przemo1996 Zgłoś #1 Napisano 29 Lipca 2011 Witam, wymieniałem ostatnio (jakieś dwa miesiące temu) tuleje tylnej belki. "Fachowcy" zrobili to bez demontażu belki, co chyba nie jest zgodne z technologią fabryczną. Odczułem nawet pewną poprawę - auto nie dobija już tyłem przy przejeździe przez torowiska itp. Czyli niby lepiej. Ale od kilku dni słyszę głośne stuki z tyłu przy wjeździe w dziurę (czyli często). Wcześniej tego nie było. Pojechałem do "fachowców" z reklamacją, bo myślałem, że coś schrzanili z tulejami. Ale na podnośniku tuleje wyglądały OK. No i widać było, że łożyska w obu tylnich kołach mają spore luzy. "Fachowiec" stwierdził, że od tego (rzeczywiście sporego) luzu są te stuki. Nie jestem przekonany jakoś, pojadę do innego mechanika jeszcze. Fakt, że ostatnio mocno mi coś szumiało w czasie jazdy. Może te luzy są na tyle duże, że aż stuka jak wpadnie w dziurę? Pytanie 1. Miał ktoś takie średnio (ale jednak dobrze) słyszalne stuki z tyłu spowodowane luzem na łożyskach kół? Zazwyczaj tylko szumią, czyż nie? Pytanie 2. Wynieniał ktoś samodzielnie łożyska z tyłu w passacie z AFN-em (tarcze z tyłu). Bo technologia wymiany jest chyba trochę inna, niż przy bębnach? (widziałem opis wymiany przy bębnach na forum). Nawet nie wiem, jakie tam jest łożysko - takie "dwuczęściowe" czy np. zintegrowane z piastą? Jakby ktoś coś wiedział będę wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #2 Napisano 29 Lipca 2011 Tez miałem stuki, jak łożysko było za luźne, w tarczach wymiana jest tak samo z łożyskami jak przy bębnach. Najpierw dociągnij je (ale nie za mocno, delikatny luz musi być) i się przejedz, może tez stukać mocowanie amortyzatora (górne, a i bywa że śruba jest wybita w belce) ale skoro masz szumy to raczej one będą przyczyna stukania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chwedor Zgłoś #3 Napisano 29 Lipca 2011 Łożysko z tyłu masz "dwuczęściowe". Technologia wymiany wygląda tak jak w każdej b4 z tarczami. Przy wymianie przyjrzałbym się jeszcze dokładnie dla czopa, bo on może być już wyrobiony dlatego "łapie" luz i stuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibaj Zgłoś #4 Napisano 29 Lipca 2011 b4 z afn?chyba silnik wstawiałeś sam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #5 Napisano 29 Lipca 2011 b4 z afn?chyba silnik wstawiałeś sam? co za zdziwienie?? żarty sobie robisz?? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35048 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 30 Lipca 2011 Zbyt luźne łożyska będą mocno dudnić, ale nie stukać. Chyba że mają luz na 3cm. To na 99% nie to. Sprawdź zamocowanie linek i rurek hamulcowych na belce, popatrz na tuleje czy są dobrze zamontowane. One są niesymetryczne, zewnętrzne powinny mieć "ucho" skierowane w tył auta, wewnętrzne do przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 30 Lipca 2011 Jedyny przypadek kiedy stukało mi łożysko, to jak poleciał wianek i kulki przemieszczały się w jedno miejsce ale słychać to było tylko na zakręcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #8 Napisano 31 Lipca 2011 Dziękuję wszystkim za wskazówki. We wtorek będę u innego mechanika. Sprawdzę przy okazji te "ucha" od tulei, czy są w dobrym kierunku. Dam znać, co mi stukało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe100 Zgłoś #9 Napisano 31 Lipca 2011 Możesz zmniejszyć luz na łożyskach przez ich dociągnięcie. Po zdjęciu koła zdejmij kapselek na środku tarczy . W środku jest nakrętka przykryta zabezpieczeniem i zawleczką. Wyjmujesz zawleczkę , zdejmujesz zabezpieczenie (taki kapturek na nakrętce) i dokręcasz śrubę tak aby podkładkę pod śrubą można było przesunąć śrubokrętem. Potem składasz w odwrotnej kolejności i sprawdzasz. Uszkodzone wyregulowane łożyska dają delikatny dudniący dźwięk podczas jazdy po równym asfalcie (du du du Stuki na nierównościach może też wydawać źle powieszony tłumik lub uszkodzony amortyzator (po odchyleniu gumy osłonowej powinno być widać ślady uderzeń obudowy amora o bieżnię) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #10 Napisano 2 Sierpnia 2011 Luz na łożyskach lepiej się reguluje przy założonym kole (bardziej wyczuwalny). Może wygodniej kapselek ściągnąć bez kola, ale tak też się da. Mi też się wydaje, że te stuki nie pochodzą od luzu na kołach. Musisz sprawdzić czy zawieszenie jest w porządku. Gdyby niezależnie od tego łożyska były żużyte, to jest temat od tego: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18278. Największy problem może być z odkręceniem jarzma hamulca, jeżeli nie było długo odkręcane. Śruby standardowo na imbus chyba 8 mm. Luz: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=49889. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #11 Napisano 2 Sierpnia 2011 Byłem rano u (nowego) mechanika. Potwierdził, że jest luz na łożyskach kół tylnych (lewym i prawym). Ale ponieważ, co ciekawe, nie szumiały, to zamiast je od razu wymieniać (a są jeszcze fabryczne), tylko dociągnął nakrętki niwelując luz (tak jak sugerował pepe100). Nawet kół nie zdejmował. Efekt - praktycznie zero luzu na łożyskach. Stukanie na lewym tylnym zanikło, na prawym tylnym jest ale zdecydowanie mniejsze. Muszę jeszcze się poprzyglądać, co tam mi teraz stuka. Może wydech mi się obluzował, sam już nie wiem. WNIOSEK: wygląda na to, że rzeczywiście tylne łożyska zamiast od razu wymieniać (co sugerował mój poprzedni mechanik), to można spróbować wyzerować luz. Wygląda na to, że u mnie pomogło. No chyba, że za tydzień całkiem się rozlecą :hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #12 Napisano 3 Sierpnia 2011 Koła z tyłu na łożyskach stożkowych muszą mieć luz, minimalny ale ma być. Podczas jazdy łożysko nagrzewa się, materiał się rozszerza i musi być jakaś rezerwa. Ktoś pisał kiedyś, że lepszy większy luz niż za mały. Jak się podniesie koło, to musi się lekko, swobodnie obracać. Gdy złapiesz za górę i dół koła to ruszając powinienieś czuć niewielki luz. Gdyby go nie było to radzę poluzować. Ja ustawiam tak, że jest ten luz i jest dobrze nie ma stuków. Co do samych stuków, to musisz wejśc pod auto i pooglądać, poruszać, czy coś nie jest luźne. Może coś jest w bagażniku i tak stuka? Jeszcze co mi przychodzi do głowy to górne mocowania amortyzatorów ..., ale nie pisałeś, żeby były one ruszane. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #13 Napisano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) ---------- Post added at 14:07 ---------- Previous post was at 14:05 ---------- Witam, łożysko wymienione (przez mechanika, bo nie dałem rady odkręcić tych śrub imbusowych trzymających prowadnicę zacisku). Jest lepiej....ale stuki zostały....może rzadziej, ale są :sciana Tak mnie to wkurza...ze złości kopałem w koło...i widzę, że od kopania nogą stuka mi zacisk hamulcowy. Lekko stuka, ale może w czasie jazdy jest to lepiej słyszalne? Pomyślałem, że od łożyska, które miało wcześniej duuuży luz wyrobiły mi się prowadnice jarzma zacisku. Dodatkowo moje klocki z tyłu są na ukończeniu (mają może po 3mm plus blaszka). Nie chcę na razie wymieniać jarzma - to prawie 150 złotych za TRW. Myślicie, że wymiana klocków na nowe coś pomoże (inaczej się siły rozłożą?). Czy sobie podarować bo i tak nic to nie pomoże? Ew. zna ktoś doooobrego mechanika we Wrocławiu / okolicy? Pozdrawiam PS łożysko jest oczywiście "dwuczęściowe" - wewnętrzne (plus bieżnia) i zewnętrzne (plus bieżnia). Piszę - bo wcześniej miałem wątpliwości. Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez przemo1996 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #14 Napisano 18 Sierpnia 2011 tak z czystej ciekawości ile Cię skasowali za wymiane tulei na belce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #15 Napisano 18 Sierpnia 2011 tak z czystej ciekawości ile Cię skasowali za wymiane tulei na belce? o ile pamiętam 120 złotych...ale mieli ponoć specjalny przyrząd do wymiany tulei bez zdejmowania belki...ponadto moja wersja nie ma korektora hamowania na tylnej belce, więc jest mniej roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach