Skocz do zawartości
igor0111

Passat B5 1.9 AFN kąt wtrysku 255

Rekomendowane odpowiedzi

Passat 1999 AFN 110 koni po chipie.

Martwi mnie kąt wtrysku. Jest mocno rozregulowany- tzn. wg tego co czytałem na forum.

W polu 2 od lewej w BS powinno być 049-051, a u mnie 255!

Jak pojechałem do mechanika to mi powiedział, że kąt jest dobrze ustawiony i nie ma tam czego szukać. Raczej nie chciał się mnie pozbyć, bo początkowo powiedział mi za regulację 150 zł, więc dość dużo.

Czy powinienem sam spróbować regulacji?? Czy to jest do wyregulowania pompą??

Samochód chodzi moim zdaniem dość ciężko i na zimnym silniku nie odpala od strzału. Czy mogło coś paść?? Coś, co mi pokazuje na vagu, że kąt jest zły, a mechanikowi na jego sprzęcie, że jest ok??

Załączam log BS 000

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/1igor0111_58245.html

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG-COM, 01-Engine, i tam masz coś takiego jak "Output Tests - 03".

Potem klikasz na start i możesz sobie przetestować, zawór przestawiający kąt wtrysku N108.

Moim zdaniem albo pompa przestawiona, a lbo zawór nie działa prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą przeprowadziłem test, ale nic w sumie z niego nie wiem.

Jeśli coś byłoby nie tak, to miałbym jakieś komunikaty??

Jest tam kilka testowanych wyjść, ale po kliknięciu "start/next" nie działo się nic.

No może delikatnie przez chwilę na obrotomierzu falowały obroty, ale bardzo minimalnie i nie jestem do końca pewien czy mi się nie przywidziało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tak wczesnym wtrysku był by błąd , w ogóle jak by silnik zapalili, w okolicach 90 juz pojawia sie usterka i auto wchodzi w tryb awaryjny,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co zatem sugerujesz??

czyżby błędny odczyt mojego vaga????

jest taka opcja????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wejdź w Engine-BS-grupa 000-TDI Timing. Przeglądnij komunikaty na nowo otwartym oknie, wyświetlane na dole. Rozgrzej silnik. Ja dziś u siebie korygowałem kąt wtrysku, był za niski. Jeżeli masz problemy z paleniem silnika, to może być rozwiąznie

 

tu link do instrukcji

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235&highlight=ustawienie+k%B1ta+wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą przeprowadziłem test, ale nic w sumie z niego nie wiem.

Jeśli coś byłoby nie tak, to miałbym jakieś komunikaty??

 

Po pracy silnika słychać czy zawór N108 przestawia kąt wtrysku, przynajmniej u mnie słychać to bardzo wyraźnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

wrzucam screen z tdi timming- czy oto chodziło??

129c983c7736f37bm.jpg

 

sprawdziłem raz jeszcze - zmienia się nieznacznie dźwięk silnika podczas testu N108

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie kluczyki w dłoń i odkręcaj pompę. Poluzuj i przestaw ją w prawo, stojąc przodem do auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś walczyłem z ustawieniem kąta wtrysku i cieszę się, że się do tego zabrałem. Okazało się, że jedna z śrub które odkręca się przez koło od pompy była odkręcona :wsciekly

 

Przesunąłem pompę w kierunku filtra paliwa o jakies 2 mm.

Test. Okazało się, że nie chciał zapalić. Jak już odpalił to szarpało silnikiem, a w BS prawie gasł.

88a47721547c7be9m.jpg

 

 

5d104ec9c5be9e89m.jpg

 

Nic się nie zmieniło więc odpuściłem dalsze regulacje. Wróciłem w przybliżeniu do poprzednich ustawień.

c24791aa359257b9m.jpg

 

Dlaczego nie zmienił się kąt wtrysku, natomiast silnik przestał poprawnie pracować???? czy coś zrobiłem źle??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wartości kąta wtrysku nie da się zmniejszyć mimo ruszania pompą wtryskową to musisz sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu bo najprawdopodobniej przeskoczył pasek rozrządu. Obecnie masz kąt maksymalnie przyspieszony i poza zakresem. Pracę N108 najlepiej sprawdza się nie w Output teście a w grupie 004 BS. Jeszcze jedna rada - wartość kąta wtrysku sprawdza się i koryguje na silniku rozgrzanym czyli nie mniej niż 80*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzałem dziś auto do wymaganej temperatury i (za podpowiedzią kolegi anderllh) przesunąłem pompę w lewo- w kierunku filtra powietrza. Okazało się, że już po pierwszym przestawieniu uzyskałem ładny wynik. Później już było tylko lepiej aż do uzyskania tego:

fb0ee88b2e480019m.jpg

 

W BS grupa 000 pozycja 2 waha się od 49-53

 

Myślę, że wynik jest zadowalający :)

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i odpowiedzi:bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś, co mi pokazuje na vagu, że kąt jest zły, a mechanikowi na jego sprzęcie, że jest ok??

 

Pytanie co sprawdzał i czym "mechanik" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik jak kolega wyżej - sprawdzał na niedogrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze mówiąc to widziałem, że temperatua nie jest taka jak być powinna, ale nie zdążyłem porozbierać wszystkiego zanim auto wystygło. Później jak już ledwo odpalił i szarpało silnikiem to, aż mi go żal było gazować, żeby osiągnął temperaturę.

 

Jeszcze mam pytanie, dlaczego kąt wtrysku na tdi timing nie jest na niebieskiej linii skoro podane jest, że prawidłowe ustawienia są pomiędzy 049- 051 ????

 

---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:33 ----------

 

I dlaczego zmniejszenie wartości nastąpiło po przesunięciu pompy w lewo????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

49-51 tak podają koledzy z forum, nie ozn. to że kąt pokryje się z niebieską linią. Ja ustawiłem na DEAD ON! czyli na fabryczne ustawienie, i kąt oscyluje wokół linii i ma ok 42-47.

 

P.S. Najczęściej jest tak, że wskazówka temp. cieczy wskazuje połowę czyli silnik nagrzany, tymczasem VAG wskaże zaledwie 70 i kilka stopni.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączając do tematu mam podobny problem,

Auto przeszło wymianę rozrządu, a potem w serwisie czyszczenie pompy.

Potem zaczęły się problemy z porannym odpalaniem, na ciepłym silniku tych problemów nie było.

Dodatkowo okazało się że auto zamula jak na 110tke, więc sprawdziłem kąt wtrysku.

I tak jak u kolegi wyżej, w MB kąt oscyluje w granicy 53-59, lecz przełączając na BS zmienia się praca silnika i kąt na 255.

Nie myśląc wziąłem klucze w dłoń i poluzowałem pompę, lecz korekta ruszaniem pompą nic nie dała kąt dalej jest 255.

 

Dodatkowo dodam że po czyszczeniu pompy, stała się ona słyszalna, słychać z niej takie huczenie od środka.

Macie jakieś porady, co sprawdzić żeby trafić na jakiś trop, bo warsztat w którym pompa była czyszczona to paranoja.

Dorzucam logi statyczne robione wczoraj:

 

Basic Settings:

Log (0 - 003)

Log (1 - 004)

Log (2 - 000)

 

Meas. Blocks:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mczolgala_171390.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mczolgala_171391.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mczolgala_171392.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mczolgala_171393.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/mczolgala_171394.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/mczolgala_171395.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dołączając do tematu mam podobny problem,

Auto przeszło wymianę rozrządu, a potem w serwisie czyszczenie pompy.

Potem zaczęły się problemy z porannym odpalaniem, na ciepłym silniku tych problemów nie było.

Dodatkowo okazało się że auto zamula jak na 110tke, więc sprawdziłem kąt wtrysku.

I tak jak u kolegi wyżej, w MB kąt oscyluje w granicy 53-59, lecz przełączając na BS zmienia się praca silnika i kąt na 255.

Nie myśląc wziąłem klucze w dłoń i poluzowałem pompę, lecz korekta ruszaniem pompą nic nie dała kąt dalej jest 255.

No to masz rozrząd źle złożony, :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chce zakladac nowego tematu wiec tu sie podlacze , wyskakuje u mnie dosc czest blad ustawienia kata wtrysku , rozrzad byl zmieniany wszystko wg znakow dobrze poskladane , czy ten blad oznacza konczenie sie pompy wtr. i na jakie konsekwencje moze mnie narazac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź VAGiem kąt wtrysku, i jaki konkretnie błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności