co do GTB17 niby robota z montażem ta sama co przy CAHA ale zapewne lag będzie większy prawda ?

 

Powiem tak, z obserwowanych przeze mnie projektow i wynikow na wykresach, jezeli chcesz koniecznie 2 z przodu to moze byc do osiagniecia. Z tego co wiem w moim passku, przy starej skrzyni 5 bylo Turbo GTB17 i Sachs Performance 228, poprzedni wlasciciel twierdzi ze byl to swietny setup, szczegolnie miejski, bo z racji przelozen przy wyzszych predkosciach w trasie bywalo glosniej.

 

Co do laga, mysle ze sporo zalezy tez od programu, GTB17bedzie miec ciut wiekszy..., ale zdecydowanie mniejszy niz GTB22 który rónież jest do zaakceptowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
200 km i 400-420 Nm realne na CAHA przy bardzo zdrowym silniku ? Gdybym tyle uzyskał byłbym bardzo usatysfakcjonowany. Co do GTB17 niby robota z montażem ta sama co przy CAHA ale zapewne lag będzie większy prawda ?

 

To jest kres CAHA więc przy max wysileniu żywotność spada mocno, więc tu GTB17 znacznie pewniejsze, znam projekty gdzie 17 wystawała prawie jak seria...

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem tak, z obserwowanych przeze mnie projektow i wynikow na wykresach, jezeli chcesz koniecznie 2 z przodu to moze byc do osiagniecia. Z tego co wiem w moim passku, przy starej skrzyni 5 bylo Turbo GTB17 i Sachs Performance 228, poprzedni wlasciciel twierdzi ze byl to swietny setup, szczegolnie miejski, bo z racji przelozen przy wyzszych predkosciach w trasie bywalo glosniej.

 

Co do laga, mysle ze sporo zalezy tez od programu, GTB17bedzie miec ciut wiekszy..., ale zdecydowanie mniejszy niz GTB22 który rónież jest do zaakceptowania.

 

Spora różnica w trasie jeśli chodzi o skrzynię 6 biegową? Jak wyglądają obroty przy 200 km/h dla 6 biegowej ? Mi nie tyle co hałas przeszkadza rozwijać większe prędkości niż 180 km/h, a fakt, że trochę szkoda cisnąć przez dłuższy czas mając 4 tyś na obrotomierzu. Optymalnie w trasy i tak staram się lecieć z max 3000 obrotów (stała prędkość, bo wiadomo czasem trzeba przycisnąć) Niestety passat to nie 3 litrowy diesel by go gonić na autostradzie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

To jest kres CAHA więc przy max wysileniu żywotność spada mocno, więc tu GTB17 znacznie pewniejsze, znam projekty gdzie 17 wystawała prawie jak seria...

pewnie też zależy czy będę ciągle auto upalał czy korzystał z głowa z mocy(druga opcja w moim przypadku) Zastosowanie nowej turbiny plus rozsądek tak diametralnie nie skrócą jej żywotności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pewnie też zależy czy będę ciągle auto upalał czy korzystał z głowa z mocy(druga opcja w moim przypadku) Zastosowanie nowej turbiny plus rozsądek tak diametralnie nie skrócą jej żywotności.

 

Bierz GTB17 lepiej mieć zapas jak prawi Vpuchaty

 

PS. Te sprzegło to chcesz całego Sahcs Performance klaść za 3 kafle, czy sam docisk?

 

Dokladnych teraz predkosci do obrotow Ci nie podam, ale na zrobionym wydechu, od 3,5 tysia na dluzsza mete bywa meczace.

Edytowane przez golden87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bierz GTB17 lepiej mieć zapas jak prawi Vpuchaty

Mam już przynajmniej dwóch faworytów co do turbiny GTB17 i CAHA (zbieram jeszcze info, a i tak planuje zmieniać turbo w czerwcu więc jeszcze mam czas na zastanowienie).

 

 

PS. Te sprzegło to chcesz całego Sahcs Performance klaść za 3 kafle, czy sam docisk?

Sprzęgło kompletne.

 

 

Dokladnych teraz predkosci do obrotow Ci nie podam, ale na zrobionym wydechu, od 3,5 tysia na dluzsza mete bywa meczace.

Znam to... ja planuje położyć maty na podłogę. Można tak zrobić, że nie będzie wgl słychać wydechu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprzęgło kompletne.

A po co? Jak dwumasa Ci szwankuje to ja wymień, swoją tarcze kevlarem obić (200zł), i sam docisk Sahcs Performance. Ten setup o ktorym pisalem to na samym docisku i Kevlarze, moim zdaniem komplet sprzegla w tym wypadku to przerost formy nad trescia.

Znam to... ja planuje położyć maty na podłogę. Można tak zrobić, że nie będzie wgl słychać wydechu.

Chetnie zobacze efekt i może sam sie skusze na podobne rozwiazanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z doswiadczenia dodam ze lepiej zostaw 5 z awx i zrob raz a konkretnie , kup turbo gtb by byl zapas na pozniej jak bedzie za malo koni ( a bedzie ).. a ksae za nowe turbo przeznacz na przerobienie gtb, fmic z dolotem , wydech i tarcze w kewlar . i bez problemu zniesie o wiele wiecej niz planujesz . Ja na nowka ori sach 228 nalatalem 70tys przy 224/470 na caha .Teraz mam , hybryde gtb2260vzk 3" downpipe , kolejna glowice po portingach i kapitalce , skrzynie DQS ( 3 juz padaj synchro 3i 4 biegu ), i twierdze ze 5 z awx jest duzo lepsa do zpierdalania po miesci ,przyspieszenie, osczedniejsza ,po 240 idzie nia latac tyle ze jest glosno od 3000 obr, zrob dobry program i latanie po 230kmh nie bedzie problemem dla twojego awx , pozder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności