mar0100 Zgłoś #1 Napisano 6 Listopada 2011 Witam, wczoraj byłem naprawić zawieszenie w Boshu. Jak przyszło do wymiany to okazało się że pół przodu wymienili (wahacz lewy, drążki reakcyjne, wachacz dolny x 2 itd.) Z wymianą oleju wyszło ok. 1800 zł, czyli 1/10 wartości auta. Dodam że przed remntem waliło niemiłosierenie na nierównościach poprzecznych i nawierzchni nieutwardzonej. Po remoncie jeszcze doszło ustawianie zawieszenia... W zeszłym roku wymieniałem tylko odboje, ale zima jaka była każdy pamięta... Czy u was też tak się sypie, czy to tylko kwestia dróg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 6 Listopada 2011 za 1800zł masz komplet całego przedniego zawieszenia (lemforder) + olej i filtr oleju! każdy domorosły mechanik poradzi sobie z wymianą - koszt wymiany myślę że z 100-200zł więc moim zdaniem przepłaciłeś! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #3 Napisano 6 Listopada 2011 koszt wymiany myślę że z 100-200zł 100 zł to CZASAMI ja biore jak kogos znam. Normalna cena wymiany zawiechy to 300-400 zl. Jakiej firmy jest to zawieszenie tez by duzo pomoglo przy wycenie. Ja sam bym nie kupił lemfordera bo maja zbyt wysoką cene do nędznej ostatnio jakosci. Gorzej jak wsadzili ci jakiej mejle, bejle lub kto wieco jeszcze za te 1800 zl... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #4 Napisano 6 Listopada 2011 300-400zł to niezła cena jak za parę godzin pracy. Przecież przy tej wymianie nie ma nic trudnego, jak by się mar0100 postarał to i sam by to zrobił... Lem jest dobry, ale ten oryginalny a nie z Turcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek2005 Zgłoś #5 Napisano 6 Listopada 2011 ostatni remont u mnie to wymiana z prawej strony dwóch wachaczy górnych i dolnego tylnego graty kosztowały około 430 ( lemforder zakupiony na forum ) + 80 za wymianę moim zadaniem bardzo przepłaciłeś dobry olej + filtr + wymiana to okolo 200 więc dałeś 1600 za zrobienie zawiechy a można było spokojnie za połowę tej kwoty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #6 Napisano 6 Listopada 2011 Przecież przy tej wymianie nie ma nic trudnego, A robiles to kiedys? Do wymiany jednego z gornych wachaczy musisz wyciagac McPersona a z kolei do dolnego dlugiego (tego bez amortyzatora) musisz opuszczac lawe. Dodajac do tego zapieczone sruby gornych wachaczy troche czasu nadtym idzie spedzic. wiadomo, mozna puscic bosza w ruch i miec to gleboko w d.. i skasowac klienta za nowe sruby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2011 Panowie, to jak właściwie wyglądają aktualnie koszty wymiany zawiechy? Myślę o czymś w miarę dobrym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2011 Zależy za ile tą zawiechę kupujesz. Bo można kupić Master Sporta za 560, Rouvillea za 950, Febi za 1200 i Lemfordera za 1450. Do tego dolicz 300 zł w zakładzie za wymianę. Ewentualnie jak sam wymieniasz, to zaoszczędzisz te 3 stówy Ja kupuję teraz Rouvillea i w sobotę sam chyba będę wymieniał. zbędną resztę z kompletu - do sprzedania i już dodatkowo jakaś kasa się wraca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2011 Na szczęście ja mam jeszcze całe zawieszenie oryginalne jak wyszło z fabryki i nic nie stuka ani nie puka a jeżdżę na 18" :-). Przebieg około 185.000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #10 Napisano 6 Listopada 2011 jezdzisz na 18 ale moze ostroznie jezdzisz jak droga nie pozwala na szybsza jazde to nie pedzisz jak szalony i zawieszenie sie mniej zużywa "jak się dba tak się ma " ps. chyba że się myle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #11 Napisano 6 Listopada 2011 Przebieg około 185.000 Za jakies 15tys powinno sie wysypać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ws11111 Zgłoś #12 Napisano 6 Listopada 2011 ja wymieniałem 6 wahaczy i zapłaciłem z robocizną ok 450 zł.Mam koło Wołomina mechanika, który regeneruje wahacze, są trrwalsze niż niejeden zamiennik, dostałem namiar na warsztat od znajomego taksówkarza, bo wielu tam jeździ z zawieszeniem (różne auta) brat w swoim pasku tez tam robił zawieszenie, koszty niewielkie a solidna robota. Kumpel zaniedbał lekkie stuki w zawieszeniu i położyło mu się koło, nie można tego zaniedbywać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 6 Listopada 2011 A podaj jakiś adres i telefon do tego zakładu. Wysyłkowo też regenerują? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #14 Napisano 6 Listopada 2011 ...Mam koło Wołomina mechanika, który regeneruje wahacze, są trrwalsze niż niejeden zamiennik, ... Fajnie, może ktoś zna takiego MECHANIKA w okolicach Łodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #15 Napisano 6 Listopada 2011 lub Opola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarvip Zgłoś #16 Napisano 6 Listopada 2011 Tydzień temu wymieniłem całą zawiechę na MS - cena 630 zł. Wymieniłem w Elblągu, chyba w całkiem porządnym warsztacie. Robocizna z ustawieniem zbiezności 350 zł. Auto chodzi jak marzenie:)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2011 A robiles to kiedys? Do wymiany jednego z gornych wachaczy musisz wyciagac McPersona a z kolei do dolnego dlugiego (tego bez amortyzatora) musisz opuszczac lawe. Dodajac do tego zapieczone sruby gornych wachaczy troche czasu nadtym idzie spedzic. wiadomo, mozna puscic bosza w ruch i miec to gleboko w d.. i skasowac klienta za nowe sruby. w tym naprawdę nie ma nic trudnego, a kasowanie 300-400zł i to jeszcze na starych zapieczonych śrubach to moim zdaniem naciąganie klienta. Często śruby od górnych wahaczy nie da się odkręcić i pozostaje palnik lub flex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 6 Listopada 2011 Często śruby od górnych wahaczy nie da się odkręcić i pozostaje palnik lub flexBo wystarczy pomyśleć i na około 4 dni przed planowaną wymianą zawiechy, trzeba ze 2 razy dziennie popsikać śruby WD-40 W dniu demontażu ja swoje wykręciłem w niecałe 4 minuty i bez żadnych oporów. Wystarczyło na koniec - po odkręceniu nakrętki - puknięcie w śrubę i wyszła bezproblemowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #19 Napisano 6 Listopada 2011 A robiles to kiedys? t aniedawno sobie robiłem to.. sanki opuszczasz 10cm.. nic wielkiego... wszystko można zrobić samemu wystarczy kanał albo wysoki podnosnik... a jak robisz sobie to i śruby mozna pociąć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #20 Napisano 6 Listopada 2011 Auto na 15 felgach, 300tyś na blacie ponad 110 tyś km zrobione po PL przeze mnie, do tej pory wymienione dwie tuleje od bananów 3 lata temu, wymieniony wahacz lewy górny prosty(150zł) rok temu, w tym roku wymieniony lewy górny tylni(150zł) i lewy banan(250zł) plus końcówki drążków(2x105zł). Wszystko LEMFÖRDER, stare części były ori fabryczne ponabijana data produkcji 2003r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach