Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Krótko opiszę swój problem.Od dwóch tygodni podczas jazdy wyraznie słychać stuki w okolicach nóg kierowcy.Zazwyczaj podczas ruszania lub hamowania.Pojechałem do diagnosty a ten po oględzinach w kanale i na szarpakach stwierdził że do wymiany są tuleje wahacza przedniego dolnego (te w aluminium) i że jest luz na maglownicy.Tuleje wymieniłem i w plecy jestem jakieś 350zł bo problem nie znikł.Czy na pewno luz na maglownicy skoro na muśnięcie kiery koła też reagują? Może ktoś poradzi?W sobotę jadę z rodziną na wakacje i wolał bym dojechać i wrócić bezpiecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze diagnosta zapomnial np o lacznikach stabilizatora, to mozesz sam sprawdzic, zdjac kolo i widac lacznik, poruszac nim i sprawdzic luzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łączniki są ok.Może jeszcze jakieś podpowiedzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tej śmiesznej elektrycznej maglownicy jest taka śruba, która po delikatnym dociśnięciu redukuje luz...Nie można docisnąć jej zbyt mocno, bo odczujesz to na kierownicy.

 

 

A poza tym nie wydaje mi się,że luzy w maglownicy byłyby odczuwalne podczas ruszania czy hamowania. Wydaje mi się że w przypadku luzów stukanie byłoby słyszalne na wybojach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy tej śmiesznej elektrycznej maglownicy jest taka śruba, która po delikatnym dociśnięciu redukuje luz...Nie można docisnąć jej zbyt mocno, bo odczujesz to na kierownicy.

 

 

A poza tym nie wydaje mi się,że luzy w maglownicy byłyby odczuwalne podczas ruszania czy hamowania. Wydaje mi się że w przypadku luzów stukanie byłoby słyszalne na wybojach .

Wiem że jest tam regulacja.I zgadzam się z tobą.Więc jeśli nie maglownica,tuleje,łączniki to co to takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem maglownicy przerabiałem jakieś 3 tygodnie temu. W moim przypadku stuki powstawał na skutek małych nierówność przy poruszaniu się z mała prędkością, wtedy też pusty odgłos bicia był najbardziej denerwujący-słyszalny. W czasie pokonywania większych nierówności stukot nie był odczuwalny. Co do dokręcenia śruby jest to jakiś sposób ale nie wyeliminuje uszkodzonej maglownicy. Sprawdź jeszcze sobie końcówki drążka. Co do wymiany tulei u mnie są narazie popękane i ich nie ruszam. Maglownice wymieniłem w firmie w Łodzi Dynamika - są różne opinie ja jestem zadowolony, szczególności że otworzyli nową filie w moim mieście. Oddałem swoją, która miała tylko luzy na szynie i dostałem nówkę nie śmiganą - nie jest regenerowana ma zabite nr sn ale widoczne logo VW - jeżeli jest wstanie mi to ktoś wytłumaczyć to bardzo proszę o nie rozumiem tego jak nowa bez sn ?

 

Maglownice najprosciej sprawdzić ściągając pokrywę i widząc maglownice chwytamy rurke ( nie wiem jak to się poprawnie nazywa) prowadząc do końcówek drążka jest luz wtedy kiszka...

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez ceroone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od znajomego diagnosty.Na pewno nic mi się nie urwie.Śmiało mogę jechać w podróż.Diagnoza:niewielkie zużycie tulei wahacza (element gumowo metalowy 1K0 407 182)

Można z tym na razie jezdzić.

Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W którym miejscu dokładnie (w passacie B6) znajduje się ta śruba do kasowania luzu maglownicy, tam jest chyba wspomaganie elektryczne, nie mogę zlokalizować która to śruba. Może ktoś pomóc ????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się kilka miesięcy temu dowiedziałem, aby dostać się do tej śruby, trzeba zdemontować belkę pod silnikiem do której jest przykręcona maglownica. Dalej odkręcić maglownicę od tej belki i pod spodem będzie śruba. Normalnie, czyli bez demontażu jej nie widać, ponieważ jest od spodu maglownicy, a maglownica zasłonięta jest wspomnianą belką...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dużo jest pracy z odkręceniem tej belki i z regulacją maglownicy ??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sporo roboty. W Poznaniu w zaprzyjaźnionym warsztacie (niedrogim) krzykneli 250zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z kolegów to robił sam i zechciał by się podzielić swoimi doświadczeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nikt nie kasował luzu maglownicy w B6 ?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zerkne jutro na to jak to wyglada i dam ci znac no i nie krzycz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu w Poznaniu tyle sobie za tą usługę policzyli . W moim przypadku kolega w warszatcie zrobił mi to za darmo. Trwało to ok. 10 minut z wjazdem auta na podnośnik. Nie kojarzę żeby coś tam szczególnie odkręcał, aby do tej śruby mieć dostęp.

Po tej regulacji przejechałem ok. 20 tysięcy km i nic się nie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w TFSI jest tak samo jak TDI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat mam problem z maglownicą ale czy na pewno z maglownicą? Mi nie puka nie stuka nie cieknie mi strzela ostatni strzał odczułem aż na kole kierownicy nie znam budowy maglownicy (nie rozbierałem) odgłos jest podobny jakby rozsypało się łożysko kulkowe ale nie mogę się autorytatywnie wypowiedzieć że to łożysko bo nie znam budowy maglownicy. Regeneracja maglownicy najczęściej wiąże się z wyjęciem tejże i wysłanie do regeneracji i może się okazać drobne rzecz do zrobienia a zedrą ze mnie jak za pełną regeneracje może ktoś zna warsztat w mojej okolicy (mieszkam w Kwidzynie) gdzie mógłbym pojechać do zdiagnozowania i ewentualnej naprawy od ręki. Przy moim niedużym przebiegu prawie 150kkm nie sądzę by była konieczna kompleksowa regeneracja. Dodam że było sprawdzane zawieszenie końcówki i drążek kierowniczy wszystko jest sprawne i po zdjęciu z podnośnika przez parę dni nic nie strzela strzelało wiosną latem przestało i teraz powróciło czyli strzela przy temperaturze poniżej +15 czyżby letnia wersja paska co byłoby trochę dziwne pozdrawiam i proszę o rady sugestie (Pasek 2002 model 2003)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podepnę się pod temat mam problem z maglownicą ale czy na pewno z maglownicą? Mi nie puka nie stuka nie cieknie mi strzela ostatni strzał odczułem aż na kole kierownicy nie znam budowy maglownicy (nie rozbierałem) odgłos jest podobny jakby rozsypało się łożysko kulkowe ale nie mogę się autorytatywnie wypowiedzieć że to łożysko bo nie znam budowy maglownicy. Regeneracja maglownicy najczęściej wiąże się z wyjęciem tejże i wysłanie do regeneracji i może się okazać drobne rzecz do zrobienia a zedrą ze mnie jak za pełną regeneracje może ktoś zna warsztat w mojej okolicy (mieszkam w Kwidzynie) gdzie mógłbym pojechać do zdiagnozowania i ewentualnej naprawy od ręki. Przy moim niedużym przebiegu prawie 150kkm nie sądzę by była konieczna kompleksowa regeneracja. Dodam że było sprawdzane zawieszenie końcówki i drążek kierowniczy wszystko jest sprawne i po zdjęciu z podnośnika przez parę dni nic nie strzela strzelało wiosną latem przestało i teraz powróciło czyli strzela przy temperaturze poniżej +15 czyżby letnia wersja paska co byłoby trochę dziwne pozdrawiam i proszę o rady sugestie (Pasek 2002 model 2003)

 

:wmorde

ForumTechniczne Passat B6-B7 (3C)

popytaj np. tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/53164-Rodzaje-modele-Przekładnia-kierownicza-maglownica?highlight=maglownica

lub poszukaj jeszcze w dziale b5/b5fl pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm pierw przeszukałem forum i nic szukajka podaje ten temat jako jeden z wielu więc się próbuje pytać może ktoś będzie znał odpowiedź albo poda namiary na fachowców

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o stuki w podłogę, to mojemu ojcu też zdiagnozowali, że maglownica, a okazało się, że to jakaś śruba trzymająca skrzynię (DSG) się poluzowała - przy ruszaniu, czy pod większym obciążeniem się bujała uderzając w podłogę. Po dokręceniu problem znikł, ale za jakiś czas znowu się odkręciła - tym razem dokręcili ją na jakąś pastę (klejącą??) i już od ponad roku nic się nie odzywa. Może się komuś przyda taka informacja :)

Edytowane przez przemyslawch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności