Skocz do zawartości
SebekS

2.0 TDI 140 KM - zaślepienie EGR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, przy okazji regenracji pompowtrysku (już drugiego) chciałem zlecić zaślepienie EGRa. Dowiedziałem sie, że w tych silnikach nie wolno zaślepieć, jakie są Wasze doświadczenia na ten temat? Proszę o paradę...

Do tego ciągle występuje mi błąd 17058 Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault

Świece są ok więc z tego co wyczytałem błąd może generować sam EGR, nie pomogło jego wyczyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich, przy okazji regenracji pompowtrysku (już drugiego) chciałem zlecić zaślepienie EGRa. Dowiedziałem sie, że w tych silnikach nie wolno zaślepieć, jakie są Wasze doświadczenia na ten temat? Proszę o paradę...

Do tego ciągle występuje mi błąd 17058 Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault

Świece są ok więc z tego co wyczytałem błąd może generować sam EGR, nie pomogło jego wyczyszczenie.

 

jak sprawdziles ze swiece sa ok?

tu masz taki temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?33247-B%B3%B1d-17085-i-kontrolka-silnika-%2817058-b%B3%B1d-swiece-zarowe%29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że zablokowanie EGR powoduje przeciążenie turbosprężarki. Swoją drogą moja turbina z uwagi na przebieg wymaga konserwacji, tzn przy mocnym przyspieszaniu czasami blokują się kierownice turbiny i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po zablokowaniu EGR, dzieje się to za każdym razem gdy nawet delikatnie przyspieszam. Stąd wniosek że blokada EGR może spowodować szybszą eksploatację turbosprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece są ok bo na zimnym silniku nawet jak nie czekam aż zgaśnie kontrolka zaczynam kręcić to od razu odpala, gdyby świece były na wykończeniu to miałby problem z rozruchem, tak mi się wydaje.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Świece są ok bo na zimnym silniku nawet jak nie czekam aż zgaśnie kontrolka zaczynam kręcić to od razu odpala, gdyby świece były na wykończeniu to miałby problem z rozruchem, tak mi się wydaje.

 

Nie do konca - przy temperaturach jakie sa teraz w PL to nawet z uszkodzona swieca auto odpali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się ważniejszy problem jak świece czy EGR...

Po regeneracji wtrysków założyłem stare śrubu, auto jednak trzęsło przy przyśpieszaniu, doczytałem się o konieczności wymiany śrób na nowe, kupiłe komplet w aso VW i wziołem się do roboty, przy ostatnim wtrysku jedna ze śrób się ukręciła przy sile pon 10kN, jak tylko ruszyłem drugą żeby ja wykręcić też pękła... teraz wystają mi dwa kikuty o długości ok 2cm z głowicy i nie ma jak ich wykręcić... ja pie...olę :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojawił się ważniejszy problem jak świece czy EGR...

Po regeneracji wtrysków założyłem stare śrubu, auto jednak trzęsło przy przyśpieszaniu, doczytałem się o konieczności wymiany śrób na nowe, kupiłe komplet w aso VW i wziołem się do roboty, przy ostatnim wtrysku jedna ze śrób się ukręciła przy sile pon 10kN, jak tylko ruszyłem drugą żeby ja wykręcić też pękła... teraz wystają mi dwa kikuty o długości ok 2cm z głowicy i nie ma jak ich wykręcić... ja pie...olę :(

 

 

2 cm to hohooo dużo...

 

Bierzesz dwie cienkie (wąskie) nakrętki o oznaczeniu 10.0 kontrujesz i odkręcasz dalej.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry ze tak zapytam: czy od zanieczyszczonego EGR może autko wiecej palić?? gadałem z znajomym (opel Vectra C 1.9 TDI) i mowi ze wyjmuje EGR i czysci raz na pol roku bo mu rosnie. ja jeszcze nie czyscilem swojego EGR natomiast jakis czas temu auto zaczelo mi wiecej palic.

co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 cm to hohooo dużo...

 

Bierzesz dwie cienkie (wąskie) nakrętki o oznaczeniu 10.0 kontrujesz i odkręcasz dalej.

 

Pozdr

 

Nie da się, są za głęboko i za wąsko, nie da się wsadzić klucza na zakontowaną nakrętkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety przykra sprawa, ale pisałem na forum ze śruby od pompek są jednorazowe. Są bardzo cienkie i prawie zawsze przy drugim montażu pękają. Zwrócić uwagę też na uszczelnienie pompek. Komplet uszczelek to stwoka na pompke.

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ukręciały się właśnie nowe śruby... ale udało sie wyjac bez demontarzu głowicy.

jednak auto teraz chodzi jeszcze gorzej, oprócz drgań między 1300-2200 przy przyśpieszaniu doszła nierówna praca silnika na wolnych obrotach... poddaję sie i jadę z tym do mechanika, nie mam już siły przy nim dłubać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sznurek nie pasek :)

Przyjadę w sobotę to podepniemy vcds'a i zobaczymy co go boli :)

Pozdro

Edytowane przez oczko18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehehehe, do soboty może będzie ok bo wstępnie w piątek mam być w żychlinie u mechanika, ale kabel weź bo i tak się przyda:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ringi jak w Nissan skyline

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie czujnik EGRa nie znajduje się na zaworze EGR tylko przy sterowaniu pociśnieniem, reaguje na ciśnienie jakie jest potrzebne do otworzenia zaworu, może da się go jakoś oszukać?

A ringi się przydadzą :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po wymianie świec błąd EGR minął, u mechanika nie było błędu EGRa, pokazało po koleji cztery błędy świec.

Tak czy siak, autko nie chodzi jak powinno, szarpie przy przyśpieszaniu między 1500-2200 i jak osiągnie 90 stopni telepie silnikiem na wolnych obrotach. Mechanik rozłożył ręce bo wtryski sieją za bardzo, regulacja nie pomaga i tak jest daleko poza normą, czy wystarczy wymiana końcówek wtrysków i regulacja na stole montarzowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ukręciały się właśnie nowe śruby... ale udało sie wyjac bez demontarzu głowicy.

jednak auto teraz chodzi jeszcze gorzej, oprócz drgań między 1300-2200 przy przyśpieszaniu doszła nierówna praca silnika na wolnych obrotach... poddaję sie i jadę z tym do mechanika, nie mam już siły przy nim dłubać.

Kumpelmial podobnie, gdy sam rozbieral silnik po walnietej uszczelce pod glowica. Doszedl mu jeszcze problem z odpalaniem na zimnym. Nie wymienil wtedy podkladek i uszczelnien pod wtryskami. Gdy to zrobil problem znikl. Seat Alhambra 1.9TDi 115PS.

 

 

Swoja droga czy twoje auto nie lapie sie na akcje serwisowa VW zwiazana z wymiana wtryskiwaczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się może ktoś jak wygląda sprawa zaślepienia/odłączenia EGR w silniku 1.9 tdi 105km, nigdy nie miałem z nim problemu jednak po doświadczeniach z 1.5 dci gdzie po czyszczeniu odczuwalny był przyrost mocy, odłączyłem go na stałe i tak jeżdżę jednak w 1.9 tdi nigdy jeszcze tego nie robiłem.

 

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po odłączeniu EGR odczułeś jakąkolwiek różnicę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogromną, przede wszystkim góra silnika się po prostu zmieniła tam gdzie EGR otwierał dopływ spalin silnik dostawał na wyższych obrotach zadyszki, teraz bardzo przypomina benzynę, odczuwalna poprawa dynamiki, wydaje mi się że spalanie też się zmniejszyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności