SebekS Zgłoś #1 Napisano 2 Października 2011 Witam wszystkich, przy okazji regenracji pompowtrysku (już drugiego) chciałem zlecić zaślepienie EGRa. Dowiedziałem sie, że w tych silnikach nie wolno zaślepieć, jakie są Wasze doświadczenia na ten temat? Proszę o paradę... Do tego ciągle występuje mi błąd 17058 Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault Świece są ok więc z tego co wyczytałem błąd może generować sam EGR, nie pomogło jego wyczyszczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #2 Napisano 3 Października 2011 Witam wszystkich, przy okazji regenracji pompowtrysku (już drugiego) chciałem zlecić zaślepienie EGRa. Dowiedziałem sie, że w tych silnikach nie wolno zaślepieć, jakie są Wasze doświadczenia na ten temat? Proszę o paradę...Do tego ciągle występuje mi błąd 17058 Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault Świece są ok więc z tego co wyczytałem błąd może generować sam EGR, nie pomogło jego wyczyszczenie. jak sprawdziles ze swiece sa ok? tu masz taki temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?33247-B%B3%B1d-17085-i-kontrolka-silnika-%2817058-b%B3%B1d-swiece-zarowe%29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zweber Zgłoś #3 Napisano 3 Października 2011 Zauważyłem że zablokowanie EGR powoduje przeciążenie turbosprężarki. Swoją drogą moja turbina z uwagi na przebieg wymaga konserwacji, tzn przy mocnym przyspieszaniu czasami blokują się kierownice turbiny i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po zablokowaniu EGR, dzieje się to za każdym razem gdy nawet delikatnie przyspieszam. Stąd wniosek że blokada EGR może spowodować szybszą eksploatację turbosprężarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #4 Napisano 3 Października 2011 Świece są ok bo na zimnym silniku nawet jak nie czekam aż zgaśnie kontrolka zaczynam kręcić to od razu odpala, gdyby świece były na wykończeniu to miałby problem z rozruchem, tak mi się wydaje. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #5 Napisano 3 Października 2011 Świece są ok bo na zimnym silniku nawet jak nie czekam aż zgaśnie kontrolka zaczynam kręcić to od razu odpala, gdyby świece były na wykończeniu to miałby problem z rozruchem, tak mi się wydaje. Nie do konca - przy temperaturach jakie sa teraz w PL to nawet z uszkodzona swieca auto odpali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #6 Napisano 4 Października 2011 Pojawił się ważniejszy problem jak świece czy EGR... Po regeneracji wtrysków założyłem stare śrubu, auto jednak trzęsło przy przyśpieszaniu, doczytałem się o konieczności wymiany śrób na nowe, kupiłe komplet w aso VW i wziołem się do roboty, przy ostatnim wtrysku jedna ze śrób się ukręciła przy sile pon 10kN, jak tylko ruszyłem drugą żeby ja wykręcić też pękła... teraz wystają mi dwa kikuty o długości ok 2cm z głowicy i nie ma jak ich wykręcić... ja pie...olę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kufcio Zgłoś #7 Napisano 4 Października 2011 Pojawił się ważniejszy problem jak świece czy EGR...Po regeneracji wtrysków założyłem stare śrubu, auto jednak trzęsło przy przyśpieszaniu, doczytałem się o konieczności wymiany śrób na nowe, kupiłe komplet w aso VW i wziołem się do roboty, przy ostatnim wtrysku jedna ze śrób się ukręciła przy sile pon 10kN, jak tylko ruszyłem drugą żeby ja wykręcić też pękła... teraz wystają mi dwa kikuty o długości ok 2cm z głowicy i nie ma jak ich wykręcić... ja pie...olę 2 cm to hohooo dużo... Bierzesz dwie cienkie (wąskie) nakrętki o oznaczeniu 10.0 kontrujesz i odkręcasz dalej. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #8 Napisano 5 Października 2011 sorry ze tak zapytam: czy od zanieczyszczonego EGR może autko wiecej palić?? gadałem z znajomym (opel Vectra C 1.9 TDI) i mowi ze wyjmuje EGR i czysci raz na pol roku bo mu rosnie. ja jeszcze nie czyscilem swojego EGR natomiast jakis czas temu auto zaczelo mi wiecej palic. co wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #9 Napisano 5 Października 2011 2 cm to hohooo dużo... Bierzesz dwie cienkie (wąskie) nakrętki o oznaczeniu 10.0 kontrujesz i odkręcasz dalej. Pozdr Nie da się, są za głęboko i za wąsko, nie da się wsadzić klucza na zakontowaną nakrętkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #10 Napisano 5 Października 2011 Niestety przykra sprawa, ale pisałem na forum ze śruby od pompek są jednorazowe. Są bardzo cienkie i prawie zawsze przy drugim montażu pękają. Zwrócić uwagę też na uszczelnienie pompek. Komplet uszczelek to stwoka na pompke. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #11 Napisano 6 Października 2011 Ukręciały się właśnie nowe śruby... ale udało sie wyjac bez demontarzu głowicy. jednak auto teraz chodzi jeszcze gorzej, oprócz drgań między 1300-2200 przy przyśpieszaniu doszła nierówna praca silnika na wolnych obrotach... poddaję sie i jadę z tym do mechanika, nie mam już siły przy nim dłubać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczko18 Zgłoś #12 Napisano 8 Października 2011 (edytowane) Sznurek nie pasek Przyjadę w sobotę to podepniemy vcds'a i zobaczymy co go boli Pozdro Edytowane 8 Października 2011 przez oczko18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #13 Napisano 9 Października 2011 Hehehehe, do soboty może będzie ok bo wstępnie w piątek mam być w żychlinie u mechanika, ale kabel weź bo i tak się przyda:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczko18 Zgłoś #14 Napisano 10 Października 2011 Ringi jak w Nissan skyline Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #15 Napisano 12 Października 2011 Teoretycznie czujnik EGRa nie znajduje się na zaworze EGR tylko przy sterowaniu pociśnieniem, reaguje na ciśnienie jakie jest potrzebne do otworzenia zaworu, może da się go jakoś oszukać? A ringi się przydadzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #16 Napisano 31 Października 2011 No i po wymianie świec błąd EGR minął, u mechanika nie było błędu EGRa, pokazało po koleji cztery błędy świec. Tak czy siak, autko nie chodzi jak powinno, szarpie przy przyśpieszaniu między 1500-2200 i jak osiągnie 90 stopni telepie silnikiem na wolnych obrotach. Mechanik rozłożył ręce bo wtryski sieją za bardzo, regulacja nie pomaga i tak jest daleko poza normą, czy wystarczy wymiana końcówek wtrysków i regulacja na stole montarzowym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 8 Listopada 2011 Ukręciały się właśnie nowe śruby... ale udało sie wyjac bez demontarzu głowicy.jednak auto teraz chodzi jeszcze gorzej, oprócz drgań między 1300-2200 przy przyśpieszaniu doszła nierówna praca silnika na wolnych obrotach... poddaję sie i jadę z tym do mechanika, nie mam już siły przy nim dłubać. Kumpelmial podobnie, gdy sam rozbieral silnik po walnietej uszczelce pod glowica. Doszedl mu jeszcze problem z odpalaniem na zimnym. Nie wymienil wtedy podkladek i uszczelnien pod wtryskami. Gdy to zrobil problem znikl. Seat Alhambra 1.9TDi 115PS. Swoja droga czy twoje auto nie lapie sie na akcje serwisowa VW zwiazana z wymiana wtryskiwaczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziu Zgłoś #18 Napisano 9 Listopada 2011 Orientuje się może ktoś jak wygląda sprawa zaślepienia/odłączenia EGR w silniku 1.9 tdi 105km, nigdy nie miałem z nim problemu jednak po doświadczeniach z 1.5 dci gdzie po czyszczeniu odczuwalny był przyrost mocy, odłączyłem go na stałe i tak jeżdżę jednak w 1.9 tdi nigdy jeszcze tego nie robiłem. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #19 Napisano 9 Listopada 2011 po odłączeniu EGR odczułeś jakąkolwiek różnicę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziu Zgłoś #20 Napisano 10 Listopada 2011 Ogromną, przede wszystkim góra silnika się po prostu zmieniła tam gdzie EGR otwierał dopływ spalin silnik dostawał na wyższych obrotach zadyszki, teraz bardzo przypomina benzynę, odczuwalna poprawa dynamiki, wydaje mi się że spalanie też się zmniejszyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach