SeWeR Zgłoś #1 Napisano 17 Grudnia 2011 (edytowane) Witam. Wymieniłem dzis filtr paliwa w swoim 1,9tdi pd, jako, że nie chciało mi sie iśc na stacje benzynową po pół litra ropy (a ze starego filtra nie zlewam) to założyłem pusty filtr paliwa (w sumie zrobiłem tak już nie po raz pierwszy). Zapaliłem silnik i trzymałem go między 2000 - 3000 obr. po kilkunatu sekundach miał kryzys ale przetrwał i pracował równo. Potrzymałem go jeszcze z pól minuty na 2000 obr i pusciłam gaz, żeby sobie na wolnych obrotach troszke jeszcze poklekotał ale wówczas auto zgasło i juz nie odpaliło Co sie mogło stać? Kreciłem rozrusznikiem pewnie z 5 minut i nic - zupełnie nic. Sciągnąłem wężyk (filtr vacu) z filtra paliwa, żeby sprawdzić czy jest tam ropa. Ropa tam była i to pod dużym cisnieniem (wytrysnęło, że mam obecnie cały silnik pochlapany ropą a jeszcze autom w pobliżu sie oberwało), filtr paliwa jest pełny a silnik nie zapala. Czy stało się coś z pompą vakum? Skąd takie wysokie cisnienie paliwa w filtrze paliwa? Czyżby pompka w zbiorniku pompowała a vacum tego nie odbierała? Wskażcie mi koledzy gdzie szukac problemu? Edytowane 17 Grudnia 2011 przez SeWeR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #2 Napisano 17 Grudnia 2011 Przepraszam ale co ma pompa vacum do filtra paliwa?? Nie bardzo rozumie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2011 Nie bardzo rozumie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/47966-Budowa-pompy-vacum-tandem-w-TDI-PDCzy stało się coś z pompą vakum? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/50805-Usterka-pompy-vacumhttp://forum.vw-passat.pl/showthread.php/92981-Sprawdzenie-pompy-Vacum http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/35413-pompa-vacum-podcisnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2011 (edytowane) Dzięki mielke za te 4 linki. Przeczytalem je i w pierwszym widze niektóre objawy podobne do moich, musze przyznać, że wczeniej miałem problem z paleniem po nocnym staniu, mianowicie musiałem chwilę (3-4 sek) zakręcić żeby odpalił (niby palił od kopa ale nie umiał wejsc na obroty i albo zgasł albo sie udało). Jednak w żadnym linku nikt nie poruszył sprawy, że silnik nie odpala wogóle i dalej nie wiem za co sie zabierać? Wymienić vacum? Jak odpali i dalej po nocy bedzie wymagał chwilowego kręcenia to jeszcze uszczelki na pompkach powymieniać? A może vacum sie u mnie nie umie odpowietrzyć - jeżeli to wogóle możliwe? Tak a propo to ma ktoś instrukcję wymiany tej pompy vacum? Edytowane 17 Grudnia 2011 przez SeWeR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 17 Grudnia 2011 Tak a propo to ma ktoś instrukcję wymiany tej pompy vacum?to będzie w "sam naprawiam" pewnie Sprawdź czy nie cieknie ci z vacum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bereha Zgłoś #6 Napisano 17 Grudnia 2011 Miałem tak u siebie pomogła sprężarka i dmuchałem przez wlew paliwa, aż paliwo dostało się do filtra i jest teraz wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommi029 Zgłoś #7 Napisano 17 Grudnia 2011 Zapowietrzyłeś pompo wtryski, kręć do oporu i zapali. Bo rozumiem że pompa w baku chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #8 Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) Miałem tak u siebie pomogła sprężarka i dmuchałem przez wlew paliwa, aż paliwo dostało się do filtra i jest teraz wszystko ok Tyle, że u mnie paliwo w filtrze paliwa jest i to pod duzym cisnieniem. ---------- Dodano o 09:08 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:06 ---------- Zapowietrzyłeś pompo wtryski, kręć do oporu i zapali. Bo rozumiem że pompa w baku chodzi. Pompa w baku jak najbardziej chodzi. Kręciłem do oporu i nic. Skąd takie wysokie ciśnienie paliwa w filtrze paliwa? Jak sie sciąga wężyk z filtra to ropa tak tryska ze aż sie pieni. Dlaczego nadmiar paliwa nie wraca do zbiornika? Zastanawiam się czy nie wziąść go na sznurek i odpalać jak diesla z lat 80-tych w zimowe mroźne dni - czyli ciągnąc go aż odpali. Zastanawia mnie jeszcze to, żeby sciągnąć wężyk od nadmiaru i jeżeli ropa będzie wracała od vocum (bo teraz tego nie wiem czy ona z vavum wraca), no wlasnie ... co to będzie oznaczało jak ropa będzie z vacum wracać a co jak ta ropa z vacum nie wraca? Edytowane 18 Grudnia 2011 przez SeWeR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #9 Napisano 18 Grudnia 2011 Pompa w baku jak najbardziej chodzi. Kręciłem do oporu i nic.Skąd takie wysokie ciśnienie paliwa w filtrze paliwa? Jak sie sciąga wężyk z filtra to ropa tak tryska ze aż sie pieni miałem tak samo po wymianie filtra i chyba za 15 razem dopiero odpalił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selega1 Zgłoś #10 Napisano 18 Grudnia 2011 PO WYMIANIE FILTRA PALIWA MOJ PASEK SŁABO PALIL, COFAŁO SIE PALIWO...DO WYMIANY POMPA VACUM, TERAZ JEST OK...WCZESNIEJ PRZED WYMIANA FILTRA AUTO PALILO NORMALNIE...SPRAWDZ CZY POMPA JEST SUCHA, CZYSTA, ALBO ZDEJMIJ WEZYK DOPROWADZAJACY PALIWO DO FILTRA I PRZEKREC KLUCZYC, JAK PALIWO IDZIE ZNACZY ZE POMPA OK...pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #11 Napisano 18 Grudnia 2011 PO WYMIANIE FILTRA PALIWA MOJ PASEK SŁABO PALIL, COFAŁO SIE PALIWO...DO WYMIANY POMPA VACUM, TERAZ JEST OK...WCZESNIEJ PRZED WYMIANA FILTRA AUTO PALILO NORMALNIE...SPRAWDZ CZY POMPA JEST SUCHA, CZYSTA, ALBO ZDEJMIJ WEZYK DOPROWADZAJACY PALIWO DO FILTRA I PRZEKREC KLUCZYC, JAK PALIWO IDZIE ZNACZY ZE POMPA OK...pozdrawiam Jeżeli chodzi o wężyk to pisałem wyżej, że go zdejmowałem i paliwo jest i to pod dużym ciśnieniem (zdejmowałem go po kilku minutach kręcenia). Filtr paliwa jest w 100% zapełniony ropą. Po wymianie filtra paliwa auto zapaliło normalnie, wiedziałem, że musze go przytrzymać około 2- 3 tys obr/min żeby paliwo sie zassało ze zbiornika i tak zrobiłem, w sumie na obrotach był conajmniej 30sek a zgasł jak puściłem gaz. Podejżewam że jakbym nie puścił gazu to by nie zgasł tylko pracował do momentu puszczenia gazu. Jeżeli chodzi o wizualne sprawdzenie pompy vacum to wszystko jest jak najbardziej OK, jest sucha i nie widać na niej nic niepokojącego choć właśnie ta pompa mnie najbardziej niepokoi - napiszcie mi kledzy czy da się w jakiś sposób sprawdzić czy ta pompa jest sprawna bez jej sciągania lub po jej ściągnięciu bo widziałem że jej demontaż nie jest za bardzo skomplikowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzecht Zgłoś #12 Napisano 18 Grudnia 2011 Mój kolega miał to samo po założeniu niezalanego ropką filtra paliwa. Po bardzo długim kręceniu samochód się odpowietrzył załapał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #13 Napisano 18 Grudnia 2011 Przerabiałem rok temu u kolegi, zapodaj mu PLAK-a w spray-u lub UFO (środek do poprawy spawania) do wlotu powietrza za filtrem, odpali, poklekocze, dość zadymi ale pompki zaciągną paliwa. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #14 Napisano 19 Grudnia 2011 Podlacz pod vaga i sprawdz co sie dzieje. W trybie serwisowym wlacz wstepna pompe paliwa w celu odpowietrzenia ukladu paliwowego i nie męcz rozrusznika. Sprawdz filtr i przewody czy są poprawnie zamocowane. J nie sluchaj rad jakie kolega udziela w poscie powyzej, przy takich sposobach odpalania jest zbyt duza kompresja i zle to sie konczy dla uszczelki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #15 Napisano 19 Grudnia 2011 Podlacz pod vaga i sprawdz co sie dzieje. W trybie serwisowym wlacz wstepna pompe paliwa w celu odpowietrzenia ukladu paliwowego ... VAG w sekcji silnika żadnych błędów nie stwierdza. Napiszesz jak wyklikać właczenie wstępnej pompy paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #16 Napisano 19 Grudnia 2011 Powiem ci ze nie wiem gdzie wejsc. Ja mam VCP+K i tam mam w menu duzo gotowych funkcji, min odpowietrzanie pompy. Zaznaczam daną funkcje i wszytko program robi sam. Ale aby odpowietrzyc mozesz tez pare razy wlaczyc i wylaczyc zaplon lub tez wyjac przekaznik od pompy i zawrzec styki w cyklach okolo 5 sekundowych z przerwami. U mnie pomagalo, ale jesli odpowietrzenie nic nie pomorze to szukaj przyczyny gdzie indziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kinga 20 Zgłoś #17 Napisano 19 Grudnia 2011 Witam Proszę o pomoć a mianowice chodzi o płyn chlodniczny który średnio raz na dwa tygodnie muszę uzupełnić. Ucieka i diabli wiedzą gdzie. Chociaż ostatnio zauważyłam że podloga przy siedzeniu kierowcy jest cała mokra łącznie z dywanikiem. Co mam robić i gdzie szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 19 Grudnia 2011 (edytowane) zapodaj mu PLAK-a w spray-u lub UFO (środek do poprawy spawania) do wlotu powietrza za filtrem, odpali, poklekocze, dość zadymi ale pompki zaciągną paliwa. PozdroA potem zastanawiaj się czy ci silnik nie odpadnie. Na forum jest gdzieś opis wraz ze skutkami takiego odpalania. PLAK to loteria albo się uda albo nie.przy takich sposobach odpalania jest zbyt duza kompresja i zle to sie konczy dla uszczelki...Jak by tylko dla uszczelki w opisywanym przypadku na forum tłoki wyszły bokiem a auto nie dało się zgasić nawet po zgaszeniu stacyjki. Ja bym odkręcił przewód powrotny paliwa, następnie dmuchnąłbym w zbiornik sprężarką tak aby paliwo przeszło przez cały układ paliwowy i wypuściło powietrze i dopiero próbowałbym odpalić. Być może zapowietrzyłeś układ i nie dokręciłeś przewodów do filtra, stąd zapowietrzanie się układu.Witam Proszę o pomoć a mianowice chodzi o płyn chlodniczny który średnio raz na dwa tygodnie muszę uzupełnić. Ucieka i diabli wiedzą gdzie. Chociaż ostatnio zauważyłam że podloga przy siedzeniu kierowcy jest cała mokra łącznie z dywanikiem. Co mam robić i gdzie szukać?To nie temat o płynie chłodniczym ale prawdopodobnie masz walniętą (rozszczelnioną) chłodnicę oczywiście chodzi o nagrzewnicę. Edytowane 19 Grudnia 2011 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dan4411 Zgłoś #19 Napisano 19 Grudnia 2011 Powodem może być elektryka, a mianowicie pompowtryski poprzez zapowietrzony filtr paliwa "zgubiły" swój kod, częsta przypadłość w fordach, brat tak mial w fokusie, palił ale chodzil na 3 garach, na kompie nic konkretnego nie pokazalo, dopiero w ASO ogarneli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #20 Napisano 14 Stycznia 2012 (edytowane) Po dośc długim czasie udało mi sie uruchomić passata. Niestety nie miałem wczesniej czasu zeby sie nim zająć i tak stał i czekał około 3 tygodnie. Trzy dni temu wymieniłem pompę dwufunkcyjną i po niedługim kręceniu auto odpaliło. Pewien problem z układem paliwowym jeszcze pozostał ale to juz otwieram nowy temat. Edytowane 15 Stycznia 2012 przez SeWeR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach