yoda2 Zgłoś #21 Napisano 13 Sierpnia 2011 Przy wymianie tylnego układu hamulcowego(cylinderki i szczęki)mój mechanior wymienił również płyn {podobno -nie widziałem}teraz sam wymieniałem drugi raz bo nie byłem pewny.Z tego co wiem to płyn hamulcowy jestDOT4 ,taki mi dali w sklepie i tak pisze na nakrętce zbiorniczka,czy może się mylę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #22 Napisano 13 Sierpnia 2011 Tak, DOT4 ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #23 Napisano 28 Sierpnia 2011 No i powracam do moich hamulców.Wczoraj byłem na diagnostyce i według diagnosty hamulce mam dobre .Różnica siły hamowania przodu między lewym a prawym kołem wynosi 18% mimo nowych tarcz i klocków ,przeczyszczone były również zaciski i tłoczki ,po prostu wszystko zrobione jak należy,różnica siły hamowania tyłu między lewym a prawym kołem 12%,ręczny 2%(wymienione cylinderki i szczęki).Według diagnosty wszystko ok.,a ja nadal hamulce mam raz żyleta że auto prawie dęba staje a raz takie sobie <dodam że nie są chyba zapowietrzone bo pompowanie nic nie daje .Zastanawiam się czy wina nie leży może w przepuszczającej pompie hamulcowej.Nie wiem już po prostu co może być przyczyną takich hamulców ,ja już zgłupiałem .Proszę pomóżcie bo nie chcę ładować się w niepotrzebne koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #24 Napisano 28 Sierpnia 2011 Zastanawiam się czy wina nie leży może w przepuszczającej pompie hamulcowej Jeśli słabsze hamowanie jest po lewej stronie lub przekątnie...to może tak być.Nie mam pewności jak to dokładnie jest z przewodami hamulcowymi wychodzącymi z pompy ale większość aut miała jakby hamulce po przekątnej czyli jeden tłoczek hamował lewe przednie i prawe tylne i odwrotnie...ale powtarzam nie mam pewności jak to jest konkretnie w paskach...rocznik, układ ABS .... więc może być różnie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #25 Napisano 29 Sierpnia 2011 Oto wyniki siły hamowania Lewe przednie koło 3150,Prawe przednie-2560.Lewe tylne-1290,prawe tylne-1130.Ręczny lewe koło-1460,prawe koło-1430.Prawy przedni tłoczek ma lekkie wżery w paru miejscach ,ale przeczyściłem go delikatnie drobniutkim papierem aby go nie porysować.Mechanik do którego jeżdżę twierdzi że to jest przyczyna różnych hamulców ,że tłoczek się czasami przycina i dlatego hamulce są raz super ,drugi raz gorsze.Wcześniej jeździłem Skodą Favorit,ile ja się namęczyłem z hamulcami ,ile razy odpowietrzałem ,przez moment było dobrze a potem znowu masakra .Dopiero jak kiedyś trzymając nogę na hamulcu pedał poszedł mi w podłogę i powtórzyło się to pary razy wymieniłem pompkę i jak ręką odjął ,hamulce żyleta.Tylko że tutaj nie zauważyłem aby pedał ewidentnie przepuścił,choć raz przy hamowaniu czuć ten hamulec pod nogą zaś innym razem pedał jest miększy niezależnie od prędkości z jaką jadę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #26 Napisano 30 Sierpnia 2011 Pisałem o słabszych lewych, to żle napisałem, miałem na myśli prawe koła-dalej od pompy. Pisząc też o tłoczkach miałem na myśli tłoczki w pompie. Sam tłoczek do zacisku nie jest drogi. Ale zacznij się rozglądać za pompą hamulcową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #27 Napisano 30 Sierpnia 2011 czyli jak myślałem pompa hamulcowa do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #28 Napisano 1 Września 2011 Gdy pompa nawala, to przy delikatnym wciskaniu pedału hamulca, pedał łapie dopiero przy podłodze, zaś gdy naciśniesz raptownie i silnie, wtedy łapie prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #29 Napisano 4 Września 2011 Hamulce są już lepsze,pomogło odpowietrzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #30 Napisano 19 Października 2011 (edytowane) I powracam z moimi hamulcami.Dziś wymieniłem pompkę hamulcową bo zaczynała powoli przepuszczać.Po odebraniu auta od mechanika stwierdziłem że pedał hamulca łapie bardzo nisko.Gdy powiedziałem o tym mechanikowi ,to powiedział żebym pojeździł ze dwa dni i przyjechał jeszcze raz odpowietrzyć układ bo przy pierwszym odpowietrzeniu zawsze zostanie jakieś powietrze i trzeba to zrobić jeszcze raz ,i będzie już dobrze.Czy to jest możliwe żeby drugi raz odpowietrzać układ po wymianie pompki ,bo ja już zgłupiałem. ---------- Post added at 17:32 ---------- Previous post was at 17:26 ---------- I powracam z moimi hamulcami.Dziś wymieniłem pompkę hamulcową bo zaczynała powoli przepuszczać.Po odebraniu auta od mechanika stwierdziłem że pedał hamulca łapie bardzo nisko.Gdy powiedziałem o tym mechanikowi ,to powiedział żebym pojeździł ze dwa dni i przyjechał jeszcze raz odpowietrzyć układ bo przy pierwszym odpowietrzeniu zawsze zostanie jakieś powietrze i trzeba to zrobić jeszcze raz ,i będzie już dobrze.Czy to jest możliwe żeby drugi raz odpowietrzać układ po wymianie pompki ,bo ja już zgłupiałem ---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:32 ---------- powracam z moimi hamulcami.Dziś wymieniłem pompkę hamulcową bo zaczynała powoli przepuszczać.Po odebraniu auta od mechanika stwierdziłem że pedał hamulca łapie bardzo nisko.Gdy powiedziałem o tym mechanikowi ,to powiedział żebym pojeździł ze dwa dni i przyjechał jeszcze raz odpowietrzyć układ bo przy pierwszym odpowietrzeniu zawsze zostanie jakieś powietrze i trzeba to zrobić jeszcze raz ,i będzie już dobrze.Czy to jest możliwe żeby drugi raz odpowietrzać układ po wymianie pompki ,bo ja już zgłupiałem. Edytowane 19 Października 2011 przez yoda2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #31 Napisano 20 Października 2011 że pedał hamulca łapie bardzo nisko Zaciągnij lekko ręczny i kawałek sie przejedź i sprawdx czy pedał będzie wyżej łapał...bo być może jest to wina regulatorów w bębnie lub lichych szczęk...zakładam że masz bębny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #32 Napisano 23 Października 2011 Zaciągnąłem ręczny ,przejechałem się kawałek i widzę że pedał brał troszkę wyżej.Szczęki są jeszcze dobre,(dziś sprawdzałem ),zresztą wymieniałem je pół roku temu.Bębny chyba również dobre ,mierzyłem średnicę i jest 229mm.Jutro spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć cały układ,zobaczymy czy będzie różnica w hamowaniu.Dodam że na stacji diagnostycznej pokazuje że hamulce są dobre ,.Nie wiem o co tu już chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #33 Napisano 23 Października 2011 no kolego to masz mniejszą średnicę niż nowy coś źle pomierzyłeś 230 jest w nowym a 231,5 w zużytym ja mając 234 i dobre okładziny tarłem ramieniem ręcznego o koszyk abs przy zaciąganiu ręcznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #34 Napisano 23 Października 2011 (edytowane) Czy to jest możliwe żeby drugi raz odpowietrzać układ po wymianie pompki ,bo ja już zgłupiałem. Jak najbardziej. Praca układu przepchnie powietrze najdalej gdzie się da czyli do zacisków. Tyle, że ja bym zrobił ze 200-300km zanim pojedziesz na ponowne odpowietrzanie, wtedy będziesz miał pewność, że w razie czego wszystko z pompy zeszło... Zobacz, czy nie masz przypadkiem "wspomagania" pompy np. podciśnieniowe i czy wąż podciśnieniowy nie jest połamany... Co do tego, że hamulce biorą słabo przy lekkim wciśnięciu pedału a mocno przy nagłym to tu też można polemizować, bo układy hamulcowe ze "wspomaganiem" ciśnieniowym czy elektrycznym w vw z tamtych lat mają to do siebie. Jeździłem różnymi vw i wszędzie jest to podobne zjawisko. Co ciekawe u siebie, przed remontem zacisków też ledwo hamował jak się normalnie hamowało ale jak kiedyś w sytuacji awaryjnej depnąłem to mi przy 110 zblokowało kółka... Po prostu ten typ tak ma. Co prawda po remoncie zacisków jest poprawa niebo a ziemia ale dalej ta specyfka została trzeba się przyzwyczaić A jak jest niesprawny ABS to w ogóle hamulce działają zero-jedynkowo ;P Edytowane 23 Października 2011 przez druidionin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #35 Napisano 24 Października 2011 Może i źle spojrzałem na miarę,dziś patrzałem i jest 230,silnik jest bez abs,pompkę wymieniał mechanik ,ja jestem w domu dopiero wieczorem więc nie miałem czasu jej wymienić.Wszystkie przewody są całe.Po czym poznać że pompka ma wspomaganie ?Chodzi może o to że jest też pompka sprzęgła i jest zasilana płynem hamulcowym i od serwa do silnika idzie taki plastikowy przewód z dwoma takimi małymi kapturkami?Dobrze rozumuję?Pojeżdżę jeszcze z tydzień i spróbuję odpowietrzyć jeszcze raz(trzeci raz).nowa pompka była w pudełku z napisem Topran,ma to jakieś znaczenie jeśli chodzi o model pompki,dobra firma czy jakiś szajs? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #36 Napisano 24 Października 2011 Topran nie cieszy się dobrą renomą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #37 Napisano 24 Października 2011 Po czym poznać że pompka ma wspomaganie Daj fotkę swojej pompy pod maską i będzie wiadomo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kobrator Zgłoś #38 Napisano 22 Lipca 2012 witam ,a ja mam taki problem - od dwoch lat ( po wymianie tarcz , klockow i plynu )regularnie musze dolewac plyn hamulcowy, srednio co pol roku - sprawdzali mi to rozni mechanicy i nie ma nigdzie przecieku . Dolalem juz okolo 350 ml. Pedal hamulca jak pompuje i potem przytrzymam , to bardzo powoli schodzi w dol - bylem rowniez na stacji diagnostycznej na przegladzie i nic nie znalezli. Mozliwe , ze uklad jest zapowietrzony? czy pompa przepuszcza? hamowanie jest ok - wkurza mnie to dolewanie i czy mozliwe jest , ze przy zapowietrzonych hamulcach mozna dolac az 350ml plynu? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #39 Napisano 22 Lipca 2012 może masz już zjechane hamulce stąd ten niższy stan płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #40 Napisano 22 Lipca 2012 regularnie musze dolewac plyn hamulcowy, srednio co pol roku Sprawdzałeś czy pompka sprzęgła i siłownik w skrzyni nie mają wycieków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach