Charakterek Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2011 Będzie przez znajomą żony poszukiwana. Jakie macie opinie o tym aucie? Jakie silniki polecacie? Czy warto się bać fiatowskiego 1,9 JTD? A może inne autko do 15 000 zł. Ma być kompakt, dla kobiety, ładnie wyglądający, mało palący i raczej bezawaryjny. Z tego, co mi wiadomo odpadły - Astra - za bardzo nijaka w środku, po prostu niekobieca. Golf IV - za 15 000 są leciwe modele. Ponadto miała już Golfa, chce co innego. Megane II sam jej odradzam, bo mają opinię totalnie zawodnych (te z pierwszych lat produkcji). Alfa jest przepiękna, można wyczaić pięknie wyposażony egzemplarz. Peugeot 307 - ponoć też zawodny niestety. Co radzicie do 15 000. Ma być koniecznie segment C ani większy ani mniejszy. Pięć drzwi to także wymóg. Cena do 15 000. Poradźcie coś. Kobieta ma 38 lat i sporo aut miała, potrafi docenić dobrą rzecz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2011 http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=285494951&an=0&page=2#Post285494951 Poobserwuj ten temat, może jeszcze coś konkretnego napiszą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
automaniak Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2011 Miałem niestety przyjemność jeździć kilkoma 147. Patrząc na liczbę ciągłych usterek, odechciało mi się po tym całkowicie tej marki. Oczywiście fetyszyści z alfowych forów nie widzą problemu i tylko najbardziej zrujnowany finansowo ''miłośnik'' odradzi ten samochód. Fakt, ładna jest, ale nic poza tym. Jeżeli lubisz tą znajomą- doradź jej inną markę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #4 Napisano 20 Listopada 2011 Fiatowskich JTD i Multijet nie masz się co bać. Trapią je oczywiście usterki typowe dla nowoczesnych diesli, ale też nie jest to udziałem każdej sztuki. Na pewno są mniej awaryjne, niż TDI. W sumie to Fiat wymyślił system CR, więc coś tam o nim wiedzą. O reszcie samochodu niestety się nie wypowiem, bo w życiu Alfy nie miałem i nikt z moich znajomych również nie. Na pewno wygląd jest bardzo mocną stroną 147-ki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #5 Napisano 20 Listopada 2011 Silniki JTD nie sa zle. Co innego inne rzeczy typu zawiechy i inne. Wbrew obiegowym opiniom JTD zniesie wiecej niz TDi. Co innego benzyny. Mankamentem jest budowa hydropopychaczy ktore nietrzymaja oleju do rana dajmy na to i benzyna rano pali jak... diesel - doslownie! Pozniej padaja doly tych silnikow. I ogolnie ten system Twin Spark niby lepszy ale dla 15stu koni z silnika koszt zbędny przy wymianie kabli lub cewek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2011 jesli alfa to tylko z dieslem a ten akurat ma dobre opinie 1.9 i 2.4 JTD to dokladnie te same silniki tylko roznice pojemnosci osobiscie polecam tylko dokladnie pregladnij przed zakupem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #7 Napisano 23 Listopada 2011 Jedziemy dziś sprawdzić Polo 6N2 z 2000 roku. Zobaczymy co to warte. Rdza chyba nie stanowi problemu... A jak będzie to znaczy że raczej coś było naprawiane. Szkoda, ze się nie dowiedziałem jaki to silnik, zobaczy się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw-passat Zgłoś #8 Napisano 23 Listopada 2011 W zeszłym roku kupiłem synowi 147-ke z 2004 roku. 1,9 JTD 115 km. Po roku i 17tys km nie mogę złego słowa o tym samochodzie powiedzieć. Słabe punkty to jedynie zawieszenie( głównie przednie- 2 wahacze wymieniłem, 2 łączniki i znowu puka) oraz rura od intercoolera, która pęka i też jest to znana przypadłość Alfy. Ale poza tym samochód sprawuje się bardzo dobrze. Świetnie trzyma się w zakrętach, po chipie na 155km pali 6-7 litrów i za takie pieniądze ciężko było znaleźć coś lepszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #9 Napisano 23 Listopada 2011 Nie kupuj tego dziadostwa,osobiście wole 5 lat starszego Vaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #10 Napisano 23 Listopada 2011 Nie kupuj tego dziadostwa,osobiście wole 5 lat starszego Vaga. Z całym szacunkiem ale uzasadnij swoją wypowiedź bo nie wnosi NIC do tematu ,który też mnie interesuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek2005 Zgłoś #11 Napisano 23 Listopada 2011 nie bardzo rozumiem Jacku, piszesz że ma być klasa C a teraz polo? poza tym jak ma być ładny ( kobiecy ) to moim zdaniem Ibiza po 2002 by była ok albo Leon nie lookałem jak ceny leona ale Ibi w tej cenie da się kupić no i sprawdzić możesz sam tzn VAG + VIN w miejscu wszystkim znanym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #12 Napisano 23 Listopada 2011 (edytowane) nie bardzo rozumiem Jacku, piszesz że ma być klasa C a teraz polo? Piotruś. Nigdy, ale to przenigdy nie staraj się zrozumieć kobiety. One mają własną logikę... Ja sam z tym nie nadążam, ale już powolutku przywykam, że tak po prostu musi być. Na szczęście nie u mnie będzie to autko, nie w mojej rodzinie, ja tylko w charakterze vagowca tam jadę i do serwisu podskoczymy, bo mnie tam znają... Z całym szacunkiem ale uzasadnij swoją wypowiedź bo nie wnosi NIC do tematu ,który też mnie interesuje. Masz rację - ja też nie trawię takich, co to tylko piszą, by napisać. Dowiadywałem się wszędzie co do tych JTD i wszyscy sobie chwalili. Pracuje kulturalniej od 1,9 TDI, zużywa podobne ilości ropki i jest przy tym mniej awaryjny. Poza tym ktoś powiedział, że jak przesiadł się z Golfa na Fiata - brakowało mu na początku tej dynamiki, którą mają TDI. Chodziło o to, że silnik TDI ciągnie bardziej z dołu. JTD radzili trzymać powyżej 1800 obr/min, by było dobrze. Co dziwne - ten ganiony w TDI CR we Fiacie okazuje się ponadprzeciętnie trwały! Ogólnie elektryka in minus - potrafi paść. Ale mechanicznie te auta trzymają się świetnie. I nawet rdza im nie straszna... Fiat w swoim koncernie postawił nareszcie na jakość. Poza tym wszyscy chwalą te auta za nieprzeciętnie ciekawą stylistykę wnętrza. Ale wiadomo w stylistyce to nikt nie dorówna Włochom i Francuzom... I co do tego to nie ma żadnych dyskusji. Edytowane 23 Listopada 2011 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarekcw Zgłoś #13 Napisano 25 Listopada 2011 Ale wiadomo w stylistyce to nikt nie dorówna Włochom i Francuzom Co do włochów to się zgadzam ale francuzi to niekoniecznie- Citroen i Renault szokują ale Peugeot zastał się masakrycznie. Jedyny ważny przełom to 206- reszta nie jest tak zapadająca w pamięci jak kiedyś wchodzący na rynek 206'tki. Dowiadywałem się wszędzie co do tych JTD i wszyscy sobie chwalili. Pracuje kulturalniej od 1,9 TDI, zużywa podobne ilości ropki i jest przy tym mniej awaryjny. Zależy o jakim mowa TDI- zwykłe 110km nie robi absolutnie żadnych problemów (no jedna awaria przez 5 lat ale to była bolączka tego silnika) za to do TDI jest masa mechaników a do JTD chyba nie za bardzo. Niedaleko mnie stoi 147 w 1.9 JTD 2002 http://autohandel105.otomoto.pl/alfa-romeo-147-klima-skora-alu-1-9-jtd-C21704991.html ale czy zdecydowałbym się na jej kupno (gdybym brał diesla pod uwagę)- prawdopodobnie nie. Jakoś nigdy Alfa nie miała dobrego zdania dot mechaniki a jedynie zbierała pochwały za wygląd (ale wyglądem się nie jeździ a mechaniką). Nie bez powodu Alfę albo się kocha albo nienawidzi- ja jestem w tej drugiej grupie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2011 Alfę albo się kocha albo nienawidzi- ja jestem w tej drugiej grupie . Ja tez a to z tego względu ze miałem ta nieprzyjemność naprawiać rożne alfy.Idiotyzm rozwiązań bije nie jedno auto - jedyny plus to silnik od fiata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #15 Napisano 26 Listopada 2011 JTD - dobry silnik, znajomy miał go w Alfie 156 (115KM) + chip na 143KM i szła jak burza, nie było zbyt dużych problemów ale się z nią rozstał... glupia pierdoła - termostat (240zł) z obudową czy czymś. W Golfie IV kosztuje on 14zl + wymiana z 70zł.... Jego dziewczyna kupiła niedawno 147 1.6, zbiera się fajnie, komfort jazdy na plus. Autko wizualnie ładne, w środku robi robotę (deska, zegary). Co innego w tej kasie? - hmmm... ja bym szedł w Ibizę III 1.9 TDi 101 lub 130KM 2002-3r. Skrzynia i silnik żyleta, sami wiecie.... bo większość jednak ma ten silnik w 3BG (sam miałem). Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pała Zgłoś #16 Napisano 29 Listopada 2011 (edytowane) Czy warto się bać fiatowskiego 1,9 JTD? bać się napewno nie musisz. mam ten silnik u siebie w stilo 115KM w serii + wirus, i fajnie lata. dużo jeżdże i z ręką na sercu polecam! awarii nie powinieneś się spodziewać. pada to co w każdym dieslu ;D a ceny nie są wysokie. np kompletny rozrząd ori z pompą wody 380zł ;D dwumas srednio wytrzymuje 180-200k km,ale sa wyjatki ze dluzej - ~1100zl sprzegło ~800 termostat ~tu fajnie 370zł gdzie w Mjecie juz kosztuje 160 jeśli boisz się zawieszenia w alfie(jakie jest nie komentuje bo nie wiem ) to zastanów się właśnie nad Stilo. cena taka sama, silnik ten sam. zawieszenie proste i stosunkowo trwałe. Ogólnie auto bardzo pozytywne i zazwyczaj dobrze wyposażone. pzdr Edytowane 29 Listopada 2011 przez pała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach