nagdob Zgłoś #1741 Napisano 24 Maja 2016 Mychu.Za prawdę powiadam Ci jak pab567. Wyczyszczenie lasera naprawi problem. Ale czyszczenie na stole, porządne, a nie płytą czyszczącą. Nagraj sobie V12 i Chorwację objedziesz. Ale jeżeli jedziesz np. do Makarskiej, to wtedy ani V11 ani V12 ani V13 nie poprowadzi Cię przez ten nowy tunel od autostrady do Makarskiej. I tak musisz wcześniej popatrzyć w mapy google i pojechać po swojemu. Wiem co piszę, bo jechałem w zeszłym roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #1742 Napisano 24 Maja 2016 :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mychu Zgłoś #1743 Napisano 24 Maja 2016 Mychu.Za prawdę powiadam Ci jak pab567. Wyczyszczenie lasera naprawi problem. Ale czyszczenie na stole, porządne, a nie płytą czyszczącą. Nagraj sobie V12 i Chorwację objedziesz. Ale jeżeli jedziesz np. do Makarskiej, to wtedy ani V11 ani V12 ani V13 nie poprowadzi Cię przez ten nowy tunel od autostrady do Makarskiej. I tak musisz wcześniej popatrzyć w mapy google i pojechać po swojemu. Wiem co piszę, bo jechałem w zeszłym roku. Jadę do Porecia na półwyspie Istria więc spoko. Trasę znam więc i na V10 powinienem ogarnąć ale jutro zapoluję we Wro na alkohol izopropylowy i wyciągnę Navi na stół. Tutoriala już znalazłem więc myślę że sobie poradzę. Dam znać czy pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nagdob Zgłoś #1744 Napisano 24 Maja 2016 Pamiętaj, by mieć przy tym porządne narzędzia, głównie torxy (małe i bardzo małe rozmiary, o czym nie do końca jest napisane w tutorialu). Bo na samym końcu, już przy odkręcaniu "ramienia" (elementu na którym jest sam laser) potrzebny jest na prawdę malutki ten torx (wymiaru nie podam, bo sam nie wiem). Ja takiego narzędzia nie miałem i laser czyściłem wacikiem na patyczku, próbując nieco boczkiem itd.. Ale takie czyszczenie niestety nie pomogło. Pomaga na prawdę jego całkowite wyjęcie i wymycie izopropanolem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #1745 Napisano 24 Maja 2016 Przesadzasz... Wystarczy rozdzielić mechanikę na górną i dolną część. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #1746 Napisano 24 Maja 2016 Oczywiście mechanikę napędu miałem na myśli... Przy odrobinie wprawy od wzięcia wktętaka w rękę do jego finalnego odłożenia mija nie więcej niż 15 minut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nagdob Zgłoś #1747 Napisano 25 Maja 2016 (edytowane) Ale ja pisałem konkretnie o opisanym na forum tutorialu. A tam ściąga się ten ostatni element z zamontowanym laserem. I żeby go odkręcić potrzebny jest ten malutki torx - niestety. pab567. Ty masz już do tego wprawę, ale ktoś, kto to pierwszy raz to robi to musi się trochę pomęczyć i zastanowić, żeby przypadkiem czegoś nie spieprzyć, chociażby delikatnych taśm łączących elektronikę, a jest ich kilka do odpięcia, a później do złożenia. Ala faktycznie jest to do zrobienia dla każdego, jedynie trzeba być ostrożnym w działaniu... Edytowane 25 Maja 2016 przez nagdob Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #1748 Napisano 25 Maja 2016 No dokładnie... Pisałem to po to aby każdy zrozumiał że to naprawdę nie wymaga habilitacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mychu Zgłoś #1749 Napisano 25 Maja 2016 (edytowane) Potwierdzam. Pomimo, że tytuł mgr inż. mam i doświadczenie w składaniu komputerów też, to czyszczenie lasera to nie jest jakiś "big deal". Mi całość zajęła ok pół godzinki + 1 browar, a najtrudniejszą częścią było ściągnięcie ramki wokół radia A po czyszczeniu lasera alkoholem IPA w spray'u Navi czyta aż miło. Wciągnęła mapy V13 w niecałe pół godziny i na koniec pogratulowała mi sukcesu W takim razie i ja wszystkim Wam gratuluję diagnostyki na odległość trafionej w 100%. Dzięki temu mam i nowy soft z polskim lektorem i nowe mapy. No i czysty laser i troszkę satysfakcji. Wielkie, wielkie dzięki wszystkim a w szczególności pab567, który robi kawał dobrej roboty. Wasze zdrowie! A co do rozbieranki, to ja posiłkowałem się tym tutorialem. A że miałem alko w sprayu z wężykiem (takie polecam), obeszło się bez rozkręcania prowadnic. P.S. Już mnie korci żeby ten 40GB HDD wymienić na coś większego Da się tam jakieś divix'y albo mkv odtwarzać? Edytowane 25 Maja 2016 przez Mychu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #1750 Napisano 25 Maja 2016 Niestety nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukid Zgłoś #1751 Napisano 31 Maja 2016 Witam Forumowiczów, mam RNS510 wersje amerykańską, czy można wgrać soft europejski? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzMuD Zgłoś #1752 Napisano 31 Maja 2016 Dwa dni walki z navi, ale w końcu się udało i ciesze się mapa V13 8350 East.:hurra pab567 ElNinijo Dzieki Panowie !.:ok Czyszczenie Lasera pomogło w 95% (5% to zasługa dobrej plyty). W sumie dwa razy czyściłem. Miałem wyświetlacz wymieniany i przy okazji mieli mi wyczyścić laser, ale już po minie Pana z serwisu i słowach „ W tych nawigacjach często pada laser” byłem sceptyczny do wyczyszczenia lasera przez serwis:dodupy. Odbieram radio i 1CD, 2CD,…4CD i **** nic, a nic. Dopiero przy, którejś próbie z kolei wykryło płytę bez Error-u, ale po chwili błąd CD/DVD. Radio na stół i wyciągam napęd, czyszczę/psikam IPA przez „otworek” i do auta. JUHUU czyta, każda płytę, ale proces wgrywania zapętla się w różnych momentach. Najdalej doszedł prawie pod sam koniec i od nowa. No to radio jeszcze raz na stół rozkręcam całkowicie by laser mieć na stole i czyszczę delikatnie IPA i delikatnie wacikiem i znowu psikam IPA. Skręcam i do auta. 1CD do połowy i zaczyna od początku. Kolejna płyta Verbatim nagrany na innej nagrywarce i proces szybciutko (ok.25min) zakończony pełnym sukcesem.:hurra Podsumowując. 1. Jeśli komuś nieznajomemu chcesz powierzyć navi by wyczyścił laser LEPIEJ ZRÓB TO SAM ! (Bardzo proste). 2. Jak już masz Navi rozkręcone to poświeć chwile i odkręć 2wie dodatkowe śrubki by wyjąć laser na stół i przeczyść IPA + wacik. Dodatkowo można delikatnie przesmarować prowadnice smarem, który znajduje się w skrajnych położeniach na slimaku. 3. Płyta u mnie Verbatim DL. Zauważyłem, że tylko na jednej płycie od strony „palenia” mam równą ścieżkę, a na innych palonych przez inne nagrywarki takie jakby fale. Mój sprzet: RNS510H napęd M5 oryginalny soft 4120 HW:70 Nagrywarka: Pioneer 212 Program: IMGBURN 2.4x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #1753 Napisano 31 Maja 2016 Chciałbyś... A tak poważnie - przeróbka wersji US na EU nie jest wcale taka prosta. Po kolei: 1. Zmieniasz przy pomocy specjalnego narzędzia (kabel + Soft) region płyty głównej z US na EU. 2. Przy pomocy tego samego narzędzia wybierasz rodzinę danego auta. 3. Zmieniasz płytę radiową. Bez tego kroku radio działa do dupy i wcale nie chodzi tu o brak parzystych częstotliwości na FM. 4. Wgrywasz Soft fabryczny. 5. Wgrywasz Soft docelowy. Przydałoby się też wymienić klawisze (US ma inny układ i czcionkę). Dlatego nie opłaca się kupować wersji US. Widziałem, że ostatnio poszła sztuka na allegro za 1200 - Ty ją kupiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukid Zgłoś #1754 Napisano 31 Maja 2016 Chciałbyś... A tak poważnie - przeróbka wersji US na EU nie jest wcale taka prosta. Po kolei: 1. Zmieniasz przy pomocy specjalnego narzędzia (kabel + Soft) region płyty głównej z US na EU. 2. Przy pomocy tego samego narzędzia wybierasz rodzinę danego auta. 3. Zmieniasz płytę radiową. Bez tego kroku radio działa do dupy i wcale nie chodzi tu o brak parzystych częstotliwości na FM. 4. Wgrywasz Soft fabryczny. 5. Wgrywasz Soft docelowy. Przydałoby się też wymienić klawisze (US ma inny układ i czcionkę). Dlatego nie opłaca się kupować wersji US. Widziałem, że ostatnio poszła sztuka na allegro za 1200 - Ty ją kupiłeś? Nie, nie kupowałem, mam w Passacie z USA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk Zgłoś #1755 Napisano 31 Maja 2016 Co myslicie o Firmware Upgrade to version 6276? daje rade czy lepiej trzymac sie starej wersji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #1756 Napisano 31 Maja 2016 A jaka jest stara? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk Zgłoś #1757 Napisano 31 Maja 2016 a jaka jest stara? 4120a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #1758 Napisano 31 Maja 2016 A czy wersja 6276 nadaje się do Twojego radia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk Zgłoś #1759 Napisano 31 Maja 2016 A czy wersja 6276 nadaje się do Twojego radia? A czy v13 beda dzialaly na moim aktualnym sofcie? czy jest duza roznica miedzy 4210a a 6276? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #1760 Napisano 31 Maja 2016 Taką że 6276 jest dla wersja C14 czyli na pewno nie nadaje się do Twojego radia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach