pol7777 Zgłoś #1 Napisano 18 Września 2011 (edytowane) Witam. Mam pytanie o wtryski 216 do AFN-a. W wielu wątkach o modach VP-ków jest o nich mowa, ale ja potrzebuje aby mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczył. Nie śmiać się bo się na tym nie znam. ?? 1. Czy wystarczy wyciągnąć moje aktualne AFN owskie wtryski, kupić końcówki 216 i dać po prostu do pompiarza na wymianę i ustawienie? I tu pytanie jakie kupić końcówki i jak je ustawić. 2. Czy powinno się to wykonać jakoś inaczej? Moje aktualne mają przejechane 173k udało mi się kupić AFN naprawdę z małym przebiegiem. edit Wszędzie piszą o końcówkach Bosio a te nie są za wiele warte??: http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wtrysku-dsla150p764-vw-2-5tdi-i1813113423.html Co chcę zrobić: 1. FMIC 2. Wtryski 216 3. Turbo AWX jak znajdę zdrowę 4. program Co o tym myślicie? Ze 165 km da radę zrobić chyba. I może od razu ktoś mi napiszę czy przy turbinie od awx coś trzeba będzie przerabiać? Edytowane 18 Września 2011 przez pol7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2011 I może od razu ktoś mi napiszę czy przy turbinie od awx coś trzeba będzie przerabiać? Wziete z glownego portalu : "Turbosprężarka z jednostki 1.9 TDI pasuje praktycznie plug and play do każdego silnika PASSAT'a B5. Wyjątkiem jest silnik AHU w którym trzeba zmienić układ sterowania turbiną oraz kolektor wydechowy. Modyfikacje silników (AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) w turbo GT1749VA od swojego młodszego brata (AVF, AWX) potrzebna będzie przejściówka, gdyż wyjście części zimnej do IC jest na szybko złączkę . Do silników (AVF, AWX) przy podnoszeniu mocy najczęściej stosowana jest turbosprężarka KKK z A4 2.0 TDI (BRD, BVA), ale również stosowane są hybrydy oraz GT2256 (tutaj już raczej kolektor wydechowy customowy) " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #3 Napisano 19 Września 2011 1. Czy wystarczy wyciągnąć moje aktualne AFN owskie wtryski, kupić końcówki 216 i dać po prostu do pompiarza na wymianę i ustawienie? I tu pytanie jakie kupić końcówki i jak je ustawić. Wymiana u pompiarza, ustawienie cisnien, program u tunera. (lub jak chcesz wkladac turbo i fmic to najpierw graty - pozniej program... Koncowki Bosio sa chyba ok o tych z allegro nigdy nie slyszalem... Cisnienia mozesz ustawic 190/220 albo 220/300 jak dobrze pamietam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #4 Napisano 19 Września 2011 Kolego zajrzyj tutaj to wiele spraw Ci się wyjaśni http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=71902 PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #5 Napisano 19 Września 2011 1. Czy wystarczy wyciągnąć moje aktualne AFN owskie wtryski, kupić końcówki 216 i dać po prostu do pompiarza na wymianę i ustawienie? I tu pytanie jakie kupić końcówki i jak je ustawić. Znaleźć pompiarza który to zrobi dobrze jest nie przesadzając ciężko;) Ustawienie prawidłowo wtrysków nie jest takie proste a dwa to poza wiedzą i doświadczeniem w tym trzeba mieć jeszcze odpowiedni sprzęt;) Wszędzie piszą o końcówkach Bosio a te nie są za wiele warte?? Końcówki które podałeś w linku to chińskie firds'y niestety ich cena odzwierciedla jakość. Bardzo popularne wśród rolników bo tanie, a w traktorze korekcje i tak nie są ważne Co o tym myślicie? Ze 165 km da radę zrobić chyba. O 165km na pompie 10mm, 216tkach i turbo awx zapomnij. Wyniki 160-175km uzyskuje się na takim zestawie ale z turbiną brd. Przy turbo od awx nastawiaj się na 150-160km i 320-350nm I może od razu ktoś mi napiszę czy przy turbinie od awx coś trzeba będzie przerabiać? bedziesz potrzebował szybkozłączkę na wyjście do ic a reszta jak w serii. Jak będziesz potrzebował turbo, wtryski, fmic to zapraszam na pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #6 Napisano 19 Września 2011 Ja na takim zestawie uzyskałem 158KM 364Nm program u Rogalottiego bez dymny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #7 Napisano 19 Września 2011 olek_wroc twoje wtryski już sprzedane ? Bo chyba jednak na zakupy udam się do Ciebie. Skoro taka moc nie jest realna to w takim razie po co w ogóle ruszać turbo?? Może dać sobie z tym siana i zrobić tylko wtryski i icka. Ostatnio AFN-a na 100% seryjnych gratach compsport ustawili mi chyba na 145km momentu nie pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #8 Napisano 19 Września 2011 Byku sprzedaje wtryski, bodajże 216 lub 230. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #9 Napisano 19 Września 2011 byku sprzedaje wtryski, bodajże 216 lub 230. 0.260 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #10 Napisano 19 Września 2011 Moje używki jeżdżą już w innym afn'ie już dawno ale robię nowe takie wtryski;) Dla uściślenia jaki masz w końcu silnik w aucie bo w podpisie jest pd 115km a pytasz o afn'a Co do pytania po co zmienić przy większych wtryskach seryjną turbinę na awx to nie cyfry są ważne, a przebieg momentu obrotowego i mocy. Na większej turbinie nm i km masz dostępne w szerszym zakresie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #11 Napisano 20 Września 2011 (edytowane) Przed modami zadzwonię najpierw chyba do Aligatora i przedyskutuje to z nim. Tak się składa, że w tej chwili mam AJM, który idzie na sprzedaż i w garażu już czeka AVG. Jak czytam, to wszyscy chcą się przesiadać z VP na PD a u mnie wyszło odwrotnie. Ale w AJM mam teraz 420tkm to wolę już 173tkm na VP . Zresztą nie chciałem wydawać dużo kasy na auto a priorytetem był stan. Edytowane 20 Września 2011 przez pol7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #12 Napisano 20 Września 2011 pol i bardzo dobrze, VP przyjmuje alternatywne (illegal) paliwa a PD nie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #13 Napisano 20 Września 2011 wiem o tym, to też jest teraz ważne bo ON kosztuje 5,09 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #14 Napisano 20 Września 2011 O 165km na pompie 10mm, 216tkach i turbo awx zapomnij. Nie prawda. Ja na takim zestawie uzyskałem 158KM 364Nm program u Rogalottiego bez dymny . Takie setupy muszą dymić,zwłaszcza na 10'tce,która na górze najzwyczajniej zdycha. Taka moc,to generalnie kres możliwości tych pomp,więc brak odpowiedniej ilości i odpowiedniego ciśnienia paliwa. Nie ma opcji,żeby zrobić 160 na tak dupnej suszarce bez dymu,nawet dmuchając 1.5 bara. Nie z 10'tką. Wszystko zależy jednak od tego,co kto rozumie pod pojęciem bezdymny. Jak depniesz w zimie,to może być powiedzmy bezdymny,czyli nie zostawia chmury,ale nie latem. VP przyjmuje alternatywne (illegal) paliwa a PD nie . A później z pompą na stół,bo zaczyna niedomagać. Lejcie alternatywne paliwa,a pompiarze tylko ręce zacierają z radości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #15 Napisano 20 Września 2011 sagon ale to trzeba przeliczyć,oszczędności na cene następnej pompy, które są teraz relatywnie tanie.Decyzja należy do użytkownika-to żeby nie robić OT w temacie 216-ek na temat paliw.Osobiście 1Zetem jakieś 400 Kkm przebiegu,chip,ori graty i oranżada zrobiłem troche kilometrów aż progi zaczeły po kawału odpadać a silniczek śmigał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #16 Napisano 21 Września 2011 Ja też zanim nie poznałem budowy i zasady działania pompy wtryskowej nie miałem nic przeciwko takim oktanom. Jednak diametralnie zmieniłem zdanie,jak tylko rozebrałem 1wszą pompę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #17 Napisano 21 Września 2011 oktanom. Cetanom Cytat:Napisał olek_wroc Zobacz post O 165km na pompie 10mm, 216tkach i turbo awx zapomnij. Nie prawda. Raz na 100 przypadków uda się zbliżyć do 165km na takim stage'u ale jak pompa jest okazem zdrowia, a coraz ciężej o takie więc z roku na rok ilość takich wyników relatywnie spada wraz ze wzrostem przebiegu;) Więc faktycznie za słowem zapomnij powinienem dodać "... zapomnij, że będziesz tym szczęśliwcem." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stasiu23 Zgłoś #18 Napisano 22 Maja 2012 Koledzy ja tez mam silniczek ahh wymieniłem wtryski od 110- konnego passata, autko teraz odrazu odzyło ładnego ma kopa tylko gorzej odpala czego to moze byc wina podpowiecie moze gdzie co sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 22 Maja 2012 Pewnie kąt wtrysku się opóźnił - do poprawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #20 Napisano 24 Maja 2012 Koledzy powiedzcie mi taką rzecz - kupiłem kiedyś sobie 216 (190/220) do mojego 1Z, teraz zmieniłem wozidło na AFN, tak więc czy moge je sobie spokojnie przełożyć do AFNa czy też potrzeba im jakiejś regulacji ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach