Skocz do zawartości
Matyk

[B3] - zmiana oleju z 10W40 na 15W40 - przy dużym przebiegu zalecana ??

Rekomendowane odpowiedzi

Mój passat b3 ma przejechane już 350 tyś km + LPG

Rozmawiałem z pewnym mechanikiem z serwisu i polecił mi zmianę oleju z aktualnego 10W40 Mobil1 na 15W, twierdzi że przy tym przebiegu wyjdzie mu to na dobre (m.in. będzie mniej spalał tego olelu, aktualnie na 5 tyś / 1.5 ltr)

 

Co o tym sądzicie ?

Czy ma racje ?

Edytowane przez Matyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie gada głupoty, ale mogę się mylić. Może z gazem jest inaczej. Ja tam jeżdżę dwoma Passatami B3 i B4 na Motul 5W40. Zjada pół litra na 10 000 km. Oba silniki AAZ i nie mam zamiaru przechodzić na 10W40. Do wymiany kupuję 5 litrów, wlewam 4 l, bo tyle wchodzi i reszta pozostaje mi na dolewki do następnej wymiany. Staram się nie przekraczać 10 000 km do wymiany. Poprzednio lałem Castrola 5W40 i miałem wrażenie, że trochę mniej mi zjadał, ale pozostaję przy Motulu. Oba silniki grubo powyżej 200 000 przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zostań przy 10W40. mineralny to kiepski pomysł. a takich mechaników nie słuchaj...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wystarczy poczytać i można posłać takich "mechaników" na drzewo :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując pozostać przy aktualnym 10w40 Mobil1 czy polecacie jakąś zalecaną zmianę ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli reasumując pozostać przy aktualnym 10w40 Mobil1 czy polecacie jakąś zalecaną zmianę ??

 

Zobacz najpierw co jest przyczyną zwiększonego zużycia. Nie dymi po odpaleniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Stara szkoła" mówi, że olej powinno się zmieniać przy dużym przebiegu na mineralny. Tak mnie uczono na ostatnich lekcjach. Ale książki, z których owa mądrość płynie, są z czasów "Borewiczów" i małych Fiatów, także nie wiem czy to ma zastosowanie przy troszeczkę bardziej zaawansowanych silnikach naszych aut. Ja bynajmniej jeżdżę na mineralnym Mobilu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki nie żłopie to nie ma co się pchać w mineralny,a tak ogólnie: ile razy będzie wałkowany ten temat?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobacz najpierw co jest przyczyną zwiększonego zużycia. Nie dymi po odpaleniu?

 

 

W okresie chłodnym kopci na biało, nawet jak się zagrzeje to kopci :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wobec tego nasuwają się takie wnioski. Albo wymienić uszczelniacze zaworów, bo minerał im na pewno nie pomoże, tylko jeszcze utwardzi. Albo jeszcze jeździć. Nie można pozbawiać silnika dobrego smarowania tylko dlatego, że źre olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Stara szkoła" mówi, że olej powinno się zmieniać przy dużym przebiegu na mineralny

A był wtedy inny?, ja pamietam min. taie...selektol..super special (nazwa jak piwo ;) ) miksol....superol...

A co do półsyntetyku to lałem taki do salonowego malucha '92 rok (bodajże olej BP ) i silnik wewnątrz był nieskazitelnie czysty...cena oleju wzrosła ...wiek auta też ...przeszłem na minerał i momentalnie pojawił sie nagar na ściankach bloku i żużel na pokrywie zaworów....a dodam ze pokrywę zaworów miałem przynajmniej raz na pół roku zdjętą więc efekt syfu w silniku nie pojawiał sie systematycznie tylko momentalnie po zmianie oleju na minerał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po zakupie swojego B4 postawilem wszystko na jedna karte : albo przezyje, albo fundne nowy silnik. Po wywaleniu gazu przez pol roku zaczalem jezdzic na polsyntetycznym, potem plukanie silnika i od dwoch lat na syntetycznym Mobilu. Zero zuzycia oleju, silniczek pracuje ekstra... Czego chciec wiecej ? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności