Skocz do zawartości
romeo9999

Rdza na elementach nadwozia w Passacie B6

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się, kto po lekturze forum (a zwłaszcza tego tematu) ma jeszcze ochotę na kupno B6

 

A przybywa ich w dość dużym tempie - widać to na ulicach.

 

Czyli temat się będzie dynamicznie rozwijał

Jeśli myślisz że tylko Vw ma problemy z korozją to się rozczarujesz większość marek teraz ma z tym problemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z forumowiczów miał "przyjemność" oddać Passata do ASO na gwarancję na perforację nadwozia?

 

Czy ASO w ogóle chętnie uznaje taką gwarancje?

 

Jak dobrze rozegrać taką sprawę, a żeby ASO nie odesłało nas z kwitkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASO niechętnie rozpatruje takie reklamacje (stwierdzam na własnym przykładzie). Warunek podstawowy to serwisowanie od początku do końca co i tak nie gwarantuje, że zakwalifikują auto do naprawy. Zgłaszałem rdzę na klapie i drzwiach i uznano mi gwarancję dobrej woli przy moim udziale własnym 20%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

typowy pordzewialek, ja mam z 10r i paru moich znajomych i wszystkim nam leci w tych samych miejscach, drzwi, klapa, maska od wew. szczerze to nie spodziewałem się ze to taka kupa zardzwialego zlomu. dzisiaj to już chyba nie ma aut które by nie rdzewialy, blachy coraz cieńsze, lakieru tez jak na lekarstwo a każde dziubniecie obicie przez mini kamyczek powoduje po tygodniu ognisko rdzy. 20 letni pasek b3 lepiej czasem wygląda niż 4-5 letni pasek b6 b7. pocieszające jest to ze inne marki lecą jeszcze szybciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w ASO w jednym z miast w Niemczech bo tutaj mieszkam i już wiem na czym stoje.... ASO nie widzi problemu aby to zrobić ale niestety nie pokrywa tego w 100%. Ich wkład to max 50% kosztów więc po ich wycenie i tak musiałbym zapłacić min 900 euro. Podziękowałem i zrobię to sobie na własną rękę w Polsce.

Edytowane przez A-rek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OJ gniją gniją Passaty- sam mam b6 z końcówki produkcji (czerwiec 2010) - autem nie miałem nigdy stłuczki, auto garażowane i co?? ostatnio znalazłem parcha na drzwiach... wczesniej jeździłem 12 letnim B5 i nic takiego nie miało miejsca..... popsuł się ten VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2006r i tylko okolice tablicy rejestracyjnej wzięte delikatnie. Narazie odpukać jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli jestem którymś z kolei właścicielem (w tym wypadku trzecim) ale auto było regularnie serwisowane (ostatni wpis w książce kwiecień 2015, następny zaznaczony kwiecień 2017)) to czy mogę liczyć na rozwiązanie problemu rdzy "gratis"? Standardowo klapa w kombi przy rejestracji i przy szybie.

Edytowane przez Morhol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam sedana i powiem szczerze rdzy nie widzę,auto ma już 6 lat.Jedyne co to w serwisie powiedziano mi,że mam do wymiany opaski przytrzmujące tłumik bo korodują.Ogólnie z paska jestem zadowolony,to wygodny i tani samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jeśli jestem którymś z kolei właścicielem (w tym wypadku trzecim) ale auto było regularnie serwisowane (ostatni wpis w książce kwiecień 2015, następny zaznaczony kwiecień 2017)) to czy mogę liczyć na rozwiązanie problemu rdzy "gratis"? Standardowo klapa w kombi przy rejestracji i przy szybie.

 

Na gratisa nie ma szans co najwyżej partycypacja kosztów 20-50%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak nieźle..Miałem 3 letniego mercedesa c w 203 kombi .Auto bezwypadkowe kupione u Zasady,na klapie wykwity rdzy po 3 latach ekspoatacji.Passat to przy tym mocarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam sedana i powiem szczerze rdzy nie widzę

Nie martw się niedługo zobaczysz :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby nie..Póki co wygląda super,zero wykwitów.Zresztą w touaregu też nie miałem rdzy,auto w tym samym wieku.VW nie ma złych blach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na gratisa nie ma szans co najwyżej partycypacja kosztów 20-50%

To co obejmuje rzekoma dziesięcioletnia gwarancja? Właśnie podczas mycia zauważyłem piękny kwiatek przy chromlistwie na drzwiach przednich prawych... Coś mi się wydaje że moja druga (do niedawna pierwsza) 22-letnia corsa b z dwa razy większym przebiegiem przeżyje to nowoczesne cudo :bezzebow

Edytowane przez Morhol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a robiliście coś wcześniej z elementami nadwozia? Mam na myśli konserwację. Ja właśnie niedawno rozbierałem tapicerkę wszystkich drzwi i konserwowałem środkiem do profili zamkniętych, to samo tylna klapa szczególnie przy lampkach podświetlenia tablicy i szybie. Następnie ściągałem nadkola i z przodu wyciągnąłem te bezsensowne małe pianki w błotnikach (nie wiem po co one tam są chyba tylko po to żeby mocno trzymały wilgoć). Tych pomiędzy drzwiami a błotnikiem nie można niestety usunąć ale na dole przy styku pianki z progiem wysmarowałem bitexem. Resztę błotników szczególnie przy krawędziach od wewnątrz też zasmarowałem masą. Ufam, że tymi zabiegami opóźnię działanie rudej.

P.S. We wszystkich tych elementach było od wewnątrz sucho tzn. praktycznie żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co obejmuje rzekoma dziesięcioletnia gwarancja? Właśnie podczas mycia zauważyłem piękny kwiatek przy chromlistwie na drzwiach przednich prawych... Coś mi się wydaje że moja druga (do niedawna pierwsza) 22-letnia corsa b z dwa razy większym przebiegiem przeżyje to nowoczesne cudo :bezzebow

 

Na lakier masz tylko 3 lata gwarancji, 12 lat na przerdzewienie blachy. Przerabiałem to ostatnio, partycypacja 20% ale koszty naprawy i tak wysokie. ASO sobie raczej odpuść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 lat na przerdzewienie blachy

Czyli jak po 12 latach auto będzie pordzewiałe bardziej niż niejeden 30-sto latek, ale dziur nie będzie to znaczy że według koncernu wszystko jest w jak najlepszym porządku?

No no, postępy w tej motoryzacji widzę, największe w robieniu ludzi w ch... :kijemgo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a robiliście coś wcześniej z elementami nadwozia? Mam na myśli konserwację.......

 

Ja swojego to praktycznie utopiłem w konserwacji, na podwoziu pod plastikami brak grubych gumowych mazideł jak w poprzednich generacjach, wnętrza drzwi też suche. Nakupowałem Dinitrola różne wersje na pistolet, wspomogłem się jeszcze Siką w różnych wariantach i pistoletem do mas natryskowych. Masa pistoletem na wszystkie szwy i łączenia na podwoziu, po wyschnięciu cały spód Siką 6050 lub tą samozasklepiającą się, miałem kilka wersji bo na progi szedł inny nr "baranka" tej firmy. Na nadkola też dałem grubo, ogólnie to co się dało i gdzie się dało wszystko zalewałem. Profile wewnętrzne też rozpylającą końcówką nawet we wnętrzu pojazdu bo środek miałem "goły". Miałem filmik poglądowy... od 2 minuty widać o co chodzi...

Ja używałem wszystkiego na pistolet, nie brałem nic w sprayu. Myślę że teraz mam coś w stylu starego B3.. kilkanaście kilo wosku w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drzwi przednie od kierowcy ,przy listwie ozdobnej chrom wyłażą wykwity. Chciałbym zdjąć tą listwę by dobrać się do tej rdzy,jak ta listwa jest mocowana,w jaki sposób ją zdemontować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drzwi przednie od kierowcy ,przy listwie ozdobnej chrom wyłażą wykwity. Chciałbym zdjąć tą listwę by dobrać się do tej rdzy,jak ta listwa jest mocowana,w jaki sposób ją zdemontować?

 

Listwa jest na taśmie dwustronnej. Ma jeszcze chyba że cztery kołki ustalajace, które tylko wkłada się w drzwi poto żeby równo ja przykleić. Żeby dobrze oczyścić drze musisz też od środka się jej pozbyć. Bo tam jest jej najwięcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności