Skocz do zawartości
arriva

Montaż podgrzewania foteli

Rekomendowane odpowiedzi

Może wreszcie rozwiążemy ten motyw bo na forum nic nie znalazłem takiego. Mam cala wiązkę 2 fotele i przełącznik. Zanim przełożę maty do moich foteli chciałbym je sprawdzić ale nie chce podłączyć niczego źle.

 

Mam 4 wtyczki widoczne na zdjeciu i jeden czarny przeciety przewód na wysokosci skrzynki bezpieczników. i nie wiem czy go połaczyc czy przewody były zakończone kostka z której jeden szedł do włącznika a drugi pod fotele.

 

Z moich domyślań wychodzi na to ze:

dwa brązowe to masy. jeden cieńszy drugi grubszy

zielona kostka z przewodem czarno żółtym to zasilanie podgrzewania czyli + (tak samo gruby)

siwa kostka moim zdaniem to podświetlanie (podłączyłem cienki brązowy do masy i siwy do plusa ale włącznik się nie podświetlił)

 

zostaje ten czarny

to co napisałem to tylko domysły. najlepiej niech ktoś odczyta ze schematu

 

PIC_0094.jpg

Edytowane przez arriva

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brązowe to masa, na bank

szaro niebieski - skrzynka przekaźników pin d/12

czarny - skrzynka bezp. d/9 (bezpiecznik #14)

i wg schematu czarny jest połączony z czarno żółtym i kawałek czarnego powinien sobie dyndać, takie wyprowadzenie z instalacji (not used).

wrzucić Ci tan schemat??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no pewnie dawaj:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proszę bardzo.

[ATTACH=CONFIG]67730[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wszystko zrobię to dam znać i opisze wszystko dokładnie. dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd dorwałeś fotele i wiązki i za ile ? :) Rób tutorial jak możesz bo mnie kusi to cudo :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od kumpla z vra:D dzisiaj wyciagłem z jego foteli maty. jutro będę je mierzył co i jak. za cała instalacje wraz z matami i włącznikiem dałem 150zł

tylko nie wiem czy maty działają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za cała instalacje wraz z matami i włącznikiem dałem 150zł
To słaby kumpel ;) Za 50 zł więcej kupiłem komplet siedzeń (przednie fotele qbełkowe i grzane) + tylna kanapa + wiązka + włącznik :D

Pochwal się jak już to wszystko podłączysz bo też bym się chętnie już pogrzał :fajny

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qdlik dzięki za schemat i opis, moze ja w koncu pod l acze swoje fotele bo woze wiazke juz z rok i nie mam czasu podpiac :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdzałem maty miernikiem. te z pleców są ok. w jednym miejscu się odlutował kabelek ale to nie problem. problem jest natomiast z matami z pod du.y . każda jest przerwana w jednym miejscu i czujnik temperatury tez. jak myślicie lutować te kabelki i montować? czy zmieni się wtedy oporność i np czujnik temp może oszukiwać?

 

---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:09 ----------

 

To słaby kumpel ;) Za 50 zł więcej kupiłem komplet siedzeń (przednie fotele qbełkowe i grzane) + tylna kanapa + wiązka + włącznik :D

Pochwal się jak już to wszystko podłączysz bo też bym się chętnie już pogrzał :fajny

PozdraVWiam

 

może i sporo ale dużo dał za to auto mimo ze nie na chodzie i musi sobie jakoś odbić i ja to rozumiem. w dzisiejszych czasach prezentów nie robi. ale mimo tego dał mi dużo innych gratów wiec jest git

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja u siebie walczę z podgrzewaniem i tak maty grzeją jak podłączam je na krótko grzeją aż miło ale jak do instalacji w samochodzie to nic zero w ogóle przekaźnik nie zaskakuje i teraz trzy moje pytania:

-jak można sprawdzić czy przekaźnik działa

-czujnik temp w siedzisku

-przełącznik

 

zasilanie do przełącznika i do kostki fotela dochodzi zasilanie przewody sprawne i nie wiem o co chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przełącznik (pokrętło), u mnie już 2 padł, zazwyczaj nie podaje napięcia i przekaźnik nie włącza się.

 

Odepnij wtyczkę 4-pinową od fotela, weź miernik. Po przekręceniu pokrętła na grzanie (poz 1 i więcej) na pinach 4-1, 4-2, 4-3 powinno pojawić się napięcie 12V. Jak grzanie jest wyłączone (poz. 0), to napięcie 12V jest tylko na pinach 4-3. Czasem bywa tak, że napięcie wynosi 5V co też jest złe. Jeżeli na 4-3, 4-2, 4-1 lub tylko na 4-2, 4-1 nie masz napięcia 12V to winne jest pokrętło.

 

Termik (czujnik temp.) sprawdzasz miernikiem mierząc opór w zależności od temperatury siedziska. Musisz ręką wymacać gdzie jest pastylka i siedzisko podgrzać np. suszarką i zmierzyć opór na pinach 5-6 kostki z której wychodzą kabelki do siedziska i oparcia. Jak opór się zmienia wraz ze wzrostem lub spadkiem temperatury to termik jest sprawny.

 

Przekaźnik to najlepiej podmienić na sprawny, tylko trzeba uważać z jego wyciąganiem bo można go połamać.

 

Może być tak, że ścieżka oporowa na pokrętle jest wyrobiona, musisz pomierzyć opory na pinach tej samej kostki w zależności od pozycji pokrętła. Pisałem o tym w temacie, gdzieś od środkowych stron: http://forum.vw-passat.pl/threads/2204-Podgrzewane-fotele

 

 

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź przełącznik (pokrętło), u mnie już 2 padł, zazwyczaj nie podaje napięcia i przekaźnik nie włącza się.

 

Odepnij wtyczkę 4-pinową od fotela, weź miernik. Po przekręceniu pokrętła na grzanie (poz 1 i więcej) na pinach 4-1, 4-2, 4-3 powinno pojawić się napięcie 12V. Jak grzanie jest wyłączone (poz. 0), to napięcie 12V jest tylko na pinach 4-3. Czasem bywa tak, że napięcie wynosi 5V co też jest złe. Jeżeli na 4-3, 4-2, 4-1 lub tylko na 4-2, 4-1 nie masz napięcia 12V to winne jest pokrętło.

 

Termik (czujnik temp.) sprawdzasz miernikiem mierząc opór w zależności od temperatury siedziska. Musisz ręką wymacać gdzie jest pastylka i siedzisko podgrzać np. suszarką i zmierzyć opór na pinach 5-6 kostki z której wychodzą kabelki do siedziska i oparcia. Jak opór się zmienia wraz ze wzrostem lub spadkiem temperatury to termik jest sprawny.

 

Przekaźnik to najlepiej podmienić na sprawny, tylko trzeba uważać z jego wyciąganiem bo można go połamać.

 

Może być tak, że ścieżka oporowa na pokrętle jest wyrobiona, musisz pomierzyć opory na pinach tej samej kostki w zależności od pozycji pokrętła. Pisałem o tym w temacie, gdzieś od środkowych stron: http://forum.vw-passat.pl/threads/2204-Podgrzewane-fotele

 

qrde nie mogę Ci dac ptk pomógł n ie wiem czemu nie ma takiej opcji w ogóle i okazało sie ze padł przełącznik od strony kierowcy jest tylko zasilanie na pinach co ma być stałem chyba 3-4 jeśli dobrze pamiętam o pasażera jak sie dobrze ściśnie to jest wszystko tak jak powinno i załącza sie przekaźnik i zaczyna grzać

 

i tak czy jest jakiś sposób na regeneracje tych przełączników

 

a jak wam długo się nagrzewają siedzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i tak czy jest jakiś sposób na regeneracje tych przełączników

Ponoć się da....ale ja poległem...;)

 

a jak wam długo się nagrzewają siedzenia

U mnie przy podłaczeniu równoległym mat (12V na jedna nie jak w ori 6 V)

Zaczyna być przyjemnie ,rozkoszująco, błogo... ciepło w dup...sko po około 5-7 min....zresztą ja i tak idę po całości i nastawiam pokrętło na "5" ...a co mi tam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ratowałem przełącznik rozbierając go i czyszcząc każdą ścieżkę, tam jest jakoś tak że z jednej strony jest ścieżka napięciowa, a druga oporowa czy jakoś tak, bo opór jest i się zmienia ale napięcia nie ma. Nie znam się na elektronice aż tak. Wystarczy usunąć brud, popsikać jakimś sprayem do styków i zobaczyć czy coś dało. Być może wystarczy po prostu przelutować końcówki. Ostatnio zauważyłem, że tam jest taka blaszka co odskakuje i nie jestem pewien jakie powinno być jej wyjściowe położenie "zwarte" czy rozwarte. Być może tam leży przyczyna. No i jakbyś chciał rozebrać do samego końca (już po wyjęciu wnętrzności z obudowy przycisku) żeby sprawdzić te główne ścieżki oporowe, to uważaj na kulkę wylatującą ze środka i na przysłonę oświetlenia, bo łatwo ten materiał połamać palcem i trudno to naprawić. Gdzieś w temacie co dałem linka wcześniej jest zdjęcie tego co wyjmuje się z obudowy przycisku, tam wystarczy to wszystko poczyścić i nie trzeba rozbierać tych pokręteł dalej, bo jak jest opór i się zmienia to nie ma potrzeby.

 

siedzenia nagrzewają się parę minut. po 2-3 już czuć grzanie a po ok 7 już mnie parzy.

 

aha w aso taki przycisk 200 zł

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ratowałem przełącznik rozbierając go i czyszcząc każdą ścieżkę

ja u siebie wyjąłem przełącznik z obudowy i zrobiłem mu kąpiel w spirytusie trochę syfu było bo spiryt się troszkę zabarwił :P

 

bo jak jest opór i się zmienia to nie ma potrzeby

 

no opór jest a możesz zmierzyć jaki jest opór u Ciebie bo u mnie

prawy (styki 1 i 2 patrząc od tyłu )

pozycja 1 ok. 55ohm 2 ok. 175ohm 3 ok. 285ohm 4 ok. 390ohm 5 skręcone na maxa 489ohm

lewy (styki 3 i 4 patrząc od tyłu )

pozycja 1 ok. 60ohm 2 ok. 190ohm 3 ok. 325ohm 4 ok. 440ohm 5 skrćnone na maxa 551ohm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności