Skocz do zawartości
neoeinz

AVF logi...aktualizacja...

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie jeszcze czy to wszystko może powodować przycinająca się geometria...bo nie wiem czy wyciagac T czy zmieniać węzyki podciśnień na nowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli się przycina to tak, wężyki można zmienić, profilaktycznie jak bierze się wit. C :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wyzszych biegach jest ok...jak widac na logach z drugiego biegu mamy niedoladowanie wiec moze sie przycina przygwaltownym depnieciu w gaz...a inaczej sie zachowuje na wyzszych biegach...juz sam nie wiem teoryzuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam jestem ciekaw jak to auto jechało na niskich biegach - u mnie jest dosyć podobnie, tzn. na pierwszym biegu auto prawie nie ma mocy a na dwójce ciągnie dopiero pow. 2000-2400. Również auto jest mułowate przy wciśniętym pedale gazu na MAX. Dopiero jak się rozkręci to ciągnie. Też mam BRD, FMIC... mam nowe zaworki, rurki podciśnienia, sprawdzone vacuum. Tylko że u mnie są wtryski i pompa rotacyjna a na kołach mam opony 225.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy masz tak ze kopci Ci auto jak kamaz ??? Podczas takiej jazdy. U mnie zdarza sie tak ze leca kleby dymu a auto nir chce nawet przy 2,8 przyspieszyc poprostu toczy sie i dymi i nic.

Wiadomyn jest ze nie cisniesz auta na 100% od 1tys...ale cos u mnie jest nie tak...chyba ze cis wymyslam

Edytowane przez neoeinz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W najgorszym wypadku wyjme turbo odczepie gruche i zobacze jak chodzi geometria ruszajac ja recznie...jak okaze sie ze nie przycina sie wogole to bede mial zonka...a jak sie przycina to rozkrece T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to jest najlepszy przykład na to, że po ręcznym rozkręceniu będziesz miał wgląd na to jak pracuje sama zmienna geometria, bez siłownika pociśnienia czyli bez gruchy ze sztangą.

P.S.

Jeśli macie koledzy problem z przeładowaniem turbo czyli z błędem 17965 to nigdy ale to nigdy nie skupiajcie się na wymianie wężyków podciśnienia bo to nie jest z tym kompletnie związane (jeśli chodzi o silniki z turbo VNT czyli ze zmienną geometrią - co innego jeśli problem dotyczy silników ze zwykłym turbo czyli 1Z, AHU czy ALE - tam nieszczelność wężyków ciśnieniowych to częsta przyczyna przeładowywania turbo bo i samo turbo jest sterowane cisnieniowo a nie podciśnieniem).

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeszcze pojezdzilem autem ale nie pałowałęm go od tych 1tys... jezeli wciskalem gaz do oporu na drugim biegu ale przy 2tys bylo zero problemow, obroty rosly auto sie rozpedzalo, i przy 2600 byl maly bak turbo zaladowalo i poszlo...generalnie auto jezdzilo normalnie...

 

Zastanawiam się już powoli czy przypadkiem ja już sobie czegoś nie ubzdurałem, mając 4x4, koła 18 z oponami 225 nie zerwe trakcji na drugim biegu, jak i nie bedzie od 1tys obr rwania dupy, niby ma prawo zamulic auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic sobie nie ubzdurałeś - turbo ma pompować tak jak przykazał sterownik silnika a to, że tak się dzieje ale tylko za wyjątkiem drugiego biegu to ja na tę przypadłość nie znam odpowiedzi - serio - nie wiem co jest grane i nie będę udawał, że wiem wszystko skoro tak nie jest. Nie wiem czy ktoś Ci w tym przypadku pomoże - może i tak ale ja wymiękam i nie wstydzę się do tego przyznać. Może byłoby inaczej gdybym miał możliwość samemu zerknąć bezpośrednio co się z autem dzieje ale niestety nie mam takiej mozliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Turbo wytargalem,geometria chodzi luzno...jest jedno ale przyjechal kolega stanal popatrzyl i wypatrzyl dziure w platikowej rurce zw podcisnieniu.w rurce ktora wchodzi do n75 i idzie od f powiertrza. Wymienilem na wezyk, poskrecalem do kupy wszystko i jutro zobacze czy zalatanie dziury cos da. Jezeli nie to chyba na dobre rozkrece turbo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. u mnie auto w ogóle nie kopci, można powiedzieć że jest bezdymnie - co nie oznacza, że jest dobrze

2. seryjnie auto rwało do przodu na niskich obrotach i szybko się wkręcało z niskich obrotów- zaleta VNT15, na BRD i reszcie nowych elementów auto utraciło dół na pierwszych, dwóch biegach i muszę nim kręcić żeby się pozbierał - nie jest to przyjemne poruszając się po mieście bo auto jest głośniejsze i często zmieniam na wyższy bieg zamiast ciągnąć na niższym. Dla mnie zakres do 2 tyś. też jest przydatny, niestety przekroczenie tej bariery trwa za dlugo i auto sprawia wrażenie mocno ospałego

3. Sztomel, nie mam nieszczelności

 

Dlatego chciałem poznać Twoją opinię neoeinz o zachowaniu auta na pierwszych biegach, chociaż u Ciebie jest 4x4 co dodatkowo spowalnia auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko ze swojej strony chcialem zauwazyc, ze moj po programie (podobno powyzej 160 KM), na seryjnych 15, na 2 biegu tez nie rwie trakcji, no przynajmniej na suchym;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i hmm dalej chyba nie jest dobrze...tzn jest ciut lepiej bo juz nie dzieje sie to tak czesto,ale nie wiem czy to zasluga wyniany wezyka czy ostatnich jazd bardzo krecacych turbo...

chyba jednak pokusze sie o otwarcie turbiny i zobacze co tam sie dzieje...

 

Aaa dodam jeszcze, ze jak milem turbo w rekach i zatrzeslem nia to cos klekotalo w srodku jakby ruszajaca sie geometria hmm moze to tak sie ruszac ?

Edytowane przez neoeinz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem może być w długości sztangi. wydłuż ramię o 1-1,5 obrotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest możliwość że się sama przestawiła ?. Bo sam z trudem odkrecilem srube zeby sprawdzic recznie jak dziala geo. Geometria dziala luzno bez zadnych zaciec... A powie mi ktos czy roznica w srednicy wezykow ma znaczenie dla podcisnienia...bo np podpialem n75 do gruchy wezykiem o sr5mm i bylo jeszcze gorzej,wsadzilem spowrotem 3.2 i jest jak bylo. To samo tyczy sie rurki plastikowej ktora idzie od filtra do n75 zastapilem ja 5mm gumowym wezykiem

Edytowane przez neoeinz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega wyżej dał mi do myślenia i znalazłem na forum zdjecie które ponoć dał olek_wroc jak jest ori wyregulowana sztanga

 

nastawsztangibrd.jpghttp://imageshack.us/f/62/nastawsztangibrd.jpg/

 

ja dzisiaj jak mialem turbo na stole, zmierzyłem tą odległość i na pewno nie miałem 8mm do początku nakrętki...i teraz sie nad tym zastanawiam czy mogła się ta dolna śruba odkręcić i zjechac ok 3mm...a za nią druga i zacisnąć sie ??

 

dodam, że u mnie nie ma farby na srubie od gruchy

Edytowane przez neoeinz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie, że mogła - moja od Olka też była rozkręcona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po dwóch latach jeżdżenia ? i nagle miesiąc temu by się poluzowała i sama skontrowała ??? dziś użyłem siły żeby nakrętkę odkręcić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powie mi ktos czy roznica w srednicy wezykow ma znaczenie dla podcisnienia...bo np podpialem n75 do gruchy wezykiem o sr5mm i bylo jeszcze gorzej,wsadzilem spowrotem 3.2 i jest jak bylo. To samo tyczy sie rurki plastikowej ktora idzie od filtra do n75 zastapilem ja 5mm gumowym wezykiem

Zarówno długość wężyków podciśnienia nie ma żadnego znaczenia tak samo i średnica (o ile wężyk nie wchodzi na króciec OUT lub VAC N75 zbyt luźno). Nie może być tak, że wężyk podciśnienia albo lata jak ryj świński po korycie na króćcu VAC jak i OUT elekrozaworu N75 (wężyk z króćca ATM może sobie latać ile i jak chce ale nie te dwa poprzednie). Wężyk dochodzący do króćca VAC i wychodzący z króćca OUT musi być szczelny i trzymać mocno na króćcu. Wystarczy, że jeden z nich będzie luźny i for bay. Pierwszy będzie miał średnicę wewnętrzną 3,2 mm (bo tak fabryka przykazała) ale ten drugi czyli OUT ma króciec nawet na 5.0 mm ale za kilka (około 6) centymetrów ma reduktor z T5 na T4 i weżyk się zwęża do średnicy 3.2 mm - jest to widoczne na foto - "to jest foto z silnika 1.9 TDI VP ale poprzecznego" więc nie z silnika z A4 czy Paska B5 ale warto zwrócić na to uwagę :

893b192af3ed1fb1m.jpg

bo nie pamiętam gdzie w A4 czy Pasku B5 jest zwężka (a musi być). Gdybym pamiętał to miałbym łeb jak sklep.

Jedno jest pewne : N75 w Golfie czy A4, Pasku czy też Seacie czy Skodzie jest identyczny więc i króciec OUT (wyjście na gruchę przy turbo) jest jednakowe więc i zwężka musi być po drodze z T5 na T4 czyli z 5 na 3.2 mm średnicy wężyka - patrzcie tylko w którym miejscu.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czym zaslepiles EGR ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności