pingwin12 Zgłoś #21 Napisano 29 Stycznia 2016 (edytowane) Witam panowie zakupiłem passata 2 miesiace temu i ponad miesiac stoi u mechaników sprawa jest taka nie chcial palic diagnoza uszczelnienia PD przy okazji uszczelnien zrobione pompki po montazu wszystkiego auto dziwnie chodzi strasznie szarpie na zimnym i przerywa podczas jazdy tzn nie rozwija płynnie mocy sprawdzełem korekty i bipy oto wyniki Korekty 1. -0,60 2. + 1,10 3. 0,00 4. 0,60 Bipy 1 -40 2 -57 3 -25 4 0 Podpowiedzcie co zrobic http://vaglog.pl/log_247982.html wrzucam log robiony na szybko i nie wiem czy do konca dobrze robiony na zimnym silniku Edytowane 29 Stycznia 2016 przez pingwin12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roman.sikorski Zgłoś #22 Napisano 30 Stycznia 2016 (edytowane) Witam Panów i może jakieś Panie Jestem nowy na forum. Nie mam też wiedzy z zakresu mechaniki, zatem mogę tutaj jedynie co to tylko stawiać pytania. Otóż mam od 3 lat 1.9 Tdi 131 KM. Sprawuje się idealnie (poza jakimś zwarciem w jednej z kostek przy skrzyni tiptronika), regularnie jeżdżę nim od roku do Holandii i kilometry trzaskają aż miło. Obecnie przekroczyłem już 311'000 km (rocznik 2002). Pompowtryski i turbina mi się elegancko wyregulowały. Spalanie spadło z 7,5 do 6,5 na trasie. Około 9-10 na mieście (półgórzystym, okolice Jeleniej Góry dokładnie). No i ostatnio zauważyłem z moim mechanikiem że BIPy na wtryskach 1 i 2 od paru miesięcy utrzymują dość wysokie dodatnie wartości. Blok 013, jak się wyraził, to "książka". Zwykle są one na lekki minus dla pierwszych dwóch i na lekki plus dla ostatnich dwóch pompek. A zresztą zobaczcie zdjęcie: Powiedzcie mi, czy ja mam się czym martwić? Dawniej korekta na czwartym skakała pod +3. Ale od czasu jak udzielam się na autostradzie przez wiele godzin zeszła na tyle na ile. Paliwo biorę zwykle z Lotosa i z sieci IDS w Holandii (nie mam pojęcia skąd biorą - wiem że z Kuwejtu). Ale na obu tankowaniach robię po 900 km na zbiorniku. Dodam jeszcze że na rozgrzanym silniku jest tak samo. A podczas jazdy nie sprawdzałem. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Edytowane 30 Stycznia 2016 przez roman.sikorski czegoś zapomniałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #23 Napisano 31 Stycznia 2016 W sumie to korekcje nie wyglądają najlepiej, najsłabsza jest chyba 4 pompka, bipy są całkiem dobre. Coś Ci się dzieje z autem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roman.sikorski Zgłoś #24 Napisano 31 Stycznia 2016 Ale BIPy jak są 26 i 22, to raczej nie jest dobrze, co? A mówisz że są OK. Co do korekcji +/- 1 to przecież nie tak źle chyba....? Z autem wszystko dobrze. Chodzi jak żyleta. Moc ma, przyśpieszenie, normalnie pracuje, nie kopci z rury. Wszystko gra. Ale rok temu użyłem oleju 10W40 - wstyd się przyznać, no ale tak było. W tym roku przeszedłem prawidłowo na 5W40. I od tego mniej więcej czasu te BIPy są wyższe. A co do korekcji, to takie +/- 0,5 do 1 na pierwszych 3 pompkach, a na czwartej zawsze ok 1,5 do 2. Mi tylko chodzi o to czy powinienem się szykować na regenerację pompowtrysków, czy niczym się nie przejmować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #25 Napisano 31 Stycznia 2016 Jeżeli nic się nie dzieje to jeździć i się nie przejmować na zapas. Takie Bipy są akceptowalne za to korekcje powyżej 1,5-2,0 już gorzej. Spróbuj podoginać konektory pompek, pisałeś o przebiegu > 300 tyś. jest prawdziwy? chociaż nic się nie dzieje profilaktycznie można obejrzeć wałek rozrządu, w którym często wycierają się krzywki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #26 Napisano 1 Lutego 2016 Profilaktycznie dognij piny na wtyczkach PD oraz wykonaj płukankę wtryskiwaczy Liqui Moly Diesel Spulung 2666. Uszczelnienia PD bym też zweryfikował - wymienił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roman.sikorski Zgłoś #27 Napisano 1 Lutego 2016 Dobra, Panowie. Dzięki za porady. Tako też uczynię Preparatu Liqui Moly użyłem w październiku gdy zmieniałem filtr paliwa. Od tego czasu właśnie spalanie mi zeszło o kolejne 0,5 l/100 w trybie autostradowym (bo właściwie to tylko śmigam nim Jelenia - Holandia). Pokażę te posty mechanikowi i zobaczymy co da się zrobić. Dzięki i pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - PS. Właśnie jestem na wyjeździe i mam bardzo nieregularnie dostęp do internetu, stąd taki poślizg u mnie z odpowiedziami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pingwin12 Zgłoś #28 Napisano 2 Lutego 2016 http://vaglog.pl/log_248483.html http://vaglog.pl/log_248482.html witam prosze o analize logi robione dzis na cieplym silniku na zimnym w aucie faluja obroty od 880 do 940 gddzies tak na ciepłym pracuje ladnie i szarpnie go podczas gwalotonego przyspieszania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #29 Napisano 2 Lutego 2016 Jak wyżej podoginaj konektorki na pompkach i sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pingwin12 Zgłoś #30 Napisano 11 Lutego 2016 Jak wyżej podoginaj konektorki na pompkach i sprawdź. konektory ok pompa vacum ok przy 2000 tys ma 7.5 bar bipy wysokie lecz auto nadal szaprnie przy naglym dodaniu gazu co dalej sprawdzac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #31 Napisano 15 Lutego 2016 Bipy na minus wskazują na małą ilość paliwa, może pompka w zbiorniku lub filtr paliwa. Taki sam objaw szarpania i ujemnych BIP ów będzie jak letnie paliwo zacznie łapać na mrozie w filtrze, wymień o-ringi pod vacum, może tutaj tkwi problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pingwin12 Zgłoś #32 Napisano 15 Lutego 2016 http://vaglog.pl/log_250388.html prosze analize szczególnie 1 grupy czy tam moga byc takie wachania w dawce i tej synchronizacji chyba ??? aoring przy wacum no ale nie leje ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #33 Napisano 15 Lutego 2016 Synchronizacja to gr 4 ostatnie okienko. Jeśli chodzi o dawkę to zauważ że dawka rośnie wraz z obrotami silnika więc w czym problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pingwin12 Zgłoś #34 Napisano 15 Lutego 2016 dawka ma wachania 6.0 - 5.8 ?? a trzecie okienko 5.6 - 6.1 na wolnych obrotach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #35 Napisano 1 Marca 2019 podepnę się pod temat proszę o pomoc w analizie grup 013, 018 oraz 023 w sil 2,0 tdi bkp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach