KrisT Zgłoś #41 Napisano 23 Listopada 2011 Stern jakie bzdury? turbina w TDI jest sterowana podcisnieniowo, podcisnienie daje pompa vacum, elektrozawór N75 po podaniu sygnału z ecu "puszcza " podcisnienie na siłownik turbiny i ten zmienia kąt ustawien kierownic turbiny co z kolei zmienia jej wydajnośc... czy cos pominąłem? aha ecu steruje elektrozaworem zbierajac dane z czujników i porównując z zapisanymi mapami w pamięci....i to juz faktycznie złozony proces który jak widac nie zawsze jest doskonały... cyt:"Głównie skup się na zależności pomiędzy wartością podciśnienia na wyjściu N75 a wartością ciśnienia doładowania" oczywiscie ze im wieksze cisnienie doładowania tym bardziej będzie "otwarty" N75 (większe podcisnienie na siłowniku) i zmieni się wychył kierownic aby zmniejszyc jej wydajnosc...czy zle napisałem? więc teraz mi odpowiedz co bedzie jak przy niskich obr. N75 będzie nieszczelny i podcisnienie po przez "gruche" siłownika zmieni ustawienie kierownic na mniejszą wydajnośc turbiny??bo jak wiemy kierownice w stanie spoczynku są ustawione na max wydajnośc turbiny i wraz z wzrostem cisnienia są one, ich kąt zmieniane aby ograniczyc cisnienie doładowania... czy ja cos zle pisze? przeciez to najprostszy sposób opisania jak działa turbo w paskach. ... no i jeden podstawowy minus tego systemu ze ecu nie wywala błędu usterki samego N75.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #42 Napisano 23 Listopada 2011 co bedzie jak przy niskich obr. N75 będzie nieszczelny i podcisnienie po przez "gruche" siłownika zmieni ustawienie kierownic na mniejszą wydajnośc turbiny??bo jak wiemy kierownice w stanie spoczynku są ustawione na max wydajnośc turbiny A możesz to przemyśleć jeszcze raz i po przemyśleniu napisać ponownie? Bardzo Cię o to proszę. Sugeruję, abyś odłączył przewód od gruchy, po czym przeanalizował wyniki doświadczenia i logikę działanie układu podciśnienia. Ja tak wstępnie Ci powiem- brak podciśnienia to brak ładowania, natomiast podciśnienienie na gruszce to doładowanie - to tak w dużym skrócie. Przepuszczanie ( jak to ująłeś) N75 spowoduje więc dokładnie odwrotny skutek... Stawiałbym bardziej na brak podcisnienia na wyjściu N75, nieprawdaż? Sorki, że się tak intensywnie angażuję w dyskusję, ale jak czytam, że jeden gosć szuka zmiennej geometrii w AHU i na dodatek naprawia zmienną geometrię bez otwierania turbo, a drugi odwraca logikę działania VTG to mnie bierze cuś... Chcesz kolego o tym pogadać to zapraszam na gadulca podstawowy minus tego systemu ze ecu nie wywala błędu usterki samego N75.... Racja kolego. Jeden mądrze oprogramowany czujnik vaccu załatwiłby sprawę. Tylko komu to na rękę? Przecież nie serwisom prawda ? ---------- Post added at 20:33 ---------- Previous post was at 20:31 ---------- napisze w czwartek wieczorem zapewne co było powodem mojej usterki yyy... nie żebym pomawiał, ale czy sądzisz, że poznasz prawdziwy powód usterki, czy może pasujący do FV? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Overloaded26 Zgłoś #43 Napisano 25 Listopada 2011 Przepływka była od 110 w nim została załozona od 130 i dalej brak dołu jest...(lecz jest lekka poprawa w górze)...wszystko zostało posprawdzane cały osprzęt elektryczny...zostało zmierzyć cisnienie na tłokach i pompki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #44 Napisano 25 Listopada 2011 Przepływka była od 110 w nim została załozona od 130 i dalej brak dołu jest...(lecz jest lekka poprawa w górze)...wszystko zostało posprawdzane cały osprzęt elektryczny...zostało zmierzyć cisnienie na tłokach i pompki... Sprawdź czujnik podciśnienia (sam będę sprawdzał ) koledze z forum pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Overloaded26 Zgłoś #45 Napisano 25 Listopada 2011 wszystkie czujniki były sprawdzane..cały osprzęt działa poprawnie..zostało same serce do sprawdzenia.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #46 Napisano 25 Listopada 2011 wszystkie czujniki były sprawdzane..cały osprzęt działa poprawnie..zostało same serce do sprawdzenia.. A powiedz mi jak sprawdzałeś te czujniki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Overloaded26 Zgłoś #47 Napisano 25 Listopada 2011 A powiedz mi jak sprawdzałeś te czujniki ? serwis sprawdzał vagiem, vasem i powiedział ,że na tych parametrach powinien rwać asfalat z dołu..zreszta były podmieniane te czujniki.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nero2313 Zgłoś #48 Napisano 29 Listopada 2011 (edytowane) Cześć. Ja z kolei mam "świszczący" problem z AFNem. Chodzi o to, że autko jak na 110 koników nie porywa mocą (głównie widać to powyżej 100km/h), a podczas przyspieszenia słychać taki charakterystyczny syk gdzieś z komory silnika. Czytałem, że może to być uciekające ciśnienie z gumowych przewodów. Sprawdzałem je i wydają się ok. Okazuje się jednak, że IC jest zalany olejem - czy wyciek oleju z IC jest równoznaczny z uciekaniem ciśnienia z układu? Pozdrawiam Edytowane 29 Listopada 2011 przez nero2313 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Overloaded26 Zgłoś #49 Napisano 29 Listopada 2011 Przy rannym odpaleniu auta w pierwszych sekundach auto nie równo pracuje ok 10 s później jest dobrze..czuć nie przyjemny dla nosa smród spalin..czym to jest spowodowane?czy mój problem z autem sprowadza sie do pompowtrysków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #50 Napisano 30 Listopada 2011 Ja z kolei mam "świszczący" problem z AFNem. Chodzi o to, że autko jak na 110 koników nie porywa mocą (głównie widać to powyżej 100km/h), a podczas przyspieszenia słychać taki charakterystyczny syk gdzieś z komory silnika. Czytałem, że może to być uciekające ciśnienie z gumowych przewodów. Sprawdzałem je i wydają się ok. Okazuje się jednak, że IC jest zalany olejem - czy wyciek oleju z IC jest równoznaczny z uciekaniem ciśnienia z układu? Pozdrawiam Też miałem zalany IC ale po ściągnięciu zderzaka okazało się że to wina rurki od wspomagania sprawdź to dokładnie wtedy będzie coś wiadomo . Przy rannym odpaleniu auta w pierwszych sekundach auto nie równo pracuje ok 10 s później jest dobrze..czuć nie przyjemny dla nosa smród spalin..czym to jest spowodowane?czy mój problem z autem sprowadza sie do pompowtrysków? Podpinałeś paszczaka pod kompa ? Błędy są jakieś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Overloaded26 Zgłoś #51 Napisano 30 Listopada 2011 (edytowane) Podpinałeś paszczaka pod kompa ? Błędy są jakieś ? Tak elektronicznie pasek jest bez błędów...3 wtryski ok 4 jeden podlewa troche..Mozecie mi podać jakie powinienem miec pompki u siebie na podstawie vin? Edytowane 30 Listopada 2011 przez Overloaded26 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #52 Napisano 30 Listopada 2011 Tak elektronicznie pasek jest bez błędów...3 wtryski ok 4 jeden podlewa troche..Mozecie mi podać jakie powinienem miec pompki u siebie na podstawie vin? Z tym vinem musisz popytać chłopaków co ogarniają to . A jeszcze mam pytanie robiłeś logi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Overloaded26 Zgłoś #53 Napisano 1 Grudnia 2011 A jeszcze mam pytanie robiłeś logi ? nie robiłem ale auto było w serwisie i tam go podłączali pod różne komputery więc elektronicznie auto myślę że jest dobrze..wydaje mi się że pompki są od innego modelu.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krut Zgłoś #54 Napisano 2 Grudnia 2011 Witam , przepraszam że w tym temacie - mam pytanie otóż : posiadam passata 1.9 tdi 131 avf , wczoraj wracając z miasta skręcam , coś szczeliło ,auto straciło moc , na reagowało na na dodanie gazu , tzn szło jechać ale z małymi prędkościami, musiałem dojechać do domu ( nie miałem daleko a był środek nocy) miałem do przejechania górkę i jadąc na jednym gazie szarpał (jak gdybym chamował) i walił czarnym dymem , czy to turbina ? proszę o pomoc . Z góry dziękuje ---------- Post added at 08:00 ---------- Previous post was at 07:53 ---------- post pod postem , ale chciałem dodać że po tworzeniu maski czuć było paliwo , a i z tym gazem wyglądało to tak że przy niskich obrotach na bardzo niskich obrotach było okej , ale nie można było go podciągnać , na jałowym normalnie wchodził na obroty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #55 Napisano 2 Grudnia 2011 Otworz maske i zobacz czy nie wyrwalo Ci czarnego gumowego weza z mocowania intercoolera.Czesto wyrabiaja sie aluminiowe wypustki i zabezpieczenie nie trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krut Zgłoś #56 Napisano 2 Grudnia 2011 nie sprawdzałem , zerkne , auto odstawiłem do garażu i z nerwów nie miałem ochoty już do niego schodzić , gdyby to były takie wypustki to drogi interes ? jest bezrobotny na chwile obecną i szczerze powiedziawszy szlak mnie trafia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krut Zgłoś #57 Napisano 4 Grudnia 2011 firol , sprawdzałem, wszystko na miejscu , sprawdzałem turbinę również jest sprawna, masz może jakieś inne sugestie ? bo na dobrą sprawe wszystko wygląda w porządku, ale wrzucając bieg mogę depnąć a on poprostu nie jedzie ... ledwo sie zbiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #58 Napisano 4 Grudnia 2011 firol , sprawdzałem, wszystko na miejscu , sprawdzałem turbinę również jest sprawna, masz może jakieś inne sugestie ? bo na dobrą sprawe wszystko wygląda w porządku, ale wrzucając bieg mogę depnąć a on poprostu nie jedzie ... ledwo sie zbiera Jak sprawdziłeś turbinę że piszesz "jest sprawna" ? Podpinałeś go pod kompa przeczytaj mój pierwszy post Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teo Zgłoś #59 Napisano 5 Grudnia 2011 A mam nadzieje że po montażu przepływomierza i innych części kasowałeś ten błąd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krut Zgłoś #60 Napisano 5 Grudnia 2011 zawór n 75 ? , czy to możliwe że on by strzelił ? (spadek mocy odczułem dopiero po tym uderzeniu , tak jak gdyby wystrzelił właśnie jakiś przewód , tekalon z dużym ciśnieniem ) nie wyskoczył żaden błąd jak sprawdzałem turbinę ? , poprostu ciśnienie , luz , czy nie zyga , nie mam żadnych specjalistycznych urządzeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach