Skocz do zawartości
glokk01

Brak mocy - tryb awaryjny - blad przeplywomierza i cisnienia doladowania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam nastepujacy problem z moim passatem 1,9 130km.

Totalny brak mocy gdy go odpale normalnie sie zbiera lecz po parunatu sekundach traci totalnie moc. Najpradopodobniej wlacza sie tryb awaryjny po ponownym odpaleniu znowu ciagnie przez chwile. Podlaczylem go pod polski vag 4.9 i wyskoczyly nastepujace bledy:

 

 

 

beznazwyk1.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Nie mam pojecia co moglo sie popsuc. Dodam ze przed tym problemem jechalem po kamienistej drodze dosc wolno ( mam obnizany samochod i nie mam pokrywy plastkiowej pod samochodem) i pare razy udezyl jakis wiekszy kamien ale byla to predkosc z 20km/h. Moze to zbieg okolicznosci ale sam nie wiem. Sprawdzalem wszystkie rury od spodu i niby sa szczelne tylko ta co wchodzi do intercoolera ma troche uszczerbiony kolniez ale wchodzi dosc gleboko wiec szczelnosc raczej jest nawet owinelem ja tasma siwa i nie bylo roznicy w jezdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polski Vag.... wywal ten szmelc i zainstaluj vag coma. Zrób próbę drogową i obserwuj odczyty na 11. Temat dość obszernie opisywany na forum. Zanim to zrobisz zobacz jak chodzi sztanga i jeśli ustalisz, że chodzi dobrze to podstaw inny N75 i ponownie zrób próbę drogową. Co do przepływki... vag nie ma danych towarzyzących, więc nie wiemy jak dawno i w jakich okolicznościach błąd się zapisał. Nie jest to "sygnał nieprawdopodobny", więc możliwe, że to odpięcie przy zapalonym silniku. W kazdym razie MAF nie przeładuje silnika. Skasuj, wprowadz auto w awaryjny i zobacz czy błąd MAF-a powóci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zlydzial1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przeplywki to ja odlaczalem na wlaczonym silniku to moze byc to. Jak sprawdzic ta sztange turbiny ? I skad pobrac vag coma ? Czy jest to powazny problem w zlokalizowaniu ? Co do zapieczonych kierownic to raczej odpada bo mam samochod ponad rok i jezdze dosc agresywnie/szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na temat 17965 były napisane dziesiątki postów, wystarczy poczytać.

Przepływkę mówisz że odłączałeś, jeśli błąd się skasował i nie wraca, to można to na razie olać.

Odczytaj i wykasuj błędy z zegarów (mówi o tym 17552)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem sztange przy wlaczonym silniku na biegu jalowym podnosi sie do gory przy dodawaniu gazu opada na duł i sie podnosi przy ujmowaniu gazu. Gdy wylacze silnik spada na dul.

 

Recznie sztanga nie szla do gory

 

Zaworek n75 sprawdzilem omomierzem mial ok 16ohm

 

Nie mam pojecia co to moze byc gdy wykasowalem blad pojezdzilem chwile samochod mial normalna moc i pozniej znowu mol podlaczylem pod kompa i znowu blad przeladowania. Przy ponownym odpaleniu znowu ok

 

Nie mam pojecia co to moze byc.

 

Bardzo bym prosil o lokalizacje vag-coma bo mam tylko polski vag 4.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina do czyszczenia panie kolego , albo daj mu czadu przegoń go. To tak "na oko" bo szczegóły to byś musiał zrobic komplet logów- ale to juz vagcomem. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wyprawa do mechanika chce jeszcze zrobic te logi tylko jak je wykonac? I jaki mniej wiecej koszt czyszczenia turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N75 podmienione i sprawdzone

drazek chodzi lekko

 

Samochod przeladowuje chyba pozostaje rozebranie turbiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To do dzieła :) i podzielić się efektami z forumowiczami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wyciągnął turbo zdjal zawleczke ze sztangi i wajcha od kierowniczek chodzila lekko wiec stwierdzil ze nie sa one zapieczone i turbo jest ok. Nie wiem czy zrobil to dobrze czy nie ale problem dalej ten sam przeladowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik wyciągnął turbo zdjal zawleczke ze sztangi i wajcha od kierowniczek chodzila lekko wiec stwierdzil ze nie sa one zapieczone i turbo jest ok. Nie wiem czy zrobil to dobrze czy nie ale problem dalej ten sam przeladowanie
a wężyki sprawdzał i N75 oraz N18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wezyki niby sa ok a n75 podmienilem z paskiem b5fl koni tdI I-na czerwono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wezyki niby sa ok a n75 podmienilem z paskiem b5fl koni tdI I-na czerwono
nie mogą być "niby" ok muszą być ok na wszelki wypadek powymieniaj je to nie jest ogromny koszt wężyki mają średnice 3,5 i 5mm myślę ze po 2-3m z każdego to z dużym marginesem bezpieczeństwa starczy i logi zrób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik postapil prawidlowo nei rozbierajac turbiny? Czy zeczywiscie turbo jest dobre jak wajcha od kierowniczek chodzi lekko ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik postapil prawidlowo nei rozbierajac turbiny? Czy zeczywiscie turbo jest dobre jak wajcha od kierowniczek chodzi lekko ?
"wajcha" powinna chodzić płynnie ale z oporami delikatnymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wajchą ruszałem osobiscie i chodzila lekko bez problemu wiec mechanik powiedzial ze nie ma sensu czyscic turba bo jest ono sprawne.

 

W zwiazku z tym nie wiem co dalej robic wymieniony zostal przewod co wychodzi z dolu n75 i wchodzi do gruszki od turba. Reszta zostala sprawdzona i wyglada na sprawna. Czy moze byc to wina n75 lub n18?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wajchą ruszałem osobiscie i chodzila lekko bez problemu wiec mechanik powiedzial ze nie ma sensu czyscic turba bo jest ono sprawne.

 

W zwiazku z tym nie wiem co dalej robic wymieniony zostal przewod co wychodzi z dolu n75 i wchodzi do gruszki od turba. Reszta zostala sprawdzona i wyglada na sprawna. Czy moze byc to wina n75 lub n18?

zamień je miejscami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz moze jakis schemat gdzie jest n18 i jak go podlaczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności