tuner 63 Zgłoś #1 Napisano 14 Sierpnia 2011 Mam następujące pytanie czy filtr węglowy znajdujący się pod obudową filtra powietrza po prawej stronie w komorze silnika jest w ciągu przepływowym od zbiornika paliwa do silnika albo czy jest to tylko taki bypass mający za zadanie odprowadzenie oparów benzyny .A ponadto czy trzeba go wymieniać (np. po 250 tkm ) albo w jakiś sposób odpowietrzać lub czyścić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlodek83 Zgłoś #2 Napisano 14 Sierpnia 2011 Ten filtr jest tylko w układzie odpowietrzenia zbiornika paliwa, po to żeby opary paliwa nie wydostawały się bezpośrednio do atmosfery (częściowo są zasysane przez układ ssący i spalane). Moim zdanie się go nie wymienia, chyba że chcesz dbać o środowisko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #3 Napisano 14 Kwietnia 2012 Witam. Od kilku dni z filtra oparów na postoju leci mi paliwo i to sporo.Podstawiłem pojemnik i naleciało 4 setki.Gdzie stanę mam kałuże pod autem.Paliwo cały czas ubywa a jeżdżę na Gazie.Prosiłbym o radę co jest przyczyną lub jak to naprawić.Z góry dziękuję za odpowiedż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 14 Kwietnia 2012 Od kilku dni z filtra oparów na postoju leci mi paliwo i to sporo Sprawdź reg. ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, czyli odłącz od niego cienki wężyk podciśnień , jak z króćca po wężyku poleci paliwo to już wiesz ze musisz szukać nowego regulatora ciśnienia paliwa. A czasem nie odpala Ci ciężko na benzynie po dłuższym postoju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2012 Odpala bez problemu.Jaki koszt tego regulatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2012 (edytowane) W Intercars Topran-140zł, Bosch-160zł. Na allegro duuuużo taniej ale nie wiem jakie marki. http://allegro.pl/regulator-zawor-cisnienia-paliwa-passat-t4-vento-p-i2217327096.html http://allegro.pl/nowy-regulator-cisnienia-paliwa-vw-037133035c-audi-i2223039662.html Odpala bez problemu Musisz mieć dobrą pompę. Edytowane 14 Kwietnia 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2012 Przypadkiem nie zatankowałeś benzyny po korek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2012 Nie zawsze leje żeby pompa się nie uszkodziła tak 10litrów.Cały czas na gazie hulam. Dzięki Lebow za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
da.kus Zgłoś #9 Napisano 18 Kwietnia 2012 Wczoraj kupiłem passata 1.8tsi jazda próbna wszystko ok do pierwszego tankowania.prubuje go zalać a pistolet od dystrybutora rozłańcza dopływ paliwa.po odkręceniu korka wlewu słychać głośne bulgotanie powietrza dodam ze auto ma 4 lata i przebieg 125tyś mil.co go może blokować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #10 Napisano 18 Kwietnia 2012 Wczoraj kupiłem passata 1.8tsi jazda próbna wszystko ok do pierwszego tankowania.prubuje go zalać a pistolet od dystrybutora rozłańcza dopływ paliwa.po odkręceniu korka wlewu słychać głośne bulgotanie powietrza dodam ze auto ma 4 lata i przebieg 125tyś mil.co go może blokować? nie ten dział... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #11 Napisano 19 Kwietnia 2012 Topran weź kolego nawet nie mów nic o tej firmie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
da.kus Zgłoś #12 Napisano 19 Kwietnia 2012 nie ten dział... A czy możesz mnie zaprowadzić na odpowiedni dział,bo nic nie mogę znaleść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilos Zgłoś #13 Napisano 19 Kwietnia 2012 Kolego zerkajac na gorna czesc strony klikasz w slowo Forum, a nastepnie kierujac sie w dol znajdujesz dzial Passat B6/B7 i tam mozesz smialo zadawac pytania apropo swojej besti. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #14 Napisano 19 Kwietnia 2012 A czy możesz mnie zaprowadzić na odpowiedni dział,bo nic nie mogę znaleść http://forum.vw-passat.pl/forums/20-Passat-B6-B7-%283C%29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #15 Napisano 20 Kwietnia 2012 Mógłbyś kolego kontynuować swoją wypowiedź? poczytaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/48733-zamienniki-firmy-quot-TOPRAN-quot?highlight=topran też miałem złe doświadczenia jak i inni z tą firmą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #16 Napisano 20 Kwietnia 2012 Tu nie bardzo jest o czym mówić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2012 No i jest problem.Wymieniłem regulator i cieknie dalej.Odkręciłem z tyłu pokrywę i wypiołem całą wiązkę od baku.Czyli brak wskanika i pracy pompy.Nic nie kapie.Dwa dni odpalał na gazie a dzisiaj ni huhu podpiołem spowrotem odpalił na bynie i dopiero jak przegoniłem zaczął na gazie a paliwo jak leci tak leci.Mechanicy nie wiedzą co jest ani gazownik.No i co dalej?Niewiedza to błogosławieństwo jak cie żona zdradza ale nie w tym przypadku.Jakieś sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #18 Napisano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) W zbiorniku masz u góry zawór, który powinien "zbierać" tylko opary paliwa i kumulować je w węglu, później, podczas jazdy, poprzez zmieniające się podciśnienie kolektora ssącego silnik spala benzynę oraz opary paliwa, a skład mieszanki reguluje praca sondy, a co za tym idzie, jak jest za bogato np. za dużo oparów to czas wtrysku się skraca i jedziesz " na oparach" Co za tym idzie, podejrzewam że albo zawór w zbiorniku jest uszkodzony i zaciąga zamiast oparów właśnie benzynę LUB zawór podciśnieniowy, ten koło filtra paliwa jest spieprzony i na wolnych obrotach podciśnienie kolektora robi "próżnie" w ukł. paliwa i zaciąga do filtra benzyne z baku. Opary NIE SĄ W SPRAWNYM UKŁADZIE ZASYSANE NA WOLNYCH OBROTACH tj przy zamkniętej przepustnicy - oczywiście mówimy o 2E bo już w ADY jest zmiana. Mam propozycję abyś zdjął wąż gumowy, który łączy filtr z węglem i przepustnice - ZAŚLEP go od strony przepustnicy, oraz od strony zbiornika węgla i testy. Jak dobrze kojarzę to żeby dostać się do zaworu oparów węgla trzeba demontwać zbiornik, - NIE mam pewności dlatego niech ktoś potwierdzi. Natomiast jak jezdzisz na elpegje to poprostu zaślep i testuj. Acha zaworów jest 2 - jeden w zbiorniku, a drugi koło filtra pow. Jeżeli będziesz zaślepiał to ten obok filtra. Baku narazie nie ruszaj, Acha i jeszce jedno może to głupie ale mi lało z węża powrotnego, i po podłużnicy leciała waha własnie na podłużnice i m.in na filtr z węglem. Może tam oblookaj, tylko że u mnie było widać dopiero po chwili jazdy po podużnicy, bo benzyna kapała w taki sposób że wąż od góry był suchy jak pieprz a od dołu (tam gdzie nie widać) etylinka sobie kapała na podłużnice. Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #19 Napisano 21 Kwietnia 2012 Bobasspr.Tak czytam twoją wypowiedż i nie bardzo wiem jak to zrobić przydaly by się jakieś fotki. cyt. Mam propozycję abyś zdjął wąż gumowy, który łączy filtr z węglem i przepustnice - ZAŚLEP go od strony przepustnicy, oraz od strony zbiornika węgla i testy. Jak dobrze kojarzę to żeby dostać się do zaworu oparów węgla trzeba demontwać zbiornik, - NIE mam pewności dlatego niech ktoś potwierdzi. Natomiast jak jezdzisz na elpegje to poprostu zaślep i testuj. Acha zaworów jest 2 - jeden w zbiorniku, a drugi koło filtra pow. Jeżeli będziesz zaślepiał to ten obok filtra. Baku narazie nie ruszaj, Nie bardzo wiem o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #20 Napisano 22 Kwietnia 2012 Zobacz. Masz gumowy rękaw który łączy przepływkę z przepustnicą, zdemontuj go. Pod tym rękawem na podłużnicy "leży" zawór. Jak dobrze pamiętam ma on dwa wężyki jeden cieniutki, drugi 2razy grubszy. Zdemontuj je i zaślep. Ja później zejde do auta to ci postaram sie zrobić zdjęcie jak nie poradzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach