arriva Zgłoś #1 Napisano 18 Października 2011 (edytowane) Może wreszcie rozwiążemy ten motyw bo na forum nic nie znalazłem takiego. Mam cala wiązkę 2 fotele i przełącznik. Zanim przełożę maty do moich foteli chciałbym je sprawdzić ale nie chce podłączyć niczego źle. Mam 4 wtyczki widoczne na zdjeciu i jeden czarny przeciety przewód na wysokosci skrzynki bezpieczników. i nie wiem czy go połaczyc czy przewody były zakończone kostka z której jeden szedł do włącznika a drugi pod fotele. Z moich domyślań wychodzi na to ze: dwa brązowe to masy. jeden cieńszy drugi grubszy zielona kostka z przewodem czarno żółtym to zasilanie podgrzewania czyli + (tak samo gruby) siwa kostka moim zdaniem to podświetlanie (podłączyłem cienki brązowy do masy i siwy do plusa ale włącznik się nie podświetlił) zostaje ten czarny to co napisałem to tylko domysły. najlepiej niech ktoś odczyta ze schematu Edytowane 18 Października 2011 przez arriva Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #2 Napisano 18 Października 2011 brązowe to masa, na bank szaro niebieski - skrzynka przekaźników pin d/12 czarny - skrzynka bezp. d/9 (bezpiecznik #14) i wg schematu czarny jest połączony z czarno żółtym i kawałek czarnego powinien sobie dyndać, takie wyprowadzenie z instalacji (not used). wrzucić Ci tan schemat?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #3 Napisano 18 Października 2011 no pewnie dawaj:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #4 Napisano 18 Października 2011 proszę bardzo. [ATTACH=CONFIG]67730[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #5 Napisano 18 Października 2011 jak wszystko zrobię to dam znać i opisze wszystko dokładnie. dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcian Zgłoś #6 Napisano 19 Października 2011 Skąd dorwałeś fotele i wiązki i za ile ? Rób tutorial jak możesz bo mnie kusi to cudo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #7 Napisano 19 Października 2011 od kumpla z vra:D dzisiaj wyciagłem z jego foteli maty. jutro będę je mierzył co i jak. za cała instalacje wraz z matami i włącznikiem dałem 150zł tylko nie wiem czy maty działają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #8 Napisano 21 Października 2011 za cała instalacje wraz z matami i włącznikiem dałem 150złTo słaby kumpel Za 50 zł więcej kupiłem komplet siedzeń (przednie fotele qbełkowe i grzane) + tylna kanapa + wiązka + włącznik Pochwal się jak już to wszystko podłączysz bo też bym się chętnie już pogrzał :fajny PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #9 Napisano 21 Października 2011 qdlik dzięki za schemat i opis, moze ja w koncu pod l acze swoje fotele bo woze wiazke juz z rok i nie mam czasu podpiac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #10 Napisano 21 Października 2011 dzisiaj sprawdzałem maty miernikiem. te z pleców są ok. w jednym miejscu się odlutował kabelek ale to nie problem. problem jest natomiast z matami z pod du.y . każda jest przerwana w jednym miejscu i czujnik temperatury tez. jak myślicie lutować te kabelki i montować? czy zmieni się wtedy oporność i np czujnik temp może oszukiwać? ---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:09 ---------- To słaby kumpel Za 50 zł więcej kupiłem komplet siedzeń (przednie fotele qbełkowe i grzane) + tylna kanapa + wiązka + włącznik Pochwal się jak już to wszystko podłączysz bo też bym się chętnie już pogrzał :fajny PozdraVWiam może i sporo ale dużo dał za to auto mimo ze nie na chodzie i musi sobie jakoś odbić i ja to rozumiem. w dzisiejszych czasach prezentów nie robi. ale mimo tego dał mi dużo innych gratów wiec jest git Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #11 Napisano 11 Lutego 2012 koledzy ja u siebie walczę z podgrzewaniem i tak maty grzeją jak podłączam je na krótko grzeją aż miło ale jak do instalacji w samochodzie to nic zero w ogóle przekaźnik nie zaskakuje i teraz trzy moje pytania: -jak można sprawdzić czy przekaźnik działa -czujnik temp w siedzisku -przełącznik zasilanie do przełącznika i do kostki fotela dochodzi zasilanie przewody sprawne i nie wiem o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #12 Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) Sprawdź przełącznik (pokrętło), u mnie już 2 padł, zazwyczaj nie podaje napięcia i przekaźnik nie włącza się. Odepnij wtyczkę 4-pinową od fotela, weź miernik. Po przekręceniu pokrętła na grzanie (poz 1 i więcej) na pinach 4-1, 4-2, 4-3 powinno pojawić się napięcie 12V. Jak grzanie jest wyłączone (poz. 0), to napięcie 12V jest tylko na pinach 4-3. Czasem bywa tak, że napięcie wynosi 5V co też jest złe. Jeżeli na 4-3, 4-2, 4-1 lub tylko na 4-2, 4-1 nie masz napięcia 12V to winne jest pokrętło. Termik (czujnik temp.) sprawdzasz miernikiem mierząc opór w zależności od temperatury siedziska. Musisz ręką wymacać gdzie jest pastylka i siedzisko podgrzać np. suszarką i zmierzyć opór na pinach 5-6 kostki z której wychodzą kabelki do siedziska i oparcia. Jak opór się zmienia wraz ze wzrostem lub spadkiem temperatury to termik jest sprawny. Przekaźnik to najlepiej podmienić na sprawny, tylko trzeba uważać z jego wyciąganiem bo można go połamać. Może być tak, że ścieżka oporowa na pokrętle jest wyrobiona, musisz pomierzyć opory na pinach tej samej kostki w zależności od pozycji pokrętła. Pisałem o tym w temacie, gdzieś od środkowych stron: http://forum.vw-passat.pl/threads/2204-Podgrzewane-fotele Edytowane 11 Lutego 2012 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #13 Napisano 11 Lutego 2012 Sprawdź przełącznik (pokrętło), u mnie już 2 padł, zazwyczaj nie podaje napięcia i przekaźnik nie włącza się. Odepnij wtyczkę 4-pinową od fotela, weź miernik. Po przekręceniu pokrętła na grzanie (poz 1 i więcej) na pinach 4-1, 4-2, 4-3 powinno pojawić się napięcie 12V. Jak grzanie jest wyłączone (poz. 0), to napięcie 12V jest tylko na pinach 4-3. Czasem bywa tak, że napięcie wynosi 5V co też jest złe. Jeżeli na 4-3, 4-2, 4-1 lub tylko na 4-2, 4-1 nie masz napięcia 12V to winne jest pokrętło. Termik (czujnik temp.) sprawdzasz miernikiem mierząc opór w zależności od temperatury siedziska. Musisz ręką wymacać gdzie jest pastylka i siedzisko podgrzać np. suszarką i zmierzyć opór na pinach 5-6 kostki z której wychodzą kabelki do siedziska i oparcia. Jak opór się zmienia wraz ze wzrostem lub spadkiem temperatury to termik jest sprawny. Przekaźnik to najlepiej podmienić na sprawny, tylko trzeba uważać z jego wyciąganiem bo można go połamać. Może być tak, że ścieżka oporowa na pokrętle jest wyrobiona, musisz pomierzyć opory na pinach tej samej kostki w zależności od pozycji pokrętła. Pisałem o tym w temacie, gdzieś od środkowych stron: http://forum.vw-passat.pl/threads/2204-Podgrzewane-fotele qrde nie mogę Ci dac ptk pomógł n ie wiem czemu nie ma takiej opcji w ogóle i okazało sie ze padł przełącznik od strony kierowcy jest tylko zasilanie na pinach co ma być stałem chyba 3-4 jeśli dobrze pamiętam o pasażera jak sie dobrze ściśnie to jest wszystko tak jak powinno i załącza sie przekaźnik i zaczyna grzać i tak czy jest jakiś sposób na regeneracje tych przełączników a jak wam długo się nagrzewają siedzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 11 Lutego 2012 i tak czy jest jakiś sposób na regeneracje tych przełączników Ponoć się da....ale ja poległem... a jak wam długo się nagrzewają siedzenia U mnie przy podłaczeniu równoległym mat (12V na jedna nie jak w ori 6 V) Zaczyna być przyjemnie ,rozkoszująco, błogo... ciepło w dup...sko po około 5-7 min....zresztą ja i tak idę po całości i nastawiam pokrętło na "5" ...a co mi tam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #15 Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) Ja ratowałem przełącznik rozbierając go i czyszcząc każdą ścieżkę, tam jest jakoś tak że z jednej strony jest ścieżka napięciowa, a druga oporowa czy jakoś tak, bo opór jest i się zmienia ale napięcia nie ma. Nie znam się na elektronice aż tak. Wystarczy usunąć brud, popsikać jakimś sprayem do styków i zobaczyć czy coś dało. Być może wystarczy po prostu przelutować końcówki. Ostatnio zauważyłem, że tam jest taka blaszka co odskakuje i nie jestem pewien jakie powinno być jej wyjściowe położenie "zwarte" czy rozwarte. Być może tam leży przyczyna. No i jakbyś chciał rozebrać do samego końca (już po wyjęciu wnętrzności z obudowy przycisku) żeby sprawdzić te główne ścieżki oporowe, to uważaj na kulkę wylatującą ze środka i na przysłonę oświetlenia, bo łatwo ten materiał połamać palcem i trudno to naprawić. Gdzieś w temacie co dałem linka wcześniej jest zdjęcie tego co wyjmuje się z obudowy przycisku, tam wystarczy to wszystko poczyścić i nie trzeba rozbierać tych pokręteł dalej, bo jak jest opór i się zmienia to nie ma potrzeby. siedzenia nagrzewają się parę minut. po 2-3 już czuć grzanie a po ok 7 już mnie parzy. aha w aso taki przycisk 200 zł Edytowane 11 Lutego 2012 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #16 Napisano 11 Lutego 2012 Ja ratowałem przełącznik rozbierając go i czyszcząc każdą ścieżkę ja u siebie wyjąłem przełącznik z obudowy i zrobiłem mu kąpiel w spirytusie trochę syfu było bo spiryt się troszkę zabarwił bo jak jest opór i się zmienia to nie ma potrzeby no opór jest a możesz zmierzyć jaki jest opór u Ciebie bo u mnie prawy (styki 1 i 2 patrząc od tyłu ) pozycja 1 ok. 55ohm 2 ok. 175ohm 3 ok. 285ohm 4 ok. 390ohm 5 skręcone na maxa 489ohm lewy (styki 3 i 4 patrząc od tyłu ) pozycja 1 ok. 60ohm 2 ok. 190ohm 3 ok. 325ohm 4 ok. 440ohm 5 skrćnone na maxa 551ohm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach