skrzypek1975 Zgłoś #1 Napisano 14 Lipca 2011 Witam.Krótko opiszę swój problem.Od dwóch tygodni podczas jazdy wyraznie słychać stuki w okolicach nóg kierowcy.Zazwyczaj podczas ruszania lub hamowania.Pojechałem do diagnosty a ten po oględzinach w kanale i na szarpakach stwierdził że do wymiany są tuleje wahacza przedniego dolnego (te w aluminium) i że jest luz na maglownicy.Tuleje wymieniłem i w plecy jestem jakieś 350zł bo problem nie znikł.Czy na pewno luz na maglownicy skoro na muśnięcie kiery koła też reagują? Może ktoś poradzi?W sobotę jadę z rodziną na wakacje i wolał bym dojechać i wrócić bezpiecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
palioza Zgłoś #2 Napisano 14 Lipca 2011 moze diagnosta zapomnial np o lacznikach stabilizatora, to mozesz sam sprawdzic, zdjac kolo i widac lacznik, poruszac nim i sprawdzic luzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #3 Napisano 14 Lipca 2011 Łączniki są ok.Może jeszcze jakieś podpowiedzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1bandzior1 Zgłoś #4 Napisano 14 Lipca 2011 Przy tej śmiesznej elektrycznej maglownicy jest taka śruba, która po delikatnym dociśnięciu redukuje luz...Nie można docisnąć jej zbyt mocno, bo odczujesz to na kierownicy. A poza tym nie wydaje mi się,że luzy w maglownicy byłyby odczuwalne podczas ruszania czy hamowania. Wydaje mi się że w przypadku luzów stukanie byłoby słyszalne na wybojach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #5 Napisano 14 Lipca 2011 Przy tej śmiesznej elektrycznej maglownicy jest taka śruba, która po delikatnym dociśnięciu redukuje luz...Nie można docisnąć jej zbyt mocno, bo odczujesz to na kierownicy. A poza tym nie wydaje mi się,że luzy w maglownicy byłyby odczuwalne podczas ruszania czy hamowania. Wydaje mi się że w przypadku luzów stukanie byłoby słyszalne na wybojach . Wiem że jest tam regulacja.I zgadzam się z tobą.Więc jeśli nie maglownica,tuleje,łączniki to co to takiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ceroone Zgłoś #6 Napisano 14 Lipca 2011 (edytowane) Problem maglownicy przerabiałem jakieś 3 tygodnie temu. W moim przypadku stuki powstawał na skutek małych nierówność przy poruszaniu się z mała prędkością, wtedy też pusty odgłos bicia był najbardziej denerwujący-słyszalny. W czasie pokonywania większych nierówności stukot nie był odczuwalny. Co do dokręcenia śruby jest to jakiś sposób ale nie wyeliminuje uszkodzonej maglownicy. Sprawdź jeszcze sobie końcówki drążka. Co do wymiany tulei u mnie są narazie popękane i ich nie ruszam. Maglownice wymieniłem w firmie w Łodzi Dynamika - są różne opinie ja jestem zadowolony, szczególności że otworzyli nową filie w moim mieście. Oddałem swoją, która miała tylko luzy na szynie i dostałem nówkę nie śmiganą - nie jest regenerowana ma zabite nr sn ale widoczne logo VW - jeżeli jest wstanie mi to ktoś wytłumaczyć to bardzo proszę o nie rozumiem tego jak nowa bez sn ? Maglownice najprosciej sprawdzić ściągając pokrywę i widząc maglownice chwytamy rurke ( nie wiem jak to się poprawnie nazywa) prowadząc do końcówek drążka jest luz wtedy kiszka... Pozdrawiam. Edytowane 14 Lipca 2011 przez ceroone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #7 Napisano 14 Lipca 2011 Właśnie wróciłem od znajomego diagnosty.Na pewno nic mi się nie urwie.Śmiało mogę jechać w podróż.Diagnoza:niewielkie zużycie tulei wahacza (element gumowo metalowy 1K0 407 182) Można z tym na razie jezdzić. Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszb Zgłoś #8 Napisano 25 Października 2011 Witam W którym miejscu dokładnie (w passacie B6) znajduje się ta śruba do kasowania luzu maglownicy, tam jest chyba wspomaganie elektryczne, nie mogę zlokalizować która to śruba. Może ktoś pomóc ???????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #9 Napisano 25 Października 2011 Z tego co się kilka miesięcy temu dowiedziałem, aby dostać się do tej śruby, trzeba zdemontować belkę pod silnikiem do której jest przykręcona maglownica. Dalej odkręcić maglownicę od tej belki i pod spodem będzie śruba. Normalnie, czyli bez demontażu jej nie widać, ponieważ jest od spodu maglownicy, a maglownica zasłonięta jest wspomnianą belką... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszb Zgłoś #10 Napisano 26 Października 2011 A dużo jest pracy z odkręceniem tej belki i z regulacją maglownicy ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #11 Napisano 26 Października 2011 Sporo roboty. W Poznaniu w zaprzyjaźnionym warsztacie (niedrogim) krzykneli 250zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszb Zgłoś #12 Napisano 26 Października 2011 Może ktoś z kolegów to robił sam i zechciał by się podzielić swoimi doświadczeniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszb Zgłoś #13 Napisano 29 Października 2011 Naprawdę nikt nie kasował luzu maglownicy w B6 ????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 29 Października 2011 zerkne jutro na to jak to wyglada i dam ci znac no i nie krzycz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1bandzior1 Zgłoś #15 Napisano 29 Października 2011 Nie wiem czemu w Poznaniu tyle sobie za tą usługę policzyli . W moim przypadku kolega w warszatcie zrobił mi to za darmo. Trwało to ok. 10 minut z wjazdem auta na podnośnik. Nie kojarzę żeby coś tam szczególnie odkręcał, aby do tej śruby mieć dostęp. Po tej regulacji przejechałem ok. 20 tysięcy km i nic się nie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszb Zgłoś #16 Napisano 30 Października 2011 A czy w TFSI jest tak samo jak TDI ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosmy Zgłoś #17 Napisano 7 Grudnia 2011 Witam podepnę się pod temat mam problem z maglownicą ale czy na pewno z maglownicą? Mi nie puka nie stuka nie cieknie mi strzela ostatni strzał odczułem aż na kole kierownicy nie znam budowy maglownicy (nie rozbierałem) odgłos jest podobny jakby rozsypało się łożysko kulkowe ale nie mogę się autorytatywnie wypowiedzieć że to łożysko bo nie znam budowy maglownicy. Regeneracja maglownicy najczęściej wiąże się z wyjęciem tejże i wysłanie do regeneracji i może się okazać drobne rzecz do zrobienia a zedrą ze mnie jak za pełną regeneracje może ktoś zna warsztat w mojej okolicy (mieszkam w Kwidzynie) gdzie mógłbym pojechać do zdiagnozowania i ewentualnej naprawy od ręki. Przy moim niedużym przebiegu prawie 150kkm nie sądzę by była konieczna kompleksowa regeneracja. Dodam że było sprawdzane zawieszenie końcówki i drążek kierowniczy wszystko jest sprawne i po zdjęciu z podnośnika przez parę dni nic nie strzela strzelało wiosną latem przestało i teraz powróciło czyli strzela przy temperaturze poniżej +15 czyżby letnia wersja paska co byłoby trochę dziwne pozdrawiam i proszę o rady sugestie (Pasek 2002 model 2003) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #18 Napisano 7 Grudnia 2011 Witam podepnę się pod temat mam problem z maglownicą ale czy na pewno z maglownicą? Mi nie puka nie stuka nie cieknie mi strzela ostatni strzał odczułem aż na kole kierownicy nie znam budowy maglownicy (nie rozbierałem) odgłos jest podobny jakby rozsypało się łożysko kulkowe ale nie mogę się autorytatywnie wypowiedzieć że to łożysko bo nie znam budowy maglownicy. Regeneracja maglownicy najczęściej wiąże się z wyjęciem tejże i wysłanie do regeneracji i może się okazać drobne rzecz do zrobienia a zedrą ze mnie jak za pełną regeneracje może ktoś zna warsztat w mojej okolicy (mieszkam w Kwidzynie) gdzie mógłbym pojechać do zdiagnozowania i ewentualnej naprawy od ręki. Przy moim niedużym przebiegu prawie 150kkm nie sądzę by była konieczna kompleksowa regeneracja. Dodam że było sprawdzane zawieszenie końcówki i drążek kierowniczy wszystko jest sprawne i po zdjęciu z podnośnika przez parę dni nic nie strzela strzelało wiosną latem przestało i teraz powróciło czyli strzela przy temperaturze poniżej +15 czyżby letnia wersja paska co byłoby trochę dziwne pozdrawiam i proszę o rady sugestie (Pasek 2002 model 2003) ForumTechniczne Passat B6-B7 (3C) popytaj np. tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/53164-Rodzaje-modele-PrzekĹadnia-kierownicza-maglownica?highlight=maglownica lub poszukaj jeszcze w dziale b5/b5fl pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosmy Zgłoś #19 Napisano 7 Grudnia 2011 Hm pierw przeszukałem forum i nic szukajka podaje ten temat jako jeden z wielu więc się próbuje pytać może ktoś będzie znał odpowiedź albo poda namiary na fachowców Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemyslawch Zgłoś #20 Napisano 7 Grudnia 2011 (edytowane) jeśli chodzi o stuki w podłogę, to mojemu ojcu też zdiagnozowali, że maglownica, a okazało się, że to jakaś śruba trzymająca skrzynię (DSG) się poluzowała - przy ruszaniu, czy pod większym obciążeniem się bujała uderzając w podłogę. Po dokręceniu problem znikł, ale za jakiś czas znowu się odkręciła - tym razem dokręcili ją na jakąś pastę (klejącą??) i już od ponad roku nic się nie odzywa. Może się komuś przyda taka informacja Edytowane 7 Grudnia 2011 przez przemyslawch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach