Skocz do zawartości
MrZi

Instalacja Mapy/Softu RNS 510.

Rekomendowane odpowiedzi

Mychu.Za prawdę powiadam Ci jak pab567. Wyczyszczenie lasera naprawi problem. Ale czyszczenie na stole, porządne, a nie płytą czyszczącą. Nagraj sobie V12 i Chorwację objedziesz. Ale jeżeli jedziesz np. do Makarskiej, to wtedy ani V11 ani V12 ani V13 nie poprowadzi Cię przez ten nowy tunel od autostrady do Makarskiej. I tak musisz wcześniej popatrzyć w mapy google i pojechać po swojemu. Wiem co piszę, bo jechałem w zeszłym roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mychu.Za prawdę powiadam Ci jak pab567. Wyczyszczenie lasera naprawi problem. Ale czyszczenie na stole, porządne, a nie płytą czyszczącą. Nagraj sobie V12 i Chorwację objedziesz. Ale jeżeli jedziesz np. do Makarskiej, to wtedy ani V11 ani V12 ani V13 nie poprowadzi Cię przez ten nowy tunel od autostrady do Makarskiej. I tak musisz wcześniej popatrzyć w mapy google i pojechać po swojemu. Wiem co piszę, bo jechałem w zeszłym roku.

 

:) Jadę do Porecia na półwyspie Istria więc spoko. Trasę znam więc i na V10 powinienem ogarnąć ale jutro zapoluję we Wro na alkohol izopropylowy i wyciągnę Navi na stół. Tutoriala już znalazłem więc myślę że sobie poradzę. Dam znać czy pomogło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, by mieć przy tym porządne narzędzia, głównie torxy (małe i bardzo małe rozmiary, o czym nie do końca jest napisane w tutorialu). Bo na samym końcu, już przy odkręcaniu "ramienia" (elementu na którym jest sam laser) potrzebny jest na prawdę malutki ten torx (wymiaru nie podam, bo sam nie wiem). Ja takiego narzędzia nie miałem i laser czyściłem wacikiem na patyczku, próbując nieco boczkiem itd.. Ale takie czyszczenie niestety nie pomogło. Pomaga na prawdę jego całkowite wyjęcie i wymycie izopropanolem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz... Wystarczy rozdzielić mechanikę na górną i dolną część.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mechanikę napędu miałem na myśli... Przy odrobinie wprawy od wzięcia wktętaka w rękę do jego finalnego odłożenia mija nie więcej niż 15 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja pisałem konkretnie o opisanym na forum tutorialu. A tam ściąga się ten ostatni element z zamontowanym laserem. I żeby go odkręcić potrzebny jest ten malutki torx - niestety.

pab567. Ty masz już do tego wprawę, ale ktoś, kto to pierwszy raz to robi to musi się trochę pomęczyć i zastanowić, żeby przypadkiem czegoś nie spieprzyć, chociażby delikatnych taśm łączących elektronikę, a jest ich kilka do odpięcia, a później do złożenia. Ala faktycznie jest to do zrobienia dla każdego, jedynie trzeba być ostrożnym w działaniu...

Edytowane przez nagdob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie... Pisałem to po to aby każdy zrozumiał że to naprawdę nie wymaga habilitacji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Pomimo, że tytuł mgr inż. mam i doświadczenie w składaniu komputerów też, to czyszczenie lasera to nie jest jakiś "big deal". Mi całość zajęła ok pół godzinki + 1 browar, a najtrudniejszą częścią było ściągnięcie ramki wokół radia :)

 

A po czyszczeniu lasera alkoholem IPA w spray'u Navi czyta aż miło. Wciągnęła mapy V13 w niecałe pół godziny i na koniec pogratulowała mi sukcesu :)

W takim razie i ja wszystkim Wam gratuluję diagnostyki na odległość trafionej w 100%. Dzięki temu mam i nowy soft z polskim lektorem i nowe mapy. No i czysty laser i troszkę satysfakcji. Wielkie, wielkie dzięki wszystkim a w szczególności pab567, który robi kawał dobrej roboty. Wasze zdrowie!

 

A co do rozbieranki, to ja posiłkowałem się tym tutorialem. A że miałem alko w sprayu z wężykiem (takie polecam), obeszło się bez rozkręcania prowadnic.

 

P.S. Już mnie korci żeby ten 40GB HDD wymienić na coś większego :) Da się tam jakieś divix'y albo mkv odtwarzać?

Edytowane przez Mychu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów, mam RNS510 wersje amerykańską, czy można wgrać soft europejski?

20160311_161035 (Kopiowanie).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni walki z navi, ale w końcu się udało i ciesze się mapa V13 8350 East.:hurra:hurra

 

pab567 ElNinijo Dzieki Panowie !.:ok

 

Czyszczenie Lasera pomogło w 95% (5% to zasługa dobrej plyty). W sumie dwa razy czyściłem.

 

Miałem wyświetlacz wymieniany i przy okazji mieli mi wyczyścić laser, ale już po minie Pana z serwisu i słowach „ W tych nawigacjach często pada laser” byłem sceptyczny do wyczyszczenia lasera przez serwis:dodupy.

 

Odbieram radio i 1CD, 2CD,…4CD i **** nic, a nic. Dopiero przy, którejś próbie z kolei wykryło płytę bez Error-u, ale po chwili błąd CD/DVD. :wsciekly

 

Radio na stół i wyciągam napęd, czyszczę/psikam IPA przez „otworek” i do auta. JUHUU czyta, każda płytę, ale proces wgrywania zapętla się w różnych momentach. Najdalej doszedł prawie pod sam koniec i od nowa.:dodupy

 

No to radio jeszcze raz na stół rozkręcam całkowicie by laser mieć na stole i czyszczę delikatnie IPA i delikatnie wacikiem i znowu psikam IPA. Skręcam i do auta. 1CD do połowy i zaczyna od początku. Kolejna płyta Verbatim nagrany na innej nagrywarce i proces szybciutko (ok.25min) zakończony pełnym sukcesem.:D:hurra

 

Podsumowując.

 

1. Jeśli komuś nieznajomemu chcesz powierzyć navi by wyczyścił laser LEPIEJ ZRÓB TO SAM ! (Bardzo proste).

 

2. Jak już masz Navi rozkręcone to poświeć chwile i odkręć 2wie dodatkowe śrubki by wyjąć laser na stół i przeczyść IPA + wacik. Dodatkowo można delikatnie przesmarować prowadnice smarem, który znajduje się w skrajnych położeniach na slimaku.

 

3. Płyta u mnie Verbatim DL. Zauważyłem, że tylko na jednej płycie od strony „palenia” mam równą ścieżkę:niewiem, a na innych palonych przez inne nagrywarki takie jakby fale.

 

Mój sprzet:

RNS510H napęd M5 oryginalny soft 4120

HW:70

Nagrywarka: Pioneer 212

Program: IMGBURN 2.4x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbyś...

 

A tak poważnie - przeróbka wersji US na EU nie jest wcale taka prosta. Po kolei:

1. Zmieniasz przy pomocy specjalnego narzędzia (kabel + Soft) region płyty głównej z US na EU.

2. Przy pomocy tego samego narzędzia wybierasz rodzinę danego auta.

3. Zmieniasz płytę radiową. Bez tego kroku radio działa do dupy i wcale nie chodzi tu o brak parzystych częstotliwości na FM.

4. Wgrywasz Soft fabryczny.

5. Wgrywasz Soft docelowy.

 

Przydałoby się też wymienić klawisze (US ma inny układ i czcionkę).

 

Dlatego nie opłaca się kupować wersji US. Widziałem, że ostatnio poszła sztuka na allegro za 1200 - Ty ją kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałbyś...

 

A tak poważnie - przeróbka wersji US na EU nie jest wcale taka prosta. Po kolei:

1. Zmieniasz przy pomocy specjalnego narzędzia (kabel + Soft) region płyty głównej z US na EU.

2. Przy pomocy tego samego narzędzia wybierasz rodzinę danego auta.

3. Zmieniasz płytę radiową. Bez tego kroku radio działa do dupy i wcale nie chodzi tu o brak parzystych częstotliwości na FM.

4. Wgrywasz Soft fabryczny.

5. Wgrywasz Soft docelowy.

 

Przydałoby się też wymienić klawisze (US ma inny układ i czcionkę).

 

Dlatego nie opłaca się kupować wersji US. Widziałem, że ostatnio poszła sztuka na allegro za 1200 - Ty ją kupiłeś?

 

Nie, nie kupowałem, mam w Passacie z USA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co myslicie o Firmware Upgrade to version 6276? daje rade czy lepiej trzymac sie starej wersji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest stara?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jaka jest stara?

 

4120a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy wersja 6276 nadaje się do Twojego radia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy wersja 6276 nadaje się do Twojego radia?

 

A czy v13 beda dzialaly na moim aktualnym sofcie?

 

czy jest duza roznica miedzy 4210a a 6276?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taką że 6276 jest dla wersja C14 czyli na pewno nie nadaje się do Twojego radia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności