Gość Pabloss Zgłoś #1 Napisano 2 Lutego 2006 Witam w silniku AFN Passat B5 są takie 3 świece na układzie chłodzenia od strony kabiny i nie wiem co nimi steruje- przekaźnik (jaki gdzie?) gdzie jest ich bezpiecznik jak je sprawdzić,kiedy powinno do nich dochodzić napięcie?? ktoś wie jak to działą może mi pomóc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik Zgłoś #2 Napisano 3 Lutego 2006 Sam chętnie bym się coś w tym temacie dowiedział Zwłaszcza, czy one pracują (grzeją płyn) tylko na etapie dochodzenia do temp. pracy, czy też grzeją zawsze, gdy temp. płynu spadnie poniżej określonej wartości. W ostatnie mrozy miałem nie jeden raz tak, że przez 30km jazdy temp. na wskaźniku ani razu nie osiągnęła 90st., a z kratek leciało jedynie letnie powietrze zamiast gorącego. Było też i tak, że 90 st. było przy szybszej jeździe, a potem - gdy jechałem wolniej "opłotkami" - temp. spadała nawet do tych "kresek początkowych" na wskaźniku. Nadmienię, że w związku z powyższymi objawami termostat profilaktycznie wymieniłem, ale specjalnej różnicy (poza ilością banknotów w portfelu ) nie dostrzegłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #3 Napisano 3 Lutego 2006 Gawronik a na jakim stopniu mialeś dmuchawe ustawioną? Ja zauważyłem że temp spada jeżeli przy zimnym powietrzu mam wiecej niż na 2-ke nastawiona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik Zgłoś #4 Napisano 3 Lutego 2006 Gawronik a na jakim stopniu mialeś dmuchawe ustawioną? No zdecydowanie powyżej połowy, gdzieś tak na ž. Wiesz, w klimatroniku trudno jednoznacznie określić, jaki jest ustawiony stopień dmuchawy... Ja zauważyłem że temp spada jeżeli przy zimnym powietrzu mam wiecej niż na 2-ke nastawiona Silnik TDi należą do silników wysoko sprawnych i wytwarzają niezbyt dużą ilość "zbędnego" ciepła. Niemniej jednak jeżdżenie zimą w ledwo co "ciepławym" wnętrzu jest ciut denerwujące. I stąd się zastanawiam nad tymi świecami żarowymi i ich ew. sprawnością. A webasto zakładać nie będę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 3 Lutego 2006 W Skandynawii popularne jest montowanie grzałek do chłodnicy (to, co niby już mamy w autach, ale uruchamia się dopiero po uruchomieniu silnika). Na allegro widziałem takie wkręcane w chłodnicę - koszt max 150zł. Podłączamy auto pod prąd na noc, a później programator na konkretną godzinę... Jak ja się cieszę, że mam benzynę w te mroźne dni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #6 Napisano 4 Lutego 2006 Czytaliscie, co wyskrobalem o pompowtryskiwaczach w dziale ogolnym w technicznym? Jest tak watek przyklejony "silnik diesla - pompowtryskiwacze". ZTCP skrobnalem slowko o dodatkowych swiecach zarowych sluzacych jako ogrzewanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #7 Napisano 4 Lutego 2006 A czy te żwiece rónież podlegają zużyciu tak jak świece w śilniku? Tzn czy jest jakiś okres wymiany lub sposób sprawdzenia ich sprawności? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik Zgłoś #8 Napisano 4 Lutego 2006 Czytaliscie, co wyskrobalem o pompowtryskiwaczach w dziale ogolnym w technicznym? Wcześniej nie czytałem, bo AFN nie jest na PD... Teraz - po Twojej uwadze - przeczytałem i nieco się rozjaśniło: W zależności od obciążenia alternatora zostaje włączona jedna, dwie lub trzy świece żarowe Wynikałoby z tego - jak dla mnie - że pracują one cały czas, tyle że niekoniecznie wszystkie razem... Kwestia jednak taka, że obciążenie altka było raczej przeciętne (światła, radio i pracujący silnik - bez ogrzewania t. szyby, lusterek czy grzania foteli lub klimy). W takich warunkach powinny być chyba włączone przynajmniej 2 świece. A praca dwóch powinna już wyraźnie podnosić temp. chłodziwa... Dodatkowo, w przypadku pracy silnika na postoju, z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu (poza tymi koniecznymi do samej pracy silnika), temp. płynu praktycznie nie rosła, choć IMO powinna (chyba?) jeżeli te świece by grzały... A info o tym, że nie należy rozgrzewać na postoju wynika z tego, że w czasie jazdy silnik nagrzewa się szybciej, bo spalana jest większa dawka paliwa, a co za tym idzie, powstaje więcej energii cieplnej... :arrow: Chyba trzeba będzie sprawdzić te świece... [ Dodano: 2006-02-04, 11:31 ] [...]Tzn czy jest jakiś [...] sposób sprawdzenia ich sprawności? Tak, taki sam, jak świec żarowych "rozruchowych". Sposobów jest kilka, m.in.: :arrow: wykręcić, podłączyć pod 12V z akku i zobaczyć, czy grzeją (NIE TRZYMAĆ "GOŁĄ" RĘKĄ!!! RYZYKO POPARZENIA!!) :arrow: wykręcić i sprawdzić ohmomierzem oporność (prawidłowej wartości niestety nie znam), :arrow: wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk ze stacyjki, odłączyć zasilanie (kabel prądowy) świecy żarowej, wziąć kawałek przewodu o dużym przekroju (ok. 1mm), jeden jego koniec podłączyć do + akku a drugi "przytykać" do zacisku zasilania świecy - jeżeli solidnie iskrzy, to OK (kabel musi być "gruby", bo natężenie prądu płynącego bezpośrednio z akku jest znaczne!). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość markus227 Zgłoś #9 Napisano 4 Lutego 2006 A tak dokładnie ? w którym miejscu są te świece do podgrzewania płynu?? 1.9AFN81KW-kombi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #10 Napisano 4 Lutego 2006 Skoro podgrzewają płyn to wyjęcie jest równoznaczne z jego upustem... Ciężko będzie tak sprawdzac na mrozie i bez płynu w butelce... Konstrukcje też muszą mieć jakąś inną. 800' C zanurzone w płynie powinno raczej zagotować miejscowo ten płyn niż go podgrzać. Takie rosnące ciśnienie w układzie chłodzenia nie było by zbyt zdrowe dla silnika. Tak więc musi grzać niższą temperaturą chyba... A czy są jakieś konkretne oznaczenia który samochód posiada to podgrzewanie czy nie ma czegoś takiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik Zgłoś #11 Napisano 4 Lutego 2006 Skoro podgrzewają płyn to wyjęcie jest równoznaczne z jego upustem...Ciężko będzie tak sprawdzac na mrozie i bez płynu w butelce... Jedną ręką odkręcasz a drugą trzymasz w pogotowiu, by szybko włożyć palec w dziurę??? Konstrukcje też muszą mieć jakąś inną. 800' C zanurzone w płynie powinno raczej zagotować miejscowo ten płyn niż go podgrzać. Takie rosnące ciśnienie w układzie chłodzenia nie było by zbyt zdrowe dla silnika. Tak więc musi grzać niższą temperaturą chyba... No fakt... : A czy są jakieś konkretne oznaczenia który samochód posiada to podgrzewanie czy nie ma czegoś takiego? A tu się nie wypowiem, bo ja to w ogóle "mały miś" jeszcze w temacie pssków jestem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #12 Napisano 4 Lutego 2006 Jedną ręką odkręcasz a drugą trzymasz w pogotowiu, by szybko włożyć palec w dziurę??? Hehe. A Ty co? Zmutowany z 3 reką? :wink: A w jaki sposób mam później działać z tymi świecami? Taki sposób Panie to tylko w Erze dopasują ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik Zgłoś #13 Napisano 4 Lutego 2006 Hehe. A Ty co? Zmutowany z 3 reką? :wink: [...] Prawie że... Kiedyś, gdym łazienkę ze stołka malował, to stołek się pode mną rozleciał :shock: a ja - niczym Stalowy Sylwek aka ClifHanger - od ściany "odpadłem", łapiąc się w ostatnim momencie kaloryfera łazienkowego. Pech chciał, że kaloryfer nie wytrzymał obciążenia i odpadł razem ze mną ... W efekcie miałem fontannę wody z urwanej rury CO, której postrzępione końce starałem się - bardziej lub mniej skutecznie - zatkać 2 palcami lewej ręki, podczas gdy prawą wykonywałem "telefoniczne połączenie ratunkowe"... Tak że Ty mi nic nie mów o mutacjach i że się nie da - po prostu nie chcesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość passiak Zgłoś #14 Napisano 17 Lutego 2006 Witam! Zainteresowanych odsyłam - wygląda to podobnie jak tu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=944&highlight=dogrzewanie a schemacik http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=16865#16865 pozdrawiam wszystkich serdecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #15 Napisano 20 Lutego 2006 Znalazłem gdzie to ustrojstwo mam na silniku, znalazłem w Etosie co to takiego /etka się na mnie wypieła i nic nie chciała powiedzieć/. Nigdzie nie mogę jednak znaleźć jakie tam idą świece. Może ktoś ma ich oznaczenie lub może przybliżoną cenę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #16 Napisano 11 Grudnia 2007 odświeżę temat ... zauważyłem że po odpaleniu zimnego silnika i wyłączonej klimie (to ważne) słychać włączające się przekazniki i czuć zmianę obrotów śilnika tak jak gdyby włączała sie sprężarka klimy lub inne urządzenie prądo-żercze i po przejechaniu dosłownie kilkuset metrów do kabiny leci coraz cieplejsze powietrze ... czyli coś tą wodę musi grzać co innego może jeszcze pobierać tyle proądu ?? światła i inne urządzenia mam zawsze wyłączone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #17 Napisano 11 Grudnia 2007 polecam poczytać i to: http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/wiece-zarowe-ukladu-chlodzenia-w-tdi-vt23437.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
najaro Zgłoś #18 Napisano 5 Stycznia 2008 polecam poczytać i to:http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/wiece-zarowe-ukladu-chlodzenia-w-tdi-vt23437.htm Witam Chętnie bym przeczytał, ale u mnie się nie otwiera (błąd 404). Teraz do rzeczy. Zmierzyłem opór tych trzech nieszczęsnych świec które mają grzać płyn chłodzący - jest poniżej 100ohm. Uznać za sprawne, czy nie ?? Obiawy: na postoju z wyłączonymi światłami, bez ogrzewania tylnej szyby, bez radia itd - temperatura silnika spadała na wskaźniku. Wymieniać je (podobnie jak radzi HHA świece żarowe paliwa) czy dać im spokój jeśli mają dobry opór (zakładam że mają) I przy okazji - jaki jest numer tych świec dla ATJ ? Z góry dziękuję za odpowiedz. NAJaro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelpolecki Zgłoś #19 Napisano 20 Października 2008 Witam podepne sie pod temat, mam problem z webasto, posiadam obecnie webasto ThermoTop Z/C-B, pompki ma zewnetrzne, czyli wodna i paliwa, wczesniej mialem thermo top C i pompki byly na agregacie ale padly, dlatego wymiana. i problem jest nastepujacy : programuje sobie zegarek na g 8,00 i ide do auta okolo 8.40 i zonk Smile webasto czy raczej sterownik dzialal bo jest zgaszony, a w aucie jest zimno i temp silnika sie nie ruszyla, moje testy rano po nocy silnik zimny nie odpala, zegarek sie zalacza ale cisza zadna pompka nie dziala nawiewy tez nie dzialaja odpalam silnik grzeje do temp normalnej (na wskazniku 90) ok i webasto odpala pompki ruszaja nawiewy tez, spada temp silnika i tez odpala ? i tu pytanie co jest grane ?? zle podlaczone ?? uszkodzone cos ?? i drogie pytanie (auto passat B5 rok99) jak webasto odpali to na klimatroniku mam HE 22C AUTO, ustawiam se na odpalonym silniku nastawy na szybe temp 27C bez auto, i lipa webasto odpala i mam HE 22 AUTO, moge je oczywiscie zmieniac jak juz odpali ale nie moge nastawic nic, czy to normalne ? czy cos nie tak ? Z góry bardzo dziekuje za szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek69L Zgłoś #20 Napisano 21 Października 2008 Witam wszystkich. Odnośnie tych trzech świec które się znajdują z tyłu silnika, są to świece (tak mi się wydaje) do rozmrażania przedniej szyby. Rano jak mamy obladzoną szybę to włączamy przycisk na klmatroniku i zaczyna dmuchać letnim powietrzem które jest podgrzewane przez te trzy świece. Takie jest moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach