lebow Zgłoś #21 Napisano 24 Lipca 2011 pali mi się lampka oleju i pika mimo tego że oleju jest sporo Częsty problem poruszany na forum a bardzo słabo znany powód . Najczęstszy to filtr -zmienić na inną markę, rzadziej pompa i czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #22 Napisano 25 Lipca 2011 przed operacja warto zrobić test kompresji, po zdjęciu wałka i sprężyn zaworów też może się okazać ze zawory latają na lewo i prawo, jak z tym będzie okey to TUTAJ jest wszystko opisane Oj sam to raczej za to się nie zabiorę, boje się trochę. Ile może kosztować wymiana uszczelniaczy u mechanika? ---------- Post added at 08:57 ---------- Previous post was at 08:50 ---------- w mój też lałem prawie tyle oleju co benzyny, wymienione uszczelniacze, zawory, od razu uszczelka, coś tam jeszcze i chyba jakoś od 2 czy 3 lat od wymiany do wymiany oleju 0 dolewek No to chyba na bank czeka mnie wymiana uszczelniaczy bo pewnie sama zmiana oleju wiele nie pomoże. poszukaj w starych postach, ktoś się kiedyś deklarował, że to zrobi bez zdejmowania kazio ale gdzieś w okolicach lubelskiego? No bo nie będę jechał autem na drugi koniec polski, żeby ktoś mi wymienił uszczelniacze, szybciej i taniej w okolicy znajdę taką osobę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panda Zgłoś #23 Napisano 25 Lipca 2011 (edytowane) tylko maleńkie ALE , Panowie , są uszczelniacze 7mm i 8 mm , gość nawet w katalogu nie mógł znaleźć jakie pasują do mojego , jest to golf III silnik benzyna 1,8 ADZ , są to bliźniacze silniki z ABS i.t.p , ale ADZ ma jedną sprężynę na zawór , nie dwie , więc nie chcąc zostać po rozebraniu klawiatury z ręką w nocniku kupiłem profilaktycznie dwa zestawy 7 i 8 mm , okazało się że ja mam 7 mm Edytowane 25 Lipca 2011 przez panda błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #24 Napisano 25 Lipca 2011 tylko maleńkie ALE , Panowie , są uszczelniacze 7mm i 8 mm , gość nawet w katalogu nie mógł znaleźć jakie pasują do mojego Można sprawdzić rozmiar uszczelniaczy po numerze silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #25 Napisano 25 Lipca 2011 Panowie, ja na początek zmienię olej, zobaczymy w jakim stopniu wtedy go będzie brało. Jeśli będzie go pożerać to zabiorę się za wymianę uszczelniaczy, no i przed tym koniecznie pomiar ciśnienia. Chcę go zalać Mobil-em 10w40, co myślicie o tym oleju? No i o lepkości 10w40 czy jest ok czy innym zalać może? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #26 Napisano 25 Lipca 2011 Wątpię żeby zmiana oleju coś pomogła,ja jeździłem swoją B3 na elfie 15W40 i tak mi łykał olej,tak mi koleś nagadał w sklepie z olejami żeby może spróbować zalać go jak dobrze pamiętam to elf 20W50 czy coś takiego,i tak zrobiłem na próbę i co? brał dalej dużo a w zimie ciężko było go odpalić,więc spowrotem powróciłem do 15W40 zmiana gumeczek i zapomniałem co to jest sprawdzanie i dolewanie oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #27 Napisano 25 Lipca 2011 (edytowane) Wątpię żeby zmiana oleju coś pomogła,ja jeździłem swoją B3 na elfie 15W40 i tak mi łykał olej,tak mi koleś nagadał w sklepie z olejami żeby może spróbować zalać go jak dobrze pamiętam to elf 20W50 czy coś takiego,i tak zrobiłem na próbę i co? brał dalej dużo a w zimie ciężko było go odpalić,więc spowrotem powróciłem do 15W40 zmiana gumeczek i zapomniałem co to jest sprawdzanie i dolewanie oleju No okej, ale i tak chcę zmienić i tak więc na jaki najlepiej? 10w40 czy 15w40 ? samochód używany często na krótkie trasy takie 5km w jedną stroną, regularnie przez cały rok. Edytowane 25 Lipca 2011 przez wojtix099 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #28 Napisano 25 Lipca 2011 Tylko 10w40 i koniec dyskusji bez tłumaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #29 Napisano 25 Lipca 2011 (edytowane) Tylko 10w40 i koniec dyskusji bez tłumaczenia. Hmm no skoro tak mówisz niech tak będzie :dobrze Edit: Dzisiaj wymienię olej na Mobil 10w40 i zobaczymy jak będzie silnik sobie z tym radził po kilu dniach dam znać wam jak tam będzie, czy go nadal będzie chlał Wczoraj kolega mówił mi, że jego ojciec swoje auto zalał Lotosem 10w40 i ciągle dolewać musiał olej. Mówił, że przy jego jeździe to 1l na tydzień wlewał. Problem ten oczywiście pojawił się gdy wymienili olej na tego nieszczęsnego Lotosa No i postanowili ten olej wymienić na Castrol i tak zrobili i od tamtej pory od wymiany do wymiany zero dolewek Edit: Teraz w silniku jest już nowy wyżej wymieniony olej Mobil 10w40 półsyntetyk, zobaczymy jak będzie z tym olejem w ciągu kilku dni dam znać, może nawet jutro bo czeka autko troszkę dłuższa trasa. Edytowane 27 Lipca 2011 przez wojtix099 dopiska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtasinski Zgłoś #30 Napisano 29 Lipca 2011 Witam mam taki problem z olejem. Jade autem jesli daje mu duze obroty zaczyna piszczeć i mrygac lamkpa od oleju (czasem przestaje ale pozniej z powrotem piszczy) lecz jesli jade spokojnie szybko zmieniam biegi aby nie mial duzych obrotow nie piszczy nic. co moze byc nie tak ? HELP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #31 Napisano 29 Lipca 2011 Witam mam taki problem z olejem. Jade autem jesli daje mu duze obroty zaczyna piszczeć i mrygac lamkpa od oleju (czasem przestaje ale pozniej z powrotem piszczy) lecz jesli jade spokojnie szybko zmieniam biegi aby nie mial duzych obrotow nie piszczy nic. co moze byc nie tak ? HELP Tak jak kolega lebow wyżej napisał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #32 Napisano 6 Sierpnia 2011 (edytowane) No i Panowie już około 500 km na nowym oleju (Mobilu) i jest w porządku Na początku po zmianie przejechałem 2km, troszkę ubyło ale to dlatego, że podczas pracy powchodził w te różne szczeliny itd;) dolałem więc troszkę tak do połowy stanu. Po 50km ubyło tak z 1mm na bagnecie (pewnie jeszcze gdzieś się powłaził) no i teraz utrzymuje się ciągle ten sam poziom Zobaczymy jak auto zrobi więcej kilometrów ale mam nadzieję, że będzie wszystko dobrze No i odradzam wszystkim olej firmy LOTOS !!! Jak takie coś wgl. można dopuszczać do sprzedaży i żeby później ktoś to kupił i paszczaka tym męczył Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez wojtix099 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #33 Napisano 6 Sierpnia 2011 Ja jeżdżę na Lotosie, nic mi nie ubywa z miarki i jestem szczęśliwy że dopuścili go do sprzedaży Muszę powiedzieć że teoria jakoby Mobil powłaził w szczeliny i dlatego go ubywało jest bardzo ciekawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #34 Napisano 6 Sierpnia 2011 (edytowane) He no mam taka teorie;) Może się zle wyraziłem ale chodzi mi o to, że po wymianie oleju podczas pierwszej prac silnika ubedzie go troszkę bo rozprowadzi się po silniku. Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez wojtix099 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #35 Napisano 6 Sierpnia 2011 Trzymam kciuki żeby to tylko była wina oleju ale przechodziłem przez to samo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #36 Napisano 7 Sierpnia 2011 Koledzy Mój Passat B3 2E na zimnym silniku praktycznie nie kopci ale jak już się rozgrzeje np gdy jadę w korku w mieście i cały czas jest wachlowanie biegami i ruszanie to wtedy dosyć intensywnie kopci - momentami za autem jest siwo. Czy to jest kwalifikacja na uszczelniacze czy raczej na grubszą robotę (pierścienie) ? Dodam że auto bierze sporo oleju więc dolewam w niego tylko mineralny Selektol bo tani. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo xxx Zgłoś #37 Napisano 8 Sierpnia 2011 hej w moim B4 silnik 1.8T ABS tez znika mi olej (ok. 1l na 2000km) od kilku lat (od poczatku posiadania passata i wczesniej jeszcze 7 lat w Ibizie jezdze na MOBILU 10W40 .Jak wczesniej ktos pisal 20W50 to nie olej na nasze silniki i nasz klimat -to olej do starych silnikow klasycznych aut ujezdzanych tylko latem. Nasze silnili potrzebuja 10W40 i nie inaczej. Sama marka oleju niewiele daje.Gdybyscie wiedzieli co rozlewaja w Rafinerii do butelek i na co jaka nakleje naklejaja... Gdyby silnik byl ok to nic by nie ubywalo. Wracajac do mojego silnika. Nie kopci w normalnej eksploatacji a jedynie po odpaleniu auta po nocy. Siwa chmurka i zapach spalonego oleju , cos jak w silniku dwusuwowym. Pozniej juz nie kopci ale przy stalej predkosci i rozgrzanym silniku na obrotach 2500 zaczyna sygnalizowac dioda od cisnienia. Trzeba wtedy wysprzeglic i dodac gazu to dioda gasnie ale utrzymanie dalej tych obrotow powoduje powrot objawow. Nie che mi sie wierzyc ze wymiana filtra pomoze poniewaz zawsze kupowalem Filtrona- nie bylo z nim klopotu a wszystko zaczelo sie dziac od momentu brania oleju. Nadnienie ze wszystko zaczelo sie poprostu nagle od jednego dnia. Zaczal kopcic przy starcie, zaczal spadac poziom oleju, migac czasem lampka cisnienia, i zwiekszylo sie spalanie paliwa zarowno PB95 jak i LPG. przepraszam za brak PL znakow ale taki mam komp w pracy pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #38 Napisano 8 Sierpnia 2011 Czy to jest kwalifikacja na uszczelniacze czy raczej na grubszą robotę (pierścienie) ? raczej grubsza robota. Sprawdź ciśnienie w cylindrach ---------- Post added at 07:24 ---------- Previous post was at 07:18 ---------- Nie kopci w normalnej eksploatacji a jedynie po odpaleniu auta po nocy duże prawdopodobieństwo że to tylko uszczelniacze ale przy stalej predkosci i rozgrzanym silniku na obrotach 2500 zaczyna sygnalizowac dioda od cisnienia. poczytaj to: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53363 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #39 Napisano 8 Sierpnia 2011 (edytowane) dolewam w niego tylko mineralny Selektol bo tani Panowie nie oszczędzać na olejach! Bo silnik się nam odwdzięczy taką samą pracą jak i ten olej. Wlejesz mu dobry olej to i silnik będzie dobry Mój Passat B3 2E na zimnym silniku praktycznie nie kopci ale jak już się rozgrzeje np gdy jadę w korku w mieście i cały czas jest wachlowanie biegami i ruszanie to wtedy dosyć intensywnie kopci - momentami za autem jest siwo. Sprawdź ciśnienie w cylindrach, jeśli będzie prawidłowe to możliwe, że jest to tylko wina uszczelniaczy. Nie kopci w normalnej eksploatacji a jedynie po odpaleniu auta po nocy. Siwa chmurka i zapach spalonego oleju , cos jak w silniku dwusuwowym. Pozniej juz nie kopci ale przy stalej predkosci i rozgrzanym silniku na obrotach 2500 zaczyna sygnalizowac dioda od cisnienia. Trzeba wtedy wysprzeglic i dodac gazu to dioda gasnie ale utrzymanie dalej tych obrotow powoduje powrot objawow. Nie che mi sie wierzyc ze wymiana filtra pomoze poniewaz zawsze kupowalem Filtrona- nie bylo z nim klopotu a wszystko zaczelo sie dziac od momentu brania oleju. Nadnienie ze wszystko zaczelo sie poprostu nagle od jednego dnia. Zaczal kopcic przy starcie, zaczal spadac poziom oleju, migac czasem lampka cisnienia, i zwiekszylo sie spalanie paliwa zarowno PB95 jak i LPG. również sprawdź ciśnienie. Coś mi się wydaje, że już po silniku (pierścienie) oczywiście odpukać ale niestety w poprzednim aucie mieliśmy podobne objawy z silnikiem i poszedł niestety na żyletki bo się remontować nie opłacało. Edytowane 8 Sierpnia 2011 przez wojtix099 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #40 Napisano 8 Sierpnia 2011 Wiesz jakbym dolewał Mobila na którym wcześniej jeździł to już bym dawno z torbami poszedł bo nigdy nie ma czasu się zająć tymi uszczelniaczami A w sprawie ciśnienia Jakie powinny być prawidłowe wskazania ? Silnik 2E 235 tys. przebiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach