sztux Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2011 (edytowane) Witam, musze wymienic maglownice do ktorej musze zamontowac drazki i koncowki, niestety auto sie znalazlo w miejscu gdzie najblizsza stacja jest 120km od miejsca postoju (w Norwegii). Wie ktos jak ustawic zbieznosc samemu by dojechac bezpiecznie i nie zedrzec nowych opon? Prosze o pomoc, jakies sprawdzone domowe sposoby, moze jest jakis wymiar od koncowki do koncowki moze jeszcze udzielicie wskazowki jak przykrecic do maglownicy drazki kierownicze by nieuszkodzic maglownicy (swiezo po regeneracji) Edytowane 25 Września 2011 przez sztux Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2011 najprościej zaznaczyć sobie (farbą,nacięciem) do którego miejsca trzeba dokręcić i chyba tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sztux Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2011 w tym wlasnie problem ze starej maglownicy nie mam a nawa ktora otrzymalem jest w czesciach: maglownica, oddzielenie koncowki i oddzielnie drazki, nie mam punktu zaczepienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luc Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2011 Witam. Spróbuj chociaż ustawić na metrówkę. Albo znajdź dwie rurki, tak aby jedna wchodziła w drugą. Ustaw tak koła, żeby odległość między nimi była jednakowa z przodu i z tyłu. Dodatkowo wkręcając końcówki drążków licz ilość obrotów, tak aby z każdej strony była jednakowa. A potem, jedź na zbieżność z możliwie jak najmniejszą prędkością. Na zakrętach i przy hamowaniu może być niebezpiecznie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmos Zgłoś #5 Napisano 25 Września 2011 Kierownica prosto i sznurek od tylnych kół na oponie do przednich i musi dotykać po naciągnięci opone z tyłu i przodu poprostu widzisz czy jest prosto. 2 osoby i pare metrów sznurka i ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #6 Napisano 25 Września 2011 Nie wiem czy sam dasz radę.Trzeba przecież ustawić też kont pochylenia koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #7 Napisano 25 Września 2011 Trzeba przecież ustawić też kont pochylenia koła. Z tym akurat to najmniejszy problem. W paSSeczku nie ustawia się "konta" tylko KĄT . Pomysł ze sznurkiem może się udać - tylko musiałbyś też pewnie sprawdzić za jego pomocą czy odległości między tyłem i przodem przednich opon (mierzone w tych samych miejscach) są jednakowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #8 Napisano 25 Września 2011 naście lat temu, we fiatach znajomi ustawiali zbieżność za pomocą listewki: -przykładasz poziomo do koła po zewnętrznej coś płaskiego, żeby mieć możliwość mierzenia płaszczyzny -przykładasz do tego czegoś listewkę z przodu koła przedniego i zaznaczasz, a później z tyłu koła przedniego, ewentualną różnicę pomiędzy przodem, a tyłem opony korygujesz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winkel1978 Zgłoś #9 Napisano 25 Września 2011 To kosztuje 50 zł więc czy opłaca sie ryzykować zjechanie opon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 25 Września 2011 Najpierw tak.. sznurek od tylnych kół na oponie do przednich i musi dotykać po naciągnięci opone z tyłu i przodu poprostu widzisz czy jest prosto ...by określić równoległość obu osi a potem tak... Albo znajdź dwie rurki, tak aby jedna wchodziła w drugą ..z tą różnicą że trzeba pozaginać końce bo podwozie przeszkadza aby przyłożyć do środka felgi. Reszta to kosmetyka czyli skorygowanie drążkami lub kierownicą aby sama kierownica prosto "patrzała". Warto zawsze tak ustawiać aby oba drążki były tej samej długości od magla do końcówki , zapobiegnie to nam różnych promieni skrętu i obcierania felgi o jeden z drążków(..ten krótszy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #11 Napisano 25 Września 2011 To kosztuje 50 zł więc czy opłaca sie ryzykować zjechanie opon. radzę przeczytać wątek od początku kolego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
troll oslo Zgłoś #12 Napisano 25 Września 2011 wjedz na kanal zaznacz x na tylnej czesci przeddniej opony odsirodka tak ok 6cm na oponie nad linja styku z podloga robisz to nakazdej oponie przykladasz cos dlugiego od x prawej opony do x na lewej oponie i mierzysz dlugosc, pchasz auto do przodu by xbylo z przodu nad podloga i znowu mierzysz odstep pomiedzy nimi, i tak ze 2,4 razy by ustawic jak najmniejsza ruznice, robilem tak kiedys w porsche jak padl nam na warsztacie aparat do zbierznosci po serwisie aparata i zalorzenu go na auto bylo prawie idealnie..... a ni i za 50 zl to on tutaj auta nie umyje... cena zbierznosci u mnie w firmie to 750zl..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach