u76 Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2011 Dzisiaj zmieniałem oringi na pompowtryskiwaczu i zauważyłem coś dziwnego. Otóż po jego zdemontowaniu kiedy wyciągnąłem z niego ten fikuśny mały `grzybek` i małą uszczelkę która znajduje się pod nim (foto PD edit 2.jpg) to z głębi korpusy po przekręceniu pompki `do góry nogami` wychodzi tłoczek(domyślam sie że to tłoczek) (foto PD edit.jpg) Mam wrażenie że można go było zupełnie wyjąć, choć z obawy że już go tam z powrotem nie umieszczę zaprzestałem dalszej zabawy. Pytanie: czy tak powinno być, że `lata` on zupełnie luźno? Aha i czy luz ustawiamy na -180 czy -225 stopni, bo ja ustawiłem na -180.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2011 Ja tam w swoim ustawiłem na 225 stopni po konsultacji z kolegą Stern Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
u76 Zgłoś #3 Napisano 26 Września 2011 A co z tym tłoczkiem? Ma wychodzić czy raczej nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2011 Myślę, że nie ma sobie co głowy zawracać tym tłoczkiem. Lepiej go zostawić w spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2011 Prawdopodobnie masz zerwane zabezpieczenie które trzyma w kupie sprężynę z "tłoczkiem" http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=87691 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
u76 Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2011 (edytowane) Tylko że sprężyna sie trzyma i to dobrze. Wyjeżdża sam tłoczek ze środka po przekręceniu PD do góry dnem.A czym to może skutkować? Pytam bo mam delikatne wibracje w zakresie obrotów 1800-2200 rpm. Szukać nowego PD? A z tym kątem to widzę różne szkoły. Ponoć ELSA podaję dla AVF -180... Edytowane 26 Września 2011 przez u76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #7 Napisano 26 Września 2011 Ponoć ELSA podaję dla AVF -180 Coś takiego znalazlem Pompowtryskiwacz-avf.pdf Pompowtryskiwacz-zamontowanie-avf.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
u76 Zgłoś #8 Napisano 27 Września 2011 Tofana: No to w sprawie kąta ustawienia luzu mamy jasność: -180. Ale dalej nie wiemy czy tłoczek może wypadać czy nie i ew jaki to ma wpływ na prace całego PD? Tak jak napisałem w pierwszym poście: po wyjęciu tegoż `grzybka` i małej uszczelki, ze środka sprężyny luźno wychodzi `tłoczek`. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #9 Napisano 27 Września 2011 (edytowane) Czy tak Ci wychodzi tłoczek? (http://images44.fotosik.pl/208/7c07abbe894f2425.jpg) fotka autora "marewel" postu http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-74598.html P.S> przy wymianie szklanek u mnie także wyszło, że mam zerwane zabezpieczenia w pompkach - bipy itd.. sa ok, całość w "kupie trzyma" dźwignia zaworowa więc nie ma prawa nic wyskoczyć. Z mechanicznego punktu widzenia się nic nie powinno się stać ( uspokoił mnie również mechanik - wiec jeżdze Edytowane 27 Września 2011 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
u76 Zgłoś #10 Napisano 27 Września 2011 Nie! U mnie sprężyna i ten `dekielek` który jest na górze tejże sprężyny są na miejscu i trzymają się dobrze. Natomiast wychodzi sam tłoczek który normalnie chowa się w tej sprężynie. Poza tym ja mam trochę inne pompki. Mają bardziej zaokrąglony korpus zaworu elektromagnetycznego. Na fotce zaznaczyłem na czerwono to o co mi chodzi: PD edit 3.jpg (54.8 KB) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #11 Napisano 27 Września 2011 (edytowane) Może podając dokładnie oznaczenie pompki w warsztacie regeneracyjnym wtryskiwacze mogli by Ci powiedzieć jak jest poprawnie. Ew. niech się wypowie ktoś kto zna dobrze temat. Edytowane 27 Września 2011 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
u76 Zgłoś #12 Napisano 27 Września 2011 Chyba tak zrobię bo u mnie jest tak jak na moich edytowanych fotkach. Ta śruba regulacyjna znajduje się w korpusie dzwigienki która przenosi odpowiedni skok na tłoczek PD za pośrednictwem właśnie tej śruby i tegoż `grzybka`...jak starałem się pokazać to na foto. Nic pozostaje konsultacja ze specami od regeneracji PD-ów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
josempawel Zgłoś #13 Napisano 24 Maja 2020 Wiem, że odgrzeję kotleta ale napiszę by rozwiązać temat. Wypadanie tłoczka w tych pompowtryskiwaczach po wyjęciu grzybka i gumowej uszczelki to rzecz normalna i nie należy sie tym przejmować. Najważniejsze by nie wpadly tam zanieczyszczenia. Włożyć tez się da bez problemu o ile robi sie to ostrożnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #14 Napisano 24 Maja 2020 To ja dodam, że miałem wszytkie pompki luźne i sprężynę z tloczkiem normlanie palcami wyciągalem i jeździło to wzorowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach