ru-dy Zgłoś #41 Napisano 26 Maja 2012 cześć Czy zaślepienie EGR (przed chłodniczą spalin) spowoduje zapalenie check lampki w 2.0 tdi BMP? Czytałem że tak i że nie można tego zaślepiać w 2.0 tdi, czy ktoś to potwierdza ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #42 Napisano 27 Maja 2012 Nie ma różnicy czy zaślepi się dolot spalin przed czy za chłodnicą spalin gdyż sterownik silnika i tak wie, na podstawie wskazań masy zasysanego powietrza przez przepływkę, czy spaliny dostają się do kolektora ssącego czy też nie co spowoduje sygnalizowanie tej usterki kontrolką check. Oczywiście można zaślepić dolot spalin mechanicznie ale aby nie mieć ciągle przed oczyma aktywnej kontrolki lub komunikatu na wyświetlaczu niezbędnym jest usunięcie EGR programowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #43 Napisano 27 Maja 2012 tak właśnie myślałem, rozumiem ze programowe wyłączenie EGR można zrobić tylko zmianą oprogramowania sterownika silnika, nie da się tego zrobić zwykłym vagiem zmieniając kodowanie gdzieś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #44 Napisano 28 Maja 2012 jeszcze takie pytanie dodatkowe... czy jak zaślepie EGR (całkowicie) to będę miał tylko lampkę na desce (bez trybu awaryjnego), czy lampkę z trybem awaryjnym i ograniczoną mocą silnika ? silnik BMP 2.0 TDI 140 KM, 2006 rok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #45 Napisano 28 Maja 2012 jeszcze takie pytanie dodatkowe... czy jak zaślepie EGR (całkowicie) to będę miał tylko lampkę na desce (bez trybu awaryjnego), czy lampkę z trybem awaryjnym i ograniczoną mocą silnika ? silnik BMP 2.0 TDI 140 KM, 2006 rok może łapać tryb awaryjny i brak mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #46 Napisano 28 Maja 2012 (edytowane) pytanie dodatkowe nr 2 Czy zawór EGR w tym silniku jest również używany jako odprężający turbinę ? Chodzi mi o to czy jeśli jest przeładowanie to czy komp upuszcza nim nadmiar ciśnienia ? Jeśli tak to zaślepienie może powodować przyspieszone zużycie silnika - czy ktoś o tym coś wie jak to jest w 2.0 TDI ? mam uwaloną chłodnicę spalin, koszt 1300 zł + wymiana jakieś 600 do 1400, zależy gdzie a sprawa dodatkowo się kumpluje przez napęd na tylną oś... więc kombinuje jak się da aby tego nie robić, auto syczy i szarpie i już za długo na tym nie pojeżdżę. Edytowane 28 Maja 2012 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #47 Napisano 28 Maja 2012 (edytowane) Zaślepienie EGR nie powoduje trybu awaryjnego ani tym bardziej spadku mocy. EGR nie jest używany do zbijania przeładowania a zaślepienie EGR nie ma wpływu na zużycie silnika. Zaślepisz EGR to nie musisz się pakować w koszta naprawiania chłodnicy spalin - normalnie ją wywalasz z silnika i w jej miejsce robisz by-pass. Edytowane 29 Maja 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #48 Napisano 29 Maja 2012 Zaślepienie EGR nie powoduje trybu awaryjnego ani tym bardziej spadku mocy. EGR nie jest używany do zbijania przeładowania a zaślepienie EGR nie ma wpływu na zużycie silnika. Zaślepisz EGR to nie musisz się pakować w koszta usuwania chłodnicy spalin - normalnie ją wywalasz z silnika i w jej miejsce robisz by-pass. Mylisz się musisz wyłączyć EGR programowo, bo będzie tryb awaryjny, doświadczyłem tego na własnej skórze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #49 Napisano 29 Maja 2012 (edytowane) Ja robiłem koledze z forum A4 EGR. VCDS zgłaszał usterkę mechaniczną elektronicznego N18 więc wymontowałem N18, rozebrałem go i usunąłem z niego pośrednie koło zębate przekładni napędu grzybka zaworu. Oczywiście następnie mechanicznie zaślepiłem mu dopływ spalin do EGR. Zarówno w czasie jak usterka u kolegi wystąpiła jak też i po zaślepieniu EGR sterownik nie aktywował trybu awaryjnego. Przed zaślepieniem stwierdziłęm w czasie jazdy próbnej, że auto chwilami traci dynamikę i co jakiś czas ją odzyskuje. Nie był to jednak tryb awaryjny. Jak się bardziej wgryzłem w jego silnik to się okazało, że w kolektorze ssącym czasami blokował się wałek sterujący klapami kierującymi powietrze w kanałach napełniających, który jest sterowany siłownikiem podciśnieniowym i to była przyczyna przymulania silnika. Oczywiście mowa tutaj o Audi A4 B7 z silnikiem 2.0 TDI o oznaczeniu BLB (tym nieszczęsnym fabrikfelerem). Oczywiście VCDS pokazał, że sterownik silnika zgłasza mały przepływ spalin ale mimo to nie aktywował trybu awaryjnego. Kolegę denerwowała kontrolka i komunikat Abgaswerkstatt więc inny kolega wyciął mu go programowo i po problemie ale jeszcze raz podkreślam ECU nie aktywował trybu awaryjnego po mechanicznym zaślepieniu EGR. Edytowane 29 Maja 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #50 Napisano 29 Maja 2012 Ja robiłem koledze z forum A4, EGR - zaślepiłem oraz usunąłem pośrednie koło zębate z elektronicznego N18, który niestety miał usterkę mechaniczną i żadnego trybu awaryjnego a było to A4 B7 z silnikiem 2.0 TDI o oznaczeniu BLB. Oczywiście VCDS pokazał, że sterownik silnika zgłasza mały przepływ spalin ale mimo to nie aktywował trybu awaryjnego. Kolegę denerwowała kontrolka i komunikat Abgaswerkstatt więc inny kolega wyciął mu go programowo. w takim razie moje auto jest dziwne, miałem błąd i tryb awaryjny też w a4 2.0TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #51 Napisano 29 Maja 2012 ściągnę wężyk podciśnienia i sprawdzę co się będzie działo... jeśli nie będzie trybu awaryjnego to to zaślepię. Martwi mnie tylko inna rzecz, przeczytałem na forum od seata, że po zaślepieniu EGR turbo przeładowywało... w tym temacie kolega prędzej też pisze ze miał problem z ciśnieniem (http://forum.vw-passat.pl/threads/110011-2-0-TDI-140-KM-zaslepienie-EGR?p=1477465&viewfull=1#post1477465). Na allegro kolesie co sprzedają zaślepki z EGR tez odradzają montowanie tego do 2.0 tdi. Kurtka wodna, martwię się że coś może być na rzeczy, bo pisze o tym kilka osób. @Sztomel: sprawdzałeś może jak się zachowuje ciśnienie po zaślepieniu EGR ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #52 Napisano 29 Maja 2012 @Sztomel: sprawdzałeś może jak się zachowuje ciśnienie po zaślepieniu EGR ? Normalnie się zachowuje. Przecież w czasie przyspieszania EGR jest całkowicie zamykany więc to to samo jakby był zaślepiony. Pierwsze słyszę by zamknięty/zaślepiony EGR wpływał na przeładowanie turbo Chłopaki chyba jakieś neologizmy z mechatroniki tworzą. Jak im turbo przeładowywało to mieli się zająć N75, zmienną geometrią, siłownikiem podciśnienia sterującym kierownicami spalin turbo ewentualnie czujnikiem ciśnienia doładowania a nie podejrzewać EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #53 Napisano 29 Maja 2012 Normalnie się zachowuje. Przecież w czasie przyspieszania EGR jest całkowicie zamykany więc to to samo jakby był zaślepiony. Pierwsze słyszę by zamknięty/zaślepiony EGR wpływał na przeładowanie turbo Chłopaki chyba jakieś neologizmy z mechatroniki tworzą. Jak im turbo przeładowywało to mieli się zająć N75, zmienną geometrią, siłownikiem podciśnienia sterującym kierownicami spalin turbo ewentualnie czujnikiem ciśnienia doładowania a nie podejrzewać EGR. ja robiłem program w ecu project i bez wyłączenia EGR programowo był tryb awaryjny po zaślepieniu, nic nie tworze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #54 Napisano 29 Maja 2012 dobra koledzy, dzięki za pomoc w tej materii... muszę skombinować laptopa i się rozejrzeć który wężyk odpowiada za podciśnienie siłownika EGR w moim silniku i kombinować. Im więcej czytam na forach, tym więcej różnych scenariuszy mi się objawia Gdyby dało się to zaślepić bez wymiany tej chłodnicy i gdyby wiązało się to tylko z zapaloną lampką od silnika to by nie było źle... po jakimś czasie bym moze pokombiniował jak wyłączyć to w sterowniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #55 Napisano 29 Maja 2012 nic nie tworze Pisałem o kolegach z forum Seata muszę skombinować laptopa i się rozejrzeć który wężyk odpowiada za podciśnienie siłownika EGR w moim silniku i kombinować Nie rozglądaj się za wężykiem bo takowego tam nie masz. U Ciebie EGR jest sterowany elektronicznie a nie podciśnieniowo. Wypnij wtyczkę z elektronicznego N18 i wtedy się przejedź by sprawdzić czy złapiesz tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #56 Napisano 29 Maja 2012 Mylisz się musisz wyłączyć EGR programowo, bo będzie tryb awaryjny, doświadczyłem tego na własnej skórze A moze to zalezy od rocznika, tak jak w B5. W moim AVB blad nie wyskoczyl, a u innego tak. Moj byl z 2003, a kolegi chyba z 2004 roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #57 Napisano 30 Czerwca 2013 Witam czy mozna programowo wylaczyc EGR w silniku BKP. Mechanik mi powiedzial ze nie mozna, jest to dla mnie dziwne dlatego prosze o opinie. A jezeli nie mozna go wylaczy to czy mozna zaslepic. Silnik BKP na Simensie. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #58 Napisano 30 Czerwca 2013 Witam czy mozna programowo wylaczyc EGR w silniku BKP. Mechanik mi powiedzial ze nie mozna, jest to dla mnie dziwne dlatego prosze o opinie. A jezeli nie mozna go wylaczy to czy mozna zaslepic. Silnik BKP na Simensie. Pzdr Moze nie tyle sie wylacza co przy okazji robienia nowego programu bardzo mocno ogranicza jego dzialanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #59 Napisano 8 Października 2013 Witam. Bylem na programowym wylaczeniu EGRa mam tez blaszke wlozona. Na desce zadnego bledu nie mam ale po pdpieciu do kompa wyskoczyl blad EGRu. zadzwonilem do kolesia ktory mi to robil I powiedzial ze tak powinno byc gdyz blad jest ale ECU go nie widzi bo nie wywala bledu na deske. Dziwne. W grupie 003 jak na postoju wcisne gas to pokazuje tak 30%. I teraz pytania; 1 Czy tak powinno byc z tym bledem, czy kolo tylko vagiem organiczyl jego dzialanie. 2. Czy mozliwe jest calkowite wylacznie EGru czy tylko ogranicza sie jego dzialanie. Dzikeuje za pomoc bo nie wiem czy kolo w chu... wali. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_7 Zgłoś #60 Napisano 11 Października 2013 (edytowane) Prawidłowe wyłączenie EGR nie powoduje rejestrowania błędu. Edytowane 11 Października 2013 przez marcin_7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach