Skocz do zawartości
rycho

Czy z moim EGR-em wszystko w porządku?

Rekomendowane odpowiedzi

EGR się przywiesza. W pierwszym logu MB pracuje idealnie ale w następnych BS już się nie zamyka. Sprawdź wężyk podciśnienia, który do niego dochodzi czy jest szczelny jak i cały układ podciśnienia. EGR w BS nie może w trybie ON wskazywać takiej dużej masy powietrza (większej niż 180 mg/skok)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sztomel!

Zobaczę w poniedziałek i dam znać. Wężyk podciśnienia, dochodzący bezpośrednio do EGR miałem ostatnio wymieniany na 6mm ciśnieniowy (bez zewnętrznego oplotu) - więc tutaj raczej nieszczelności nie powinno być. Postaram się poszukać, może w innym miejscu gdzieś jest nieszczelność. Porównywałem z logami innych kolegów z silnikami AJM i wskazania mojego trochę mnie zmartwiły. Auto jeździ dobrze, może ostatnio zauważyłem lekkie zwiększenie zużycia paliwa, ale może to być skutkiem niskich temperatur ostatnio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR to nie powód do zmartwień. Możesz go całkowicie zaślepić tzn. wężyk idący do jego siłownika (srebrnego grzybka) i też będzie dobrze. W AJM sterownik silnika nie larmuje w przypadku jego zaślepienia a silnik w żaden sposób tego nie odczuje ujemnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyki podciśnienia sprawdzone, wszystko wyglądało OK. Koledzy co może być przyczyną tego podwieszania EGR? Zasyfiony w środku i się nie domyka? czyściłem go ok. rok temu. Dodam tylko, że sprawdzałem wężyk podciśnienia dochodzący do EGR, zaciągając powietrze, dmuchając! aby sprawdzić czy membrana w środku jest sprawna i wygląda na to że jest cała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz go odłączyć. Wygląda na to, że może się blokować. Pamiętaj, że jak do niego zajrzysz to musi być zamknięty bez podciśnienia.

 

---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:35 ----------

 

Zawsze możesz go odłączyć. Wygląda na to, że może się blokować. Pamiętaj, że jak do niego zajrzysz to musi być zamknięty bez podciśnienia.
Sprawa jest prosta, jak uruchomisz silnik to EGR przez 2 minuty ma być zamknięty a potem ma się otworzyć ale jak wspomniałem to zależy od konkretnego nr sterownika silnika i na ten temat z pewnością powiedzą Ci co mają do czynienia z samymi sterownikami i znają ich ustawienia fabryczne gdyż większość z nich ma np. grzanie świec ustawione poniżej 9*C a nie 5*C jak to było w starych klekotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie, sprawdzałem vagiem, i w moim silniku awx zawór egr jest otwarty od uruchomienia silnika. Po dwóch minutach się zamyka. I tak pozostaje dopóki nie dodam gazu. Po tym znów dwie minutki jest otwarty i się zamyka po upływie dwóch minut. Podczas gazowania zawór pozostaje otwarty. Czy tak ma być? Kolega wyżej napisał że przez dwie minuty jest zamknięty i wtedy dopiero się otwiera. Nie rozumiem już.

Edytowane przez Bashful
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podeprzyj temat logami.

EGR działa na wolnych obr. Czasem się przymknie i leciutka przygazówka i znów jest otwarty.

EGR powinien być zamknięty podczas jazdy kiedy potrzebne jest świeże powietrze (szczególnie przy mocnym bucie)

Daj statyczny( ze 2-3 minuty) i BS 03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dzisiaj vagiem. Po uruchomieniu silnika przez dwie minuty egr jest otwarty i się zamyka po dwóch minutach. Mam wszystko zlogowane. Przez pierwsze 12 sekund jest otwarta w 19.9% a po tym stopień jej otwarcia się zwiększa stopniowo. 22, 25,28,32,38,45,51,53,55,56% i tak się utrzymuje w granicach 55% chwile po czym znów troszkę idzie w górę do 60, 61,62,63% i następnie spada powoli do 57.4% i wyłącza się egr tzn komputer wskazuje 4.8% otwarcia egr. Dodałem na luzie gazu do 2000rpm na chwile, egr otworzył się w 55% a później utrzymywał się pomiędzy 55-65% aż do ponownego zamknięcia egr do 4.8%. Co jeszcze zauważyłem. Przepływomierz na początku pracy silnika przez kilka sekund zawyża wskazania, tzn powinno być między 210-310 mg/R a jest 1249mg/R, potem utrzymuje się w granicach 455-465mg/R i właśnie wtedy egr jest otwarty w 20% tylko, po czym powoli ilość masy zasysanego powietrza spada w dół do 350,320,310, 300mg/R wtedy otwarcie egr wynosi około 55%. Chwile po tym masa powietrza spada i utrzymuje się pomiędzy 264-284mg/R a otwarcie egr między 60-65% aż do zamknięcia egr do 4.8%, masa zasysanego powietrza utrzymuje się na poziomie 421-465mg/R. Wiem że przepływka i egr są ze sobą powiązane i to przepływka steruje egr. Czy zawyżone wskazania przepływki na początku pracy są poprawne? Pół roku temu robiłem dynamiczne logi, i praca turbiny oraz egr była ksiażkowa. Odchyły były nie duże. Auto na mocy nie straciło, jeździ jak jeździło ale mogę powtórzyć logi dynamiczne jutro jak będę jechać do pracy. Do pracy mam 23km w jedna stronę. 1/5 to miasto, później 2/5 autostrada i następne 2/5 droga ekspresowa podzielona kilkoma rondami więc mam gdzie przegonić auto. Rondo robię na 3 biegu i rura do 400rpm. Czasem zdrowotnie tak oczyszczam sobie silniczek z różnych brudów. Sadzy u mnie w dolocie próżno szukać w egr, najwyżej troszke oleju. Auto nie jest więc zamulone. I wszystko działa jak należy podczas jazdy.

 

Chwile logowałem na jałowym prace przepływki i egr. Troszkę sie rozpisałem i mogłem napisac to troszkę niezrozumiale.

http://vaglog.pl/log_203882.html

Pierwszy pomiar jest sprzed pół roku, pomiar o którym mowa jest ciut niżej z dzisiaj.

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No trochę sie rozpisaleś niepotrzebnie, ale przynajmniej wiadomo o co ci chodzi.

BS gr 3 dasz radę zrobić. Cyklicznie otwierał i zamykał się będzie.

1249 widzę ale motor zgaszony.

Coś nie tak z tym EGR twoim. Albo się zawiesza,albo podciśnienie świruje,albo N 18 niesprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w vagu jak wszedłem w basic tests czy jakoś tak i pierwszy test był właśnie egr n18 to obroty zaczęły skakać i silnik zaczął się cyklicznie dusić. Nie wiem co mam o tym myśleć.

 

zrobie jeszcze bs.

 

EDIT

To wyżej to mi chodziło o output tests, zrobiłem bs i jest problem. Pół roku temu to robiłem i na przemian włączał egr i wyłączał. Było wszystko w porządku. Teraz przed chwilką wyskoczyłem do auta i chciałem zrobić jeszcze raz. Niestety zaduszał mi silnik za każdym razem tak że gasł.

 

Tutaj jest log. Proszę:

http://vaglog.pl/log_203883.html

Pół roku temu robiłem na zagrzanym silniku, teraz na zimnym może to robi jakąś różnice?

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie może się dusić.

Powinna zmieniać się wartość MAF przy ON OFF (przy sprawnym). Przy zaslepionym będzie stała w okolicy 400-450 cały czas. Oraz w statycznym 03.

 

Jak sie dusi to ściągnij podcisnienie z EGR, wężyk zaślep czymś szczelnie i spróbuj 03 statyczny i BS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc zaślepiłem wężyk śrubką. I silnik już nie gaśnie. Nie zdążyłem tego zlogować bo padła mi bateria w lapku. Mam takie małe maleństwo z xp tylko do auta i vaga. Niestety vaga nie ma na os x bo bym zrobił drugim. Jak się podładuje chwilke to zrobię logi po odpięciu wężyka podciśnienia egr. Czyli mam uszkodzony n18 lub egr. Może wymienię najpierw n18, a jak to nie pomoże to egr? Tylko dlaczego jeśli egr się włącza i wyłącza na jałowym to nic się nie dzieję z silnikiem a podczas testów go dusi?

 

edit:

Podładowałem lapka chwilkę i tutaj są logi z odłączonym zaworem egr:

http://vaglog.pl/log_203884.html

 

Jest identycznie jak piszesz kolego. Czyli n18 lub egr? Tak jak pisałem zmienię n18 na dzień dobry. Jak to nic nie da to egr. Tylko czemu dusi go na testach? Kiedy podczas normalnej pracy też włącza i wyłącza egr i nie ma problemów?

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz.

Ściągnięty weżyk z EGR to takie jego prowizoryczne zaślepienie. Widać to ładnie w tym logu.

To co wyrabia się we wcześniejszym to jakaś masakra.

N 18 widać że otwiera i zamyka(wirtualnie) na sciągniętym podciśnieniu. Ale aby na 100% wykluczyć N 18 to podmień(nie kupuj) i podłacz wszystko jak ma być. Jezeli nadal będzie gasł to nie N 18 winny.

Jest jeszcze przy EGR czarna gruszka(gaszak) ma on działać tylko w momencie gaszenia silnika, aby nim nie telepało.https://www.youtube.com/watch?v=3VG5I_8dt6g

Nie zamyka jej czasem w trybie BS?

Moim zdaniem EGR będzie zabity na amen. Czyściłeś go kiedyś.

Osobiście u mnie zaslepiony od 4 lat i mam z tym spokój.

 

Daj 03 statyczny oraz dynamiczny od 1400obr do oceny przepływki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, byl czyszczony dwa lata temu i tylko olej tam byl. Moze mm sadzy na sciankach. Po czyszczeniu nic roznicy nie zauwazylem. W sumie i tak zastanawialem sie nad jego zmiana, owa gruszka od poczatku nie dziala. Pekla membranka w srodku. A sam egr poci sie olejem. Jak bede jechal do pracy to zrobie logi dynamiczne. Apropos zaslepiania, probowalem go kiedys odlaczyc i chwilke tak jezdzic to komputer wywala mi blad emisji spalin. Wiec raczej musze miec go sprawnego. Odpada usuwanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się będzie sypał błedem bo jest wtyk elektryczny i komp widzi co jest grane.

W starszych nie było i tam brak problemów. Ale wystarczy podjechać do jakiegoś tunera i wylaczy go w 5 minut i już nie będzie błedu nigdy.

Wtedy tylko fizycznie go zaslepić blaszką i jeden kłopot mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samemu nie dam rady go wylaczyc? Mam kabelki to edytowania wsadow z licznika i ecu. Nie da sie nim tego zrobic? Z drugiej strony jak ma mi bardziej smierdziec spalinami dookola auta to wole kupic egr, miec jak fabryka dala i nie martwic sie na przegladzie ze cos bedzie nie tak ze spalinami. W anglii wprawdzie az tak sie nie przejmuja tym, przynajmniej mi nic nie wiadomo na ten temat ale dpfy normalnie wycinaja i nie slyszalem zeby policja kogos zatrzymala czy zeby auto przegladu nie przeszlo. Mimo wszystko dochodze do wniosku ze skoro ten wytrzymal 10 lat ponad to jak kupie jakis dobry egr to przynajmniej 5 lat podziala i tez nie bede mial z nim problemu. Tym bardziej ze autem jezdze duzo dosc w trasach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj go wyczyść, szczególnie grzybek wewnatrz.

Btw.

Wyłączenie(zaślepienie EGR)

- nie wpływa na poprawną pracę silnika

- nikt z dieslu na przegladzie nie zajmuje się spalinami

- poprawia się dynamika silnika i czystość kolektora

- troszke bardziej śmierdzi z wydechu to fakt

 

U mnie brak EGR oraz KAT.

Oczywiście każdy ma swoje zdanie w tym temacie. I jeżeli ma być jak w książce pisze to tego się trzymaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności