Skocz do zawartości
Michal1980

Popielniczka w B6 - demontaz i podswietlenie

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w B6 występowały modele bez oświetlonej popielniczki? Bo ja nie mam zapalniczki (gniazdo 12v owszem) ani światła tam. I jak ewentualnie dostać się do żarówki tam, i co to za żarówka?

Chodzi o przód oczywiście.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Edytowane przez Michal1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w B6 występowały modele bez oświetlonej popielniczki? Bo ja nie mam zapalniczki (gniazdo 12v owszem) ani światła tam. I jak ewentualnie dostać się do żarówki tam, i co to za żarówka?

Chodzi o przód oczywiście.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

jest żarówka nr 25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie da sie latwiej, to sobie daruje. Bo znajac siebie, to na 3 zdjete ramki, jedna mi peknie hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał, i edytuj temat bo ten to co mówi przyszłym szukaczom ? Nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuczlaw, specjalnie tak napisalem, bo - nie wiem na jakiej zasadzie dziala - ale szukajka przeszukuje chyba najpierw kosmos, a potem forum w poszukiwaniu zadanego pytania. A jak ktos wpisalby "popielniczka" to wyskoczylby ten temat - ale OK, zmienione.

 

Wracajac do popielniczki: czy mozna zamowic czesc, ktora zastapilaby kipownik i spelniala role malego schowka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kuczlaw, specjalnie tak napisalem, bo -

 

To naucz się formułować na przyszłość poprawnie tematy ;)

 

 

 

ale szukajka przeszukuje chyba najpierw kosmos, a potem forum

 

O tym już pisaliśmy, zrobi się w nowym forum ;)

 

 

Wracajac do popielniczki:

 

No właśnie, ... ;):P następnym razem krecha.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem swego czasu chyba ze 3-4 popielniczki.

Tylko w jednej działało podświetlenie.

Korytko założyłem sobie bez tego otworu na wsadzenie ćmika.

Jest automatycznie szersze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3c0 863 077

[attach=config]67412[/attach]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jako, że przedwczoraj wymieniałem wszystkie przepalone żaróweczki w aucie to zrobiłem kilka zdjęc, które mam nadzieję pomogą innym szybko i bezproblemowo zdemontowac popielniczkę (dostac się do żaróweczki).

 

A więc tak:

1. Wykręcamy dwie śróbki (torx T-20) pod wkładem popielniczki

[ATTACH=CONFIG]67878[/ATTACH]

 

2. Podważamy i wyciągamy cienką rameczkę trzymającą mieszek

[ATTACH=CONFIG]67885[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]67887[/ATTACH]

Ramka jest dosyc elastyczna, jednak trzeba uważac, żeby jej nie połamac. Ja podważałem ją od strony podłokietnika.

 

3. Wyciągamy piankową osłonę dźwigni

[ATTACH=CONFIG]67884[/ATTACH]

Zaczepy znajdują się podobnie jak w ramce 2 u góry i 2 u dołu. Delikatne pociągnięcie palcami wystarczy do wyjęcia :)

 

4. Podważamy i wyciągamy grubą ramkę z przyciskami

[ATTACH=CONFIG]67880[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]67879[/ATTACH]

Po dwa zatrzaski na stronę tak jak widac na zdjęciach. Ramka początkowo stawiała delikatny opór jednak śrubokręt wystarczył.

 

5. W tym momencie popielniczka jest nasza. Wystarczy odpiąc kostkę zasilającą i można zabierac się za wymianę żaróweczki.

 

6. Najpierw musimy wyciągnąc wkład zapalniczki. Siedzi dosyc sztywno ale po 2 minutach i wypowiedzeniu kilku ku**a się poddał.

[ATTACH=CONFIG]67886[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]67883[/ATTACH]

 

7. Teraz wystarczy odchylic troszkę czerwoną oprawkę wkładu i wyjąc plasticzek podtrzymujący oprawkę żaróweczki oraz samą oprawkę.

[ATTACH=CONFIG]67882[/ATTACH]

 

8. Oprawka jest bardzo delikatna, więc trzeba uważac, żeby jej nie połamac.

[ATTACH=CONFIG]67881[/ATTACH]

 

9. Teraz zostaję już tylko wymiana żaróweczki (12V 1.2W) i złożenie wszystkiego w całośc. Nie zapomnijcie o podgięciu blaszek od oprawki żarówki, tak aby dobrze stykały do zapalniczki.

 

Można by było wyciągnąc całą ramkę dźwigni bez rozdzielania jej na części jednak wydaje mi się, że była by ona wtedy mniej elastyczna.

 

Zdjęcia:

 

fbtc.jpg[/img]

r8j9.jpg[/img]

6e72.jpg[/img]

2nfh.jpg[/img]

tpuz.jpg[/img]

yw2u.jpg[/img]

53zj.jpg[/img]

s0ve.jpg[/img]

e6x3.jpg[/img]

bxu6.jpg[/img]

apsc.jpg[/img]

 

Mam nadzieję, że mój post komuś pomoże i zaoszczędzi trochę czasu :)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez divide
Dodane linki do zdjęć.
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta ale mam ten sam problem. Co prawda nie wiem czemu do wyciągnięcia popiołki demontujecie tyle rzeczy bo ja bez instrukcji zrobiłem to po raz 1 w 3 min. Ramka od lewarka + 2 torxy. Ale do rzeczy. Jak wypaskudzić na wierzch tą zapalniczkę. Chcę wymienić światełko i nie mam pojęcia. Strasznie ciężko siedzi. Udało mi się tylko zdjąć taką czarną osłonę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji serwisowej demontaż gniazda zapalniczki wiąże się z jej uszkodzeniem czyli jednorazówka:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:] No to pięknie .. uszkodziłem swojego Passia ;) A tak poważnie jak się dostać do tej cholernej żarówki :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Beni0 napisał:
:] No to pięknie .. uszkodziłem swojego Passia ;) A tak poważnie jak się dostać do tej cholernej żarówki :/

Wymontowanie i zamontowanie gniazda wtykowego zapalniczki

Wskazówka:

Wymontowanie i zamontowanie wszystkich gniazd wtykowych przebiega w taki sam sposób i zostało opisane na przykładzie gniazda wtykowego zapalniczki.

Ostrożnie!

Przy zadziałaniu zbyt dużej siły w przypadku gniazd wtykowych nieoświetlonych może dojść do uszkodzenia uchwytu tulei rozprężnej.

Przy pomocy ściągacza T40148 można wymontować jedynie oświetlone gniazda wtykowe (zapalniczka).

W przypadku gniazd wtykowych bez oświetlonej tulei rozprężnej ściągacz nie może odblokować występów mocujących.

Nieoświetlonych gniazd wtykowych najczęściej nie można wymontować bez ich uszkodzenia.

 

Jest to fragment instrukcji z elsy:

Wymontowanie i zamontowanie żarówki oświetlenia zapalniczki -L28-

Wskazówka:

W przypadku niektórych wersji wyposażenia samochodu źródłem światła nie jest żarówka, lecz dioda LED (dioda emitująca światło). Dioda ta jest połączona na stałe z tuleją rozprężną i nie może być wymieniana osobno.
Istnieje kilka wersji tulei rozprężnych z żarówką. Wersja, w której możliwa jest oddzielna wymiana żarówki oraz wersja, w której oddzielna wymiana żarówki nie jest możliwa. W takim przypadku konieczna jest wymiana oprawy wraz z żarówką.

Wymontowanie:

Wymontować gniazdo wtykowe › Rozdział.
Nacisnąć występy mocujące -strzałki- i wyjąć tuleję rozprężną razem z oprawą żarówki.
Odczepić oprawę żarówki od tulei rozprężnej.
Rozłączyć oprawę żarówki w miejscu -A- i -B-.
Otworzyć część -B- oprawy żarówki.
Wyjąć żarówkę zgodnie z -kierunkiem strzałki-.

Zamontowanie:

Zamontowanie odbywa się analogicznie w odwrotnej kolejności.

 

 

 

N96-10629.png

N96-10628.png

N96-10630.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie udało się wymienić żarówkę bezszkodowo. Oczywiście jak na element za 1zł50 gr jego wymiana jest niewspółmiernie pracochłonna.

Potrzebny będzie Torx T20, pęseta,płaski śrubokręt i sprawne paluchy.

02.jpg

Zrobiłem to tak:

Wyjąłem popiołkę

01.jpg

Wyszarpnąłem ramkę razem z mieszkiem

03.jpg

W zasadzie ostrożnie, bo z tej strony są takie 2 zaczepy jak na fotce niżej. Z przeciwnego końca zaczepy, które pewnie by się połamały, gdyby rwać ją z tej strony. Następnie wyszarpujemy ramkę z przyciskami, również od strony przedniej. Ma ona w sumie 4 zaczepy, o takie:

08.jpg

Potem wykręcamy całą popielniczkę torxem:

09.jpg

Odpinamy wtyczkę, naciskając na sprężysty zaczep [1] i wyciągamy [2]

10.jpg

Mając całość na wierzchu bierzemy się za najbardziej kłopotliwe elementy:

Plastikowy, czarny zaczep najlepiej podważyć płaskim śrubokrętem i wyjąć:

11.jpg

Potem atakujemy obudowę żarówki. Trzeba ją wyjąć z prowadnic pomarańczowej części. Mi udało się odgiąć skrzydełka śrubokrętem

13.jpg

Które działają o tak:

15.jpg

Ponieważ jest tam ciasno, udało mi się wyjąć obudowę żarówki, ale przy wkładaniu na miejsce jest problem taki jak w następnym poście poniżej:

07.jpg

Edytowane przez wektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obudowa nie chce wleźć na miejsce moją metodą: (strzałki) A na demontaż pomarańczowego korpusu się nie zdecydowałem.

14.jpg

Dlatego wypchnąłem od wnętrza popielniczki, pomagając sobie śrubokrętem ten biały, trójkątny światłowód-bez trudu jak zwykle się nie obyło.Ma on takie zaczepy:

12.jpg

na szczęście włożenie go z powrotem, to pikuś.

 

Na koniec najbardziej frustrujące otwarcie teoretycznie nieotwieralnego gniazda żarówki.Ma ono masę zaczepów, na szczęście są dość elastyczne i udało mi się żadnego nie zniszczyć. Strzałki pokazują ich lokalizację i sposób otwarcia.

16.jpg

Po tych koszmarach pozostaje tylko wyjąć spaloną żarówkę

17.jpg

I złożyć wszystko tak jak było, co zajmie już bardzo mało czasu.

Edytowane przez wektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Ja mam inne pytanie. Nie działa mi podświetlenie popielniczki. Kupiłem więc nową popielniczkę:) Niestety tez nie działa podświetlenie. Wychodzi na to że mam pecha:), ale pojawił się inny problem. Przy złączu do popielniczki jest jeszcze dodatkowa wtyczka (chyba masowa) o oznaczeniu 1J0 972 751. Niestety za cholerę nie wiem do czego ona jest? 20150322_180511.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A putanie takie apropo mieszka przy skrzyni DSG tak samo można "wyszarpać" mieszek bo planuje do zapalniczki na stałe wpiąć zasilanie radia CB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh...dzisiaj i ja wymieniłem tę nieszczęsną żarówkę w swoim aucie.

I gdyby nie precyzyjnie instrukcje powyżej :ok, to pewnie skończyło by się wizytą w ASO .

 

A oprawka żarówki to faktycznie jakiś kosmos , wręcz niesmaczny żart ze strony inżynierów VW. U mnie pomimo baaardzo delikatnego obchodzenia się z tym plastikiem, to odłamało się jedno skrzydełko zapinające. Na szczęście pomimo tego, po montażu powrotnym całość trzyma się kupy i popielniczka oraz gniazdo 12V świeci :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności