Skocz do zawartości
maryo

Problem z pompowtryskami, wysokie bipy, auto trzesie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poniżej daje link do loga/ów z grup 018 i 023. Górny log jest podczas jazdy, a dolny statyczny (z postoju).

 

Log (0 - 018,023,018,023)

 

Autem trzęsie jak się trzyma równo/powyżej jakieś 2tyś. obr.

Oprócz tego są dw błędy:

 

17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded

P1270 - 35-10 - - - Intermittent

17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded

P1267 - 35-10 - - - Intermittent

 

Auto bodajze wiecej pali, ale napewno słychac silnik głosniej pracuje.

Nie wiem, dwie opcje mi podchodzą. Albo pompki padły, albo zapowietrzony przewod paliwowy. No ale wtedy zdaje mi się że na wszystkich by był blad. No ewentualnie wtyczki na pompkach moze cos nie stykaja. Ale zeby na obu naraz, też mi nie pasuje.

Aha jeśli chodzi o korekty z grupy 013, nie robiłem loga, bo tam wsio jest ok (wszystko na 0,z hakiem).

Mozna zrobic jakies testy, zeby sie upewnic co do pompek? Jeszcze pytanko, czy mozna jezdzic autem z takimi pompkami, czy w trasie nie nie rozlozy? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 i 4 nie za ładnie wyglądają, a zalewają wszystkie(bipy do +/-30) - 127 to już wywala błąd.

Na początek uszczelnienia do wymiany, przy okazji poprawisz wtyczki.

Tak bym zrobił.

szykuj się na wymiankę 3 i 4.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie uszczelnienia skoro wartości korekcji wynoszą 0,z hakiem ?

Najpierw trzeba zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak wygląda napęd pompowtryskiwaczy a jeśli nic tam nie będzie uszkodzone i regulacja będzie prawidłowa to pompowtryskiwacze do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, jeśli się mylę, to popraw mnie proszę.

bipy, to nic innego jak sygnał (czas) otwarcia zaworu pompowtryskiwacza idący ze sterownika, tak ?

to co tu da regulacja mechaniczna ? Cewka pompki pada lub padła (127) i tyle.

Wiemy, że kolega ma nie passat-a, nie napisał o jaki silnik chodzi, można się domyśleć, że 1,9 i raczej z jednym wałkiem.

Więc jeśli nie będzie poprawy po sprawdzeniu (dociśnięcia) wtyczek i głównej wtyczki na bloku, to czeka go wymiana 3 i 4 pompki, a jeśli już będzie miał zdjęty wałek, to przy okazji wymienił bym uszczelnienia 1 i 2 i tak ma do regulacji wszystko.

edit:/ borykam się z podobnym problemem (bez błędów), tyle, że ja mam po regulacji na wszystkich -78 i wiem, że wsadzili mi pompki z 1,9 i żadne regulacje już nie pomogą.

pozdr

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bipy, to nic innego jak sygnał (czas) otwarcia zaworu pompowtryskiwacza idący ze sterownika, tak ?

BIP to różnica pomiędzy zaprogramowanym czasem zamknięcia się zaworu elektromagnetycznego a rzeczywistym czasem jego reakcji na sygnał ze sterownika silnika.

W przypadku gdy cewka nie reaguje na sygnał ze sterownika to ten sygnalizuje to zupełnie innym błędem niż te jakie pokazało u kolegi maryo więc tu nie chodzi o sporadyczne przerwy w zasilaniu cewek elektrozaworów na 3 i 4 pompowtryskiwaczu.

Natomiast proponując wymianę oringów uszczelniających powinieneś wiedzieć, że ich uszkodzenie/nieszczelność od razu widać po wysokich dodatnich korekcjach na cylindrze gdzie te oringi kwalifikują się do wymiany a w tym konkretnym przypadku takiego odczytu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mój TDI 131 KM zaczął kopcić dość mocno przy redukcji biegów. Mam do dyspozycji polski VAG 4.9 i VAG COM 311. Możecie mi powiedzieć jak sprawdzić prawidłowo dane z pompowtryskiwaczy i turbiny. Engine, bloki danych i 023 oraz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć. Mój TDI 131 KM zaczął kopcić dość mocno przy redukcji biegów. Mam do dyspozycji polski VAG 4.9 i VAG COM 311. Możecie mi powiedzieć jak sprawdzić prawidłowo dane z pompowtryskiwaczy i turbiny. Engine, bloki danych i 023 oraz ?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=51667

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10985

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=59879

 

Po drugie,to nie jest dobre miejsce na tego typu pytania.Wklejamy tu swoje logi i czekamy na pomoc w analizie, przez Forumowych Fachowców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tommik dzięki i sorry za post w nieodpowiednim temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche teorii sie dowiedzialem, przynajmniej douczylem z postow :)

Co do auta to chodzi o passata 1.9 AVF. Pompki byly jakis miesiac temu regulowane, korekty sa ok, na poziomie 0,z hakiem. A wiec uszczelnienia odpuscilem od razu. Wtyczki itd,itp co mozna bylo recznie wszystko docisniet i jest ok.

Pozostała wymiana pompek. tylko kurcze nia pamiętam pełnego numeru, a końcówka na pompce była ...BA. Jak wymieniac to moze wszystkie 4 i jakies mocniejsze. Tylko musze poszukac jakie by pasowaly, zamiast tych ..BA

Dzięki Panowie za pomoc;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko kurcze nia pamiętam pełnego numeru, a końcówka na pompce była ...BA

wg ETKI w tym roczniku stosowane były w silnikach AVF oraz AWX

 

038 130 73 AL

BA

BX

FX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tera zsiadlem na spokojnie i te zlukam w etke, to w 2005r (jeszcze 3BG) tylko BA i FX wkładali, a AL i BX we wczesniejszych rocznikach. AL mysle ze byly by najrozsadniejszym wyjsciem, tj. najmocniejsze chyba by byly. Ale skubance chodliwe sa:(

A tamten link makeć znam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tamten link makeć znam
nie wątpię, sam przetrzepałem sporo tematów, jak mnie problem dopadł :P

za BX i AL, masz parę zamienników:

 

schowek01tx.th.jpg

 

schowek02eq.th.jpg

 

BA nie ma wcale, coś jest za FX:

 

schowek01huy.th.jpg

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy może ktoś napisać które logi na VAG-u odpowiadają pełnej diagnostyce pompowtrysków (115KM, ATJ, 2000)? Z góry wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Czy może ktoś napisać które logi na VAG-u odpowiadają pełnej diagnostyce pompowtrysków (115KM, ATJ, 2000)? Z góry wielkie dzięki.

logi, czy bloki ?

Bloki to: 013, 018 i 023, generalnie tak jak w większości.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli bloki. Wielkie dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko, co może być przyczyną wysokich bipów? Pompowtryski wymieniłem a problem pozostał!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanko, co może być przyczyną wysokich bipów? Pompowtryski wymieniłem a problem pozostał!!!

 

np. jakość połączeń wiązki elektrycznej:bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiązka wydaj mi się że jest ok. Zauważyłem, że na każdym cylindrze dawki paliwa spadły ale są w tej samej kolejności? tzn tak jak na 1 była podwyższona tak zostało na 4 miałem na - i teraz też jest na - ale mniejsze wartości czy to ma związek z wiązką ( piszę to na przykładzie grupy 13 )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności