Misieq Zgłoś #1 Napisano 11 Grudnia 2011 Witam serdecznie. Pojawił się problem z parowaniem szyb. Czytając forum doszedłem do tego, że przyczyną jest zamknięta klapka, czyli obieg wewnętrzny jest otwarty. Moje pytanie brzmi, jak to działa, jak jest skonstruowany ten mechanizm? Jak można sprawić, by ta klapka znalazła się na obiegu zewnętrznym? Jak się do tego zabrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 11 Grudnia 2011 (edytowane) Zdemontuj schowek ,powinna być tam u Ciebie gdzieś linka która otwiera główna klapę, mechanizm masz we włączniku nawiewów, od zera do jedynki otwierasz linką klapę.Chyba wszystko. Aza samo parowanie szyb to może być odpowiedzialny brak nawiewu na szybę .połamane plastiki za pokrętłami, jest o tym trochę na forum=jak to zreanimować. Aby stwierdzić czy główna klapa sie nie otwiera wystarczy w podszybiu wyjąć plastik osłaniający wlot na nawiewy i przez kratkę widać czy klapa sie otwiera,dopiero potem zwalać schowek i całe pokrętła. Edytowane 11 Grudnia 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirgonzo Zgłoś #3 Napisano 11 Grudnia 2011 nie kumam w passacie B3 jest możliwość włączenia obiegu zamkniętego. Nie ma żadnej opcji która to umożliwia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 11 Grudnia 2011 Nie ma żadnej opcji która to umożliwia. A właśnie ze jest=uszkodzona linka od klapy. A wyłącza się ją funkcją naprawy linki. A jak masz klimę manual to drugi stopień klimy działa z obiegiem wewnętrznym. W klimatroniku to chyba standard. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 12 Grudnia 2011 Lebow - jak nie ma klimy to nie ma obiegu zamkniętego... Dopiero z klimą manualną i z klimatronikiem jest obieg zamknięty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #6 Napisano 12 Grudnia 2011 Mało tego - nie jest to sterowane linką tylko podciśnieniem. Wciskasz guzik i csssttt klapka sie zamyka po ułamku sekundy. Jak nie ma klimy to i obiegu wewnętrznego moim zdaniem nie ma. Jest jedynie opcja taka, że pokrętło od prędkości nawiewu pozwala na zablokowanie powietrza wpadającego do kabiny. Zwróćcie uwagę, że są pokrętła które mają 0 1 2 3 4 po kolei, w równych odstępach, ale są i takie gdzie 0 jest daleeeeeko. I to właśnie ten drugi wariant pozwala na wyłączenie dmuchawy, a dalsze dokręcenie do "zera" powoduje że powietrze z zewnątrz nie wpada do auta pod wpływem pędu powietrza. U mnie wygląda to tak: [ATTACH=CONFIG]72013[/ATTACH] I Lebow - nie wiem o czym prawisz, ale zdaje się, że w B3 mogła być klima manualna z opcją MAX - i wtedy rzeczywiście wymuszało to obieg wewnętrzny. W B4 nie ma tej opcji MAX i klimę po prostu włączasz albo nie, obiegiem sterujesz osobno. I na koniec - kolega autor tematu ma w profilu B2... może niech sprecyzuje o jakie auto chodzi, jaki silnik i rok. CZy jest klima, czy nie - tak będzie łatwiej, bo wariantów jest wiele. Jeszcze się może okazać, że napisał w złym dziale... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 12 Grudnia 2011 Lebow - jak nie ma klimy to nie ma obiegu zamkniętego... Przecież to był taki "dżołk", no co z Wami. Mało tego - nie jest to sterowane linką tylko podciśnieniem No może w B4 bez klimy było na podcisnienie ale w B3 długi odstęp miedzy 0 a 1 to właśnie linka... i jak linka padnie na zamknietej klapie to masz non stop obieg wewnętrzny. I Lebow - nie wiem o czym prawisz Czytaj między wierszami......zawsze mam walić uchachaną mordę w akapicie jak żartuję... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #8 Napisano 13 Grudnia 2011 Czy jeśli ktoś szuka pomocy to robienie sobie jaj jest właściwą formą odpowiedzi? Moim zdaniem żaden B4 nie ma obiegu wewnętrznego jeśli nie ma klimatyzacji. To o czym Ty piszesz to klapka blokująca powietrze wpadające pędem do kabiny i nie jest tym o co pyta autor. Obieg wewnętrzny jest wtedy jak możesz go sobie włączyć sam, guzikiem, i nie gra roli czy auto kabinę grzeje czy chłodzi. Obieg wewnętrzny to obieg wewnętrzny i nie należy go mylić z klapką blokującą powietrze wpadające do kabiny pod wpływem ciśnienia na podszybiu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #9 Napisano 13 Grudnia 2011 boże....jak z ktoś z Tobą wytrzymuje....takiego sztywniaka to mam w domu (siostra) i ciężko w ogóle z nią rozmawiać niekiedy... a co do tematu to da się tak jak lebow napisał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #10 Napisano 13 Grudnia 2011 boże....jak z ktoś z Tobą wytrzymuje....takiego sztywniaka to mam w domu (siostra) i ciężko w ogóle z nią rozmawiać niekiedy... a co do tematu to da się tak jak lebow napisał Ty, luzak - jak tam klima w schowku na ogniwach peltiera? I przestań pieprzyć że jestem sztywniak bo nawet nie masz pojęcia jak bardzo się rozmijasz z prawdą. Po 3 historyjkach zesztywniałbyś jak Twoja siostra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 13 Grudnia 2011 jak linka padnie na zamknietej klapie to masz non stop obieg wewnętrzny. To mamy brak obiegu, wentylator dmucha sobie w zamknięty kanał. Obieg wewnętrzny to nie to samo Makumba, co wniosłeś do tematu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #12 Napisano 13 Grudnia 2011 Gdybym miał kasę to już by dawno było:] no właśnie widzę jak bardzo....weź czasem nie przyjedź do mnie i rozwal mi auta, bo Cię tak nosi....ale koniec, bo nie pisałem tego po to żeby się kłócić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 13 Grudnia 2011 Czy jeśli ktoś szuka pomocy to robienie sobie jaj jest właściwą formą odpowiedzi? Czytałeś mój pierwszy post w tym wątku,jakos nic tam nie wspomniałem o obiegu wewnętrznym , temat ten wypłynął później. A fakt faktem założyciel tematu ma B2 i całe te wywody można sobie o kant (..) roztrzaskać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #14 Napisano 14 Lutego 2012 A ja też podejrzewam problem z obiegiem wew/ zew. Mam B3 z 91 roku, klima (sprawna) manual. Mam 0,1,2,3,4 w RÓWNYCH odstępach, otóż, jak mam 0 to klapka od obiegu ustawia się na OBIEG WEWNĘTRZNY, jak dam na 1,2,3,4 to klapka się otwiera (BRAK LINKI - podciśnienie) i obieg zmienia się na ZEWNĘTRZNY. Oczywiście wciskając guzik MAX mogę załączyć obieg WEW. ale u mnie dodatkowo startują wentyle od klimy (tak to działa w B3 właśnie) I od razu pytanie. ILE i gdzie są wężyki od podciśnień do tej klimy?? Myślę że u mnie problem z wolnymi obrotami może być spowodowany właśnie nieszczelnością w tym "obwodzie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 14 Lutego 2012 Myślę że u mnie problem z wolnymi obrotami może być spowodowany właśnie nieszczelnością w tym "obwodzie" Wątpię, nie wiem konkretnie gdzie jest zawór (chyba w okolicach akumulatora ) ale wystarczy odpiąć wężyk po przeciwnej stronie przepustnicy (to samo co idzie na MFA ) aby się przekonać czy właśnie tędy łapie lewe powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #16 Napisano 15 Lutego 2012 No nie do końca Włodku, ten tekalan, jest wpięty w gumowego "kapcia" zaraz obok 5-tego wtrysku rozruchowego, stamtąd biegnie miedzy akum a błotnik, dochodzi do akumulatora podciśnienia, z tego ustrojstwa idzie na elektrozawór, a z e.z idzie na nagrzewnice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 15 Lutego 2012 Dlatego sugerowałem Ci abyś wypiął wężyki ( te właśnie obok dyszy rozruchowej) z kolektora i zaślepił czymś tego "gumowca" jak obroty sie ustabilizują to byćmoże jest tak jak myślisz. Przy całkowicie odpietym jednym weżyku(konkretnie MFA) jałowe obroty idą na około 1200-1300...kiedyś mi sie tak zdarzyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #18 Napisano 15 Lutego 2012 Muszę to rozpracować. Dam na pewno znać co i jak. Dzisiaj zająłem się rozbieraniem bagażnika w celu przygotowania do wymiany amortyzatorów. Kielichy już gołe.... zrobię zawias i z powrotem biorę się za motor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misieq Zgłoś #19 Napisano 18 Lutego 2012 Pytanie jest umieszczone w dobrym temacie. Posiadam Passata B4 GT, 94', 1.9 TDI, 90KM, 1Z. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Na chwilę obecną klapka została uruchomiona ręcznie poprzez delikatne jej naciśnięcie. Jak narazie wszystko jest w porządku. Zrobi się troszeczkę cieplej to zajmę się tematem na spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach