Skocz do zawartości
Gość droozd

napinacz paska wielorowkowego

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ty miałeś problem z tym kołem http://moto.allegro.pl/item880587656_kolo_pasowe_alternatora_ina_a4_a6_passat_1_9_tdi.html

Bo gdzieś przeczytałem ze to jest sprzegło jednokierunkowe alternatora i to można sprawdzić poprzez zablokowanie wirnika i przekręcenie w prawo i lewo i ze w jedna stronę powinno iść a w druga nie i sprawdziłem i u mnie gdy zablokowałem wirnik to wcale nie chciało się przekręcić ani w prawo ani w lewo może to to wina tego sprzegiełka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdy zablokowałem wirnik to wcale nie chciało się przekręcić ani w prawo ani w lewo

Tak to jest to kolo pasowe alternatora, jezeli zablokowales wirnik i kolem niemozna pokrecic ani w lewo ani w prawo to masz przyczyne, musisz wymienic ta czesc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam kilka pytań odnośnie tego sprzęgiełka alternatora czy jak zablokuje wirnik to koło normalnie palcami bez wiekszego oporu powinno sie przekręcić czy z jakimś większym oporem powinno iść.Chciałem sprawdzić w golfie 4 ale tam jest zwykłe koło.Kolejne pytanie to takie bo gdy pękła śruba to wypadła ta tuleja na śrubie i skąd takie coś dopasować a dokupić się nieda. śruba także pękła i czy można taką śrubę jakąś inną zastąpić utwardzaną . Kolejna rzecz to gdy zerwało napinacz to uszkodziło rolke delikatnie (z 2.5 cm tego brzegu odpadło) gdybym założył znowu ją, czy nie pęknie dalej ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mała uwaga. Wiem że napinacz jest powiązany z kołem pasowym alternatora, ale o nim mamy osobne wątki. Tu piszmy wsio na temat napinacza. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o radę w sprawie napinacza paska wielorowkowego. Otóż wymieniłem cały kompletny napinacz podczas wymiany rozrządu.(na pewno dobrej firmy bo kosztował 450 zł) Przejechałem około 35 tys km i zaczęły się jakby "świerki" o okolic napinacza , gdy nacisnę śrubokrętem z góry na łeb śruby od rolki napinającej to dźwięki znikają , czy jest to zużycie tylko rolki czy trzeba wymienić kompletny napinacz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Napinacz sprawdź, czy dobrze pracuje. Można to zrobić kluczem i zobaczyć, czy napinacz się nie zapiekł.

 

Rolkę spróbuj popsikać jakimś smarem - oczywiście nie po bieżni rolki tylko jej w okolicach jej łożyska.

 

Jak napinacz jest sprawny, a smarowanie nie pomoże, to wymień samą rolkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić czy napinacz pracuję ? nacisnąć na rolkę z góry ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość figi83

Witam, mam jeszcze inny problem, otóż po wymianie napinacza paska wielorowkowego na niskich obrotach do puki silnik się nie rozgrzeje jest słyszalny dziwny hałas. Wystarczy ,że dodam lekko gazy to hałas znika. A jak się zatrzymam już po rozgrzaniu silnika i mam wciśnięty hamulec hałas znów się pojawia. Pomóżcie znaleźć przyczynę.Z góry dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Czy zakupienie nowego siłownika i rolki napinacza paska wystarczy do jego regenracji ? Czy w tej podstawie przykręcanej do silnika jest jakieś łożysko ? Bo mam dziwne stuki z okolicy napinacza . A może to coś innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W podstawie nie ma nic. Przerabiałem ten temat i radzę Ci zakupić cały napinacz oryginał lub SKF lub Ruville. Na inne wynalazki szkoda kasy. Przed zakupem napinacza koniecznie sprawdź sprzęgiełko alternatora, to ono bywa najczęściej żródłem problemów i przedwczesnego zużycia lub hałasowania napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeśli w podstawie nie ma nic , to jak się on napina ? Mam drugi , tj stary rozebrany i widze , że w środku jest jakby tulejka , która ma delikatnie mozliwość ruchu w lewo i prawo . Czyli w samej podstawie cosik musi być .

 

Sprzęgiełko sprawdzone , działa jak nowe . Wiatrak od visco sprawdzony , łożysko nowe , same visco też nowe. Obydwa paski są nowe , rolka napinacza nowa , siłownik napinacza nowy . A dalej słuchaj delikatnie popukiwanie . Co to kurczak może być ? Ide zaraz pościągam paski i posprawdzam wszystko jeszcze raz .

 

Dodam , że części są markowe . Paski Contitech , rolki Ina , łożyska ori VW , visco jakiś inne , ale podobno bardzo dobrej jakości zamiennik .

 

Aha kończąc ten wywód dodam , że po delikatnym skręceniu kierownicy , gdy pasek dostanie obciążenia hałas ustępuje . Dlatego stawiałem na napinacz . No ale jeśli w podstawie nic nie ma , to wymiana rolki na INa i siłownika na Ina powinna załatwić sprawa , tj zregenerwoać całość .

 

 

Wszystko było wymieniane za jednym razem , by póżniej tego nie rozbierać .

 

Pompe wykluczam , choć ma minimalnie krzywe koło .

 

Visco też , bo jest nowe .

 

Alternator sprawdzony - jak nowy ( niedawno regenerowany )

 

No napinacz regenerowałem , choć nie umiem go wykluczyć . Ma dlikatnie ruchy jak pracuje ( 1-2 mm ) . i Pasek delikatnie w tym miejscu podskakuje .

Edytowane przez betino2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym napinaczu całą robotę robi ten amortyzatorek, jeśli zastosujesz INA to nie ma sprawy, tylko musi być oryginał INA. Ja kupiłem pierwotnie cały napinacz niby INA za 250 zeta i okazał sie być podróbką. Oczywiście sprzedawca bez szemrania zwrócił kasę. Następny kupiłem RUVILLA za prawie 400 zeta i dopiero mam błogi spokój i ciszę, napinacz nie podskakuje i nie drga. Pytanie do Ciebie: jakie są koszta wymiany samego łożyska wisco tego w podstawie alternatora? U mnie delikatnie zaczyna szumieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło kolego na pv .

 

W każdym razie rozebrałem siłownik jeszcze raz , posrpawdzałem koła i wszystko działa ok .

 

Cholera wie , gdzie to chrobocze . Cały czas męczy mnie to delikatnie krzywe koło od pompy . Może to ono tak pierdzieli sprawę ... .

 

Jakieś sugestie panowie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze koło pasowe z tłumikiem drgań na wale. Dla pewności zwal pasek napędzający kompresor klimy. Krzywe koło na pompie wspomagania jak najbardziej może też kaszanić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ze zamiennik założony 2 lata temu - 50kkm ma już dość bo przy porannym manewrowaniu piszczy pasek. Pogrzebałem na Allegro i jest tam spory wysyp napinaczy niby ori w ładnych pudełeczkach z naklejką. Sam napinacz wygląda tak samo jak inne tanie zamienniki z tym że ma wypalony ori nr. i znaczek VW:

 

http://allegro.pl/napinacz-paska-audi-vw-1-9tdi-ajm-atj-awx-avb-avf-i2756445222.html

 

Czy mnie intuicja nie zawodzi że to nie może być nic dobrego?

55480ORG.jpg

2749008567.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej to jest oryginałopodobny. Kup jakiegoś oryginalnego Ruvilla lub SKF. Na częściach w normalnej sprzedaży nigdy nie uświadczysz logo VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem też wymiane napinacza. Mechanik powiedział, że nie ma co zakładać podróbek są słabsze i gorsze w wykonaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Potrzebuje taki napinacz paska wielorowkowego i pasek. Czy macie jakieś namiary na kogoś kto nie drogo sprzedaje czesci samochodowe? Zależy mi żeby były nowe bo widziałem juz agentow co te napinacze używane sprzedawali na allegro. Czy zalecacie coś jeszcze przy tym wymienić? I jak szybko zdjąć wentylator żeby było łatwiej dojść do tego napinacza? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprzedawcę z naszego forum Maciejka. Dostaniesz u niego wszystko. Będzie Ci potrzebny pasek wielorowkowy 5PK 1432. Wymień napinacz oraz sprzęgiełko czyli wolne koło pasowe. Jeśli nie masz dobrych kluczy to zapewniam Cię nie dasz za h..ja rady odkręcić tego koła. Napinacz wymieniałem w poprzednim pasku zresztą też przy silniku AVF. z dużymi klonami. Wentylator chłodnicy odkręciłem sposobem zblokowania samego koła wiskozy przy pomocy prowizorycznego klucza zrobionego z płaskownika. Jeśli się dobrze przyjrzysz to między wiatrakiem a kołem pasowym zobaczysz dwa zcięcia na które założyłem ten klucz. Można też przy pomocy zblokowania samego koła pasowego ale przez to na pewno porysujesz jego bieżnię i w późniejszym efekcie pasek będzie się strzępił.

 

---------- Dodano o 20:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:40 ----------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy w 3bg to nie było już paska klinowego 6PK?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności