Skocz do zawartości
SebekS

2.0 TDI 140 KM - zaślepienie EGR

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

 

Czy zaślepienie EGR (przed chłodniczą spalin) spowoduje zapalenie check lampki w 2.0 tdi BMP? Czytałem że tak i że nie można tego zaślepiać w 2.0 tdi, czy ktoś to potwierdza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy czy zaślepi się dolot spalin przed czy za chłodnicą spalin gdyż sterownik silnika i tak wie, na podstawie wskazań masy zasysanego powietrza przez przepływkę, czy spaliny dostają się do kolektora ssącego czy też nie co spowoduje sygnalizowanie tej usterki kontrolką check. Oczywiście można zaślepić dolot spalin mechanicznie ale aby nie mieć ciągle przed oczyma aktywnej kontrolki lub komunikatu na wyświetlaczu niezbędnym jest usunięcie EGR programowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie myślałem, rozumiem ze programowe wyłączenie EGR można zrobić tylko zmianą oprogramowania sterownika silnika, nie da się tego zrobić zwykłym vagiem zmieniając kodowanie gdzieś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze takie pytanie dodatkowe...

 

czy jak zaślepie EGR (całkowicie) to będę miał tylko lampkę na desce (bez trybu awaryjnego), czy lampkę z trybem awaryjnym i ograniczoną mocą silnika ?

 

silnik BMP 2.0 TDI 140 KM, 2006 rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze takie pytanie dodatkowe...

 

czy jak zaślepie EGR (całkowicie) to będę miał tylko lampkę na desce (bez trybu awaryjnego), czy lampkę z trybem awaryjnym i ograniczoną mocą silnika ?

 

silnik BMP 2.0 TDI 140 KM, 2006 rok

 

może łapać tryb awaryjny i brak mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie dodatkowe nr 2 :)

 

Czy zawór EGR w tym silniku jest również używany jako odprężający turbinę ? Chodzi mi o to czy jeśli jest przeładowanie to czy komp upuszcza nim nadmiar ciśnienia ? Jeśli tak to zaślepienie może powodować przyspieszone zużycie silnika - czy ktoś o tym coś wie jak to jest w 2.0 TDI ?

 

mam uwaloną chłodnicę spalin, koszt 1300 zł + wymiana jakieś 600 do 1400, zależy gdzie a sprawa dodatkowo się kumpluje przez napęd na tylną oś... więc kombinuje jak się da aby tego nie robić, auto syczy i szarpie i już za długo na tym nie pojeżdżę.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie EGR nie powoduje trybu awaryjnego ani tym bardziej spadku mocy. EGR nie jest używany do zbijania przeładowania a zaślepienie EGR nie ma wpływu na zużycie silnika. Zaślepisz EGR to nie musisz się pakować w koszta naprawiania chłodnicy spalin - normalnie ją wywalasz z silnika i w jej miejsce robisz by-pass.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaślepienie EGR nie powoduje trybu awaryjnego ani tym bardziej spadku mocy. EGR nie jest używany do zbijania przeładowania a zaślepienie EGR nie ma wpływu na zużycie silnika. Zaślepisz EGR to nie musisz się pakować w koszta usuwania chłodnicy spalin - normalnie ją wywalasz z silnika i w jej miejsce robisz by-pass.

 

Mylisz się musisz wyłączyć EGR programowo, bo będzie tryb awaryjny, doświadczyłem tego na własnej skórze :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem koledze z forum A4 EGR. VCDS zgłaszał usterkę mechaniczną elektronicznego N18 więc wymontowałem N18, rozebrałem go i usunąłem z niego pośrednie koło zębate przekładni napędu grzybka zaworu. Oczywiście następnie mechanicznie zaślepiłem mu dopływ spalin do EGR. Zarówno w czasie jak usterka u kolegi wystąpiła jak też i po zaślepieniu EGR sterownik nie aktywował trybu awaryjnego. Przed zaślepieniem stwierdziłęm w czasie jazdy próbnej, że auto chwilami traci dynamikę i co jakiś czas ją odzyskuje. Nie był to jednak tryb awaryjny. Jak się bardziej wgryzłem w jego silnik to się okazało, że w kolektorze ssącym czasami blokował się wałek sterujący klapami kierującymi powietrze w kanałach napełniających, który jest sterowany siłownikiem podciśnieniowym i to była przyczyna przymulania silnika. Oczywiście mowa tutaj o Audi A4 B7 z silnikiem 2.0 TDI o oznaczeniu BLB (tym nieszczęsnym fabrikfelerem). Oczywiście VCDS pokazał, że sterownik silnika zgłasza mały przepływ spalin ale mimo to nie aktywował trybu awaryjnego. Kolegę denerwowała kontrolka i komunikat Abgaswerkstatt więc inny kolega wyciął mu go programowo i po problemie ale jeszcze raz podkreślam ECU nie aktywował trybu awaryjnego po mechanicznym zaślepieniu EGR.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja robiłem koledze z forum A4, EGR - zaślepiłem oraz usunąłem pośrednie koło zębate z elektronicznego N18, który niestety miał usterkę mechaniczną i żadnego trybu awaryjnego a było to A4 B7 z silnikiem 2.0 TDI o oznaczeniu BLB. Oczywiście VCDS pokazał, że sterownik silnika zgłasza mały przepływ spalin ale mimo to nie aktywował trybu awaryjnego. Kolegę denerwowała kontrolka i komunikat Abgaswerkstatt więc inny kolega wyciął mu go programowo.

 

w takim razie moje auto jest dziwne, miałem błąd i tryb awaryjny też w a4 2.0TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ściągnę wężyk podciśnienia i sprawdzę co się będzie działo... jeśli nie będzie trybu awaryjnego to to zaślepię.

 

Martwi mnie tylko inna rzecz, przeczytałem na forum od seata, że po zaślepieniu EGR turbo przeładowywało... w tym temacie kolega prędzej też pisze ze miał problem z ciśnieniem (http://forum.vw-passat.pl/threads/110011-2-0-TDI-140-KM-zaslepienie-EGR?p=1477465&viewfull=1#post1477465).

 

Na allegro kolesie co sprzedają zaślepki z EGR tez odradzają montowanie tego do 2.0 tdi. Kurtka wodna, martwię się że coś może być na rzeczy, bo pisze o tym kilka osób.

 

@Sztomel: sprawdzałeś może jak się zachowuje ciśnienie po zaślepieniu EGR ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Sztomel: sprawdzałeś może jak się zachowuje ciśnienie po zaślepieniu EGR ?

 

Normalnie się zachowuje. Przecież w czasie przyspieszania EGR jest całkowicie zamykany więc to to samo jakby był zaślepiony. Pierwsze słyszę by zamknięty/zaślepiony EGR wpływał na przeładowanie turbo :) Chłopaki chyba jakieś neologizmy z mechatroniki tworzą. Jak im turbo przeładowywało to mieli się zająć N75, zmienną geometrią, siłownikiem podciśnienia sterującym kierownicami spalin turbo ewentualnie czujnikiem ciśnienia doładowania a nie podejrzewać EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalnie się zachowuje. Przecież w czasie przyspieszania EGR jest całkowicie zamykany więc to to samo jakby był zaślepiony. Pierwsze słyszę by zamknięty/zaślepiony EGR wpływał na przeładowanie turbo :) Chłopaki chyba jakieś neologizmy z mechatroniki tworzą. Jak im turbo przeładowywało to mieli się zająć N75, zmienną geometrią, siłownikiem podciśnienia sterującym kierownicami spalin turbo ewentualnie czujnikiem ciśnienia doładowania a nie podejrzewać EGR.

 

ja robiłem program w ecu project i bez wyłączenia EGR programowo był tryb awaryjny po zaślepieniu, nic nie tworze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra koledzy, dzięki za pomoc w tej materii... muszę skombinować laptopa i się rozejrzeć który wężyk odpowiada za podciśnienie siłownika EGR w moim silniku i kombinować. Im więcej czytam na forach, tym więcej różnych scenariuszy mi się objawia :D Gdyby dało się to zaślepić bez wymiany tej chłodnicy i gdyby wiązało się to tylko z zapaloną lampką od silnika to by nie było źle... po jakimś czasie bym moze pokombiniował jak wyłączyć to w sterowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nic nie tworze

Pisałem o kolegach z forum Seata ;)

 

muszę skombinować laptopa i się rozejrzeć który wężyk odpowiada za podciśnienie siłownika EGR w moim silniku i kombinować

Nie rozglądaj się za wężykiem bo takowego tam nie masz. U Ciebie EGR jest sterowany elektronicznie a nie podciśnieniowo. Wypnij wtyczkę z elektronicznego N18 i wtedy się przejedź by sprawdzić czy złapiesz tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mylisz się musisz wyłączyć EGR programowo, bo będzie tryb awaryjny, doświadczyłem tego na własnej skórze :kwasny:
A moze to zalezy od rocznika, tak jak w B5. W moim AVB blad nie wyskoczyl, a u innego tak. Moj byl z 2003, a kolegi chyba z 2004 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy mozna programowo wylaczyc EGR w silniku BKP. Mechanik mi powiedzial ze nie mozna, jest to dla mnie dziwne dlatego prosze o opinie. A jezeli nie mozna go wylaczy to czy mozna zaslepic. Silnik BKP na Simensie. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czy mozna programowo wylaczyc EGR w silniku BKP. Mechanik mi powiedzial ze nie mozna, jest to dla mnie dziwne dlatego prosze o opinie. A jezeli nie mozna go wylaczy to czy mozna zaslepic. Silnik BKP na Simensie. Pzdr

 

Moze nie tyle sie wylacza co przy okazji robienia nowego programu bardzo mocno ogranicza jego dzialanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Bylem na programowym wylaczeniu EGRa mam tez blaszke wlozona. Na desce zadnego bledu nie mam ale po pdpieciu do kompa wyskoczyl blad EGRu. zadzwonilem do kolesia ktory mi to robil I powiedzial ze tak powinno byc gdyz blad jest ale ECU go nie widzi bo nie wywala bledu na deske. Dziwne. W grupie 003 jak na postoju wcisne gas to pokazuje tak 30%. I teraz pytania;

 

1 Czy tak powinno byc z tym bledem, czy kolo tylko vagiem organiczyl jego dzialanie.

2. Czy mozliwe jest calkowite wylacznie EGru czy tylko ogranicza sie jego dzialanie.

 

Dzikeuje za pomoc bo nie wiem czy kolo w chu... wali.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe wyłączenie EGR nie powoduje rejestrowania błędu.

Edytowane przez marcin_7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności