Skocz do zawartości
NiemoR

[B5FL] Gładki przedni zderzak - domowym sposobem

Rekomendowane odpowiedzi

Po wielu PW kolegów z prośbą o fotki z "gładzenia" zebrałem się na założenie tego tematu - jeśli moderatorzy uważają, że inne miejsce będzie dla niego lepsze, będę wdzięczny za przeniesienie.

 

Jako, że lubię pomodzić samodzielnie, kiedyś naszła mnie chęć do ogarnięcia tego tematu własnoręcznie w zaciszu piwnicy ;)

Efekt okazał się trwały i więcej niż przyzwoity wizualnie.

 

BTW

Już kilkoro kolegów, posiłkując się moimi poczynaniami, podobnie wygładziło swoje "ryjki" co dowodzi, że się da :dobrze

Wiem, że posiadają doświadczenia uzupełniające moja metodę, będę wdzięczne za dołączenie w temacie ich cennych doświadczeń, co pomoże z pewnością rozpoczynającym tego moda.

 

Potrzebne będą:

 

- zderzak,

- lutownica,

- opalarka,

- szklana butelka (u mnie 0,5L po Pilsnerze Urquell - ma lepszy kształt niż większość piwnych),

- szlifierka oscylacyjna ew kawałek deseczki + trochę krzepy w rękach ;),

- papier ścierny 120/240/320

 

Zaczynamy od przecięcia lutownicą standardowego miejsce na rejestracją - zielona linia wewnątrz ramki.

Ważne jest żeby nie przeciąć całego obwodu, trzeba zostawić ok 4 cm fragment po obu stronach ramki, w miejscu zaznaczonym na zdjęciu

 

1007130a.th.jpg1007134u.th.jpg1007136l.th.jpg1007140.th.jpg

Kiedy mamy już wycięte wnętrze ramki, zajmujemy się 4 cm miejscem, które łączy ją wciąż ze zderzakiem

1007142.th.jpg

Do tego przyda się opalarka, podgrzewamy nią to miejsce powoli z obu stron zderzaka, aż plastik stanie się plastyczny.

Wtedy ściskamy z obu stron (użyłem małych kawałków deseczki) równając z bokiem zderzaka poza ramką, do którego musimy całość dopasować

1007144h.th.jpg

 

W ten sposób otrzymujemy względnie równą płaszczyznę środka ramki z bokami zderzaka.

 

1007147.th.jpg

Teraz zaczynamy "spawanie", żeby łatwiej szło łącznie plastiku i spójne zalewanie nim nierówności trzeba usuwać lakier z plastiku

 

1007148.th.jpg1007149i.th.jpg1007150d.th.jpg1007151x.th.jpg1007152.th.jpg1007156.th.jpg1007157y.th.jpg1007367.th.jpg1007368t.th.jpg

Dolną "łatwiejsza" połowę mamy za sobą ;)

 

Teraz góra.

 

Tutaj pozostała krawędź jest znacznie większa.

Dlatego, żeby równo sobie z nią poradzić najlepiej podzielić ją na mniejsze fragmenty

1007372.th.jpg1007374.th.jpg1007375.th.jpg1007378.th.jpg1007379f.th.jpg1007382i.th.jpg1007383v.th.jpg1007384.th.jpg1007385v.th.jpg

 

I tak mamy już połączone na tej samej płaszczyźnie boki zderzaka z wyciętym środkiem ramki.

 

Niestety jest on zbyt płaski, po założeniu nie będzie pasował na belkę pod zderzakiem, mocno naciągnie zderzak i nie da się go spasować z lampami i grillem.

 

Dlatego w tym miejscu znajdzie zastosowanie szklana butelka i opalarka.

 

Najpierw rozgrzewamy plastik (jak poprzednio na 4 cm fragmencie), proponuje robić to na powierzchni długości butelki, którą od spodu powoli wypychamy w poziomie płaską pozostałość środka ramki, aż uzyskamy taki rezultat

1007404i.th.jpg

 

Kiedy mamy już odpowiednie wyoblenie zaczynamy - najwygodniej szlifierką oscylacyjną - szlifować miejsce "spawania" rozpoczynając od najgrubszego papieru

 

1007406b.th.jpg1007407v.th.jpg1007408.th.jpg

 

Robiąc to ostrożnie, otrzymamy na tyle równą powierzchnię, że nie będzie konieczne użycie szpachli dla nadania kształtu, a ew dla wyrównania niedoskonałości "spawu".

 

1007409a.th.jpg1007411.th.jpg

 

 

Tu fotki w trakcie i po lakierowaniu ;)

 

23042011036.th.jpg23042011037a.th.jpg23042011041a.th.jpg23042011040aa.th.jpg1008293p.th.jpg

A tu już na aucie

 

1008510a.th.jpg1008501.th.jpg1008642a.th.jpg

 

 

Zajęcie jest pracochłonne, ale duma z tak "grubego" moda wykonanego własnoręcznie przecież bezcenna :dobrze

 

Powodzenia !!!

Edytowane przez NiemoR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem,że na tym zderzaku nie ma ani grama szpachlu? :hmm

 

Grubo :dobrze

 

Przyjacielu :kumple

Cuda się zdarzają, ale bądźmy racjonalistami :lol

 

Robiąc to ostrożnie, otrzymamy na tyle równą powierzchnię, że nie będzie konieczne użycie szpachli dla nadania kształtu, a ew dla wyrównania niedoskonałości "spawu".

 

Szpachla jest, ale w ilości minimalnej - tzn przy szlifowaniu miejscami w "spawie" powstały otworki, bo nie był idealnie połączony plastik i tam jej użyłem. Natomiast nie było konieczności "łapania profilu" szpachlą.

 

Ponieważ trochę już się bawię w te kombinacje, moja metoda na przygotowanie takiej powierzchni do malowania to kilkukrotne malowanie podkładem (x4) i zeszlifowanie go szlifierką z papierem 800, aż do pojawiania się przebłysków plastiku. Dobrze to wyrównuje końcowo i nie pęka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle się wyraziłem-właśnie o to mi chodziło co napisałeś,że szpachel jest tylko do wyrównania nierówności (masło maślane? :lol ) . Co by nie mówić to nie wiedziałem,że sam to robiłeś no i muszę Ci powiedzieć ,że klasa koń-wychylę pod te robotę kielona w Mikstacie :haha

 

 

Ponieważ trochę już się bawię w te kombinacje

 

Widzisz,kolejny plusik dla Ciebie-ja nie mam cierpliwości i ręki na takie zabawy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzucisz fotke po lakierowaniu? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrzucisz fotke po lakierowaniu? :)

Jasne - tu w trakcie i po ;)

 

23042011036.th.jpg23042011037a.th.jpg23042011041a.th.jpg23042011040aa.th.jpg1008293p.th.jpg

A tu już na aucie

 

1008510a.th.jpg1008501.th.jpg1008642a.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzieki instrukcja NiemoRa :padam: :padam: wykonalem sobie tez taki zderzaczek :D

[ATTACH=CONFIG]69047[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69048[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69049[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69050[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69051[/ATTACH]

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że wszyscy jeżdżą na homologowanych tablicach :lol

 

Radziu, gdybym miał FLa to bym przyznał punkt pomógł, ale tak to nie ma :bezzebow a tak poważnie to gratuluje, bo nie wiedziałem że sam rzeźbiłeś swój zderzak :) i poradnik też spoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka cena takiego Moda ?

 

:hmm

 

Dysponując zapleczem technicznym (lutownica, opalarka, szlifierka + kolega od czasów przedszkola ze sprzętem do lakierowania) reszta to koszt materiałów lakierniczych ( ~ 50 PLN) + wkład własnej pracy i czasu - ale dla mnie to akurat była forma odpoczynku po stresach pracy zawodowej.

 

Nie orientuje się ile kosztowało by to u plastikarza/lakiernika.

 

Zresztą chodziło o to, żeby podołać samemu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemor to kiedy robimy u mnie? ;p

a lakier sam kladles? czy u znajomka jakiegos?

(sorki nie doczytalem posta nade mna ;D) lakier dobrac mozna u niego? czy jesli bylbym chetny, a Ty skory do pomocy to da rade z flaszeczka podjechac? ;DD

 

 

P.S ktos mi musi pomoc z lampami jeszcze ;p

Edytowane przez matt_bd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz pkt 'pomógł' :ok

dzięki za porady, już niedługo będzie skończone :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
już niedługo będzie skończone

ale miski olejowej się tą metodą nie da pospawać :P

 

Btw. Radek dobra robota :ok jeszcze jak sam malowałeś to już w ogóle szacun :padam:

Edytowane przez tomyart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radziu szacun za pomysł i fotoporadę, jestem pelen podziwu a tak na marginesie to sam lakierowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie :D tylko jak ma sie fmica gdzie wtedy mozna dac tablice ? bo korci mnie takie cos :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeździć bez tablicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko fajnie tylko jak ma sie fmica gdzie wtedy mozna dac tablice ? bo korci mnie takie cos

dobre pytanko ale puki co sie tym nie martwie ;) jestem na etapie spawania plastiku - WIELKIE DZIEKI za ulatwienie roboty NiemoR.

Super poradnik choc ja jeszcze wspawalem cienka metalowa siatke zeby mi nie puscily spawy hehehe.

Pozdrowki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Imienniku bardzo dobry temacik aż zaczynam myślec czy sobie takiej mordki nie zafundowac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elegancko...ja za niedługo polecę bardziej po bandzie bo mój 3B bedzie cały gładki i z przodu i z tyłu kompletnie bez żadnych listew, wlotów powietrza.Na dole tylko ten malutki w dokładce zostanie:P:P jak zakończę działania to pochwalę sie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja szukałem w internecie jak to zmodzic i nic a tu proszę wszystko opisane, dzieki NiemoR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności